Nový tah od Vizovic na Slovensko. Nejschůdnější je tříkilometrový tunel
Silnice I/49 v obci Lípa. Autor: Czech Wikipedia user Packa – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10611874
Jde už o druhý pokus Ředitelství silnic a dálnic protlačit novostavbu procesem posouzení vlivů na přírodu.
Tři kilometry dlouhý tunel a zvlášť jen pro silnici I. třídy je zhýralost. Už i dva kratší tunely jsou velmi velkorysé řešení pro ochranu životního prostředí.
Navíc peněz nemá náš stát na rozhazování.
No,jestli se to nepovedlo za 70 let společně republiky (reálně 50 od začátku stavby dálnic), tak teď už se to asi neprotlačil nikdy..
Je to vlastně trochu absurdní,že úsek,který byl v dálničním plánování už od začátku, bude tak nějak poslední (a nebo nikdy). A to vlastně neexistuje slušné silnicni spojení CZ- SK ani na severu (Ostrava-Žilina).
A když by se měla dostavět trať Vizovice – Valašská Polanka tak je tři (_!_) keců, že tímto směrem není poptávka. Takže tohle beru jako další důkaz točvolantové loby.
Já nevím, ale vlaky směr SR (a opačně) mohou použít trať 280, na ní je kapacity dost, jeden EC za dvě hodiny, jeden osobák za hodinu a sotva jeden náklad za hodinu… Pokud by ovšem nebyla přetížená trať 270, což je ale zase jiný problém…
Takže Zlín nějaké železniční spojení se Slovenskem vůbec nemá mít? Vůbec by se nehodilo? Ten v terminál v Lípě by nemohl mít koleje ze Slovenska (ale i Ostravska)? O trati 270 to vůbec není.
Dal bych ochranářům vybrat jestli strpí raději 1+1 po povrchu nebo 2+2 převážně v tunelech. 1+1 v tunelech bych vůbec neřešil. Je to drahé, nebezpečné a nedostatečné.
A oni si vyberou jinou variantu – nic 🙂
Rozebírají se tady kraviny, dálnice nebo silnice pro motorová vozidla měla stát už dávno a jezdit po ní, kdyby zelení teroristé neměli neustále nějaké připomínky, jim nezáleží na lidských životech, dostávají příspěvky od státu a jdou proti němu. Kdyby chtěli podat připomínky ať dají kaukci 500 000Kč, pokud neuspějí tak peníze jsou státu. Kdy konečně udělá někdo stop těmto zeleným?
Možná vás to překvapí, ale stát nerovná se ŘSD. Ministerstvo životního prostředí je ten samý stát, jako silničáři, a nevidím důvod, proč by měl stát sám sobě platit nějaké kauce … teda kromě toho, že by to na obou stranách zaměstnalo úředníky, to se vždycky hodí 😉
pokud je problém „dálnice“, ať tam postaví silnici první třídy v uspořádání 2+2 a rychlostí 100kmh
Ten přivaděč, na kterém lpí Vsetín je důležitý, aby odvedl zbytek dopravy z I/57, která je už tak plná. A pokud nebude, tak první sjezd jsou Valašské příkazy (tedy opět na I/57) a nebo až Vizovice. Takže kdo bude chtít směrem na sever, na ValMez a Vsetín, tak přes valašské okresky.
Samozřejmě, aspoň verze 2+2 a i jen na 110 km/h by stačila. Protože viz Jablunkov, kde je 2+1 a jak jedou kamiony, tak nic…
Rozhodně posouzení varianty bez privadece musí být v celku se stávající I/69 a I/57. Protože vypuštění privadece nepodvede dopravu do Vsetína. To celé se porovná s nulovou variantou a nejlepší řešení se vybere.
Mezi radky ctu, ze se s dalnici az na hranice se Slovenskem muzeme na dalsi dve desetileti rozloucit. Toto neprotlaci nikdy, to vyvola urputny boj s ochranci prirody.
Klidně ať tam nejsou odstavné pruhy nebo ať je to trošku užší a nebo rychlost jen 110 km/h ale hlavně ať tam jsou panebože normálně čtyři pruhy a ne zrůdný třípruh!
Jo, dokázal bych si zde představit takovou SPMV jen s odstavnými zálivy, užší, jednotlivé směry přizpůsobené terénu (místy výškově odskočené) kde je potřeba. Prostě citlivě zasazené do krajiny, ale 2+2.
A jak je vidět na silnici Turnov-Liberec,i na tokva místa se dá v klidu plácnout 130..🤣
Extrémně důležité je aby tam byly 4 pruhy a co nejméně zatáček a stoupání a klesání a to ostatní už nehraje roli. Hlavně ať to nepostaví naprosto nesmyslně jen ve dvou pruzích to by bylo zvěrstvo
Je mi jedno, jak tu silnici označí a jaké bude mít dílčí parametry. Ale stavět až na hranici se Slovenskem cokoliv jiného než směrově rozdělený 4 pruh je paskvil. I Slováci tam ze své strany alespoň plánují 4 pruhy v celé délce.
Možná v daleké budoucnosti, ale v poslední studii proveditelnosti na R6 je doporučení na stavbu v polovičním profilu.
Zvláštní, že dálničním plánováčům zdá se, nechybí dálniční propojení CZ-SK v úrovni středu republiky a nikam nechvátají. Každý, kdo jede Praha-Žilina a dál třeba na Ukrajinu řeší kudy. Mezi CZ a SK je dálniční díra a ještě dlouho bude.
A jezdí tam migrující Slováci a nebo lidé s českým občanstvím a daňovým domicilem? Na ten víkend na východě se dá i lítat a nebo jet vlakem, nějaký extra nákladní tranzit (narozdíl od jiných směrů) tam není.
Stoupněte si na směr Horní Lideč – Střelná ve všední den a místním tam tvrďte to co tady.
Nákladní transit je tam právěže obrovský (momentálně ovšem rozdělený mezi I/50, I/54, I/49 a další nevhodné silnice).
Btw. migrující pracující Slováci jsou s vysokou pravděpodobností plátci daní v ČR.
Domnivam se, ze chybi mnoho jinych dulezitejsich staveb – na Slovensko je v porovnani s ostatnimi okolnimi staty velmi luxusni.
Napr dalnice do Vidne je 10x dulezitejsi nez nekam do Puchova….
To ale není binární volba. Na Vídeň to není hotovo nikoliv kvůli tomu, že by se upřednostňovala dálnice na Slovensko nebo že by nebylypeníze nebo vůle. Je to kvůli legislativě, spolkům, sporům, soudům a byrokracii. Stavba silinice na Slovensko na tom nezmění nic.
Ten nejvýznamější spolek, jenž bránil výstavbě dálnice do Vídně je ČSSD v čele hejtmanem Haškem, jenž nebyla schopna deset let projednat a schválit zásady územního rozvoje. Jinak s Vámi zcela souhlasím
Třípruh je totální nesmysl, proč to všichni víme, jen ne ti co s tím můžou něco udělat. Ono z kanclu v Praze to vypadá jinak než přímo na místě.
Co toto je za paskvil? D49 by měla nahradit dopravu v úseku Hranice n. Mor.- Makov. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
Dálnice jako celek určitě smysl má. Předpokládám že:
Uleví se všem obcím na současné 1/49
Do jisté míry si uleví určitě i současné 1/50
Podstatně se zrychlí trasa mezi Zlínem a celým SO ORP Valašské Klobouky (v současnosti asi 45 minut), Zlín – Slovensko, atd. atd.
Tak snad pojedou obyvatelé Zlína za nějakých těch 10 let pěkně svižně a plynule z Lípy až do Tater. 🙂
Levnější varianta by byla i silnice I.třídy (pro kamiony zpoplatněná je). Ale s co nejširšími parametry a v kopcích předjížděcí pruhy. Žádné za bílou čárou svah dolů….. A co nejvíce napřímit….
Celé to podtrhuje nesmyslné trasování na Slovenko
Zase to poddimenzovani. A po par mesicich provozu zjistime, ze ten kombinovany 3 pruh nestaci.
Tak hlavně, že vlaky mají podle zastánců ořezávání kolejové sítě sloužit především silné dálkové dopravě. 😉
Obrovská škoda, že to nebude plnohodnotná dálnice, vytíženost by z mého laického pohledu byla velká, dálnice by nahradila Bumbálku, častečnê Jablunkov a další.
A po vlacích by už konečně nikdo ani nevzdechl, ne? 🙂 Když i toto má přednost před propojením kolejových tras…
přes Střelnou už dvojkolejka jede. Co víc chcete? Dodělat baťovu dráhu? Ta kvůli stoupání by dnes znamenala i 4 kilometrové tunely někde pod Ublem…
Trať Vizovice – Valašská Polanka (triangl na oba směry).
Stoupání by nevadilo, pro osobní dopravu určitě ne, pro náklad by asi musela být druhá kolej (aby vlaky nemusely mít postrk a nezdržovaly). Tunely stavět umíme…
Jinak silnice tam jsou taky, tak proč stavět ještě něco jiného?
Pokud už se bude dělat takový tunel, tak v snad v plné palbě, tj. 2+2 a středové svodidla
Pochybuju
Už jste někdy viděl jednu tunelovou troubu se 4 pruhy? To by musela být díra jak kráva…
Jasně že ne. Jinak i kdyby začali projektovat třipruh, tak jim možná ekonomicky vyjde lépe 2x dvouproudá trouba. Něco jak se jim to potrvdilo i u stavby Bystřička-Jarcová.
Bílina
Hlavně ať už s tím pohnou aspoň k Vizovicím