Železniční fanoušci i ti, kteří nechtějí letět, budou mít od prosince novou možnost, jak se relativně rychle a levně dostat z Česka do italských Benátek. Rakouské spolkové dráhy ÖBB zavádí od nového jízdního řádu další denní vlak mezi Vídní a Benátkami, který dobře navazuje na první railjet z Prahy. Při včasném nákupu se dá dostat s cenou pod 48 euro, s očekávaným cenovým soubojem na trase mezi Prahou a Vídní po vstupu Regiojetu je možné čekat ještě nižší cenu.
ÖBB jako jeden z prvních evropských železničních dopravců už začaly prodávat jízdenky na nový jízdní řád. Pro cestu do Benátek nabízí na jedné jízdence spojení z Prahy v 6.51 a příjezdem do Vídně v 11.03. Z Vídně pak nový spoj vyjíždí ve 12.32, v Benátkách je ve 20.05. V obou případech jedou cestující railjetem.
Podle návrhu jízdního řádu je možné jet do Vídně ještě dříve ve 4.49 railjetem a využít tak čas na přestup k rychlé prohlídce Vídně.
Jízdenku z Prahy do Benátek nabízí ÖBB při nákupu dopředu za 48 euro, stejně stojí i zpáteční cesta. Z Benátek vyjíždí vlak v 9.55, v 17.35 je ve Vídni. V 19.10 pak jede railjet do Prahy s příjezdem ve 23.14.
S jedním přestupem lze z Prahy do Benátek cestovat už dnes, ale pouze přes noc. Z vlaku Praha – Curych musí cestující vystoupit v Linci a přestoupit na přímý noční vlak do Benátek. V minulosti jezdily z Prahy do Benátek přímé vozy.
Na trase do Benátek má vlak konkurenci hlavně mezi letadly. Z Prahy do Benátek létají čtyři společnosti: ČSA, easyJet, Wizz Air a Volotea. I díky tomu patří Benátky přes léto mezi jedny z nejlevnějších destinací, kam jde z Prahy pořídit letenky. Od zimního letového řádu ale nabídka výrazně klesne.
Z Prahy do Benátek se dá jet s jedním přestupem i dnes, jak přes den, tak přes noc. Přes Mnichov: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vlakove-jizdenky-italie-cena-spojeni/#Praha%E2%80%93Benatky
A přes Vídeň přes noc: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vlakove-jizdenky-italie-cena-spojeni/#Brno%E2%80%93Benatky
Kromě toho, že cesta z Prahy do Benátek už otevřená je, by mě zajímalo, pro jakou cílovku autor toto doporučení píše. Jedu výjímečně ze Štrby denním spojem a přijde mi to jako dost velký voser – a to mluvíme o 6,5 hodinách bez přestupu v modernizovaném Pendolinu…
Trochu jsem se těšil, že nějaký idealista z FS zase začal posílat do Prahy postele, jako před těmi 7 či kolika lety, ale asi idealisti došli i v Itálii…
Každý má jiné představy o cestování. Pro mě je také nepochopitelné, že někdo například do Londýna jede autobusem, přesto denně jezdí dva spoje.
Pane Sůro, díky za článek. Taky jsem hledal spojení do Londýna vlakem. Jak se tam dá dostat nejlépe? Hledal jsem spojení, a našel jsem noční vlak DB z Berlína do Frankfurtu, pak pokračovat ICE a ES. Dá se to nějak časově efektivněji? (nemyslím tím celodenní cestu, chce to nějaký noční vlak)
Do Londýna lze i spodem nightjetem z Vídně/Lince do Köln Hbf, pak ICE/EST, na St.Pancras po 1400.
Praha – Londýn lze i přes Drážďany nebo mnichovskými expresy… 3-4 přestupy… doba jízdy cca 14 hodin 😉 a já bych tedy hned jel!
Prvni railjet je v návrhu md ve 4,49 nikoliv 6.51.
Díky za upozornění. Opraveno.
čímž jsem mimochodem zjistil, že z nabídky zmizel noční vlak Praha – Wien a opačně, pokud tedy nebude ještě vložen.
Bude, tam se to ještě mění kvůli tomuto
http://zdopravy.cz/nocni-metropol-z-prahy-do-berlina-skonci-spoji-jen-prahu-a-budapest-2352/
js