Železnice Železniční průmysl Zprávy

Nový šéf plzeňské Škody pro Forbes: Myslíme dlouhodobě, chceme tržby 20 miliard

Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation
Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation

Cílem Škody Transportation je po loňském ovládnutí skupinou PPF zvýšit tržby a posílit pozici na trzích, kde působí.  To může obnášet vedle organického růstu i akvizice firem. V rozhovoru pro  časopis Forbes to uvedl nový šéf Škody Petr Brzezina.

„Tendrů je teď hodně a objem několikanásobně překračuje to, co můžeme dělat. My v tříletém cyklu cílíme zhruba na 60 miliard korun tržeb. Proto je potřeba už letos a v dalších letech přijímat každý rok zakázky za 20 miliard. To je suma, na niž umíme organicky dorůst během dvou tří let,“ uvedl Brzezina s tím, že chce zvýšit rychlost „průtoku“ výrobků firmou a kromě organického růstu se zaměří i na případné akvizice na zahraničních trzích.

Tržby skupiny Škoda Transportation loni klesly o čtvrtinu na 11,8 miliardy korun a čistý zisk propadl meziročně z 1,5 miliardy na 251 milionů korun. Podle Brzeziny jsou pro příští dva roky ve výhledu mezinárodní tendry, kde půjde o zakázky v celkové hodnotě 320 miliard korun. „Jsme tady, abychom nastartovali novou budoucnost plzeňské Škody. Chceme, aby skupina byla silnější, efektivnější, a samozřejmě chceme zase růst. A myslíme při tom dlouhodobě,“ uvedl Brzezina pro Forbes.

English version is available at CEE Transport.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

Tak smutné je, že naši technici jsou schopni relativně na zelené louce postavit lokomotivu na 200,
poměrně podle mě slušnou, za slušnou cenu vývoje 1 mld. Procpat ji přes všechny ty papírové Euro tsi šílenosti.
A pak si to tak poser.. Svou nenažraností. I kdyby byla na Cargo.. na 160.

X 1
Host
X 1

Za slušnou cenu vývoje 1 mld. Kč.
Zapomněl jsi, že ta 1 miliarda byla od ČD.

dopravak
Host
dopravak

jj, někdo by panu řediteli asi měl vysvětlit, že to, co z fabriky vyjíždí se sice vlakům podobá, ale srovnání s konkurencí moc nesnese. To, že západní konkurence je dál by se dalo očekávat, ale škodovku bohužel předbíha už i ta severní :-(.

Jsem opravdu zvědavý, jak se předvedou na Innotransu. Zatím to byl vždycky více méně výukový návod pro ostatní výrobce, jak se to nemá dělat.

Asdf
Host
Asdf

Myslím, že pan ředitel to ví. Četl jsem celý rozhovor ve Forbesu a říká tam, že Škoda 2 roky stagnovala a jela na setrvačnost a že chtějí zvýšit investice do výzkumu a vývoje a celkově výrobu zmodernizovat a hlavně udělat nějakou vizi, kterou Škoda neměla.

Medvěd
Host
Medvěd

Každá liška chválí svůj ocas.

Hele, Vy chytrolíni, přestaňte brblat a řekněte tomu „managerovi“ co má jeho fabrika dělat.

Na obrázku mají hezkou soupravu. Tak proč ji už nemají vyrobenou a nedělají s ní prezentační jízdu třeba pro ROPID.

„Asi čekají , až zase někdo zainvestuje výrobu jako to bylo u 109E.“

TrainDriver
Host
TrainDriver

Tak začal bych tím, pane Brezina, naučit se vyrábět vlaky. Trolejbusy a tramvaje už by Vám celkem šli, ale na železnici jste zatím mimo 🙂

Petr.R
Host
Petr.R

Já nevím, ale vyrobky škoda na železnici se mně jeví jako zdařilé, ještě vyházet z udržby a oprav ty škůdce co to neumí servisovat a bude vše jak dříve. V plzni jsou schopní lidé a kdyby nebyla čd nabubřelá, tak místo žabotlamů už něco jezdí, třeba now ešus.

Zapa
Host
Zapa

Vy musíte mít nějakou hodně špatnou zkušenost s ČD, když jste schopný neschopnost Škodovky hodit na ČD. To že přes ně nateklo do Škodovky hodně miliard si už asi nepamatujete, co?

Petr.R
Host
Petr.R

a na koho to vhodit? Škodovka je tahounem železnice a kdyby nebylo škodovky, tak ani jančura by to nerozjel po železnici. A to kolik proteklo peněz škodovkou, tak za to může vedení čd, už se o tym psalo xxkrát i tady byl článek a né jeden.

Zapa
Host
Zapa

„kdyby nebylo škodovky, tak ani jančura by to nerozjel po železnici.“

Ono je to trochu jinak. Kdyby ČSD v 90. letech přebraly co si objednaly, tak peršingy nešly do Itálie a pak zpět k RJ.

„Škodovka je tahounem železnice“

Trolíte dobře. 😀

Petr.R
Host
Petr.R

tak si spočtete, kolik škodovka přepraví lidí, jenom co jezdí panterů, elefantů a kolik je lokomotiv ze škoda plzen.
A co sem pletete kdyby čsd, co je nám po tym jak to bylo, důležitý, že škodovky tahají RJ.

Zapa
Host
Zapa

Já myslím, že když teď napíšu, že největším přepravcem v ČR je Škodovka , ale mladoboleslavská, tak tím ta diskuze, po tom co tu šíříte, už vůbec neutrpí. 😀

Asdf
Host
Asdf

Zajímavé, sám jste v předchozím komentáří začal spekulovat nad tím, co by bylo (nebo nebylo), kdyby nebyla Škodovka, a najednou vám vadí, že někdo jiný píše, co by nebylo, kdyby ČSD odebraly lokomotivy… Tedy apeluji na vaši sebereflexi 😉
BOhužel po přečtení vašich příspěvků musím konstatovat, že inteligence zřejmě není vaše silná stránka. Ale třeba máte jiné přednosti.IQ není v životě to nejdůležitější 😉

Asdf
Host
Asdf

Kdyby nebylo škodovky, tak by ČSD zřejmě nakupovaly elektrické lokomotivy od maďarů nebo poláků a Jančura by možná dnes jezdil maďarskými nebo polskými lokomotivami.
Aneb takhle vypadá nesmyslné uvažování nad tím, co by kdyby…

VRT
Host
VRT

Myslíte tu kvalitu panterů, kterým za jízdy vypadlo okno? Nemluvě o tom, když člověk sedí na špatném místě vystoupí proklepaný a namíchnutý?

Petr.R
Host
Petr.R

kolik ten panter najede km, o tym okně jsem neslyšel, samo od sebe nevypadlo. Neslyšel jsem ani nic nečetl, že by panter byl nepohodlný.

TrainDriver
Host
TrainDriver

Je vidět, že se stroji Made by ZVIL (myslím tím od ešusu dál) nejezdíte a ani neopravujete. Jinak by jste nenapsal takovou hloupost. Já tu čest měl u ešusů a panterů. Ano svezení dobrý, panter má teda dost tvrdý podvozek a na výměnách to je za trest. Ale jinak provozní poruchovost značně velká. U ešusů se stále opakují dětské nemoci, panteři se stále odlaďují….. dobrý a věčný byznys pro Škodovku.

TrainDriver
Host
TrainDriver

Zapoměl sem dodat, že to je reakce na komentáře pana PetraR

MildaIV
Host
MildaIV

Ty tramvaje taky mají rezervy.

TrainDriver
Host
TrainDriver

Je to možné, v této oblasti se nevyznám. Tramvaje pro Prahu vypadají hezky, ale slyšel sem, že se spolehlivostí jsou na tom také bídně. Ale na druhou stranu vyvážejí do hodně zemí, takže to zas tak úplné trosky nejsou. Oproti výrobkům pro železnici, aneb Peršingem to skončilo. I když i ten byl na začátku dosti poruchový (viz jeho název), ale ten se alespoň podařilo doladit a teď je z něj super stroj.

Apollo 17
Host
Apollo 17

“ aneb Peršingem to skončilo. I když i ten byl na začátku dosti poruchový (viz jeho název), ale ten se alespoň podařilo doladit a teď je z něj super stroj.“

To jsou zase bláboly.jezdím na obou řadách a Peršing i Panter jsou na tom se spolehlivostí podobně :-))

Asdf
Host
Asdf

Tak hlavně by měla konečně něco udělat s kvalitou. Ty jednotky pro DB vypadají jako skutečně moderní vlaky na současné úrovni. Od toho by se mohly odpíchnout + využít know-how Transtechu. Jinak těžko uspějí kromě ČD a max ŽSSK.

K.S.
Host
K.S.

Také si říkám, jednotka na obrázku je něco trochu nezvyklého, škoda že se ČD drží panterů, toto by se myslím celkem hodilo jak kolem Prahy, tak i kolem Brna a možná i na nějaké ty rychlíky.

Doufejme že se to s novým majitelem výrazně ve Škodě zlepší.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Konstrukčně je to od pohledu asi v podstatě delší „ešus“ s novým čelem a (snad) vyhovující TSI, upravený do podoby „push-pull“ – takže v principu nic nového, tudíž ani cenově by to nemuselo být nic drastického: bude-li to „řemeslně“ kvalitní, pak by to mohlo mít úspěch místo „ešusů“.
I v okolí velkých měst (včetně Prahy) se ovšem pro příměstskou dopravu hodí mít i jen menší vzájemně spojovatelné jednopodlažní jednotky – ne všechny tratě a relace jsou tak frekventované, aby na nich byly patrové soupravy využity.

dopravak
Host
dopravak

No v prvé řadě se na osobní vlaky nehodí koncepce push pull, protože má příliš malou adhezní hmotnost. V závislosti na počtu vozů 30 a méně procent se hodí spíše na rychlíky, což je konec konců jednotka na obrázku. Na osobáky okolo Prahy by bylo potřeba 50 a vice.

Asdf
Host
Asdf

No právě že od pohledu (a nejen od něj) to má docela odlišnou konstrukci než Ešusu. jediná shoda je v tom, že to má taky dvě patra…

noerf
Host
noerf

Pokud se zlepší kvalita výrobků, bude to jen dobře.

T.H.
Host
T.H.

Tak ČD určitě zas správně nadefinují výběrka pro vítězství Tradiční Národní Lokomotivky. Ale je potřeba zařídit, aby se nemusely utkat o výkony s jinými dopravci.

Tomáš
Host
Tomáš

Kontrola tehlech veci je na strane UOHS a Antimonopolniho uradu. Oba dva se ozyvaji pomerne casto a i zde na Zdopravy je o nich slyset snad kazdy tyden.

Kez by byl svet tak jednoduchy, jak jej vidite Vy. 🙂

X 1
Host
X 1

S ohledem co za VÝQĚT tam sedí, tak takové jsou aj výsledky jejich šetření.
V devadesáti procentech stojí za prd.

Tomáš
Host
Tomáš

Dukaz by byl? 🙂

X 1
Host
X 1

Re: Tomáš
Stačí, že prošla pověstná „šířka dveří“, která degradovala ostatní výrobce kolejové techniky.
To, hovoří samo za sebe. A pokud se orientujete v mezinárodním světě dopravy, obchodu a práva, tak důkazy musíte vidět sám. Pokud je nevidíte, nemáte žádný nárok je po nikom požadovat.
Ps. V reciproční reakci, bych Vás mohl požádat o důkazy, že výše zmíněné úřady pracují efektivně a jejich závěry odpovídají jak právu národnímu, tak i evropskému a zejména jsou logicky spravedlivé.

a8n
Host
a8n

Zrovna šířku dveří u nich beru po zkušenostech s elefanty jako jedno z mála pozitiv. Škoda, že se nepovedl ten zbytek.

Jiný Tomáš
Host
Jiný Tomáš

Nevim, jestli si jen nedelate legraci, protoze tohle snad ani neni mozne, ale ten urad je jen jeden.

Tomáš
Host
Tomáš

Mate pravdu. Ted se stydim. Vymlouvat se nebudu.

Stejne si ale pockam na vyjasneni, ve kterych vsech pripadech urad udajne chybuje a chyboval.

mites
Host
mites
Dash9
Host
Dash9

Inspirovat by se mohli, až bude do Německa jezdit místo ČD Radim nebo Leoš, tak by se národnímu dopravci nějaké push-pully spolupracující s Vectronem mohly hodit. 🙂

Honza
Host
Honza

Railjet 😉 Taurusy jsou na leasing. Ale byl bych překvapen, kdyby to v Německu prošlo.