Železnice Železniční průmysl Zprávy

Nový šéf plzeňské Škody pro Forbes: Myslíme dlouhodobě, chceme tržby 20 miliard

Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation
Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation

Cílem Škody Transportation je po loňském ovládnutí skupinou PPF zvýšit tržby a posílit pozici na trzích, kde působí.  To může obnášet vedle organického růstu i akvizice firem. V rozhovoru pro  časopis Forbes to uvedl nový šéf Škody Petr Brzezina.

„Tendrů je teď hodně a objem několikanásobně překračuje to, co můžeme dělat. My v tříletém cyklu cílíme zhruba na 60 miliard korun tržeb. Proto je potřeba už letos a v dalších letech přijímat každý rok zakázky za 20 miliard. To je suma, na niž umíme organicky dorůst během dvou tří let,“ uvedl Brzezina s tím, že chce zvýšit rychlost „průtoku“ výrobků firmou a kromě organického růstu se zaměří i na případné akvizice na zahraničních trzích.

Tržby skupiny Škoda Transportation loni klesly o čtvrtinu na 11,8 miliardy korun a čistý zisk propadl meziročně z 1,5 miliardy na 251 milionů korun. Podle Brzeziny jsou pro příští dva roky ve výhledu mezinárodní tendry, kde půjde o zakázky v celkové hodnotě 320 miliard korun. „Jsme tady, abychom nastartovali novou budoucnost plzeňské Škody. Chceme, aby skupina byla silnější, efektivnější, a samozřejmě chceme zase růst. A myslíme při tom dlouhodobě,“ uvedl Brzezina pro Forbes.

English version is available at CEE Transport.

38 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak smutné je, že naši technici jsou schopni relativně na zelené louce postavit lokomotivu na 200,
    poměrně podle mě slušnou, za slušnou cenu vývoje 1 mld. Procpat ji přes všechny ty papírové Euro tsi šílenosti.
    A pak si to tak poser.. Svou nenažraností. I kdyby byla na Cargo.. na 160.

    • Za slušnou cenu vývoje 1 mld. Kč.
      Zapomněl jsi, že ta 1 miliarda byla od ČD.

  • jj, někdo by panu řediteli asi měl vysvětlit, že to, co z fabriky vyjíždí se sice vlakům podobá, ale srovnání s konkurencí moc nesnese. To, že západní konkurence je dál by se dalo očekávat, ale škodovku bohužel předbíha už i ta severní :-(.

    Jsem opravdu zvědavý, jak se předvedou na Innotransu. Zatím to byl vždycky více méně výukový návod pro ostatní výrobce, jak se to nemá dělat.

    • Myslím, že pan ředitel to ví. Četl jsem celý rozhovor ve Forbesu a říká tam, že Škoda 2 roky stagnovala a jela na setrvačnost a že chtějí zvýšit investice do výzkumu a vývoje a celkově výrobu zmodernizovat a hlavně udělat nějakou vizi, kterou Škoda neměla.

  • Každá liška chválí svůj ocas.

    Hele, Vy chytrolíni, přestaňte brblat a řekněte tomu „managerovi“ co má jeho fabrika dělat.

    Na obrázku mají hezkou soupravu. Tak proč ji už nemají vyrobenou a nedělají s ní prezentační jízdu třeba pro ROPID.

    „Asi čekají , až zase někdo zainvestuje výrobu jako to bylo u 109E.“

  • Tak začal bych tím, pane Brezina, naučit se vyrábět vlaky. Trolejbusy a tramvaje už by Vám celkem šli, ale na železnici jste zatím mimo 🙂

    • Já nevím, ale vyrobky škoda na železnici se mně jeví jako zdařilé, ještě vyházet z udržby a oprav ty škůdce co to neumí servisovat a bude vše jak dříve. V plzni jsou schopní lidé a kdyby nebyla čd nabubřelá, tak místo žabotlamů už něco jezdí, třeba now ešus.

      • Vy musíte mít nějakou hodně špatnou zkušenost s ČD, když jste schopný neschopnost Škodovky hodit na ČD. To že přes ně nateklo do Škodovky hodně miliard si už asi nepamatujete, co?

        • a na koho to vhodit? Škodovka je tahounem železnice a kdyby nebylo škodovky, tak ani jančura by to nerozjel po železnici. A to kolik proteklo peněz škodovkou, tak za to může vedení čd, už se o tym psalo xxkrát i tady byl článek a né jeden.

          • „kdyby nebylo škodovky, tak ani jančura by to nerozjel po železnici.“

            Ono je to trochu jinak. Kdyby ČSD v 90. letech přebraly co si objednaly, tak peršingy nešly do Itálie a pak zpět k RJ.

            „Škodovka je tahounem železnice“

            Trolíte dobře. 😀

            • tak si spočtete, kolik škodovka přepraví lidí, jenom co jezdí panterů, elefantů a kolik je lokomotiv ze škoda plzen.
              A co sem pletete kdyby čsd, co je nám po tym jak to bylo, důležitý, že škodovky tahají RJ.

              • Já myslím, že když teď napíšu, že největším přepravcem v ČR je Škodovka , ale mladoboleslavská, tak tím ta diskuze, po tom co tu šíříte, už vůbec neutrpí. 😀

              • Zajímavé, sám jste v předchozím komentáří začal spekulovat nad tím, co by bylo (nebo nebylo), kdyby nebyla Škodovka, a najednou vám vadí, že někdo jiný píše, co by nebylo, kdyby ČSD odebraly lokomotivy… Tedy apeluji na vaši sebereflexi 😉
                BOhužel po přečtení vašich příspěvků musím konstatovat, že inteligence zřejmě není vaše silná stránka. Ale třeba máte jiné přednosti.IQ není v životě to nejdůležitější 😉

          • Kdyby nebylo škodovky, tak by ČSD zřejmě nakupovaly elektrické lokomotivy od maďarů nebo poláků a Jančura by možná dnes jezdil maďarskými nebo polskými lokomotivami.
            Aneb takhle vypadá nesmyslné uvažování nad tím, co by kdyby…

      • Myslíte tu kvalitu panterů, kterým za jízdy vypadlo okno? Nemluvě o tom, když člověk sedí na špatném místě vystoupí proklepaný a namíchnutý?

        • kolik ten panter najede km, o tym okně jsem neslyšel, samo od sebe nevypadlo. Neslyšel jsem ani nic nečetl, že by panter byl nepohodlný.

      • Je vidět, že se stroji Made by ZVIL (myslím tím od ešusu dál) nejezdíte a ani neopravujete. Jinak by jste nenapsal takovou hloupost. Já tu čest měl u ešusů a panterů. Ano svezení dobrý, panter má teda dost tvrdý podvozek a na výměnách to je za trest. Ale jinak provozní poruchovost značně velká. U ešusů se stále opakují dětské nemoci, panteři se stále odlaďují….. dobrý a věčný byznys pro Škodovku.

        • Zapoměl sem dodat, že to je reakce na komentáře pana PetraR

      • Je to možné, v této oblasti se nevyznám. Tramvaje pro Prahu vypadají hezky, ale slyšel sem, že se spolehlivostí jsou na tom také bídně. Ale na druhou stranu vyvážejí do hodně zemí, takže to zas tak úplné trosky nejsou. Oproti výrobkům pro železnici, aneb Peršingem to skončilo. I když i ten byl na začátku dosti poruchový (viz jeho název), ale ten se alespoň podařilo doladit a teď je z něj super stroj.

        • “ aneb Peršingem to skončilo. I když i ten byl na začátku dosti poruchový (viz jeho název), ale ten se alespoň podařilo doladit a teď je z něj super stroj.“

          To jsou zase bláboly.jezdím na obou řadách a Peršing i Panter jsou na tom se spolehlivostí podobně :-))

  • Tak hlavně by měla konečně něco udělat s kvalitou. Ty jednotky pro DB vypadají jako skutečně moderní vlaky na současné úrovni. Od toho by se mohly odpíchnout + využít know-how Transtechu. Jinak těžko uspějí kromě ČD a max ŽSSK.

    • Také si říkám, jednotka na obrázku je něco trochu nezvyklého, škoda že se ČD drží panterů, toto by se myslím celkem hodilo jak kolem Prahy, tak i kolem Brna a možná i na nějaké ty rychlíky.

      Doufejme že se to s novým majitelem výrazně ve Škodě zlepší.

      • Konstrukčně je to od pohledu asi v podstatě delší „ešus“ s novým čelem a (snad) vyhovující TSI, upravený do podoby „push-pull“ – takže v principu nic nového, tudíž ani cenově by to nemuselo být nic drastického: bude-li to „řemeslně“ kvalitní, pak by to mohlo mít úspěch místo „ešusů“.
        I v okolí velkých měst (včetně Prahy) se ovšem pro příměstskou dopravu hodí mít i jen menší vzájemně spojovatelné jednopodlažní jednotky – ne všechny tratě a relace jsou tak frekventované, aby na nich byly patrové soupravy využity.

        • No v prvé řadě se na osobní vlaky nehodí koncepce push pull, protože má příliš malou adhezní hmotnost. V závislosti na počtu vozů 30 a méně procent se hodí spíše na rychlíky, což je konec konců jednotka na obrázku. Na osobáky okolo Prahy by bylo potřeba 50 a vice.

        • No právě že od pohledu (a nejen od něj) to má docela odlišnou konstrukci než Ešusu. jediná shoda je v tom, že to má taky dvě patra…

  • Tak ČD určitě zas správně nadefinují výběrka pro vítězství Tradiční Národní Lokomotivky. Ale je potřeba zařídit, aby se nemusely utkat o výkony s jinými dopravci.

    • Kontrola tehlech veci je na strane UOHS a Antimonopolniho uradu. Oba dva se ozyvaji pomerne casto a i zde na Zdopravy je o nich slyset snad kazdy tyden.

      Kez by byl svet tak jednoduchy, jak jej vidite Vy. 🙂

      • S ohledem co za VÝQĚT tam sedí, tak takové jsou aj výsledky jejich šetření.
        V devadesáti procentech stojí za prd.

          • Re: Tomáš
            Stačí, že prošla pověstná „šířka dveří“, která degradovala ostatní výrobce kolejové techniky.
            To, hovoří samo za sebe. A pokud se orientujete v mezinárodním světě dopravy, obchodu a práva, tak důkazy musíte vidět sám. Pokud je nevidíte, nemáte žádný nárok je po nikom požadovat.
            Ps. V reciproční reakci, bych Vás mohl požádat o důkazy, že výše zmíněné úřady pracují efektivně a jejich závěry odpovídají jak právu národnímu, tak i evropskému a zejména jsou logicky spravedlivé.

            • Zrovna šířku dveří u nich beru po zkušenostech s elefanty jako jedno z mála pozitiv. Škoda, že se nepovedl ten zbytek.

      • Nevim, jestli si jen nedelate legraci, protoze tohle snad ani neni mozne, ale ten urad je jen jeden.

        • Mate pravdu. Ted se stydim. Vymlouvat se nebudu.

          Stejne si ale pockam na vyjasneni, ve kterych vsech pripadech urad udajne chybuje a chyboval.

      • Inspirovat by se mohli, až bude do Německa jezdit místo ČD Radim nebo Leoš, tak by se národnímu dopravci nějaké push-pully spolupracující s Vectronem mohly hodit. 🙂

        • Railjet 😉 Taurusy jsou na leasing. Ale byl bych překvapen, kdyby to v Německu prošlo.

Newsletter

Partneři


Výběr editora