Nový šéf plzeňské Škody pro Forbes: Myslíme dlouhodobě, chceme tržby 20 miliard

Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda TransportationDvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation

Cílem Škody Transportation je po loňském ovládnutí skupinou PPF zvýšit tržby a posílit pozici na trzích, kde působí.  To může

Cílem Škody Transportation je po loňském ovládnutí skupinou PPF zvýšit tržby a posílit pozici na trzích, kde působí.  To může obnášet vedle organického růstu i akvizice firem. V rozhovoru pro  časopis Forbes to uvedl nový šéf Škody Petr Brzezina.

„Tendrů je teď hodně a objem několikanásobně překračuje to, co můžeme dělat. My v tříletém cyklu cílíme zhruba na 60 miliard korun tržeb. Proto je potřeba už letos a v dalších letech přijímat každý rok zakázky za 20 miliard. To je suma, na niž umíme organicky dorůst během dvou tří let,“ uvedl Brzezina s tím, že chce zvýšit rychlost „průtoku“ výrobků firmou a kromě organického růstu se zaměří i na případné akvizice na zahraničních trzích.

Tržby skupiny Škoda Transportation loni klesly o čtvrtinu na 11,8 miliardy korun a čistý zisk propadl meziročně z 1,5 miliardy na 251 milionů korun. Podle Brzeziny jsou pro příští dva roky ve výhledu mezinárodní tendry, kde půjde o zakázky v celkové hodnotě 320 miliard korun. „Jsme tady, abychom nastartovali novou budoucnost plzeňské Škody. Chceme, aby skupina byla silnější, efektivnější, a samozřejmě chceme zase růst. A myslíme při tom dlouhodobě,“ uvedl Brzezina pro Forbes.

English version is available at CEE Transport.

Tagy Brzezina Forbes Škoda Transportation
38 komentářů