Nový přeshraniční expres. Švýcarské dráhy spustí linku podél Rýna
Jednotka Stadler FLIRT Evo pro SBB. Foto: SBB
Linku spustí po rozsáhlé modernizaci trati na německé straně. Má přilákat lidi z aut.
Linku spustí po rozsáhlé modernizaci trati na německé straně. Má přilákat lidi z aut.
Vzpomínám jak jsem tam v roce 2011 jel s DB Regio, na RE vlacích staré klopidlo řady 611, na RB „velryba“ řady 641. Švýcarský Pendelzug, který kolem mechanických návěstidel přijel na tu jedinou zadrátovanou kolej stanice Waldshut, jako by tam ani nepatřil.
Přijde mi škoda že pořád všechno končí v Basel Bad, odkud jede na hlavní nádraží jen S6 po půlhodině (pokud se nic nezměnilo), jinak je potřeba jít na tramvaj.
Ne, (zatím) se nic nezměnilo – pořád konečná v Bad Bf.
Mmch. do Waldshutu teď je druhou sezónou výluka mostu přes Rýn, ty el. vlaky tam dočasně nejezdí.
Jsem zvědav na cestovní dobu St. Gallen – Basilej ve srovnání s (byť s přestupem) trasou přes Curych.
Mmch. 2h takt (mimo špičku) je na švýcarské poměry dost málo (na ně je vcelku málo i ten 1h takt, byť mezitím proložený couráky jedoucími jen v části trasy).
Nicméně tyto spoje budou nad rámec, anebo namísto, stávajících spojů Basel Bad. Bf. – Schaffhausen – Singen?
Až opadne voda…
https://www.hydrodaten.admin.ch/en/seen-und-fluesse/stations/2289
Rýn v Basileji je sotva v půlce prvního stupně a dle přepodvědi se k němu jen přiblíží. (haluz odkaz, že to google našel hned a přesně)
Dobrá zpráva pro švýcarskou a německou dobrou správu…
„(SBB) zahájí v prosinci 2027 ..“