Nový plán Liberce. Chce lanovku na Ještěd a udělat z ní součást MHD
Lanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhy
Osm měsíců po nehodě stále není jasné, jakým způsobem se lanovka obnoví.
Osm měsíců po nehodě stále není jasné, jakým způsobem se lanovka obnoví.
Pádný důvod zdražit jízdné v MHD Liberec. Lanovka bude jedním z důvodů. Zase to zaplatí obyčejní lidé 🧐
Pokud to ČD prodají.Tak kdo to schválí by měl jít před soud. Po velké investici a opravě je to zlaté vejce.V provozu celoročně.Jen blb by to prodal. Na takovouto investici vám půjčí každá banka.Lidí tím jezdí hromada.A cena za jízdenku je zatím velmi dobrá.Kdyby to trochu i zdražilo tak se nikdo nezblázní.
No, když jste takový suteren, tak mi spočítejte IRR této investice. Abych to jakk bankéř mohl zafinancovat
Hlavně je třeba vymést z Ještědu nádražaky !!!
😂
Důvod?
Jako proč? Protože vás vyhodili od zkoušek na kolotuka?
Já bych se v MHD LBC bez lanovky úplně klidně obešel, daleko bych byl raději, kdyby ta MHD fungovala kvalitně.
„Liberec by chtěl získat lanovku na Ještěd a obnovit její provoz..“ Já bych toho chtěl. Třeba aby se opravovaly silnice a ty byly bez děr. Nebo když už se náhodou někde něco dělá aby bylo značení umísťováno se zdravým rozumem a pochopitelně. Když někam dám omezení rychlosti dám tam i ukončení omezení , nebudu umisťovat velké tabule informující o objížďkách a uzavírkách bezprostředně před přechod pro chodce kde brání výhledu jak chodcům, ale i řidičům a pokud něco někde rozkopu dám o tom vědět značením dostatečně dopředu, aby se nestalo, že řidič je informován o to, že je komunikace slepá… Číst vice »
Ano, sice to moc s lanovkou nesouvisi ale souhlas, kdyz uzavru chodnik a na druhe strane neni, tak nebudu davat ceduli, aby chodci presli na druhou stranu, kdyz neni kam a jeste je to po spatne strane komunikace. Kdyz je vyznacena na komunikaci cyklotrasa, tam myslim i na cyklisty a vcas upozornim na uzavirku/objizdku a ne ze clovek prijede ke snesenemu mostu a objizdka je po dalnici, kdyz je vyznacena uzavirka komunikace, tak tu ceduli nenacpu tesne pred krizovatku na metr siroky chodnik, aby to chodci museli obchazet po vozovce…
Když má objízdná trasa vést po oficiální cyklostezce, tak se nejdřív podívám, jestli na daném místě už cyklostezka nevede… https://www.idobryden.cz/zpravy/cykliste-jezdi-objizdkou-kvuli-stavbe-dalnice-55224.html
takže konečne by byla lanovka v idolu? Tak v praze jde taky tuším koupit v pidu lanovka. Stejně jako v usteckem kraji koupite lodě v dúk.
Po splacení úvěru z provozních příjmů… Takže toho IDOLu už se asi nedožijeme 😮
Ano je v PIDu, ale platí tam jen některé jízdenky.
Dřív platily všechny, teď už jen celodenní a víc.
Kdy, dřív? Jeden čas tam platila jednotlivá přestupní jízdenka, ale ne ta krátkodobá na 15 minut resp. 4 stanice metra. Cizinec si ji samozřejmě koupil a nahoře revizor: „This one is not valid here, I am sorry, I will now write the fine for you.“
Dřív = do července loňského roku. 15minutové jízdenky jsou už hodně vzdálená historie.
Ony tedy pořád existují, ale na dvě číslicová pásma.
Čím víc to tak čtu, tím víc mám pocit, že nebude nikdy nic.
Zatím se řeší lanovka, zanedlouho se bude řešit zkrachovalý a zanedbaný hotel a restaurace, protože návštěvníků určitě ubyde.
No, místo toho, aby se situace začala ihned řešit k co nejrychlejšímu obnovení provozu (v moderní podobě), tak se město po 3/4 roce probudí a bude celý proces obnovy natahovat úvahami „co by kdyby“? To se mi snad jen zdá. 🤦
Tak je lepší snít o vlastnictví lanovky než řešit reko bazénu:)
Jen aby bazén nespadl Libereckým na hlavu jak lanovka, neustále umělé natahování jeho životnosti před reko…
Jj, snění jde Zámečníkovi vůbec dobře…
Lépe než interpretace faktu. Lanovka není zkrachovaná, ale havarovaná.
Podle vyjádření pana starosty Zámečníka to na neznalého občana může působit tak, že město Liberec má zřejmě přebytkový rozpočet, neví co s penězma a všechny problémy místní MHD má už dávno vyřešeny.
Konfigurace vedení linek je dokonalá, intervaly mezi spoji 3 – 10 minut, jezdí pouze nejmodernější ekologická vozidla a jejich MHD je vzorem všem ostatním MHD v Česku, takže jako ta poslední třešnička na dortu jim chybí už jen nová lanovka na Ještěd.
Prodloužit lanovku je náhodou dobrý, protože se měla původně prodloužit tramvaj a stále se o tom přemýšlí. Nebude se muset přemýšlet jestli k Ještědu nebo do centra Jablonce, když nebude důvod prodlužovat ke staré stanici. Přece všichni víme jak to bylo s pražským metrem na konci první dekády.
Jen ti líní potřebují prodloužit lanovku
Jak o tomhle mohou s jejich vozovým parkem MHD vůbec uvažovat? Koukám, že na něco peníze jsou, to určitě voliči při každodenní cestě do práce ocení.
Lanovka ponese zlatý vejce…
Občas z ní něco padá, ale vejce to nejsou.
Nejsem úplně v obraze, ale to si nemohou půjčit samotné ČD nebo nějaká nová dceřinka, lanovku opravit a dát do IDOLu hned? 3/4 roku se nic neděje, normální zdravá firma už by třeba i přestavovala. Změna územního plánu se taky pomalu rozjíždí.
Proč pan Zámečník mluví o zkrachovalé lanovce?
Protože je sám zkrachovalej.
Zní to logicky.
Vrchol Ještědu je pořád na území města.
Takže je to vnitroměstká lanovka.
Otázka je, zda na to město bude mít peníze.
O moc horsi než pod patronací CD to být nemůže. Na letní výlety by lanovka součástí MHD byla super.
Může, být součástí liberecké MHD… 😉
Nyní platí předlužený Liberec cca 100 milionů korun ročně na úrocich. tak si ještě půjčime na lanovku, bravo. A to je potřeba opravit bazén za 1mld, kterou město také nemá. Takové zadlužování by snad mělo být trestné.
V klidu, budou volby a pan primátor nemá v podstatě už co slíbit, tohle je jen takový další jeho výkřik.
Ať vyhraje kdokoliv, dluh zůstane dluhem i po volbách.
Mě už sliby spíš rmoutí, ale nové myšlenky mě stále zajímají, od toho ta kampaň ostatně je. Upřímně jsem velmi zvědavý, jak to má Váš oblíbenec vymyšlené s tím dělením peněz mezi čtvrtě.
Potenciál ziskovosti této lanovky je vysoký, stejně jako je výrazně zisková lanovka na Sněžku. Bude založena samostatná společnosti ve vlastnictví města. Smysl to celkem dává. Provozovatelem min. po dobu splácení půjčky bude podle mě TMR.
Dluhový strop pro samosprávy je zákonem daný, tady by si úvěr vzala městská firma. Jako si vzal dopravní podnik úvěr na modernizaci meziměstské tratě. A jako by liberečtí zastupitelé napříč politickým spektrem rádi koupili teplárnu a spalovnu.
Proč není možná pouhá oprava s ohledem na normy? Logicky bych řekl, že pouhá oprava znamená, že se stačí držet norem platných v době vzniku.
Protože třeba nikdo příčetný nepovolí lanovku bez automaticky aktivované nouzové brzdy?
Automatická brzda tam z výroby byla, v roce 93 ji kvuli spatne konstrukci lanovky vymontovali 😀
zdroj informace?
A proč by se nemohla obnovit s automatickou brzdou?
ČD opravu na stávající technickou úroveň poptávaly a výrobci odmítli.
automatická nouzová brzda je záležitostí kabin – 1 už stejně neexistuje a existující se dá předělat, ale možná bude problém ještě někde jinde, ale teoreticky by to jít opravit mělo, pokud to mohlo jezdit, tak to musí jít i v původních parametrech obnovit..ale prodloužení by už samozřejmě neprošlo
Asi možná je, akorát nevím kdo by tam chtěl přesně stejnou lanovku, která podle těch starých norem jezdila a spadla. Shořelou tunelovou lanovku v Kaprunu zřejmě také bylo možné opravit do původního stavu, jen nevím jak by to bylo pro cestující potom atraktivní.
Mimochodem podoba účinnosti původního zabezpečení ruční pákou kdesi u stropu se zabezpečením liniovým zabezpečovačem na kolejích je zřejmě jen čistě náhodná.
vždyť u původního LS je živák, kde je ta podobnost?
Táák, takovou ránu nikdo z modré armády hned po ránu nečekal…..
Však o tom se mluví tak nějak od začátku, že už to nebude vyloženě lanovka ČD… tedy žádné překvapení, hovořily o tom i samotné Dráhy, psalo se o tom vícekrát i zde. Tady si zas někdo potřeboval kopnout…
Ne vyloženě, ale vypadá to, že vůbec 😂… To je trochu rozdíl….. Peníze za prodej pozemků, budov a lanovky se v ČD ztratí…zapadnou…a zase budou v mínusu, tak jako před prodejem….. o lanovku jako takovou ale z historického hlediska příjdou….
Mě třeba mrzí, že jediná lanovka ČD už ČD nebude… I když je pravda, že jednou by k tomu asi došlo, protože lanovka v současném stavu by nefungovala donekonečna a časem by zásadní investici tak jako tak potřebovala. Pokud bude nová lanovka města, proč ne, příznivcem toho aby to bylo pod nadnárodním koncernem TMR ale nejsem.
Tak ono to je trochu i o té úctě a neúctě k vlastní historii… Pokud si ji neváží, tak to takto dopadne vždycky…a to nejen na železnici….. A je jedno jestli to byl prodej (resp. darování) jindřichohradeckých úzkokolejek, prodej lanovky, nebo prodej budov historických vesnických nádražíček a stavění plechových boud kus vedle. Pokud státem vlastněný dopravce, nebo státní organizace spravující infrastrukturu neumí se svojí historií a tradicemi rozumně nakládat, pokud se česká železnice před veřejností prezentuje tak, že jediná její historie a zároveň i přítomnost je šukafon ze sedmdesátých let, tak to takto bude dopadat i dál a mrzet Vás… Číst vice »
Kdyby Jindřichohradecké úzkokolejky neprodali za kačku, nebyly by už vůbec.
Kdyby ČD chtěly, tak by to v nějaké odlehčené verzi mohly provozovat taky..a možná by to vydrželo déle.. Nic proti pánům Šatavovi, Čajankovi atd… Ale zase takové zázraky tam s tím neudělali… Cirkusový TU, taky tam měli průsery v podobě srážek vlaků, uzavřeli nevýhodné smlouvy s kraji…. a ten nákup těch rumunských krámů, to byl nesmysl úplný…. Ale po boji je každý generál a vím, že se mi to zpětně lehko hodnotí….
Jenže v té době nechtěli. Chtěli rozebrat a prodat do šrotu.
Že město chce tu lanovku vlastnit, to ještě neznamená, že ji vlastnit skutečně bude. ČD tam hledají investora a ne, že se jí chtějí zbavit. Takže to vypadá na nějakou spolupráci.
Mě zase spíš trochu pozdvihlo ze židle, že pan Zámečník mluví o lanovce zkrachovalé. Asi si nezjistil více informací, nebo snad neví co stálo za zastavením provozu ještědky ? Na této dráze je pane Zámečníku toliko zastaven provoz a to ze zásadního důvodu, jinak má potenciál ziskový. České dráhy ji ke krachu nepřivedli.
ČD provozovaly lanzvku dle padesát let starých norem s okem pod stropem jako brzdou. Žádná automatizace, žádná modernizace. To i hloupý starý výtah musel dostat aspoň infrazavoru. Zajištění proti pádu měl z výroby.
Tady je zvýšení bezpečnosti nic!