Nový obchvat Klatov je kompletní, silničáři otevřeli i jižní část

I/27, Klatovy obchvat. Pramen: ŘSDI/27, Klatovy obchvat. Pramen: ŘSD

Město se definitivně zbaví tranzitu. Průtah Klatov využívalo dle sčítání ŘSD na 17 000 aut denně.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
coolio

Každopádně tranzitu po I22 se Klatovy nijak nezbaví.

Václav

Pro doplnění: A: psal jsem na ŘSD (asi před dvěma lety), proč tam jsou tu OK. Bylo mi odpovězeno, že za minstra Bárty byla „krize“ a museli se některé stavby zlevnit (původně byly v plánu MK!). Odnesl to mimo jiné tento obchvat. PS: škoda že se řeší rozpočet stavby která pak začne až za několik let). B: OK u Štěpánovic se změní na MK až se bude dělat obchvat Štěpánovic (proto je ta OK takto vyosena), resp. obchvat Klatov se napojí na obchvat Štěpánovic a u stávající OK bude MK kde se sjede na aktuálni OK. C: můj názor: někdo… Číst vice »

libor

ano, obchvat Klatov na 2+2 opravu není. velká intenzita dopravy je do samotných Klatov

Míla

Ale stoupací pruh pro kamióny za kruháčem na Horažďovice mohl být…

Petr

Ty kruháče jsou podobná zrůdnost jako ve Strakonicích a Mělníku kde zásadně jezdím městem a ne po okruhu protože to je pohodlnější a rychlejší a budu dál

MartinS.

Když pojedete v Klatovech městem, jsou tam 2 kruháče, tedy stejně jako na obchvatu, jen městem pojedete 50 a po obchvatu 90, takže přes město to bude stejně daleko, jen o 3 minuty pomalejší.

Kopr

Mestem se jede 60, ale snad se to zpomali, kdyz je okruh

Petr

Kdy dodělají chybějící dva pruhy a opraví chybu předchozích plánovačů a bude to provozu a důležitosti odpovídající ctyrpruh?

Zbyněk

Co bude s tím šíleným čtyřpruhým průtahem přes město?

libor

ten asi zůstane, ona ta lokální doprava je stále dost silná, možná silnější než na samotném obchvatu, pač ono až na Rudu (tj. jižní část obchvatu) zas tolik aut nejezdí…

Neonym

To severní napojení považuji za velice nepovedené. Z jiných novostaveb obchvatů jsem si zvykl na to, že nájezd na obchvat a pokračování po něm je prakticky neznatelné – nemusím zpomalovat, dávat přednost apod., zatímco z cesty do města se udělá „odbočka“, ideálně MÚK. Tady je cesta po rozjezdu ze Štěpánovic navržena na prudké brždění nezávisle na směru, kterým chci pokračovat, a nájezd na obchvat působí velice nekomfortně. Zbytek bohužel nemohu hodnotit, doufám, že to není takové fiasko jako nesmyslný „obchvat“ od Plzně na Domažlice.

kopr

Proc se to nestavelo rovnou s obchvatem Prestic, ty jsou nejvetsi zasek na trase mezi Plzni a KT… ?

libor

buďte rádi, že se vůbec staví, jsou místa, kde se už 15 let mluví a stavby nemají zatím ani územko…

Kopr

Ja rad jsem, jen je skoda, ze to neslo udelat uz najednou s Presticemi

Václav

P.A.S.K.V.I.L … UŽ OD PROJEKTU
SMUTNÝ

MOŽNÁ BY SE TO CHTĚLO PODÍVAT ZA KOPEC.JAK SE TAM STAVÍ,V JAKÉ KVALITĚ A JAK RYCHLE. A JAK TO UMÍ SOUSEDI VYPROJEKTOVAT

Petr

Souhlas, zvěrstvo je že tam nejsou 4 pruhy

libor

obchvat Klatov 4 pruhy nepotřebuje. Tolik aut tam nikdy nebude…. a směr na Rudu už vůbec ne

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/pataherola

Tak jsem se podíval, B53 má jen 2 pruhy.

Honza

Třeba západní obchvat Rosenheimu, Ten staví už asi 10 let. To už dávno není pravda, co píšete.

Jan

V červenci a srpnu jsou žně, v prosinci silniční žně…

Jiří Kocurek

Logické, je konec sezony, co se nedodělá v listopadu, to se během ledna dost dobře udělat nedá.

Luboš Beneš

No ten poslední úsek asfaltovali už za mrazu. Jak dlouho to vydrží?

mimochodem

Co byl ten posledni usek? Kus u Male Visky k nadrazi Luby vypadal hotove uz nejakej mesic, spis to vypadalo, ze zbyvalo napojeni na kruhac s I/22….?

mimochodem

Aspon ten kruhac u Stepanovic by s trochou stesti mel byt odprznen a nahrazen MUK, resp. na tomhle kruhaci jsou pripraveny dalsi dva vyjezdy, kterezto by mely vest prave k te MUK Stepanovice.

Míla

Podívejte se na navazující projekt obchvatu Štěpánovic. MÚK bude 😉

mimochodem

Vzdyt to prave pisu. I to, ze ten kruhac je na to zapojeni do MUK pripravenej.

Ja jen, aby se to tak skutecne zrealizovalo a nedoslo pod vlivem uspor k dalsimu z milionu „docasnych provizorii“.

Pako

Napsal jsem to samé, ale slušně a přesto někam zmizelo …

Pako

Až na ty nešťastné okružky. Takovéto obchvaty na silnicích I. třídy musí být jednoznačně s MÚK. Navýšení ceny o 10%. Snížení spotřeby a zkrácením doby jízdy se zaplatí už možná za rok užívání.

Dálnice

Uz jsem se bal, ze to nedoku*vi kruhacema a urovnovymi krizovatkami…

Pat

Jasně no, stavět mimoúrovňové křižovatky na dvouproudovce by bylo logické…

mimochodem

Kruhace na krizeni I/xx × II/xxx nepatri, jednou provzdy ne-pat-ri. To uz je mene spatna i stykova, kterou lze udelat bezpecne (staci jet o 40 kilaku dal) a nebrzdit provoz na primarnim smeru. No a kruhac na krizeni dvou jednicek je velky spatny tim tuplem. Ale dobra, doufejme, ze to je taky nejaky provizorium, nez dojde k nejakymu zesmysluplneni severniho obchvatu (II/185, 186) a jeho preznaceni na I/22… Kdo z tranzitu na I/22 by jako jel pres devet (!!!) kruhacu vyrazne delsi cestou, kdyz to muze vzit pres mesto? Takze ne, ackoliv v Klatovech tranzit do nejake miry poklesne (Plzen-Susice),… Číst vice »

libor

je to bohužel tak, kdyby obchvat byla rychlá silnice, byla by použitelná pro osobní tranzit a objet město, takto je to fakt šílené (podobně jako Strakonice při cestě Horažďovice – Vimperk)

GreenBitch

Jestli to nebude tím, že to musí i trochu ekonomicky vycházet.

JiP

….no ekonomicky, ale zalezi jak se to chape. Jestli jenom ve smyslu rozpoctu RSD a nebo celospolecensky. Ono sice RSD neco usetri ale kazde z tech 17 000 aut denne tam bude muset zabrzdit a zase rozjet a to jestli dobre pocitam 3x, tak si spocitejte to mnzostvi zbytecne propaleneho paliva a ohoblovanych brzd, ktere se nakonec take musi zaplatit. Takze RSD sice usetrilo ale tim, ze naklady preneslo na kazde projizdejici auto a jsem presvedcen, ze nakonec levnejsi jsou MUK. Nemluve ze tu porad mluvime o ekologii. A jestli je nejaka doprava ekologicka tak jedine kdyz dosahnete konstantni rychlost… Číst vice »

Frantisek X

U mimoúrovňového křížení je ovšem třeba připočítat rozjezd do kopce a brzdění z kopce. Jo, asi to vyjde lépe. Další otázkou je pak fragmentace krajiny. Celospolečensky by bylo asi nejlepší podchytit hlavní proudy primárně pořádnou železnicí…

JiP

Tech 17 000 aut denne predpokladam nekonci v Klatovech a tudiz se jedna dominantne o tranzit. Takze kruhace budou uspesne fungovat jako trvale generatory uplne zbytecneho smradu navic.

Dálnice

Jojo, to mi pripomina tu zpraseninu I/19 u Chynova. Tam to taky vychazi ekonomicky tak bajecne, ze tam tahaji vraky z prikopu ob tyden…

Michal M

Úplně stejný je na I/3 velkolepý obchvat Olbramovic, kde zůstala průsečná křižovatka směr Burešovo hniezdo, a nějaký mamlas přes ní ještě zavedl linku PID odbočující z vedlejší doleva.