Nový obchvat Jílového začnou využívat i autobusy, kraj posílí spojení z Prahy do Kladna

Iveco Streetway v barvách PID. Foto: RopidIveco Streetway v barvách PID. Foto: Ropid

Jde o první větší změnu jízdních řádů, reaguje na požadavky obcí i cestujících.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Já žádné faktické posílení mezi Prahou a Kladnem v článku nevidím. Ty autobusy jsou jak dobitčáky a toto problém absolutně neřeší….

babilon

Proč mínusy, když má Ondřej pravdu? 1 nový pár spojů v pracovní dny večer to nezachrání.

Pat

No jo no, základní dopravní obslužnost holt bude, no, základní.

svojsin

Také jsem, byť v rychlosti, nenašel konkrétní navýšení počtu spojů na Paraha – Kladno…

svojsin

Oprava: Praha

Leinad

Nikde není definováno, co je to „základní“ a kolik má kraj platit.
Kladenští zastupitelé si myslí, že kraj platí málo. Nadruhou stranu je pravda, že města podobná Kladnu, ležící na Vysočině, mají daleko méně a nestěžují si.

3287

Jak mohou být na Vysočině města podobná Kladnu, když ani Jihlava nemá stejně obyvatel?

Tom

Cernovicky mají poprvé v historii (sice ridkou) veřejnou dopravu. To je fajn.

Petr

A požadavky Berouna na autobusové linky, budou realizované kdy?

Milan

Buďte té dobroty a opravte „“445 … Část spojů v pracovní dny dopoledne je prodloužena o úsek Zahořany – Jílové u Prahy, náměstí.““, protože ta linka nemá žádnou zastávku Zahořany, protože nejede přes žádnou samostatnou obec toho jména, ale ta zastávka se jmenuje Okrouhlo, Zahořany – https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/445/20240303c/445_linka.pdf !

Jinak se račte podívat, že v policejně soudním okrese Praha-západ ( https://mapy.cz/s/latotoketa ) nejsou jen Zahořany severozápadně od Jílového u Prahy, ale i jihovýchodně od Mníšku pod Brdy, a protože tyto jsou samostatnou obcí, tak jejich jediná BUS zastávka nese jen její jméno – https://mapy.cz/s/monumazebu !

Koro

Obchvat? Myslíte rekonstrukci stávající silnice, která tam byla po desetiletí?

Milan

Ta nová silnice nevede přesně ve stopě původní, která zejména v sevrní části je zachována – https://mapy.cz/s/kasejotuco !. ŠÍřka nové je tak 2,5 násobkem té původní, a hlavně nebyla ta původní oficiální hlavní cestou krajského významu od Davle/Okrouhla (Zvole, Vraného) do Jílového a nyní je – má přebrat tranzit z ulic V Lázních a Šenflugova, a to zejména průjezdu radniční bránou na Jílovském náměstí – úseku dosud krajské silnice 104 ! Ovšem protože to je výhledově jen severní část obchvatu, tak má nově číslo 105 silnice procházející Jílovým severojižním směrem, jejíž původní úsek toto číslo logicky ztratí jedině po dobudování… Číst vice »

Jiný Petr

Vážená redakce – mohli byste zjistit, kdo v případě Kladna, resp. linky 330 ustoupil?
Zda kraj nebo kl. radnice?
O dohodě / smíru mezi nimi (ohledně plateb za dopravu) jsem neslyšel.
A jelikož ten „souboj“ probíhá už několik let bude to jistě zajímat řadu Kladeňáků a Švermováků zvláště

kubisek

Tak kraj to navýšení na 330 nejspíš „kompenzoval“ ubráním kilometrů na jiných linkách po Kladně.

Jiný Petr

Je to možné, že to zkrácení na lince 322 + 1 spoje na 626 + zrušení 1 spoje na 627 dalo tolik km, jako ty přidané linky do Prahy. (to přidání spojů není radikální)
Tato verze – vzájemné kompenzace – mne nenapadla.

Lkprak

Je to přesně tak. Na setkání představitelů Středočeského kraje se signatáři petice za posílení spojení do Švermova bylo navrženo zástupci kraje právě toto řešení – zkrácení některých spojení 322tky a ušetřené kilometry převést právě na linku 330.