Nový most spojil Křelov s olomouckými Topolany, překlenul rozestavěnou D35

Pod i v okolí mostu pokračují práce na narovnání D35, které bude dokončením západního obchvatu Olomouce.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uvedlo do provozu nový most přes rozestavěnou dálnici D35 u Olomouce. Most spojuje obec Křelov s olomouckou částí Topolany. ŘSD to uvedlo v tiskové zprávě.
„Silnice III/5709 je tedy průjezdná oběma směry a končí tím objízdná trasa,“ vzkázal řidičům olomoucký mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.
Pod i v okolí mostu pokračují práce na narovnání D35, které bude dokončením západního obchvatu Olomouce. Nový 3,3 kilometru dlouhý úsek staví sdružení M-Silnice a Eurovia CZ. Vysoutěžená cena zakázky byla 838 milionů korun, odhadovaná v tendru 1,15 miliardy korun. Dříve dohodnuté zrychlení prací vyjde na 24,6 milionu korun.
„Po dnešním zprovoznění mostu bude vysoké stavební tempo pokračovat. Kromě dokončovacích činností poblíž otevřené mostní konstrukce čeká dělníky řada úkolů v rámci ostatních částí stavby D35 Křelov–Slavonín, projekt postupuje i během víkendů či svátků kdykoliv to počasí umožní. Díky nasazení pracovních sil předpokládáme obousměrné zprovoznění hlavní trasy D35 v polovičním profilu během července,“ informoval Mazal.
Stavba začala loni v únoru. Po dokončení by měly zmizet dlouhé kolony před okružní křižovatkou u hypermarketu Globus. Tato provizorní objížďka trvá už více než 15 let. První etapa stavby Křelov – Slavonín, která navázala na jižní obchvat města, byla dokončena v listopadu 2007. Místem denně projede zhruba 18 tisíc aut.
Přípravu stavby poslední části obchvatu Olomouce mezi Slavonínem a Křelovem dlouho komplikovaly spory o vedení trasy v katastru Křelova. V roce 2008 například vznikla petice místních občanů, která požadovala odklonění budoucí dálniční trasy. Kvůli změně zákona bylo také nutné v roce 2018 zopakovat složitý proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA).
Stavba téměř 15 kilometrů dlouhé jižní části obchvatu Olomouce byla dokončena už v roce 2003. Východní obchvat krajského města je ve fázi příprav, ty se však komplikují a stavbě hrozí zdržení. Přípravy tangenty provází komplikace už téměř 30 let.
Stavbě východního obchvatu Olomouce hrozí zdržení, řeší se rozdělení na části