Nový most spojí Smíchov a Podolí. Praha vypsala tendr, odhad se blíží miliardě
Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP
Pro pražskou MHD je Dvorecký most jednou z nejzásadnějších staveb. Tramvajím zkrátí cestu o šest kilometrů.
Možná za pět let se objeví první bagr. Rád bych se mýlil, ale to, co ve Vídni nebo Bratislavě trvá 3 měsíce, tak v Praze min. 3 roky.
„to, co v Bratislavě trvá 3 měsíce, tak v Praze min. 3 roky.“
Ako vtip dobré 😃
To si fakt myslíte? Ste asi ešte nepočuli o výstavbe električkovej trate v centre Bratislavy, pri ktorej na stavenisku začali rásť rajčiny…
Samozřejmě je to dobrá zpráva, pro mne jako budoucího obyvatele Modřan a příznivce MHD potom dvojnásobná. Škoda jen, že most asi nijak neovlivní Mordor související s rekonstrukcí Barrandvského mostu v dalších letech.
jako jo, trošku smůla je, že tu stavbu odnese loděnice vodáckýho oddílu, ale ty už si dokázali poradit s horšíma věcma. snad se na ně nezapomene jejich infrastruktura z toho vyleze aspoň stejná jako je teď.
Jsem z Modřan a velmi mě to mrtí, že město nestihlo realizovat Dvorecký most včas než vypukne rekonstrukce povrchu na Barrandovském mostě. Byly tu zmíněné autobusy, ale těm Dvorecký most v tuhle chvíli zas až tak nepomůže, i když se v okolí vyznačily nějaké preferenční pruhy, stejně to bude stát už na příjezdech k jakékoliv komunikaci co vede pod Barranďák. Tramvaj je v mnohem lepší situaci, jede všude v okolí po vlastním tělese, ta by se sakra hodila. Kdyby se opravdu včas myslelo a chtělo, vybudoval by se alespoň dočasný/provizorní tramvajový most, něco kovového montovaného ve stylu Rámusáku, účel by… Číst vice »
Blok to sice je, ale krásnej 🙂 Jinak přívozy chápu v Praze spíš jako turistickou záležitost než nějak zásadní přínos MHD. Ale je to jen můj názor, nikomu ho necpu.
Tak to záleží které přívozy myslíte. P7 se skutečně dá považovat jen za atrakci, ale P1 a P2 mají význam dost zásadní, jiná možnost jak se dostat z jednoho břehu na druhý tam není, pokud to nechcete brát vyyhlídkovou jízdou přes Holešovice a Dejvice. P6 je taky poměrně důležitý přívoz, alespoň v cyklistické sezóně se skutečně hodí (osobně ho s kolem občas používám).
Jo, ale ta kapacita…
Praha není příliš proslulá dobrou koordinací staveb
V tomto pripade to neni o koordinaci, jako o spise o dlouhem a dlouhem vyrizovani vsech ruznych papiru a rizeni…
Barrandovsky je planovan take dlouho a proste to trva…
Navic zde se moc o koordinaci ani neuvazovalo…
Ten proces přípravy staveb je příliš zbyrokratizovaný.
Lávka HolKa: délka 285 m, a šířka mezi zábradlími 4 m, pro pěší a cyklisty.
Odhadovaná cena 197 mil. Kč, letos vysoutěžená cena 298 mil. Kč
Dvorecký most: délka 388 m, volná šířka 16 m, provoz pěší, cyklo a tramvaje!
Odhadovaná cena 972 mil. Kč… To jako vážně?
Buď nesedí cena za HolKu nebo za odhad na Dvorecký most.
To jako vážně chcete srovnávat lávku pro pěší a most s kolejemi, po kterém jezdí 50t tramvaje?
Asi jste nepochopil mou pointu. Právě z toho důvodu co píšete, mi ta cena přijde jako nereálná. Most s několikanásobně vyšším zatížením, delší a násobně širší má stát „jen“ třikrát tolik? Ten odhad je buďto strašně podstřelený nebo je HolKa extrémně předražená.
Tak město na to má nějaké studie, které cenu orientačně odhadnou. Ta se může ve výsledku zvýšit, ale jinak odhad ve výši trojnásobku mi nepřijde zas tak nereálný. Ono spousta věcí na mostě je nezávislá na zatížení.
No, když vyjdu těch čísel, tak musím uznat, že mi HolKa přijde taky jako dost drahá sranda. Byť to místní možná vidí jinak.
Mám za to, že náklady na Dvorecký most jsou silně podhodnocené, vzhledem k bytelnosti této kubistické stavby bych čekal 2 miliardy.
Ona i ta HolKa nakonec byla vysoutěžená za podstatně vyšší cenu.
Podobně tomu bude u Dvoreckého mostu.
No jestli to odhadujete jen podle délky mostu, tak … proč „ti blbci“ rozpotáři potřebují výkaz výměr??
Kde říkám že jen podle délky? Ve výkazu výměr asi bude „o něco větší“ množství materiálu, který zvlášť v dnešní době tvoří zásadní cenovou položku. Takže cena bude zásadně ovlivněna, pokud tedy platí elementární fyzikální zákony o zachování hmoty. Nebo myslíte, že na jih proti proudu řeky se z třikrát většího množství materiálu postaví šestkrát větší most? 😀 😀 😀 Navíc podle nákresů a celkového designu to vypadá na ještě větší poměr hmot.
Ale stále samozřejmě může platit i varianta, že je prostě jen HolKa předražená.
Existují i nějaké fixní náklady, takže takhle jednoduše to přepočítávat nejde.
Samozřejmě, ale stejně jako u pozemních staveb pro nějaký základní odhad vycházíte z hrubého obestavěného prostoru, tak i tady se dá říct, jestli cena zhruba odpovídá nebo ne. No a tady jedna nebo druhá cena ustřeluje.
A u tramvajového mostu zase budou i náklady na další technologie, které lávka nepotřebuje. K tomu se budou vázat další náklady… Fixní náklady třeba na zařízení staveniště, ostrahu apod. bude ve vztahu k celkové ceně mizivý.
Vždyť i tak je ten most relativně drahý. Kdyby tam postavili něco standardizovaného, ne unikát dle architektonické soutěže, vešel by se do 0,5 mld. Kč.
Mostní provizorium typu Bailey do každé rodiny!
Pán měl na mysli, že cena za most, vzhledem k ceně za lávku je asi tak poloviční. Cena za lávku cca 300 mil, tak cena za most 2 miliardy.
Dobrý poznámka, navíc ceny práce i stavebních materiálů rostou tak rychle, že i něco odhadnout a nabídnout je obrovský risk pro stavební firmy.
Takže bude sranda vidět, na kolik ten Dvorák vlastně vyjde.
A na kolik HolKa.
Je nějaký reálný btermín, kdy by mohlo být pokračování – TT Jermenkova?Ta tomu mostu dá další rozměr 🙂
Tak to nebude tak rychlé když na p4 sedí totální magoři typu pirátky co je proti všemu nebo starosty autíčkáře.
Nejvíc proti tomu jsou ti, dle vašich slov ***, co tam bydlí.
Na P4 Piráty vyšplouchli a sedí tam ANO+ODS+TOP09, kteří považují za absolutní prioru parkování. Jejich vlhkým snem je, že celá P4 bude jedno velké parkoviště. Takže tramvaje blokují jak to jen jde.
Parkovat chtějí hlavně lidi co tam bydlí…To si nevycucala nynější koalice z prstu ruky…tohle je prostě věčný boj majitelů aut VS podporovatelů tramvajové trati. A bude záležet která ideologie bude zrovna na radnici…Jisté je že stavbou trati by se bez možné náhrady zrušilo nespočet míst v Budějovický a Jeremenkově ulici a nemůžete se divit lidem co tam bydlí že se jim to nelíbí…
Jak pravil kdosi moudrý: ještě pár let a stejně na Jeremenkovu budou muset přidat buspruhy…
V Jeremenkově je provoz minimální, autobusy se tam málokdy zdrží.
V pátek odpo směrem dolů to stojí už od zastavky Pod Pekařkou velmi často, občas i výše.
V pátek odpoledne to stojí úplně všude, to nelze brát jak důvod pro bus pruh.
Ovšem na názor lidí co by tu tramvaj využili se samozřejmě nehledí.
No když tam nechcou investovad do podzemních parkovišť či podobných věcí…
Radnice nechce hledat řešení, v okolních ulicích by se místo našlo, kdyby se chtělo.
No, myslím, že kdyby se ubralo la každý straně Jeremenkárny něco z třímetrových chodníků po obou stranách, bude místa i pro parkování dost.
No ano, to je ten starosta. Možná sem ti napsal blbě, vím moc dobře kdo tam sedí na radnici. Ta pirátka bojuje proti metru Do i tramvajové trati firmou občanského sdružení.
Ta pirátka už ale dost dlouho není pirátka, pokud vím.
Ona afaik ani nikdy nebyla, byla jednou z těch nezávislých na společné kandidátce pirátů a nezávislých. Piráti se od ní distancovali poté, co zjistili, co je zač.
Kdo by to řekl, že lidé (a radnice) nechtějí tranzitní dopravu ve vilové čtvrti.
Add Jeremenkova
Původní plán byl tahnout TT to na Budějovickou, kde měla být trat do BB centra a na Pankrác, ale to neprošlo kvůli záboru parkování mezi pankrácem a Budejárnou, takže ta trat by by musela vest ulici Na Strzi. Ale to moc s ohledem na stavbu D nedává smysl. Tj než bude tohle aktualní, tak ve Vltavě proteče ještě hodně vody…
Takže jestli chápu tu diskuzi správně tak současné stanovisko zastupitelstva je ze trám spojení Budějovická – dvorce není v plánu ?
Plán byl, aby na mostě jezdili i autobusy. Jak to tedy je?
MHD, ano, autobusy, tramvaje mozna trolejbusy…
Žádné smradlavé autobusy tam nebudou. Přečtěte si pořádně ten článek.
A voňavé?
Jestli bude most postaven tak, že neprojede (elektro)bus, bude to velká chyba.
Tak to si jej spise prectete vy, a k tomu jeste rozvoj linek MHD 2019-2029… protoze s provozem autobusu se pocita…
Tramvajim zkrátí vestu o 6 km. Opravdu? Které lince? Nějakou linku přes něj zavedou, ale zrusi busy z P.4 na Smíchov. To bude jeho výhoda?
Největší chyba tohoto mostu je, ze nebude pro auta. Pokud by byl , trochu by od kolon pomohl
Jenže on nemá nabízet další kapacitu pro (další) auta, nýbrž právě naopak zlepšit nabídku veřejné dopravy, aby byla vůči autům alespoň po Praze výhodnější. Autobusům z Prahy 4 na Smíchov, dočasně nahrazujícím plánovanou tramvaj, zruší tak nejvýše závlek přes Barrandovský most. Chybou není, že na most nebudou smět auta; chybou je, že není dost široký na to, aby je nouzově pojal bez zdržování hromadné dopravy.
Tohle je, řekl bych bohužel typický názor někoho, kdo nerozumí dopravě (neberte to prosím jako urážku). Více silnic, parkování atd. dopravě ve městě nepomůže, a to ze dvou hlavních důvodů. Za prvé je dokázáno, že pokud zvýšíte kapacitu/rychlost/plynulost rovozu na určité komunikaci, zvýše se i počet aut, které po ní pojedou a komunikace se znovu zpomalí. Za druhé, více silnic neřeší zásadní problém IAD, totiž plochu, kterou zabírá. Auto 95% svojí existence stojí zaparkované a vyžaduje parkovací stání, k tomu navíc zabírá mnohem více plochy, než samotný člověk (v autě průměrně nesedí ani 1,5 člověka). To je důvod, proč jsou… Číst vice »
Teorie dopravní indukce se snaží okecáváním zastřít prostý fakt, že infrastruktura pro IAD i navržená zkapacitnění jsou nedostatečná. Ta nedostatečnost nemusí být nutně chyba, jen tu „přijatelnou“ hranici vidí každý jinde.
Tak se podívejte na USA, 8 pruhů v jednom směru je na dálnici ve městě normální, parkovací stání po desítkách tisíc míst všude kam se podíváte, ale města tam mají nejvíc kolon na světě. Problém je skutečně jinde.
Vaše teorie o nedostatečné kapacitě pouze ukazuje, že nechápete naprosté ekonomické základy, konkrétně princip nabídky a poptávky. Každé zkapacitnění komunikace pro IAD znamená, že se usnadní cesta IAD, tím pádem bude výhodnější, což zase přiláká další IAD. A budete potřebovat zkapacitňovat znovu. Ano, ten počet aut, která takhle přilákáte, se bude postupně zmenšovat, ale než byste se dostal do stavu, že už opravdu žádná auta přibývat nebudou, byla by Praha ze dvou třetin pokrytá silnicemi a mezi nimi by zůstávaly zbytky ulic. Mně jako přijatelná hranice připadá takové využití veřejných prostorů, kdy každý člověk má nárok na stejný prostor, jako… Číst vice »
Motáte páté přes deváté, pokud by platil zákon poptávky a nabídky, tak tu máme přemostění Vltavy jen pro auta pomalu každých sto metrů. Protože poptávka tu je obrovská, ale nabídka je přesto dost omezená 😀
Víte, čím se nabídka a poptávka vyrovnává? Cenou.
V idealnim trznim prostredi, coz tady neni. Jinak uz by ty mosty staly 😉
Nikdo nikomu nebrání ty mosty postavit. Problém je, že současná nabídka je prakticky zadarmo. Což implikuje prakticky neomezenou poptávku. Z čehož právě plyne ta dopravní indukce.
Protože poptávka není regulována cenou, musí být regulována jinak. Například tak, že se nebude bezhlavě stavět každá nová silnice, kterou si řidiči vymyslí, ale bude se do dopravy investovat podle toho, jak je efektivní.
Nebrání? Jak které. Něco udělat s nedostatečným a rozpadajícím se mostem u Výtoně památkáři zakazují v jednom kuse.
Nemáš pravdu. Zkus si představit takové parkoviště u Kauflandu. Dejme tomu, že má 100 míst. To po čase přestane vyhovovat, tak postaví dalších 200 míst. To ale po čase taky přestane stačit, takže rozšíří parkování o dalších 200 míst. A teď si představ, jak jsou na tom příjezdové cesty. Už ti to došlo?
Dopravní vzdělání mám. Jen si myslím že aut se nezbavime ( pokud je rovnou nezakazeme) a nejhorší z hlediska životního prostředí jsou auta v kolonach. Např auta z Pankráce a Dvorcu které míří na P5 by přejely po movem moste a neblokovaly nájezd na Barandak dtto obráceně. Bohužel tzv odborníci to řeší jinak. Jako příklad uvádím Plzeňskou z centra v úseku kolem Zvonu. Před úpravami byly 2 pruhy auta jely a dalo se na ni dychat. Po rekonstrukci auta jen popjizdeji a jít po chodníku, ten vzduch se nedá dýchat To už jdu radeji po Vrchlického, tam díky pruhu pro… Číst vice »
Kolony nebo ne, auta produkují emise, hluk a hlavně zabírají místa. Jezdím do Prahy několik let a auto mít nepotřebuji, neříkám, že to tak má každý, ale většina lidí co jede autem, by v Praze jet autem nemusela.
Tím, že se bude usnadňovat cestování autem, se jich opravdu nezbavíme, právě naopak. A platí to i naopak – čím horší bude cestování autem (bude trvat déle, hůř se bude hledat místo k zaparkování apod.), tím méně lidí bude jezdit autem. Lidé nejsou tak hloupí, aby trvali na cestě autem, i když pro ně bude cesta MHD, pěšky nebo na kole výhodnější. (Přičemž to samozřejmě zahrnuje i to, že někdo prostě autem jezdí rád – no tak si holt postojí v koloně.)
Lidé nejsou hloupí ale pohodlní a jsou ochotní si za pohodlí zaplatit. No a přestože platí čím dál víc, tak za to dostávají čím dál míň (tedy akorát víc kolon). A přesto nejezdí méně lidí… Asi by aktivisti jako vy měli začít hledat problém a i řešení někde jinde.
Tak si nejdřív zjistěte, kolik za to užití silnic v Praze řidiči platí. Víte, jaké je aktuální mýto v Praze? Přesně 0 Kč. To mi nepřipadá jako „čím dál víc“.
Opomijeni dani, kterymi je zaizen provoz auta a z nichz jsou placeny silnice, to je znak nevedomosti.
Bavime se o Praze a Praha z tech dani z aut (za rec z nich stoji jen spotrebka z paliv) nedostava prakticky nic. Drtiva vetsina je statu, ktery z toho nebyl Praze schopnej postavit ani ten dalnicni okruh…
Já jsem reagoval na váš komentář. Vy jste psal, že lidé jsou ochotní platit si za pohodlí. Pohodlí nezávisí na tom, kolik benzínu natankujete do nádrže. Pohodlí závisí např. na tom, zda stojíte v koloně. Takže daň z PHM neovlivňuje vaše pohodlí, mýto by ho ovlivnilo. (Tedy dokud daň z PHM nebude tak vysoká, že by po Praze autem jezdilo jen pár miliardářů, protože nikdo jiný by si to nemohl dovolit.)
Žádné auto nepojede bez benzínu, nafty, plynu, vodíku nebo elektřiny. Tedy pohodlí závisí v prvé řadě na nákladech na rozhýbání. Daň z PHM a k tomu DPH tvoří podstatnou složku ceny. Mýto řeší až pohodlí cesty nikoliv samotného pohybu. Tedy jestli pojedu po polní cestě, kočičích hlavách nebo luxusní rovné dálnici a taky kolik dalších uživatelů tam bude se mnou. Poměr nákladů z veřejných zdrojů a uživatelů by ale znamenal, že pokud se zavede mýto, které rozdělí náklady mezi uživatele následující výsledek. Chodec v centru bude platit nízké „ošlapné“ v centru, extrémně vysoké na okraji města. Řidič bude platit také… Číst vice »
Stejně tak dnešní auta nepojedou bez silnic. Takže netuším, jak jste přišel na to, že pohodlí závisí především na nákladech za rozhýbání. To, že spotřební daň tvoří podstatnou složku ceny opět nevypovídá vůbec nic o tom, jaké náklady má stát s provozem aut. Je to pořád se opakující chyba v uvažování – z toho, že je ježdění autem pro řidiče drahé, neplyne, že je to pro stát levné. Pořád nepřipouštíte možnost, že je ježdění autem drahé celkově. Což je jaksi dost pravděpodobné – stačí si porovnat velikost a spotřebu auta, kterým jede jeden člověk, a velikost a spotřebu autobusu, tramvaje… Číst vice »
Je-li ustálený počet obyvatel, tak nemůže platit teorie indukce bez omezení. Prostě jeden člověk nemůže být na více místech najednou a tedy zabírat čím dál více míst. Samozřejmě do určité míry se může stát, že někdo najednou zjistí, že by už nestál v zácpě a pojede tedy autem namísto MHD. tam ale musí bojovat MHD svou kvalitou. Je pak ale limitní množství lidí, které může dopravní indukce generovat, lidi se prostě nerozdvojí. Teorie indukce ale opomíjí fakt, že taky existuje faktor zvětšování počtu obyvatel, společností a bodů zájmu ve městě. Pak to ale není o indukci, ale o tom, že… Číst vice »
Infratruktura rozhodně dostatečná není,.ale budovat by se měla tam, kde auta nevadí (dálnice, pražský okruh apod.), ne nahánět víc aut do centra měst. Samozřejmě, že indukce má limit, ale narazíte na něj někde při 8 nebo 10 pruzích. Takováhle silnice ve městě nemá co dělat. A ano, MHD musí konkurovat a nabízet alternativu a proto je správné, že nový most nebude pro auta ale jen pro ni.
S výjimkou poslední věty souhlas. Nikdo nechce budovat osmi proudé dálnice v centru na Staromáku, ale někde je potřeba je budovat páteřní spojení. Určit kde se bude jezdit a tam pak počítat s tím, že tam ty auta jezdí. A jinde mít zase zóny bez aut nebo skoro bez aut. A taky místa kde se auta dají odstavit a odtamtud dojet MHD nebo dojít pěšky. To přeci neznamená budování města pro auta, ale města pro všechny, protože při stávajícím stavu technologií v dopravě by se město bez aut do několika hodin položilo. Idealistické obrázky silnic obsazených stolečky a hrajícími si… Číst vice »
S výjimkou druhého odstavce souhlas 😀 Město úplně bez aut by se samozřejmě položilo, ale to opravdu požadují jen extrémisti. Nicméně MHD by rozhodně nezkolabovala, ten objem přepravy zvládne násobně lépe, než právě silnice. Takže vjezd do centra nebo vymezených zón pro pěší povolit jen dopravní obsluze a zásobování, budovat chráněné křižovatky, cyklopruhy oddělené fyzickou barierou, širší chodníky. Zkrátka mít města pro lidi, ne 3 tuny plechu. Auta můžou zastavit na okraji města nebo jej objet (což samozřejmě v případě Prahy dnes nejde), dojíždějící můžou jet vlakem (už dnes téměř z každé větší vesnice vedle Prahy). Takhle nějak bych to… Číst vice »
No jo, ale mě se štaflema a dvouma kuframa nářadí do tramvaje nevezmou 😥
Vsak vy byste byl jako to zásobování. To je jasne, ze řemeslníci se musi dostat ke svym zakaznikum.
těch řemeslníků v SUV a superbech a bavoracich ale jezdí…
Já vím ve svém okolí hned o několika, většinou mají Superb v kombíku nebo velké MPV. SUV kupují spíše pro své manželky.
jo, to pak ano. rekonstruovat jsem tři byty…ale že by mi instalater či Podlahar dojel v superbu, to jsem nevidel. asi je to tím, že šetřím… protoze drahý podlahar by dojel ohlédnout situaci na místo v superbu a pak poslal hochy makat v nějakém caddy či transportérů.
No ty co znám jsou spíše elektro a to je asi dobrej oddíl 😉 A taky nepotřebujou další zaměstnance, takže dost ušetří. Není řemeslník jako řemeslník. A VW Transporter je v dnešní době luxusní MPV, takže nakonec shoda.
Přesně tak, ta indukce samozřejmě není bez limitu. Bohužel ale ta hranice, kdy narazí na limity počtu obyvatel a další relativní vylepšení cesty pro IAD oproti ostatním nepřinese další automobily, je tak vysoko, že daleko dřív narazíte na limit, kdy se v tom městě už nedá rozumně fungovat… Minimálně pokud jde o město velikosti a charakteru Prahy. Jo, na relativně malém městě, které začnete stavět na zelené louce (a když budete mít příhodný terén, geologii, atd., se to dá udělat tak, aby mohli všichni jezdit autama a přitom ještě bylo dost prostoru na vše ostatní. Bude to sakra drahé, ale… Číst vice »
V Praze se do infrastruktury pro auta investuje nepoměrně málo k tomu, co auta a lidé v nich generují. Rozpočet TSK je výrazně nižší než rozpočet DPP a investice samotného města jsou také neporovnatelné. A cestování autem rozhodně nebylo a není nejlevnější (v přímých viditelných nákladech) a díky stávajícímu vedení Prahy není vůbec pohodlná. Cesta MHD je v přímých nákladech (roční jízdné) levná, ale díky dotacím z daní je ve skutečnosti možná dražší než jedno auto na domácnost. To že není ani dostatečně pohodlná je to, co by se mělo primárně řešit. A lidi mají právo na to, aby pokud… Číst vice »
Vy už jste zapomněl, kolik stála Blanka, že? Jediný příjem Prahy z aut je parkovné, které je směšné. Jinak řidiči platí hlavně spotřební daň z PHM, ale ta jde státu – a pořád je výnos z ní (i z mýta, dálničních známek a silniční daně) nižší, než kolik automobilová doprava veřejné rozpočty stojí. > To že není ani dostatečně pohodlná je to, co by se mělo primárně řešit. Ne, primárně je potřeba řešit to, že IAD je pro větší města neefektivní. A také to, že automobilová doprava je v Praze takřka absolutně protežovaná – a k tomu není žádný důvod,… Číst vice »
V kratkosti, existuje RUD, dane, myto a vse ostatni je vice nez dostacujici na veschny naklady.
No a udelejte si pruzkum/referendum co lide chteji. Urcite nehlasitejsi budou odpurci aut, ale bude to mensina, sice hlasita ale porad mensina. A protoze porad mame demokracii tak od toho se berou prava na ta “privilegia”.
„Více než dostačující“ je jen vaše zbožné přání, čísla říkají něco jiného.
Ta uřvaná menšina automobilistů by si aspoň mohla zjistit, kolik jich vlastně je. IAD v Praze představuje necelou třetinu přepravního výkonu. Takže jediné privilegium, které ve vašem pojetí demokracie řidiči mají mít, je odstavit svá auta někde za městem, aby nepřekážela, a salutovat lidem v MHD.
Chtěl bych vidět tu statistiku, která není vycucaná z prstu, jako je třeba ročenka TSK 😀 Přepravní výkon spočtený tak, že cestující jedoucí do práce autem, který cestou odveze děti do školy, zpátky zajede na nákup a znovu vyzvedne děti je započten jako 1 auto x 1,4 osoby (průměrné obsazení) x 2 cesty (do práce a z práce). Zatímco u MHD je člověk jedoucí do práce s dvěma přestupy započten třikrát a následně při cestě zpět opět třikrát. Pak nám ve statistice vychází, že v Praze jezdí každý den průměrně třikrát víc lidí, než tu vůbec je 😉 Jinak strana… Číst vice »
Přepravní výkon se počítá na osoby a kilometry. To, že ignorujete fakta, která neodpovídají vašim názorům, je problém váš, ne těch faktů.
A teď si pane Jirsáku udělejte stejnou ekonomickou rozvahu i pro MHD. Zjistíte také, že jediný příjem nestačí na pokrytí nákladů.
Oba druhy dopravy jsou služba, byť vy jednu z nich nesnášíte.
Ty řeči o obrovských privilegiích řidičů jsou zcestné.
Ano, začínáte se blížit. Oba druhy dopravy jsou služba. Ovšem IAD je mnohem méně efektivní služba, než MHD. Proč má město doplácet na neefektivní službu, když umí totéž poskytnout mnohem efektivněji? Obrovská privilegia řidičů jsou realita. Součástí problému je i to, s jakou samozřejmostí řidiči ta privilegia přijímají a jak se tváří, že vůbec neexistují. Vždyť většina ulic je přizpůsobena pro auta, chodci a cyklisté jsou odstrčení někam na okraj, MHD se mezi auty musí proplétat. Jakmile se někde dělají úpravy, řeší se pořád jenom jestli neubyde místo pro auta. Semafory, které zdržují chodce i MHD, jsou zase jenom kvůli… Číst vice »
ja teda nevím, zda je vic dotace do MHD (tuším do 20mld/rok v Praze) nebo do IAD. z ní ale město nemá skoro nic, jen vytocene obyvatelé centra. a čím víc tam těch dojizdecu v plechovce straší a likviduje život obyvatel, tím víc lidí se stěhuje z prahy do horoucich pekel odkud reálné musí jezdit alespoň část cesty autem. a protože u nádraží ve středních čechách nezaparkujeme, tak otravujeme s plechovkou až v Praze…
Není trochu problém u dopravní indukce, že když se mi nějaká dojezdový čas zkrátí, tak třeba pojedu někam dál (Kde jsou třeba o trochu lepší služby) za stejný čas jako předtím a najednou se objevím na silnicích, kde jsem předtím nejezdil a není dimenzovaná na to, že po ní já a lidé z mého okolí budou jezdit a máme dopravní zácpu a nemusíme mít ani přírůstek obyvatelstva. A když zkapacitníme tu silnici, na které je zácpa, tak se problém přesune zase jinam.
Tak na to máme jednoduché řešení, zakážeme lidem poznávat nová místa a zároveň otevírat místa s novými/lepšími službami. Přece nedovolíme lidem, aby jeli někam jinam, když mají více času nebo peněz, ještě by nám tam indukovali a tvořili zácpy 🙁
Počkat, něco mi to připomíná… Že by totalitu komunismu? 😉
krásný ideologický vyblitek.
příklad z reálného života…z roudnice, natož Lovosic, do doby vybudování D8 do Prahy zas tak nikdo nedojizdel. protoze zůstal trčet kdo ví kde a navíc to trvalo dlouho. podívejte se aktuálně na dálnici od Zdib do Prahy dnes.
PS: ano, nestojí tam celá Roudnice. ale nebýt dálnice, tak autem nejezdí do Prahy skoro nikdo. a takto to je skoro kdekoliv kolem prahy. viz mnisek a dobříš.
😀 😀 😀 Nebude to třeba tím, že zatímco dříve měli v Lovosicích nebo Roudnici kde pracovat zatímco dnes nemají, protože firmy přesídlily do Prahy? Od těch devadesátých let co tam ta dálnice je, se změnilo dost věcí… Velká část administrativy se centralizovala do Prahy, jinde zůstali často jen výrobny/montovny. K tomu si připočtěte zvyšování cen nemovitostí v Praze a máte i jiné důvody než jen to, že někde si postavili dálnici a oni jim po ní (ó hrůza) začali jezdit auta. Nebo si myslíte, že všichni raději někam jedou a stráví na cestě do práce a z práce 2… Číst vice »
jo, takže prodavačka na letňanech jezdí do Prahy protože ji v lovosicích zavřeli obchod? ale jdete…
fabrik zrovna kolem roudnice je furt dost…
jen když se zkrátí dojezdova doba a zároveň region má levné nemovitosti, tak se mnohdy méně kvalifikované/placene profese přesunou tam bydlet a pak dojíždí nebo ti místní si místo mizerně placené práce v místě pořídí o něco lépe placenou v praze
Máte pravdu, dříve pracovní příležitosti byly více rozházené. V posledních letech se většina firem koncentruje na několik tahů vedoucích z Prahy, někdy nejsou napojeny ani na VHD tak velká část lidí je nucena jezdit autem.
Je to komplikovanější – kdyz vytvorite opravdu dobre podminky pro prujezdnost IAD, zvysi se pri stejnem poctu lidi pocet a delka jednotlivých jizd, cili jedna IAD jednotka zabere vic casu a prostoru. Ten prostor by se proste mel delit mezi vsechny obyvatele. To neznamená, ze by neměla byt v Praze auta, ale treba zivelne parkovani na ulicich by melo byt vic prevedeno pod zem, ty ulice pak budou bezpečnější a bude na nich vic mista.
Je to jen ideologie. Úplně stejně zvrácená jako ta o nadřazenosti rasy. Také ve finále stejně dopadne. Místo rasy však hlásá jen nadřazenost cyklistů a hromadně přepravovaného lidu.
Pokud je to ideologie, co je tedy dosavadní nadřazenost IAD?
Velice správně. Říká se tomu Braessův paradox.
Vždycky když čtu o nízké obsazenosti aut, tak se směju, protože lepší důkaz anti-auto-fanatismu a zaslepenosti asi neexistuje. Dost to připomíná bolševické úvahy z padesátých let o „nadměrných metrech“ v bytech. kdy jedni lidi diktovali druhým, jak se mají chovat. Realita je taková že to nikdy není auta vs lidi, protože ta auta jaksi nejezdí sama, ale slouží lidem. Ano, můžeme upřednostňovat jedny lidi (co nejezdí autem) proti druhým lidem (co jezdí autem), ale pořád to bude jen zvýhodňování jedněch lidí vůči druhým – nikoli skutečná ekologie, za jakou se to vydává. Skutečná ekologie spíš pracuje se snižováním emisí, s… Číst vice »
Tak přes Barrandovský most zůstane z autobusů asi jedině linka 125.
Jinak je dobře, že se to v Praze konečně hýbe. Staví se tramvajové tratě, plíživě se rube metro D, teď Dvorecký most.
Tak to asi ne. Právě naopak, jediné, co se možná zruší bude 190 a i u ní očekávám dost řevu. Zbytek nenahradí tramvaj ani vzdáleně, takže bude muset zůstat.
A doufám, že nezruší ani 190 v současné trase. Jinak by to bylo na nakopání do koulí, protože by se jízdní doba ze sídliště Na Beránku na Smíchovské nádraží s přestupem na tramvaj na Dvorcích protáhla odhadem o deset minut. To by byl pěkný políček hromadné dopravě do tváře…
190 bude zkrácena do Braníka, 196 a 197 budou přetrasovány na Dvorecký most. 20 bude odkloněna z Lihovaru do Braníka.
Ano, debilní ROPID si myslí, že zkrácení linky 190 do Braníka projde. Neprojde, krom toho je to opravdu neskutečná debilita.
No až se bude předělávat Barrandovský most, pak vám noc nezbyde (kvůli pravidelnosti bych přes most vedl náhradní linku)
Souhlasím, také se mi zkrácování autobusových linek souběžných s tramvajemi nelíbí (viz např. 123 končící o víkendech na Kavalírce a ve všední dny to jezdí na Anděl jen díky penězům od Prahy 5), nicméně je to holt trend, kterému se asi dá těžko zabránit. Stejně jako brzké ukončení 225 na Ciolkovského místo na Veleslavíně.
To je trend nastavený tramvajovými šotoušky na ROPIDu. Bohužel si tihle umělci neuvědomují, že do tramvají nelze lidi nabouchat, maximálně je k tomu přimět, pokud jsou k tomu vhodné podmínky. Ty však nejsou splněny u linky 123 a nebudou splněny ani u linky 190.
Tak ono spíš než o kapacitu tramvají jde hlavně o to, že je to přestup navíc, tudíž prodloužení cestovní doby a především nepříjemnost pro kočárky, vozíčkáře nebo jakkoli jinak zdravotně postižené lidi. Nevím, v čem je tramvaj oproti autobusu lepší (není to vlak, je to v podstatě jen takový větší „autobus“ na kolejích), že se kvůli ní musí zkracovat autobusová linka a lidi se tak nemůžou dostat bez přestupu až na metro.
Máte pravdu, tramvaj opravdu není vlak. V reálných podmínkách pražské MHD je pro mě tramvaj příjemností cesty o dost před autobusem (ještě někde mezi nimi je metro), vlak až někde daleko na konci.
Vím, že principiálně to tak být nemusí (a jsou města, kde vlaky jako součást MHD používám často a rád), ale v Praze fakt ne.
Zrovna vlak je asi nejpříjemnější z mého pohledu, pokud počítám samotnou jízdu. Přístup na nástupiště ale bývá někdy horší než u metra.
Zalezi jaké cesty jezdite. Ja mam z mhd vlak nejradsi a tesim se, az bude zkapacitnění a casem nove linky.
V Praze slouží vlak jako MHD na mnoha místech. Uhříněves, Klánovice, Hlubočepy a mnoho dalších okrajových čtvrtí jsou za vlak rádi a využívají ho každý den, jelikož je zcela konkurenceschopný jakékoli silniční dopravě, včetně IAD. Při jízdě přes město je vždy vlak rychlejší, než auto/bus, nejen v Praze.
Jo, pro pár velmi okrajových čtvrtí, které jsou náhodou na kapacitní trati je vlak fajn. Ale většinou jsou to čtvrti, které mají charakterem blíže příměstu, než městu, byť úředně jsou součástí Prahy. I rychlost průjezdu na větší vzdálenosti je celkem fajn. Ale odpuzující prostředí na řadě zastávek kvalita nemaléčásti vozidel, šplhání z nizoučkých perónů do velmi vysokopodlažních vozidel, velmi dlouhé přestupní vzdálenosti a megadlouhé intervaly použitelnost vlaků jako MHD v Praze silně sráží.
Nebylo to myšleno spíš že ty ostatní busy na Smíchovské nádraží budou jezdit nadále, akorát přes Dvorecký most místo Barrandovského? Zejména 118, 196 a 197.
Pravda, ale stejně tam zbyde ještě 170 a podle mě i ta 190.
Plan je 118, 196 a 197 pres dvorecky, 170 a 125 pres barrandovsky… 190 zkracena do branika, odtud vlak na hlavak a tram do centra, 2,3,17 a 20…
V Praze se to s MHD pohne hlavně:
1) Konečně se postaví metro D.
2) Postaví se „metro S“ = propojení příměstských tratí pod Prahou bez zoufalé nedostatečnosti kapacity tratí
3) Konečně se postaví vlaková dvoukolejka do Kladna
4) Z vlakové dvoukolejky do Kladna se udělá odbočka na letiště
5) Rozvoj (elektro)busů ve směrech, které jsou pro tramvaje sklonově nemožné
To by mě zajímalo, jak silné mohou být přepravní proudy z Barrandova do Modřan. Pochopím z Modřan na Smíchov či naopak ze Smíchovského nádraží do Podolí, Braníka a Modřan. Ale tangenciální tramvajová linka mi moc smysl nedává. Kdyby tam byla poptávka, už by asi přímé autobusy jezdily. Ale jediná linka z Barrandova přes řeku je 170, kterou rozhodně nelze považovat za páteřní a navíc ani nezajíždí hlouběji směrem Modřany. Tak nevím, jestli je nějaká dnešní existující poptávka ignorována a cestující jsou hnáni tramvají na přestup do busu na Lihovaru, či zda v reálu žádná silnější poptávka po takovém přepravním směru… Číst vice »
Z Modřan tam může vést tramvajový napáječ metra.
Jenže Modřany zase nechtějí přijít o linku 190, která by podle ROPIDu měla končit v Braníku.
Navrhnout konec linky 190 (253) v Braníku, kde reálně nic není, je nápad hodný ROPIDU. ( použil bych přiléhavější výraz). Krásně to hovoří o jejich (ne) znalostech přepravních proudů. A taky o dogmatu, kam jezdí tramvaj, tam nesmí jet nic jiného. Viz skazky o rušení zajíždění 165 do Komořan a zrušení linky 117 v tomto úseku.
drive tomu tak bylo, autobusy navazovaly na konecnych tramvaji, napr. prave Branik nebo treba Lehovec (Cerny most), Kacerov (Pod dalnici)…
No jo, ale dříve v okolí Braníku nebylo ani metro, ani Barrandovský most. Proto busy končily u nejbližší tramvaje. Tyhle staré pořádky snad nemusíme zachovávat za každou cenu.
Můžete upřesnit do které stanice METRA by ten napáječ směřoval ?
Smíchovské nádraží
Vždyť je hned vedle Barrandovský most, ten slouží pro IAD. A pokud jde o vytížení trvamvajovymi linkami, na Jihu města se připravují další stavby, například tramvajová trať Jeremenkovou či prodloužení modřanské trati do Libuše.
Člověk z Podolí jednak tím autem jet nemusí, a jednak buď jede do centra, kde mu Palackého most stačí, nebo ven z města, kde má most Barrandovský. Teorie o rozprostření je hezká, ale pomíjí současně vytvářenou motivaci tím autem vůbec jet. Krásně je to vidět v praxi – stále přidáváme silnice, rušíme koleje, a hle – je stejně všude čím dále tím více aut a čím dále tím méně použitelná doprava veřejná, natož po kolejích. Překvapivé? Nikoli. Logické. Se všemi neblahými důsledky do krajiny a zdraví.
Ve skutečnosti stále ubíráme silnice (pruhy) a přidáváme veřejnou dopravu včetně kolejí. A pak se divíme, že aut přibývá. Ve skutečnosti nepřibývají, jen déle stojí v kolonách a tím vytváří optický klam.
Nebo prosím jmenujte nové silnice v Praze za posledních několik let, od otevření Blanky si nic zásadního nevybavuji, zato „zklidnění“ ulic v podobě ubrání pruhů je celá řada. Ulice se sice nezklidnily, je tam více emisí a hluku, ale to se přeci nikde neříká.
Praha neměla a nemá dostatečnou infrastrukturu pro dosavadní počet aut a namísto její dobudování ničí a omezuje i to málo, co dosud existovalo.
K tomu je potřeba připomenout pojem dopravní indukce. Aktuální stav je celkem pěkně vysvětlený v přednášce pana Macha viz. http://www.top-expo.cz/smart-city/smart-city-2021/cm-2021/prezentace/
Z toho jasně vyplývá, že řešení zoufalé dopravní situace v Praze není pouze stavba dalších silnic, ale zvýhodnění ostatních druhů dopravy, aby autem přednostně jezdili ti, kteří autem jezdit musí.
Ano ano, dopravní indukce, ta vysvětlí vše 🙂 Protože se otevře nová komunikace, tak všichni tam pojedou aby si ji zkusili, záhadným způsobem ti lidé nikde neubydou (jedině z MHD) a objeví se na dvou místech zároveň 😀 Ještě je tam ale logická mezera, vytvořilo se spousta nových cyklopruhů, ale přestože platí zlaté pravidlo dopravní indukce, tak nějak v těch pruzích postrádám indukované cyklisty. Nebo platí indukce jen pro auta a cyklisté jsou neindukční? Tady nikdo nevolá po zvýhodnění IAD před vším ostatním jak aktivisté rádi tvrdí. Pouze je potřeba mít dostatečnou infrastrukturu pro všechny druhy dopravy a zdůrazňuji VŠECHNY!… Číst vice »
Však nikdo nezavírá Barrandovský most, takže IAD nikdo tímto neblokuje.
Vytvořit rychlé spojení MHD pomocí tramvají ze Smíchova na Pankrác je právě ta alternativa, o které mluvíte. Pokud někdo jede dneska z Barrandova na Pankrác, tak to má s několika přestupy poměrně dlouho. Pokud tam povede rychlá tramvaj, tak spoustu lidí z aut motivuje jet MHD.
Slova „rychlá“ a „tramvaj“ dohromady působí poněkud úsměvně 😀 Ale ano, je to pravda.
Z Barandova na Pankrác je ve špičce jeden přestup takže to tak zase hrozný není 😉 přestup z linky 4 na linku 19 není několik přestupů
Ano, jeden přestup třeba na autobusovou linku přes věčně zasekaný Barrandovský most. Jakmile pojede přímá tramvaj, tak je to pro obyvatele velké zlepšení.
Sice jeden přestup, ale zase jedete 3 km špatným směrem, než se tramvaj stočí přibližně správným směrem.
Ano tímto nikdo nic neblokuje, ale má reakce směřovala na tvrzení, že se tu pořád staví silnice a ruší koleje. V Praze se ale nic takového neděje, pouze se ničí to co dosud nějak aspoň trochu fungovalo. A to co nám zbývá je s ohledem na počet obyvatel úplně tragické. Třeba tvrzení, že pro lidi jedoucí z Podolí autem tu na jedné straně máme Barrandovský most a na druhé straně Palackého most a to přeci stačí, je hodně úsměvné. Je to vzdálenost 4,5 km a to v širším centru města vážně nestačí. Ve srovnání třeba s Paříží, která má mosty… Číst vice »
No nevím, ale to, že se postaví most pro MHD nikomu nezakazuje jezdit autem. Jak již bylo řečeno, kousek od něj se nachází kapacitní Barrandovský most. Dvorecký most by pro auta žádnou velkou kapacity nepřinesl, akorát by se začly tvořit zácpy na jeho ústích, protože by zde vznikla komplikovaná křížení s tramvajemi. Pokud se díky novým, přímým spojením naženou lidi více do MHD, tak to pocítí zpětně i řidiči.
Ve skutečnosti by v Praze stačilo pár dní bez MHD a všichni ti, kdo dneska křičí „IAD především“ by na kolenou prosili, aby se zase spustila a co nejvíc lidí se do ní vrátilo…
To je způsob vidění aktivistů: „automobilisti by nejraději zakázali MHD…“ To nikdo neříká, na rozdíl od „těch správných“ automobilisti nechtějí, aby se „těm správným“ něco zakázalo. Automobilistům by stačilo, aby je „ti správní“ prostě nechali být a nechali je v klidu žít na těch pár páteřních silnicích co mají. Přitom problém je v tom, že na straně MHMP a DPP se neumí udělat nic positivního pro to, aby se automobilisti přesvědčili k většímu využívaní MHD, tak se prostě používá totalitní systém, znechuťme jim to co nejvíc, až jim nic jiného nezbyde. To že to v MHD smrdí od bezdomovců, na… Číst vice »
pár páteřních silnicích? cože????? kam auta nesmějí? vyjma stromaku, karlova mostu a části příkop? (ok, je to lehce víc…ale ne o moc…)
Auta nesmějí do poloviny jizdních pruhů, které tady vybudovali komunisti za peníze pracujícího lidu.
a ty urban legends o zlých řídících MHD, to jsem přestal žrát v osmnácti…
PS: homelessaka jsem v MHD ve dne nepotkal snad půl roku…
Když cast lidi prestane jezdit mhd a sednou do aut, nikam se tim autem (a autobusem) nedostanete.
vy jste úplný magor. MHD bez dotací by nejezdila. a tím můžete prahu přejmenovat na Djakartu. protoze by IAD Prahu zacpala hned první den, že by neprojeli ani hasiči a zásobování…
Po otevření Dvoreckého mostu bude na něj přesměrována linka 118 a tramvaj nemá šanci jet z Budějovické na Smíchovské nádraží rychleji, než autobus.
A tu dopravní indukci začali už Přemyslovci, když postavili most přes Vltavu. Ne ten Juditin, ale už několik jeho dřevěných předchůdců.
Nebýt prvního mostu pře Vltavu, tak indukce nenastala na silnici ale jen na přívozech a brodech.
Ano postavili město, udělali z něj dokonce hlavní město, ale jezdili jim tam lidi 😀 Tak raději zablokovali všechny cesty, aby jim tam ty lidi náhodou neindukovali…
Já bych všechny ty města zakázal!
Řeč je o konkrétním mostě. Jeho stavba nabídne poměrně velké zlepšení pro MHD v dané oblasti. Jeho stavba nijak IAD neomezuje, ani žádnou silnici neblokuje. Pokud část lidí pojede místo autem MHD, tak se uvolní část kapacity na Barrandovském mostě, takže z toho budou mít benefit všichni. Jak už bylo řečeno výše. Dvorecký most by s IAD žádnou zásadní kapacitu nepřidal, ale způsobil by zácpy na obou březích při nájezdu na něj.
Krásná politická demagogie: „Jak už bylo řečeno výše. Dvorecký most by s IAD žádnou zásadní kapacitu nepřidal…“ TO konstatujete pouze vy a prezentujete to jako fakt, ačkoliv to není ničím podložené. Ona by to byla kapacita pro X lidí, kteří by nemuseli stát v již dnes existující zácpě směrem na Barrandovský most. Tím by se zlepšila situace v době špiček, oprav nebo nehod. Zácpy by tedy nevznikly, ale naopak ubyly (teď schválně argumentuji stejně jako vy – bez čísel). To že vám to X nepřijde zásadní je váš osobní problém nikoliv obecný fakt. Stejný argument by mohl být, že nový… Číst vice »
Podívejte se, po Barrandovském mostě projede za den zhruba 100000 vozidel. Tento most je jako součást MO napojený na všechny směry kapacitními rampami, což umožňuje průjezd poměrně velkého množství vozidel. V případě Dvoreckého mostu tohle není možné, protože je napojený kolmo na komunikace z nábřeží. Na budování nějakých kapacitních ramp zde není místo. Podobně napojený most by přinesl kapacitu v řádech nějakých tisíců vozidel, což by situaci příliš nepomohlo, ale přineslo by to spoustu problémů v nájezdech na most.Zároveň by musel být most výrazně širší, aby se zde vešly všechny pruhy. Proto se město naprosto pragmaticky rozhodlo most využít jenom… Číst vice »
V případě zácpy na Barrandovském mostě by situace vypadala takto: Zasekaný baranďák by způsobil to, že by to řidiči začali objíždět po daleko méně kapacitním dvoreckém mostě. Zácpa by se tak přenesla na obě nábřeží, protože by se zasekalo všechno v okolí.
Matematicky je to takto: Zácpa na Barrandovském mostě o délce X by byla zkrácena o délku vozidel využívajících Dvorecký most o délce Y. Ve výsledku je X-Y vždy menší než X. Takže kratší zácpy.
úrovnove napojení dvoreckeho mostu by se zasekalo celkem rychle a zablokovalo saliny.
to je presne ta blbina co se porad opakuje, postavte dalsi silnici adoprava klesne, … houby, mozna na chvili, pak budou zacpy vsude protoze s kazdou dalsi silnici, pribude lidi, co pojedou autem,…
mj., jezdi o 15% lidi vice autem nez pred dvema lety, a silnice opet nestaci…
do háje, pro ty vaše pitomé plechovky máte už dost mostu a silnic. tak přestante blokovat MHD svýma plechovkama ostatním.
dvorecky most bude mít problém s napojením. obtížné se rozšiřuje. nevhodný pro IAD.
Tak si hlavne uvedomte, ze za vstup do mesta se platilo, za misto na trhu se platilo, za prejezd pres most se platilo…
To jen, az se bude resit mytne do centra…
Spousta pruhu, co se objevila, jsou jen ochranné pruhy, do kterych je mozne zajizdet a predevsim jsou vyhodne pro ridice, protoze nebudou pristi rok muset cyklisty predjizdet s odstupem 1,5 m. Cyklopruh na Chlumecké je zas v podstatě ochrana z aut vystupujicich lidi, kteri budou parkovat na nove vytvorenych stanich, ale hejty za to schytaji cyklisti. Ochranné pruhy nejsou infrastruktura, ktera nalaka hodne lidi na kolech. Ty nalakaji oddělené cesty, prujezdy zklidnenymi vedlejsimi ulicemi a ucelenost.
A přeci je to právě Blanka, která do Prahy přivedla obrovské množství aut, které by jinak zůstaly někde zaparkované.
Blanka nezačíná na kraji Prahy, takže je do Prahy nepřivedla. A zaparkované nemají být kde, protože chybí P+R.
Spíš aut, která by přes Prahu nejela. Například projet z D5 na D8 bývalo nejlepší přes Slaný. Po otevření Blanky navigace ukáže za běžného provozu řidičům, že je to o 3 minuty rychlejší právě tudy, takže pak frčí přes Vypich. Ale souhlasím i s tím co tvrdíte. Jet předtím autem z Holešovic na Břevnov po povrchu býval očistec, teď je to Blankou „v pohodě“, takže víc lidí to auto vytáhne.
aha, aut je moc, tak přidáme pruhy, aby se zrychlily oproti MHD a pak jich zbyde? ne, zase přibyde.
krásný příklad…kolega…jezdil z bohnic do Jinonic. teď to stává častěji než dřív…jezdí MHD. je to rychlejší a spolehlivější. až bude IAD zase rychlejší, bude indukovat další starý pekáč v ulici (auto 17let staré, v dehtu…4×4…)
Tak IAD má snad možnost jet po Barrandovském mostě. Jako část městského okruhu je snad k tomu určený. Dvorecký most pro IAD by znamenal zasekání dopravy u jeho ústí – nutnost levých odbočení křížících dvě tramvajové trati. Oproti Barrandovskému mostu by to nepřineslo moc kapacity navíc, akorát by to přineslo spoustu problémů.
Po spojení Barrandova s Budějovickou určitě poptávka existuje. Jedná se o spojení velkého sídliště a velké kancelářské čtvrti. Ještě více lidí tramvaj využije z metra B od Zličína.
Asi nejsem jediný komu přijde zvláštní stanovit termín pro podání nabídek na jednu z NEJZÁSADNĚJŠÍCH staveb pražské povrchové MHD v hodnotě kolem 1 mld. na 30 kalendářních dnů… takovou lhůtu dává ŘSD na „mosty“ v hodnotě nižších desítek milionů…ovšem, termín se bude bezpochyby posouvat směrem k Vánocům, ale i tak mi to přijde lehce jako odtržené od reality…to samozřejmě nic nemění na to, že most je potřeba a včera bylo pozdě
Projekt je hotový, vybírá se, kdo „TO“ podle projektu postaví … s tím by si měla umět velká stavební firma umět poradit …. 30 kalendářních dnů je 720 hodin … za tu dobu se to snad dá spočítat a předložit nabídku …. tím spíše, že to nebudou počítat na papíře (jako stavitelé ve středověku) nebo na logaritmickém pravítku či jednoduché kalkulačce z poloviny 70. let minulého století ….
Myslíte, že ti, kteří se potřebují seznámit s projektem odpracují 720 hodin za 1 kalendářní měsíc?