Nový jízdní řád v PID: Expanze spěšných vlaků na Kolín i nové průjezdné vlaky v Praze
RegioPanter v Praze. Pramen: ROPID
Ve špičkách všedních dnů bude možné každých 30 minut cestovat bez přestupu například mezi Vršovicemi a Rajskou zahradou.
R42 – ví se co za vlaky to má jezdit?
elefanti
Mně teda bude chybět citelně průjezdná S7. Tak za léta jsme si navykli a voni to zrušej – a zavedou průjezd Vršo-Lysá nebo kýho výra. Takže ze Smíchova se na Klánovice nedostaneš! Ach jo.
Také doufám, že je to jen dočasné
Jenže to je nám platný jak mrtvýmu zimník. Pač dočasně… znamená bohužel v podmínkách týhle země nafurt. Protože a) budeme MNOHO let rekonstruovat Berounku, přičemž původní plán, vyjezdit rychlíky přes Rudnou, byly zas jen kecy! No a za b) most na Výtoni jednoho dne spadne – a bude spadnutej. Jo! Ještě za c) tunel do Berouna tady bude, až my tady nebudem.
Je to prostě zoufalství na všechny strany z Prahe, jen člověk vždy přemýšlí, kam je to horší… jestli na Kladno/letiště, do Berouna, na Kolín.
Jakozto Berounan pravidelne cestujici leteckou dopravou z PRG naprosto souhlasim
…a až dostavíme Beroun-Praha, tak se nám mezitím (za těch dvacet let) rozpadne pod vedením Dobré správy úsek z Berouna do Plzně 🙂
Tam se stejně v tom horizontu konce století musí začít stavět nová trať
Ano, je to dočasně. 😀
Dočasně tak do roku 2040, když to dobře půjde.
Nenašel jsem zde nic o Kladnu. Tam budou jezdit linky z hlavního nádraží nebo Masarykova nádraží:
Z Dejvic
Což ROPID bere jako výlukový stav, maj jezdit z Masarykova. Ale v Bubnech se kope.
No tak jasně, ale výluka pokud skončí, tak v druhé polovině roku. Sebranka Železnic bohužel není schopná dodržet prakticky jediný termín, který si sama stanovila.
To jsme rádi,konečně o kousek blíž západu. Ještě zrušit průvodčí protože je to z filmů pro pamětníky.
Tak to jihomoravští strojvedoucí se na odbavování vlaků v zastávkách v oblouku zas tak moc netěší, je to poněkud o ústa. Ale jako cimrmanovský vtípek se Ti to povedlo.
to se spíš nechá řešit technikou, než kvůli tomu platit lidi…
A přistupují na to? Dovedu si představit, jak to někdo odmítne dělat na vlastní odpovědnost.
A správná legrace bude, až na vlaku bude vlakvedoucí ČD bez komerčních povinností a krajský štíplístek bez dopravních povinností.
Předpokládám, že jihomoravští strojvedoucí pro PID nejezdí. Nebo ano?
Takže z Prahy do Lysé se přidaly spěšňáky, zatímco rychlíky Lysou budou jen projíždět…
Ano, Os od Ústí přijedou, cestující se podívají na projíždějící Hradečan a způsobně počkají na regiojet za půl hodiny.
Ano, oba dva cestující si počkají, když byl přípoj, přijeli i tři. 😀
Ony by se ty rychlíky hodily i pro cestující jak přímo do Lysé (bez přestupu), tak do Čelákovic a Milovic (o jeden přestup méně), kteří teď mají přestupy v Nymburce.
To jistě, ale to by hodily i cestujícím v Českém Brodě, které mají přestup v Kolíně či Praze. Ano, je to jiná linka, ale jinak je to vlastně to samé…
Viz můj příspěvek níže. Do rychlíků by se narvala příměstská frekvence, kapacitně by z Prahy do Lysé nestačily, následně by se objevily požadavky na zvýšení kapacity a výsledek by byl, že od Poděbrad by jela poloprázdná souprava o deseti vozech.
Pro Lysou jsou Os a nové Sp.
Když před lety R jezdily a zastavovaly v Lysé, tak se nic nepřeplňovalo. A to už byly v PID, takže se na ně dalo jezdit bez omezení.
Jestli si dobre vzpominam, tak rano ve smeru na prahu to nekdy preplnene bylo. Jenze tehdy jezdily dva az tri osobaky za hodinu, od prosince jich ma jezdit pět, takze by to uz nemel byt problem. Myslim, ze zejmena o vikendech by to zastavovani nebylo spatne, je tam preci jen spadova oblast s nejakymi skoro 40 tisici obyvateli, to se neda srovnat ani s tim ceskym brodem.
Ráno na Prahu je to ve všední den plné nejpozději z Nymburka pravidelně.
Takže se mezi Prahu a Lysou přidávají spěšňáky, zatímco rychlíky tu budou Lysou jen projíždět??
Vždyť jsou většinou stejně vedené přes Poříčany.
Prý se mají Hradecké vlaky vrátit zpět do Lysé, ale až po dokončení rekonstrukce trati.
Takže z Prahy do Lysé se přidají vlaky ve špičce, zatímco rychlíky tudy budou jen projíždět. To je Kocourkov….
Taky nechápu, proč R Krakonoš a Hradecan Lysou budou projíždět, ale třeba nám to tu nějaká věci znala osoba objasni
Třeba proto, že R10 je pravidelně plná, jakože opravdu hodně plná, už z Nymburka, respektive se často stává, že si z Nymburka ani nesednete. Plnit tedy tyto vlaky ještě lidmi z Lysé by bylo značně kontraproduktivní. Pravděpodobně z podobného důvodu nové spěšné vlaky nestaví v Čelákovicích.
A byl by problém tam přidat pár vagonů? To by snad České dráhy zvládly-
S ohledem na to, že se bavíme o osmi vozech ve špičkách, někdy i o devíti, tak by to problém docela byl…
Jako že je pro Vás těch cca 7 min tak zásadních? vlaků více než teď, rychlé ve špičce po hodině, které tam nebyly, ale furt je to málo. Koupit balík vozů po 80 mil. a vozit je 75% cesty prázdné nebo tam dát posilová stará Béčka a očekávat řev ode všech, co se to nasazuje…
Přidat pár vagónů kvůli cestujícím mezi Prahou a Lysou by znamenalo vozit je minimálně až do Hradce. Tak nějak nevím, proč by ve špičce pět vlaků za hodinu (z toho jeden spěšný) nemělo stačit a mělo by být potřeba hradeckým rychlíkům přidávat další zastávku. Nebo je snad tak velká poptávka z Lysé do Hradce?
Nejedná se mi ani tak o tu poptávku ale o přestup z R v Lysé na Os do UL. Nezastavovani R v Lysé nutí k využití Regiojetu za peníze navíc (mám IN 100).
Máte si koupit roční one ticket.
O efektivitě jste už někdy slyšel?
Nikoliv, cestující z Lysé rychlík akorát vhodně doplnili. Teď smůlu i studenti z Hradce a turisté do Krkonoš. Mimochodem Lysá a 5km vzdálené Milovice mají jen oficiálně přes 20 000 obyvatel…
turisté do Krkonoš vlakem ,dneska není 1 dubna
Tam už dvanáctý den jezdí linky PID 405 a 425.
A pojedu na ně hodinu courákem 432/442 do Mladé Boleslavi, že. 🙂
No tak to je docela normální, na trati Sp vlaky chyběly a podobně jako rychlíky nezastavují v Pečkách nebk Čerčanech, tak nebudou zastavovat ani v Lysé (kde stejně nejezdily, když využívaly trať 060). No a rychlé spojení zajistí regionální vlaky jako na jiných tratích.
Až na to, že některé ony „spěšné vlaky“ budou spěšné leda do Vysočan, jak už psal kdosi níže, protože budou tvrdnout 5 minut někde na Balabence, nebo pod Vítkovem, takže úspora času nula nula prd.
Když to tak čtu, tak žasnu nad tím, že to trať mezi Prahou a Kolínem vůbec dává 😳. Minimálně každých 5 minut vyrazí nějaký vlak na tuto trať…. A takoví nákladní dopravci se na tuhle trať přes den prostě nedostanou. Prostě ta 4. kolej na této trati chybí.
Dávat to budou v pohodě jako skoro každý den. Jen si připočtěte 20 minut cesty navíc jako dnes a v minulých dnech…..
Ranní R42 z Lysé na Masaryčku. S odjezdem 6:39, dojezd 7:14, o hodinu později zvládne identický úsek s dojezdem 8:09, tedy o pět minut rychleji. Až do Vysočan všechno v cajku, z Vysočan na Masaryčku jednou za 12, jindy za 7 minut. Spěšný vlak jak víno a jízdní dobou na úrovni couráku.
Jo, to víte, zprasená Balabenka, když kapacita je, tak to jde, když není, tak všechno stojí…
Objednali si vlaky a není na ně místo.
Už někdo vyřešil tu kapacitu tratě na Kolín? Já jenom, že se tam pořád přidávají vlaky a jízdní doba se neustále prodlužuje. 😀👎
Ta se řeší, bude přeci VRT 😀 Sice tak někdy v roce 2100, ale to nevadí, řešíme 🙁
A bylo by, v dnešní době, rychlejší to řešit nějak jinak?
Bylo, proto jsem tam dal smajlíka. Bohužel všichni se upínají k VRT, takže nebude ani 4.kolej a vlastně ani vrtka.
Mohu vědět proč přestanou stavět vlaky v Kostomlatech nad Labem, vlaky kterým ráno jezdí lidi do práce a do školy.Nám odsud jezdil vlak benešovský na Prahu a na druhý směr na Kolín a nyní nemají nejen děti jak se dostat do cílové stanice syn jezdil na Kolín vlakem 7:19 který teďka tady přestane stát naopak bude pět minut stát v Nymburce a kluk se nemá jak dostat do školy a ne jen on stejně tak i na Prahu kdy jezdil vlak ráno v 6:30 a v 7:30 tak ty tady teďka najednou taky nebudou, který inteligent tohle vymyslel proboha.
Však pojede Os do Nymburka v 7:10, z něj pak 7:28 Sp do Kolína, kde bude 7:53.
Vzneste dotaz na IDSK… Jinak směr Praha vlaky v 6:14 a 6:50 a směr Kolín v 6:41 a 7:41. Jinak v rámci veřejné dopravy bohužel nikdy nelze vyhovět každému jednotlivci.
Mohu vědět, kde jste vyčetla, že vlaky přestanou stavět v Kostomlatech? Dívám se na idos na 18.12., ranní špička, vlaky do Kolína i do Prahy tam normálně zastavují.
Kostomlaty nad Labem:
odjezdy směr Praha:
https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/1302/20241215/1302_(1333_301)T.pdf
odjezdy směr Kolín:
https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/1302/20241215/1302_(1333_301)Z.pdf
Zastavuje se normálně.
Hm tak super. Občasné velmi rychle spojení Radotín Libeň konci…..po novu vlak metro bus 😞
Tak přeci jen je to cesta mezi dvěma kraji. 🙂
Mezi kterýma dvěma kraji?
Pardon ona už ta vesnice je v Praze.
Až bude zastávka Výtoň tak to půjde opět jen vlak, dojít k přívozu a vlak dále:-).
Kdo čekal smysluplné zlepšení na trati Praha – Nymburk – Poděbrady, má smůlu. Pořád chybí nějaké rychlé spojení v frekventovaném čase mezi 20:09 a 22:09 (odjezdy z Prahy). Tahle dvouhodinová pouze je brutální! Hlavně že se zavádějí spěšné vlaky do Olbramovic, vesnici s 1,4 tis. obyvateli. 🙁
Obecně na té Hradecké trati má být hodinový takt cca 5:00 – 22:00, bez vynechávek (ještě jedna tam je dopoledne).
Ta díra je hodně poznat. Poslední spoj na Hradce je dosti využíván, což je ovšem dáno tím, že hodinu před tím jede jen S2 (také dosti obsazená).
Neví někdo, jestli změna na hlavní nádraží z Masarycky u linek S2 a S22 je dočasná kvůli rekonstrukci? Nebo jde o trvalou zmenu?
Škoda, že třeba každý druhý vlak linky R41 nezastaví místo v Českém Brodě v Úvalech. Úvaly tímto (stejně jako ostatní zastávky linky S7) přijdou také o přímé spojení na hlavní nádraží. Úvaly mají dokonce více obyvatel. Nebo se na tom například Český Brod nějak finančně podílí?
Tohle spojení má zajistit S61, která v JŘ je, ale zatím nevyjede.
Ale to bude spoj, který je zastávkový,nikoliv spěšný. Takže časově to nic neřeší.Ale spojeni na hlavní nádraží by zajistit měl,to je pravda.
Ale pouze dočasně. S61 by výhledově měla jezdit jen do Běchovic.
Já bych ještě přidal zastavování v Klánovicích, je tam velká výměna cestujících. Pěkně to střídat: Brod – Úvaly – Klánovice – Brod – Úvaly – Klánovice. A zároveň střídal nezastavení v Tatcích a Nové Vsi, tím se vytvoří přímé spojení mezi těmahle skupinama obcí vždy po dvou hodinách. A v sobotu přidal střídavé nezastavování v Rostoklatech a Tuklatech pro urychlení. V neděli pro změnu střídavé nezastavování Běchovice a Běchovice-střed. /s
Uvědomují si mínusáři kolik lidí z Úval by během prvního měsíce dojelo do Brodu protože nestavíme? Přesně to se dělo když před lety přestaly Sp zastavovat v Klánovicích a Úvalech. Už teď bude mít s tímhle lidi z Tatců a Nové Vsi, ale to stihne průvodčí projít a říct jim.
Tak by vlak do Brodu byla linka R41, vlak, co by zastavoval v Úvalech by byla linka R46 (nebo jaké je další volné číslo), to mi zrovna nepřijde jako neřešitelný problém. Chápu Vaši nadsázku v předchozí odpovědi, ale mě by zajímal ten pravý důvod, proč to tak je. Jestli Brod platí něco navíc, případně se starosta v Úvalech málo snažil nebo z Brodu jezdí prostě více lidí, protože se tam obsluhuje větší území, než z Úval apod.
No jistě, uděláme Spěšňák a budeme s ním stavět všude, ach jo
Je dobře, že Sp nestaví v Úvalech (a Klánovicích), protože by se do nich kvůli pár minutám narvala většina lidí a kapacitně by nestačily. Proto se zavedl tento systém, kdy pro cestující do vzdálenějších sídel jsou určeny Sp a které blíže ku Praze staví akorát v Českém Brodě, protože je to významný přestupní uzel na regionální autobusy.
Je to tak. Kdyby šlo jen o Český Brod, tak by bylo logičtější ho projíždět, ale díky tomu, že tam jde přestoupit na autobusy do mnoha dalších míst (kromě vesnic okolo Brodu taky Kouřim, Kostelec nad Černými lesy) dává smysl, aby se těmto obcím v okolí Č.Brodu výrazně zrychlila doprava – tam už je ten rozdíl spěšňáku vs. osobáku znát.
Také existuje (nevelká, ale existující) dojížďka z Kolínska do Českého Brodu, takže to je další důvod, proč tam se spěšným vlakem zastavovat.
Nezastaví, protože by tím jeli lidi. 😀
To je uplne proti podstate zavedeni tech vlaku. Nemluve o tom, ze te vlaky to nejspis nebudou kapacitne zvladat tak jako tak.
Off-topic: jak to vlastně vypadá s tou soutěži stavby Kladno (mimo) – Ruzyně (mimo)? Byla vyhlášena před rokem.
Uz brzo.
Tak linka S7 bude vylukami ovlivněna ještě tak 10 let, než se dá celá trať dokupy.
Nečekal jsem, že bude Beroun-Karštejn tak hrozný, není tam žádná stanice a ještě je nyní uprostřed odbočka. Všechny ostatní úseky budou náročnější, to si vůbec numím představit (možná náhradní vrtulníková doprava)
Bude se muset oklikou přes Beroun. Nakonec kvůli tomu se prováděla optimalizace 173 jako odklonové trasy.
Přes Rudnou u Prahy se chvíli odkláněly vlaky během toho sesuvu v létě 2022 a bylo to relativně ok
S6 prakticky nepoužitelná. Brejlovec s ComfortJetem pomalejší než Regina.
Právě. Beroun-Karlštejn je na trati nejméně náročný úsek. Jsem zvědav na etapu Radotín-odbočka Berounka. Při tom provozu to tam asi bude rodeo.
Te není tak úplně pravda. Trať prochází CHKO, a je v částech vedena v dosti specifickém profilu, z jedné strany násep z druhé strany skála. Těch skal s sanaci je tam vůbec dost, dále podpůrné zdi, zbudování odbočky. No úseku Řevnice – Dobřichovice např. bude výrazně jednodušší.
Takže nám to vyvětlujete tak nějak po SŽcovsku… Připravíme se na 20 let omezení a výluk, aby se pak začalo nové kolo 4 letou výlukou Smíchov-Radotín, jako minule.
To nejméně.
Hm spíš tak 15 let při českém národním tempu. Ona vůbec příměstská doprava Beroun – Praha je dokonalý shit a kultura jak před 150 léty. Rychlou dopravu Kařez – Hořovice – Zdice – Beroun – Praha představuje jeden spoj R16 za hodinu a to i ranní špičce !!!, při jakémkoliv plánovaném omezení je R16 vždy jako první to co je omezením zasaženo Jízdní doba Beroun – Praha nepatrně kratší než zastávkový Os. Kařez, Hořovice, Zdice jinou možnost nemají, neboť přípoje v Berouně jsou čistě vinou taktu rozvázány !!! K tomu dvě S7 za hodinu, přiznejme si z Berouna to na… Číst vice »
To se musíte ptát „skoro hejtmana“
R43/R21 – kterého chytráka napadly jiné minuty odjezdu z hlavního nádraží (18/22), když pak jsou u těch Sp jen pro… státé ve Vysočanech.
Tipuji vyčerpaná kapacita na hl.n. – lépe to nejde.
Jasně, chceme co nejvíc vlaků, ale že to bude jezdit tak nějak náhodně, je jedno, lidi si zvyknou.
Ne, lidi si daj do aplikace vyhledat spojeni a vyjede jim odjezd.
než byl takt všude, tak jsme taky žili a fungovali, a nikdo neumíral. a to ani nebyl internet a lidi byli odkazani jen na ten papír.
kdybyste si měl vybrat – tak co byste raději?
– varianta 1: jeden vlak za hodinu, za to v taktu
– varianta 2: 4 vlaky za hodinu, s tím, že občas nebude odjezd v taktu
myslim, ze odpoved je jasna.
R jezdí v 2h(lichá) taktu dávno a od roku 2010 se začaly postupně přidávat Sp vlaky v sudou. Vždy ve stejnou minutu. Až teprve v roce 2024 napadlo někoho to roze… pokazit. Dokonce i v dobách, kdy R jezdily z hlavního a Sp z Masárny to bylo stejné. Ale jo, kdyby teda jel o 4 minuty dřív v celé trase, ale on to prostojí hned v další stanici. Do aplikace se podívá náhodný cestující a je mu to jedno. Pravidelnej prostojí ve Vysočaneh za rok přes 800 min.
Do Neratovic(což je zřejmě místo, kam jezdí R43 nejvíc lidí, se s novým JŘ zvyšuje dojezdová doba z hlavního o 5 min. Takže jásejme. Držme hubu a buďme rádi, že to vůbec jede.
Prodloužení jízdní doby do Neratovic není nic jiného, než reakce na prakticky neustálá zpoždění všech vlaků, která na této jednokolejné trati nastávají.
To asi těžko, když stojí 5 min ve Vysočanech a pak jede prakticky ve stejné poloze.
Problémy máte hned dva, resp.3 – kapacita hlavního nádraží, křížení na Balabence (pokud byste až bude hotové TGM jezdil sem) a jen 3 koleje z Vysočan na Skály. to, že tam stavbou přibyly nějaké výhybky řeší spíše výluky.
A jak (s)ztohoven? Objednat víc dalších vlaků a tvořit stále více nepravidelností v JŘ?
Ne, objednat si hodinovku, naprosto pravidelnou a zbytek ucpe auty poslední místa v koloně po I/9. Posilovat soupravy by již nebylo třeba, protože lidí by ubylo ještě více než míst. Takže rozhodně více vlaků, byť s nějakou nepravidelností, jako např. nový Sp ve 20:18.
No a zatim je vlaků na 070 čímdál víc, JŘ stále méně stabilní a I/9 stále více ucpaná.
„nový Sp ve 20:18“ Tak to bude regionova.
Cílem je asi mít místo pro přijíždšjící S3(celá:20), při stabilitě JŘ na 070 jim to stejně nebude moc fungovat.
Už by to chtělo 8. nástupiště…
Nebo exkurzi například do Japonska nebo Velké Británie a dívat se, co tam dokážou na daném počtu nástupišť vyjezdit.
To sice jo, ale tamní počet nástupišť se pak nespojí do dvojkolejky, ale cca. do počtu kolejí odpovídajících počtu nástupišť…
Spíše podzemní uzel a všechny VRTky a rychlé spojení do Prahy. Do té doby to furt bude bída
Na Masaryčce by místo bylo, když už tam nepojedou S2/S22.
Tipuji, že „to místo“ bude postupně rekonstruováno, jinak by to asi šlo.
To jo, akorát v tom místě budou jezdit místo vlaků bagry….
Tipujete nejspíš správně. SŽ upozornila dopravce, že Praha hlavní je s kapacitou na nule….tedy s volnou kapacitou. Že pokud budou chtít nějaký vlak navíc (oslava, filmaři, apod..), tak budou muset nějaký odříct..no už vidím co na to ROPID…
Za mne kapacitě a operativnosti rozhodně nepomohlo přepojení pražského hlavního nádrží pod CDP. Tento krok Správy železnic, ač na první pohled správný, vedl akorát k tomu, že se situace značně zhoršila. Samozřejmě, že první dny po přepojení byly tragické, postupně se to zlepšilo, ale stavu, který byl před tím, když se stanice řídila místně, podle mého názoru rozhodně nedosahuje. Jsou to ale jen mé dojmy jednak z pohledu strojvedoucího, ale i z pohledu cestujícího, kdy jsem nejednou byl ve vlaku R či Ex a vyslechl jsem si nejednou hlášení, že vyčkáváme na uvolnění koleje na hlavním nádraží. A jednou večer… Číst vice »
Proč linky S1 a S12 nejsou v Poříčanech spojené? Tj. že by linka S1 jela v trase Praha – Poříčany – Nymburk?
Nižší poptávka v úseku Poříčany – Nymburk?
Kdysi to tak i jezdilo. Ale co naplat, Sadská nejsou Úvaly a Nymburk není Praha.
Bylo by nutné v Poříčanech pravidelně spojovat a rozpojovat. Zároveň by i tak vzrostla potřeba EJ 471 s ETCS, kterých nevím, jestli je úplně dostatek.
+ spoje z Prahy do Nymburka by museli křižovat další dvě frekventované koleje, což není úplně žádoucí
A v Českém Brodě je snad nějaká obratová kolej, která by to křížení při obratu částečně eliminovala?!? Samozřejmě, že není, tak laskavě nevymýšlejte zbytečný důvod, proč by nešly zavést vlaky Praha – Poříčany – Nymburk.
Onehda pred par lety jezdil jednou denne (s odjezdem z nymburka kolem 5:00) primak Nymburk – Poricany – Praha – Beroun ale nekdy kolem roku 2020 ho pravdepodobne zrusili
Onehdá před lety, tím myslíte ten JŘ, co končí teď v sobotu? 😀 Vlak se jmenuje 8812, odjezd z Nymburka hl.n. v 5:06, zítra jede naposled. Jede to víceméně kvůli nocování personálu v Nbk…