Nový jízdní řád v PID: Expanze spěšných vlaků na Kolín i nové průjezdné vlaky v Praze

RegioPanter v Praze. Pramen: ROPIDRegioPanter v Praze. Pramen: ROPID

Ve špičkách všedních dnů bude možné každých 30 minut cestovat bez přestupu například mezi Vršovicemi a Rajskou zahradou.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
John

Hm tak super. Občasné velmi rychle spojení Radotín Libeň konci…..po novu vlak metro bus 😞

Jan

Kdo čekal smysluplné zlepšení na trati Praha – Nymburk – Poděbrady, má smůlu. Pořád chybí nějaké rychlé spojení v frekventovaném čase mezi 20:09 a 22:09 (odjezdy z Prahy). Tahle dvouhodinová pouze je brutální! Hlavně že se zavádějí spěšné vlaky do Olbramovic, vesnici s 1,4 tis. obyvateli. 🙁

Martin

Škoda, že třeba každý druhý vlak linky R41 nezastaví místo v Českém Brodě v Úvalech. Úvaly tímto (stejně jako ostatní zastávky linky S7) přijdou také o přímé spojení na hlavní nádraží. Úvaly mají dokonce více obyvatel. Nebo se na tom například Český Brod nějak finančně podílí?

v.sp

Tohle spojení má zajistit S61, která v JŘ je, ale zatím nevyjede.

FR 8519

Já bych ještě přidal zastavování v Klánovicích, je tam velká výměna cestujících. Pěkně to střídat: Brod – Úvaly – Klánovice – Brod – Úvaly – Klánovice. A zároveň střídal nezastavení v Tatcích a Nové Vsi, tím se vytvoří přímé spojení mezi těmahle skupinama obcí vždy po dvou hodinách. A v sobotu přidal střídavé nezastavování v Rostoklatech a Tuklatech pro urychlení. V neděli pro změnu střídavé nezastavování Běchovice a Běchovice-střed. /s

MP22

Off-topic: jak to vlastně vypadá s tou soutěži stavby Kladno (mimo) – Ruzyně (mimo)? Byla vyhlášena před rokem.

MilanSima

Tak linka S7 bude vylukami ovlivněna ještě tak 10 let, než se dá celá trať dokupy.

genetik

Nečekal jsem, že bude Beroun-Karštejn tak hrozný, není tam žádná stanice a ještě je nyní uprostřed odbočka. Všechny ostatní úseky budou náročnější, to si vůbec numím představit (možná náhradní vrtulníková doprava)

nowas

R43/R21 – kterého chytráka napadly jiné minuty odjezdu z hlavního nádraží (18/22), když pak jsou u těch Sp jen pro… státé ve Vysočanech.

Kamui

Tipuji vyčerpaná kapacita na hl.n. – lépe to nejde.

nowas

Jasně, chceme co nejvíc vlaků, ale že to bude jezdit tak nějak náhodně, je jedno, lidi si zvyknou.

Air Traveller

Ne, lidi si daj do aplikace vyhledat spojeni a vyjede jim odjezd.

než byl takt všude, tak jsme taky žili a fungovali, a nikdo neumíral. a to ani nebyl internet a lidi byli odkazani jen na ten papír.

kdybyste si měl vybrat – tak co byste raději?

– varianta 1: jeden vlak za hodinu, za to v taktu
– varianta 2: 4 vlaky za hodinu, s tím, že občas nebude odjezd v taktu

myslim, ze odpoved je jasna.

nowas

R jezdí v 2h(lichá) taktu dávno a od roku 2010 se začaly postupně přidávat Sp vlaky v sudou. Vždy ve stejnou minutu. Až teprve v roce 2024 napadlo někoho to roze… pokazit. Dokonce i v dobách, kdy R jezdily z hlavního a Sp z Masárny to bylo stejné. Ale jo, kdyby teda jel o 4 minuty dřív v celé trase, ale on to prostojí hned v další stanici. Do aplikace se podívá náhodný cestující a je mu to jedno. Pravidelnej prostojí ve Vysočaneh za rok přes 800 min.

nowas

Do Neratovic(což je zřejmě místo, kam jezdí R43 nejvíc lidí, se s novým JŘ zvyšuje dojezdová doba z hlavního o 5 min. Takže jásejme. Držme hubu a buďme rádi, že to vůbec jede.

nowas

Cílem je asi mít místo pro přijíždšjící S3(celá:20), při stabilitě JŘ na 070 jim to stejně nebude moc fungovat.

Dominic

Už by to chtělo 8. nástupiště…

Kubrt

Nebo exkurzi například do Japonska nebo Velké Británie a dívat se, co tam dokážou na daném počtu nástupišť vyjezdit.

Michal M

To sice jo, ale tamní počet nástupišť se pak nespojí do dvojkolejky, ale cca. do počtu kolejí odpovídajících počtu nástupišť…

MP22

Spíše podzemní uzel a všechny VRTky a rychlé spojení do Prahy. Do té doby to furt bude bída

Lukáš F.

Na Masaryčce by místo bylo, když už tam nepojedou S2/S22.

Jan

Průjezdné příměstské vlaky jsou většinou standard v metropolích s nehlavovým hlavním nádražím…

Kamui

Proč linky S1 a S12 nejsou v Poříčanech spojené? Tj. že by linka S1 jela v trase Praha – Poříčany – Nymburk?

Kubrt

Nižší poptávka v úseku Poříčany – Nymburk?

Zbyněk

Kdysi to tak i jezdilo. Ale co naplat, Sadská nejsou Úvaly a Nymburk není Praha.

Vojta

Bylo by nutné v Poříčanech pravidelně spojovat a rozpojovat. Zároveň by i tak vzrostla potřeba EJ 471 s ETCS, kterých nevím, jestli je úplně dostatek.

David

+ spoje z Prahy do Nymburka by museli křižovat další dvě frekventované koleje, což není úplně žádoucí