Nový jízdní řád v Německu. Rychlejší spojení Stuttgartu i více dálkových vlaků
Nový rychlovlak ICE 3neo. Foto: Volker Emersleben / Deutsche Bahn
Dopravce zařadí do flotily tři nové vysokorychlostní jednotky každý měsíc.
Dopravce zařadí do flotily tři nové vysokorychlostní jednotky každý měsíc.
Dle odhadů za posledních 6 let
– DB Fernverkehr v průměru ročně přepravil zhruba 36 miliard osobokilometrů
– zatímco letecká doprava vnitroněmecká v průměru ročně přepravila zhruba 8 miliard osobokilometrů
Doplním, že mezi roky 2017 až 2030 by v DB Fernverkehr mělo přibýt cca nových 40% sedaček (a to po snížení o vyřazené sedačky ICE TD, ICE MET a IC1).
Uvidíme, kdy vyřadí ICE1. A jestli DB FV dokoupí další Talgo ICE-L nebo IC2 Twindexxy/Kissy.
Všechny ICE 1 od loňska prochází generální opravou a počítá se s nimi i do budoucna.
ICE1 bylo vyráběno 1988-1993.
ČIli zhruba podobně jako sešrotované:
– TGV Sud-Est
– TGV Class 373 (část)
– Pendolino ETR 450
A sešrotované ICE-TD nebo Pendolino ETR 470 (část) bylo ještě mladší.
Jednou velkou úpravou už ICE 1 prošly zhruba před 15 lety, týkalo se to ale asi jen interiéru (projekt Redesign). Hlavně v 1. třídě se dost navýšil počet sedaček.
Zajímavé je, že u Němců propojení letecké a dálkové železniční dopravy podporují, zatímco u nás je VRT přes letiště v podstatě zcela zavržené tabu.
Navic ze Stuttgartu se opravdu pravidelně léta do Zurichu/Frankfurtu/Mnichova. U nás by snad už ani nikoho nenapadlo letět z Prahy do Ostravy.
Propojeni VRT a letiště je u nás škoda, mohlo to nahradit přípojné lety do Mnichova/Vídně.
To je ale i tím že tato tři jmenovaná letiště jsou velké huby, odkud letí každou chvíli něco, včetně zámoří, a Stuttgart je zase velké město kde sídlí spousta firem. To generuje zcela jinou úroveň poptávky, Praha s těmi huby srovnání nesnese a Ostrava se Stuttgartem už teprve ne.
ze stuttgartu do mnichova ci frankfurtu nelitaj lidi p2p.
tam prakticky 100% cestujicich tvori tranziti, kteri pokracuji dal.
To neni az tak pravda. Presneji nebyla to pravda pred 4 lety, co jsem mel osobni zkusenost: Byvaly kolega z Stuttgartu mel nove misto v Berline. Jezdeni bylo zdlouhave, vlakem nepohodlne a casto s prestupem, tedy to vyhralo letadlo.
Navic pred temi 4 lety bylo normalni v Nemecku letat na otocku na bezna jednani do jineho mesta. Casto ta jednani byla primo na nebo u letiste v pronajatem salonku. Firmy na to rozpocet mely. Jak je to ted po covid nevim. Ale je pravda, ze Nemci jsou konzervativni Co se tyka osobni komunikace.
ja vim, ono je tezky cist.. ale o berline fakt rec nebyla.
rec byla o mnichove, frankfurtu ci curychu.
berlin uz je preci jen podstatne dál.
Nä ty jednani normalne letecky Mnichov – Norimberk, nebo Mnichov – Stuttgart
„mohlo to nahradit přípojné lety do Mnichova/Vídně.“
A k tomu musí ten vlak na Ruzyni? Pokud pojedu VR vlakem do Mnichova/Vídně na letiště, tak opravdu nepotřebuju na LKPR, ale nastoupím přímo ve městě.
Pro ve městě úplně dobře nezaparkujete. Občas chtějí do toho Mnichova/Vídně i lidi co nebydlí v centru Prahy.
Pro lidi z okolních satelitu je to zbytečna cesta. Letiště by tak se svojí polohou a infrastrukturou mělo značnou výhodu.
No na letišti se fakt ideálně parkuje. Až tak ideálně, že se tam uživí ty parkoviště kolem, který vozej zákazníky k terminálu doávkama…
Na tohle (aby bylo možný snadno z menších obcí na ten vlak dojet i autem), jsou plánovaný terminály kolem Prahy (Roudnice, Nehvizdy). Není nejmenší důvod, aby terminál pro toto byl na Ruzyni (naopak je spousta důvodů, proč by to na tohle nebylo dobrý místo).
A na letišti se dá parkovat výhodněji než v centru Prahy? Na Dlouhé Míli to asi půjde, ale to už není problém dojet do centra eSkem, stejně jako z většiny těch satelitů. Rychlé vlaky do Mnichova budou stavět i na Smíchově, kam se dá snadno dojet z širokého okolí veřejnou dopravou i autem, některé vlaky na Vídeň zase mají stát v Nehvizdech, kde bude parkování zcela bez problému.
Z Prahy do Curychu přes Drážďany a Lipsko. To je stejně nechutný závlek. Vskutku zoufale chybí koridor z Čech směr Mnichov.
O tom, že chybí použitelná trať z Čech do Bavorska nikdo nepochybuje. Na druhou stranu, onen noční vlak přes Frankfurt pojede hustěji osídleným územím a oblouží více relací.
Máte na výběr i trasu přes Linz.
Jedna se o nocni vlak, tam se az tak na cestovani cas nehraje, spis na to byt v zajimavych cas v potencionalnich cilovych stanicich.
Nutno připomenout, že to zkrácení o 15 min na relaci Stuttgart – Ulm – München je pouze provizorní stav. Ve finále, až bude hotové podzemní nádraží Stuttgart Hbf a trať bude napojena přes letiště Stuttgart na Wendlingen, tak bude zkrácení oproti dnešku o téměř 30 minut. Navíc odpadne jízda úvratí na ose Mannheim – Ulm.