Nový jízdní řád v Moravskoslezkém kraji: push-pully, 811 i nákup jízdenek v terminálech ve vlaku
Souprava push-pull od Škody Transportation pro Moravskoslezský kraj. Pramen: České dráhy
Úpravou prochází i tarif, nezdraží jednotlivé jízdenky nakoupené kartou či přes e-shop.
Chvástat se, tím že v padesátiletých šrotech vyměníme sedačky? Jediný kraj, kde nejezdí žádné moderní dieslové jednotky a ani se nechystá změna.
Nic jiného než 810/811 se na ty tratě nehodí, nejezdí tam tolik lidí. Sem tam max Regionova.
Jde-li Vám o zbrusu nové dieslvagonky, tak dobré si připomenout cenové relace… Letos ČD objednali několik desítek kousků RegioShark (plus dalších cca 100 je předjednáno tzv. opcí), kdy jeden dieslvagonek vychází na cca 90 milionů Kč… Délka včetně tykadel cca 44 metrů, sedaček zhruba 120, kupní cena RegioShark2 přepočtená na jednu sedačku vychází zhruba 750 tisíc kaček… Předloni RGJ objednal u totožné výrobce (PESA) elektrovagonky Elf.eu (mají umět papat oba druhy elektriky) a to 7 kousků za částku prý něco přes 500 milionů kaček… Délka včetně tykadle (předběžně) 53 metrů, sedaček zhruba 150… kupní cena Elf.eu přepočtená na jednu sedačku… Číst vice »
To že ČD neumí levně nakoupit nové jednotky neznamená, že by měly nakupovat jen ojeté…
Pro mě osobně vůbec velký nesmysl je čekání R61 na osobáky S10 a S13 v Opavě, to je sice pěkné, že přestoupí z Hradce nebo z Krnova max. 3-4 lidi na spěšňáka, ale tím posunutím se kompletně rozstřihla vazba R61 ve Svinově na rychlíky R8 do Brna a že jimi hlavně těch študáků cestovalo, teď aby jeli o 45 minut dříve osobákem a čekali pak půl hodiny na rychlíka 🙁
Pro nás co jezdíme do Prahy je tohle naprosto příšerne vzhledem k naprosto zbytečné změne časově polohy os vlaku směr do Ostravy, kdy vzinke zbytečně půl hodiny čekání na hlavaku Ostravě (asi ve stylu Čekej Deb**e, Čekej Dal Časem Dojedeš, nebo jeď autem :)) Nových souprav se nakonec až na 1 jedinou výjimku stejně díky diletantstvi drah, kraje a Škody nedočkáme, takže co pozitivního k tomu říct, asi nic 🙂 Hlavně, že vandrák Vondrák(jeho výsost hejtman) vymýšlí nesmysly okolo covidu, když na to absolutně nemá kompetenci.
Něco pozitivního se na vašem příspěvku najde.
I když kolem sebe kopete na všechny strany, dokážete urazit všechny a všechno.
I tak bude lepší, když zůstanete u vlaku nebo autobusu.
Takové labilní osoby potkat na silnici, je doslova zlý sen všech normálních řidičů.
Nevím proč do něj rypete, kraj jízdní řád totálně sprasil a pána plně chápu, že naštvaný.
Já jsem „urazil“ jen nekompetentniho hejtmana, že kterého jsou zklamání i jeho bývalí voliči… A tím, kdo tu uráží mě, repsketive se o to snaží, jste vy, navíc jste k tématu článku nepřispěl absolutně ničím, tzn porusujete pravidla diskuze… Já jsem jen obyčejný cestující, kterému už prostě vadí jezdit v naprosto katastrofálních nevyhovujících vozech, k čemuž se ještě přidá zbytečné čekání na ostravském hlavaku, na kterém už mimochodem není ani fungující cekarna(když nepočítám věcně zavřenou CD lounge).. To mi vážený pane Tomáši řekněte, z čeho mám mít v tomto novém jízdním řadu radost… Z toho, že někdo něco aspoň dělá,… Číst vice »
Vám pane Petře nemá cenu nic vysvětlovat, Vy máte „svou“ pravdu a vždy chcete mít poslední slovo.
Už teď mně mrzí, že jsem s Vámi strávil tolik zbytečného času.
Jinými slovy, nemáte argument, a evidentně jste jeden z těch, kterému jsem šlápl na kuří oko.. Tzn jste mě přišel zkusit urazit, nepovedlo se, jste frustrovan, že někdo kritizuje vaší práci, ale argument nemate k věci absolutně žádný… Nevadí, i tak vám přeji hezký den 🙂
S tím hejtmanem jste to přestřelil. Přesto jsem vám za zbytek vždy dal palec nahoru. A pokud jste trefil do černého že dotyčný byl došlápnut na kuří oko. Ono to každý někdy potřebuje dostat přes prsty…
Já být autorem rozfrckání podstatné části kraje. Tak se bojím tady podívat. Natož do diskuze zapojit…
A přitom to tak tragicky nemuselo dopadnout….
Au, kuří oko.
Au prsty.
Ic 540: Dlouho jsem byl s Vašimi názory kompaktní, ale poslední dobou mi připadá že v Havířově se moc hulí, nebo tam našli něco lepšího.
No kdyby byl někdo kompaktní tak by to tak i vypadalo v JŘ. Ale na odboru dopravy by opravdu někdo potřeboval minimálně zvednout zadek a zajet se po 12.12 nejlépe o víkendu podívat do vybraných oblastí jak se tam cestuje………
Nj, ale to nikdo neudělá.
Obzvláště o víkendu.
Nejsem ve sporu.
Nemyslím si že my 2 to dokážeme ovlivnit.
Já se pokusím s tím něco udělat. Mám i nějaké spojence. Třeba i na kodisu si myslím. Mají toho tam asi dost nad hlavu. Změn bylo nutné udělat hodně. Kovid jim rozhodně práce neubral. Ale ti chlapi tam mají dost svázané ruce bohužel. To je asi největší problém. No uvidíme… Napište mi pokud máte zájem email na kohut.rad@seznam.cz. Mám už nějaké reakce od lidí z jedné velké oblasti co ví stav po 12.12. Spokojenost to teda není určitě… Je spousta věcí které se povedly ohledně turismu. Taková linka 348 na Frýdlantsku doznala změn I přípojů… Ale třeba železničáři tipují že… Číst vice »
Líbí se mi Váš názor, ale ten kovid si můžete odpustit, nehodí se to sem.
Vím, zpětné se za to omlouvám, nicméně jsem měl chuť si tak nějak obecně povzedchnout nad tím, jak je kraj bohužel vedený, což se teď bohužel projevuje i v dopravě
Tak nesmysly okolo kovidu jsou takové. Že máme 1000 pacientů v nemocnicích. Již tuším několikáty měsíc. Větších nemocnic kolik 6? Což k počtu nemocnic v kraji udělá i na jednu dost velké číslo. A to blokuje ostatní péči. A jistě naštvává ty, už před tím přetížené, co tam mají dělat svou odbornou práci. A ne špatně léčitelný /řešitelný kovid. Takže tak asi s nesmysly okolo kovidu.
Moc konkrétní při uvádění spojení nejste a jelikož netušíme, odkud jezdíte, je váš příspěvek celkem k ničemu.
Trať 323 bude mít totálně pokazene vazby na přestupy na linku ex1 z Ostravy do Prahy, zatímco teď je na přístup ideálních 10 minut, od noveho JR díky posunu časově polohy vlaků linky s6 to bude minut 40.. Tzn úplně zbytečných 30 minut navíc, bez jakéhokoli opodstatnění navíc, jelikož nové soupravy nebudou, nebude nutné ani vytvářet přestupy ve Frýdlante a další záležitosti spojene s novým JR, když stejně budeme dál jezdit v úžasných vozech Bdt…
Fláknu idos, fláknu Frýdek, fláknu Praha, někdy třeba příští týden a každou hodinu ráno o půl vidím vlak směr Praha. Problém? Smyšlený.
Problém je čekací doba 40 minut v Ostravě na hlavaku!
Jakých 40 minut? Jeďte přes Svinov….
Zkusil jsem středu ráno v lednu. To nejezdí víkendové posily.
6:31 FM
7:02 Ostrava hlavní
7:12 Regiojet do Prahy.
7:31 FM
8:02 Ostrava hlavní
8:09 Ex Ostravan do Prahy
8:31 FM
9:02 Ostrava hlavní
9:10 Regiojet do Prahy.
9:15 Pendolíno do Prahy
Teď přijde PetrN s tím, že žluťákem nejezdí a Pendolíno má drahou místenku 😀 je to jeden z lidí, který brble na všechno, a i když mu dokážete, že je vlastně i pro něj všechno v pohodě, najde si další důvod
Jezdím v neděli večer 🙂 A tam opravdu nejde jinak, než čekat 40 minut… Ale dělat chytrého a hledat spoje ve špičce umí každý, gratuluji k ukojeni vašich sotouskych eg 🙂
Když ty časy neřeknete rovnou, tak se nedivte, že vám lidi hledají spoje, které vám nepasují. V takovém případě vam můžu nabídnout spoj expresním autobusem 126
z Anenské 16:30 na Svinov s příjezdem 17:00 a přestup na Pendolino v 17:15
16:30 není večer… Jezdíval jsem v 18:30 s prestupem na Kosican ve Svinove, od neděle bohužel nepoužitelné… I když, když pripoctu pravidelne zpoždění, tak možná jo ale riskujelte to… Takto 30 minut čekání navíc, plus obligátní zpoždění… Na nádraží, kde ani není cekarna opravdu luxus 🙂
Už jste slyšel rčení „Budoucnost patří přizpůsobivým“? Tak se seberte, přizpůsobte se, pokud s tím nic jiného dělat nejde, nebo se ztraťte v propadlišti dějin.
A k té vaší čekárně, na hl.n. je ČD Lounge, pokud máte místenku, tak si tam sednout můžete. Bože chlape, ty vaše argumenty jsou hrozné… https://www.cd.cz/stanice/5434364/
Psal jste obecně o trati 323 a přípojích, které podle vás neexistují.
Tak se nevztekejte, že se vám nepovedla exprapolace z neděle večera na celý týden.
Doplňuji mnou zpracovaný přehled změn na trati 323 (Ostrava – Valašské Meziříčí) a přilehlých tratích, o většině z nich se v článku nepíše. – Zavedení přímých spěšných vlaků Lysohor v úseku Ostrava Svinov – Ostravice. Malým zklamáním je, že na těchto soupravách zřejmě nepojedou moderní patrové soupravy, ale motorové soupravy 842 + Bdtn. – Téměř zcela vymizely přímé vlaky v celé trase trati Ostrava – Valašské Meziříčí. Našel jsem už jen jediný takový, a to Os 3133 (odjezd z VM v 19:32). – U naprosté většiny vlaků v úseku Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm bude nutný v pracovní dny přestup… Číst vice »
Pokud bude čekání na Valmez ve stanicích ještě horší a ještě tam bude 50 minut čekání.. I na Ostravu 30. Tak je to úplně na..
V Českém bordelu nic na nic nenavazuje. Nikdo neví, proč co dělá. Kde se bude křižovat. Investice. Kraje. Chaos. Zlaté Švýcarsko. Kde se dojede do uzlu a odjede všemi směry. Už chápu proč. Tady nic nikam.
Dokud nebudou na 323 dráty, tak to lepší nebude. Cestovní doba tam není konkurenceschopná. Z Frenštátu do Ov je lepší jet busem. VM – Ov (přes FM), 72 km cca 2 hodiny je úplně mimo. Nejsem pravidelným cestujícím, ale vybavuje se mi nějaký graf s počty a výměnou cestujících a většina končí ve FM a druhá většina ze zbytku ve FnO. Nedávno jsem čekal na přejezdu ve Frenštátě, mohlo být cca mezi 15 a 16 hod a ve vlaku směrem na Ov (brejlovec + 3 nebo 4 vagóny) jsem napočítal dva cestující…. Naopak vidím zlepšení ve Veřovicích. Přes týden přestupní… Číst vice »
Busem z Frenštátu do ovy časově stejné zhruba jako vlak.do prvního sněhu pak ty busy mají zpoždění.
Kolik minut úspory přinese ta elektrizace?
Lepší o moc to nebude ani s dráty. Pár minut kratší doba jízdy to nespasí. Zavedení Sp by bylo lepší.
Ano, od Frýdlantu směr Frenštát jezdí málo lidí. To se ale nezlepší novými vlaky nebo změnou dopravce. Prostě není poptávka.
Pokud někdo jede jako turista na Pustevny z Ostravy, použije auto- 40 minut. Vlakem a busem o hodinu déle.
Zcela tragické je též ranní spojení od FM směr Frenštát 3104 FM 7:00, Frýdlant přestup 7:12 – 7:18, Frenštát p.R. přestup 7:38 – 7:49 Veřovice 8:00, tzn F-M – Veřovice 33km/hod, Pržno – Frenštát město 19 km za 44 min. Horší než před 100 lety !
Obdobně 3106 – 13112 – 13114.
Na minutové pobyty ve F-M a obraty ve Frýdlantě se už těšíme. Při výlukách budeme přestupovat 6x !?
Úžasné !
Pan náměstek hejtmana Podstawka a šéf KODISU Stejskal by se měli dobrovolně okamžitě odporoučet !!!
Nejhorší jízdní řád na východě MSK v historii.
Hismak ode mne palec nahoru za seznam. Mám něco podobného. Tak aspoň něco. Víkend. Přestup S1/S7. Výlet skončí v Těšíně. Kdyby náhodou ne tak čekačka ve Střítěži nebo Hnojníku. Teď to tam sedí vždy v době kdy jedou busy. Nově jedou systémem ad hoc a jak kdy. Zrušení celého ramene Jablunkovsko FM. Dnes možné každou hodinu v úseku Návsí Těšín FM. I s přestupama do turistických destinací Řeka a Komorní Lhotka. Nově nula. Lživý a nereálný JŘ zejména linky 745. Nulové obraty v Komorní Lhotce. Minutové či dvoumitové přestupy v Hnojníku mezi 750 a 745. Výsměch. Jinak se to nazvat… Číst vice »
A to ještě není všechno, posunutím odjezdu došlo mnohdy k rozbití autobusových přípoju.
„„Moravskoslezský kraj má zájem na tom, aby veřejnou dopravou jezdilo co nejvíce cestujících, aby pro ně bylo výhodné nechávat auta doma.“ ha ha ha. Po zavedení hranečníku, rozbití přestupních uzlů, přidání zbytečných přestupů, rozbombardování přestupů mzi S6 A S1/R61 a ukončování některých vlaká původně jezdících do opavy už v Ostravě na naprosto nelogické zastávce je pro mě auto jasná volba. Naposledy jsem s jizdními řády byl spokojen cca před šesti lety, kdy jsem dojižděl z haviřova na nam. J. gagarina PŘÍMÝM busem (provozovaným ČSAD Haviřov mimo ODIS) na střední školu. Od té doby každá změna jízdních řádů (jak autobusových, tak… Číst vice »
No a pro mě byl hranečník plusem. Dojíždění z Havířova k Nové radnici bylo přes Gagarinku o ničem.
Jako že je lepší se podávat přes deset zastávek,než jet přímo,a ještě dvakrát přestupovat? To snad ne.
Plácat….
Jezdí 442
2x přestupovat je výhodnější jen ráno, a i tak ty trolejbusy jezdí pořád. Ten přímý na Gagarinku snad jezdil po celý den? Těžko… A ten trolejbus mě vyhodí přímo před Palácem OKD. Nachodím jenom pár kroků hrana/hrana na Hranečníku a pak u Nové radnice jen přejdu cestu, to se nedá srovnávat s výstupem na Gagarince.
Cesta zpátky 16:08 Nová radnice – 16:17 Hranečník, 16:20 442 do Havru, 16:36 na Středu.
PS: těch zastávek je 7
„jsem dojižděl z haviřova na nam. J. gagarina PŘÍMÝM busem (provozovaným ČSAD Haviřov mimo ODIS) na střední školu. “
Na kterou? Na Matiční? To je z gagarina asi 500m. Všechny další zastávky od trolejbusů jedoucích z Hranečníku jsou blíž.
Docela by mě zajímalo. Když do 2030 se bude sždc v lepším případě drbat s modernizací Ostrava Frýdek Frýdlant. Co ostatní tratě v kraji. Co slibovaná Kopřivnice. Co slibované Nošovice. Krnov. Zda se něco bude reálně posouvat. Projektovat. atd. Ne mluvit a látat do původního provedení v 60tých. Co zabezpečovače..
Co ma být s Kopřivnici?
Nic, řečnilo se o modernizace. Elektrifikaci.. Tak jak by to mělo být. Ale právě, že nic.. To znamená 10 let nic.
V rámci napojení vlečky na Mošnov se má alespoň elektrifikovat Sedlnice předjízdné koleje. Takže pomaloučku se to blíží
Ty dráty je třeba dotáhnout až do Štramberka. Jinak je to pro osobní dopravu nepoužitelné. Těch 10 km by nemuseli být takový problém…
Stačí do Kopřivnice. Stejně tam vystoupí většina lidí.
Těch 10 km by nemusel být problém pro hybridy trolej /baterka. Nejen na této trati.
Baterka na stoupání 20 promile … geniální nápad … právě na takovou trať patří drátizace ….
Nestačí. Elektrika se dělá na té trati hlavně kvůli nákladu a ten potřebuje Štramberk. Kdyby se dělala jen kvůli osobky tak nebude nikdy.
„Moravskoslezský kraj má zájem na tom, aby veřejnou dopravou jezdilo co nejvíce cestujících“ … proto upřednostňuje skvělé vozy 811, kde jsou v příčném řezu sedačky rozmístěny po 5 a své lokty si tak můžete pohodlně opřít o souseda.
Jet tím z Rýmařova až do Opavy by byl dost velký opruz, ale většinou v tom cestující absolvuje jen krátký úsek, kde se to dá v klidu přežít.
Opravdu se zrovna touhle linkou jezdí vetšinou jen krátké úseky? Nejezdí se tím hodně třeba z Krnova do Bruntálu nebo Opavy, když rychlík jede jen po 2 hodinách? To už mi přijde dost dlouhý úsek na to abych to jezdil pravidelně šukafonem a výměna vozidla by to tady sama o sobě učinila výrazně atraktivnější.
Krnov – Bruntál nebo Krnov – Opava, případně Bruntál – Rýmařov. to zas není až tak dlouhé. Kdo jede z Bruntálu do Opavy nebo do Ostravy, ten si raději počká na ten rychlík.
Je spíš třeba počítat jako úsek časový, ne délkový.
Krnov-Bruntál 30 minut. To není nic strašného.
Klíčové slovo: KODIS………
A co byste chtěli za 13 milionů, snad ne Mercedes?
Chceme normální vlak za normální cenu, obojí na úrovni 21. století. Pro vaši informaci, 21. století začalo rokem 2001, ne 1976.
V kterých regionálních vozidlech (a zhusta i dálkových) si neopíráte své lokty minimálně z jedné strany o lokty souseda?
Dotaz pro místní nebo insidery: je ve vlacích v prodejních terminálech možné platit i běžnými platebními kartami Visa a Mastercard, nebo pouze ODISkou, popř. ZETkou?
Zatím ne, ale v budoucnu by to mělo být stejně funkční jako v autobusech.
Chybička: „z Ostavy do Frýdlantu „