Nový jízdní řád v Kraji Vysočina: Konec Regionov na trati Nové Město – Žďár
RegioPanter v Kraji Vysočina. Pramen: ČD
Vlaky ze Žďáru nad Sázavou do Křižanova tak nově pojedou přímo až do Velkého Meziříčí zast. a Studence.
Od nového jízdního řádu je na trati 256 ve vlaku Regiofox nutná kvalitní zimní výbava, tedy respektive uz od 14.12. Jel jsem včera posledním Pernštejnem s lokomotivou 750 a ze Žďáru do Veselicka Regiofoxem, a ve vlaku bylo 11 stupňu. Podle pruvodciho nastaveno 23, jen prostě netopil…
Přijde mi opravdu škoda, že neprotáhli ten poslední vlak S3 z Brna do Křižanova rovnou až do Žďáru, jelikož aktuální poslední spoj R9 ve 20:17 je pro 20 tisícové město hodinu od Brna docela škoda. A kdyby se k tomu přidal navazující autobus do Nového Města nebo případně do Bystřice tak jsme na 30-40 tis. Případně ještě posunout či přidat nějaký os do Brodu a máme 60 tis. Těch 20:17 opravdu na jakoukoli kulturu či cokoli podobného nestačí. Spoje z Prahy taky nejsou žádná sláva, ale tam se to aspoň dá pochopit vzhledem ke vzdálenosti. A absence jakéhokoli rozumného spojení… Číst vice »
Tak by mě docela zajímalo za co ty palečky dolů…20:17 je dostatečně pozdní odjez pro takhle blízké město jako je Žďár ještě když pozdější vlak končí kousek od něj?
Mimochodem o té elektrifikaci tratě 240 byla teď na ČT24 taková krátká reportáž ve Studiu 6 Víkend ze 14.12 skoro ke konci v 10.50h. Tak koho zajímá může si pak najít v arhívu…
Co přesně znamená „křižování vlaků z dopravních důvodů“?
Nemá tam spíš být zastavovani z dopravních důvodů (např. křižování vlaků)?
Ale ty vlaky při tom křižování fyzicky přece zastavit nemusí…
takže další diesely pod dráty mezi Žďárem a HavlBrodem a k tomu už jen diesely pod dráty na osobákách mezi Žďárem a Křižanovem 🙂
Článek mj. o tom jak větu “Z důvodu modernizace stanice Jihlava město zde budou po celý rok vlaky projíždět.” napsat složitě a nepřehledně do několika odstavců…
Na 1 vlaku R9 /R 983 14.08 z Prahy/ ComfortJet
A zpět na 972.
Jo, jezdí jako zkouška do 19.1.2025.
Diky za skvelou informaci. Aspon par jizd na Vysocinu si uziju 🙂
Invaze pavouků do Zruče začíná. Teď ze Světlé, v následujících letech i z Kutné Hory. Doufejme, že se ty PID spidery příliš nepovlečou a začnou být postupně nasazovány. Ty „benešovské“ mají skluz několik měsíců, což zase není taková tragédie.
Zejména u té t-227 mi ten popis přijde úplně nelogický – protože naopak počet přestupů v Telči se nově výrazně sníží.
A Foxy tam jezdí už od léta, tzn. nic co by souviselo s přechodem na nový GVD.
Podobně tak mi přijde nelogický ten pár z Křižanova po 21. hodině směr VM (konečně! ta nelogická 4h díra…), ale jen v pátek + sobotu…
A opačným směrem podobně tak – před 23. h jen v pátek a sobotu… no teoreticky z kulturní akce/hospody/zábavy, ale… kam? Do (skutečného) Křižanova to nedojede, takže jen těch několik obcí na trase (resp. v Ostrově taky odlehle) a pak do Žďáru, ale zase kdo je ze Žďáru, nepotřebuje za těmito akcemi tolik jezdit do VM.
Ono je to spíše opačně, třeba kulturní vyžití ohledně koncertů je ve Velmezu výrazně lepší než ve Žďáře. 😀
No a není to spíš kvůli Brnu?
Oficiální argumentace Kraje Vysočina ve věci poloh Os vlaků mezi Křižanovem a VM byla (i po obnovení zastavování R v Křižanově), že relaci VM – Brno řeší primárně bus. Tzn. už proto by toto zdůvodnění nesedělo. No a pokud by to mělo být „kvůli Brnu“, tak… tedy 19:53 h z Brna, 21:12 h ve VM, a to jen v pátek + sobotu – tzn. ne primárně z práce, ale z… čeho? Kulturní akce končí obvykle později. Jo, ve smyslu přípoj po 23. h od Brna směr Žďár to sedí. Ale… i tady mi nesedí ta pátek + sobota. Takový spoj… Číst vice »
Regionovy mají silný smysl pro reinkarnaci, tentokrát se zjeví z Veselí n. L. do Č. Velenic…
Tam už jezdí roky.
Ale v poslední době si místní zvykli na vyšší standardy…
V jednom turnusovém dni. Nasazení foxů na 226 bylo od počátku bráno jako dočasné. Holt si tam musí počkat na elektrifikaci. Ano, taky by se mi líbilo, kdyby na 226 regionovy nikdy nezačaly jezdit a už 20 let tam mohla jezdit třeba desira. No ale co teď s tím.
Ta ironie, že jde o jednu z mála neelektrizovaných tratí toho regionu, kde je traťová rychlost nad 80 km/h, což je max. rychlost pro Regionovy…
No, aspoň bude lépe „papírově vycházet“ zkrácení jízdních dob Os vlaků po elektrizaci (přitom aniž by se srovnávalo srovnatelné).
A divíte se? Reinkarnací byly přivedeny na svět.
Jen pro doplnění, ruku v ruce s prodloužením linky Žďár – VM/Studenec se do vlaků vracejí po 20 letech vlakvedoucí. Vyjma spojů 2496X, tak zůstává samoobslužný způsob odbavení.