Nový jízdní řád přinese v Pardubickém kraji další zastávku, na Vysočině moderní jednotky
Modernizace trati Pardubice - Stéblová omezila provoz elektrických vlaků. Pramen: Správa železnic
V Pardubicích končí spojování rychlíků Arrivy s osobními vlaky Českých drah.
Ty nové pantery budou pro S20 Havl Brod – Kolín?
Malá terminologická poznámka: vlaky se na dvoukolejné trati nekříží (ani nekřižují), anóbrž potkávájí…
Líbí se mi tento formát postupného zveřejňování změn po jednotlivých krajích. Díky.
A nenávaznost spojů Humpolec-Havlíčkův Brod-Ledeč nad Sázavou a dále opět přetrvává. Humpolec – Stvořidla přes tři hodiny, do Českého Šternberka 4,5 hodiny. Tak třeba příští rok.
To máte to samé jako když Os do Ledče odjíždí z H. Brodu těsně před příjezdem jak R z Brna tak osobáků z Jihlavy a Chotěboře, to je na palici… kdyby to aspoň na ten Rychlík čekalo ve Světlý!!! Ale to by to asi nevycházelo časově
Výborný, roztrhnout S3 na dvě linky s přestupem v Křižanově.. to mohl vymýšlet jen debil
Dávalo by to smysl, kdyby výsledkem byly přímé osobáky VelMez – Žďár. O tom se ale nepíše 🙁
Trať 024 v Pardubickém kraji neexistuje?
Nejsou na ní žádné změny.
Vida, v Pardubickém kraji se toho nebojí a na některých lokálkách dokonce přidá spoje. Co na to místní lokálkobijec? 😎
A? Když ty vlaky jezdí obsazené, tak proč by ne? Není lokála jako lokálka a Bochov není Zlín.
Přesně jak říkáte, když ty vlaky jezdí obsazené, proč ne. Jen je tu někdo, kdo to asi nevidí rád 😀
Ano, když vlaky jezdí obsazené, není důvod je rušit. Jako třeba vlaky mezi Slaným a Louny nebo mezi Mělníkem a Mšenem.
Vlaková četa se nepočítá..
doufám že to nebudou na lince s20 ty stejné pantery jako jezdí do Tábora. Musí tam být víc míst k sezení.
Ano, to se ukazuje například už i v Plzni na lince Sp Plzeň – Karlovy Vary, že by se daleko více hodil Panter třívozový, že ta dvouvozovka je vlastně velmi málo. Ale objednatel chtěl ušetřit… a asi nikdo nečekal že nový taktový jízdní řád (byť s dírami) a nová rychlejší komfortnější vozidla přilákají nové cestující.
Abych řekl pravdu, tak jsem spíš v rozpacích, když… pravidelně jezdím trasu Lanškroun – Olomouc, kde paradoxně nestíhám připoj z Olo, přes Českou Třebovou do Lanškrouna…
Díky posunutí spoje EC 140 se kryje s odjezdem regionálního vlaku.. chápu, že to asi není priorita, ale žiju v tom, že by se to mělo „sbírat“ v obou směrech..
Takže z mého úhlu jsou velice (ne)prospěšná změna.
Jsem zvědavý a těším se, kolik cestujích si najde nova zastávka Stéblová obec 👍
Tak trauma z největší železniční nehody u nás už asi vyvanulo, zastávka je u obce. Jen mě fascinuje kolik milonů jsme vyhodili za vysoké perony ve stanici, které asi využije jen pár koupačů v létě.
Kolik milionů to bylo?
Měli by tu zastávku za obcí Stéblová do budoucna zrušit. Až na pár jednotlivců, kterým se vyplatí jít za vesnici, tam jinak nikdo nastupovat a vystupovat nebude. Ta zastávka měla smysl jen v době, kdy zastávka Stéblová obec ještě nebyla. V současné době tam budou zbytečně osobáky zastavovat. Když už, tak ať je u osobních vlaků zastávka na znamení. Sice to vlak zpomalí tak jako tak, ale aspoň aspoň něco.
Tolik k tématu, co jsem se chtěl s vámi podělit.
Zastávka Stéblová obec i Stéblová, jsou na znamení.
Někde už jsem psal, že by se nástupiště ve stanici Stéblová mělo posunout o přejezd směrem k Hradci, aby se přiblížila k písákům a zastavovat tam jen v létě.
Pardubický kraj je specialista na provoz „dýzlů“ pod dráty,na osobácích.
A to mají lidi přesedat?
Třeba Třebová – Zábřeh nebo Letovice
Protože jsou jednosystémové.
Není mi jasné, proč jednotky Moravia nedojedou až do České Třebové. To je naprostý nesmysl, jedná se o jednu trať.
Kvůli dotaci byly kupovany pouze na stridavinu
To nebylo kvůli dotaci ale protože to tak kraj chtěl.
Jednotky Moravia jsou jednosystémové (25 kV 50 Hz, viz i počáteční číslo „5“ v jejich číslování), takže do České Třebové by nedojely kvůli jiné napájecí soustavě.
Dojet mohou (co se týče reálných možností co do ukončení v poslední stanici před změnou napájecí soustavy) max. do Březové nad Svitavou.
Nevíte náhodou jakou mají udržitelnost?
10 let, ale to na jejich nasazení nic nemění to určuje kraj ne dotace.
Díky. Je jasné, že rozhoduje kraj – kdo platí, ten přece i poroučí, což neznamená, že se nemůže po 10 letech domluvit třeba i s jiným krajem na přesahu spojů tam kde v tu dobu je nebo bude 25 kV.
Já si pamatuju jak jsem ještě jel do Svitav spěšňákem z Kolína. Nevíte proč zrušili ty spěšňáky do Svitav a Lichkova?
Protože se to nelíbilo Dušomírovi, ten potřeboval tlačit vymetáky stavící v každé díře. Krajské Sp mu to kazily.
Do Svitav určitě nemůžou, protože kam může elfík, tam moravia nemůže a Česká Třebová už je směrem ku Praze.
A proč ne až do Prahy? Nebo vadí i to, že v Brně jede pod jedním číslem a přejížídí z tratě na trať?
protože v severní polovině republiky je stejnostměrný proud a narozdíl od regiopanterů a interpanterů jsou jednotky moravia pouze na střídavý, takže by mohly maximálně do Březové nad Svitavou (teoreticky do zastávky Svitavy-Lány)
To samozřejmě vím, byla to nadsázka.
Moravia jsou zcela záměrně pouze střídavé jednotky, právě proto, aby do Pardubického kraje jezdit nemohly.
😀😀
Co by asi JMK dělal v Pardubicích ? Tam žádný výkony nemá.
Jaký mohlo dávat smysl vést spoj na 7. h do Znojma, resp. po 7:30 h ze Znojma, co se týče nedělí, tak jen od dubna do října, zato ne od října do dubna? No, „řešení“ v podobě zrušení prvního jmenovaného spoje, co se nedělí týče, je takovým zvláštním… řešením. Na druhou stranu, díky tomu je možné se z vnitrozemí do Znojma vlakem v sobotu dostat později než po 17. h z Okříšek. Zastavení prvního ranního vlaku v žst. Studenec – už předtím tomu technologicky nic nebránilo. Na druhou stranu je zajímavé, že se tak děje na požadavek Obce Studenec, která… Číst vice »
V Pardubicích končí spojování rychlíků Arrivy s osobními vlaky Českých drah.
A kde je l tomu napsáno více?
Trať 238 Pardubice – Havlíčkův Brod
Rozsah dopravy na této trati zůstává beze změny. Dochází pouze k minutovým úpravám časů některých vlaků. Nově již nebudou žádné vlaky v úseku Pardubice hl.n. – Pardubice-Rosice nad Labem vedeny na konci rychlíků Pardubice – Liberec, ale pojedou těsně před nimi z hlavního na rosické nádraží, odkud budou pokračovat dále směr Chrudim bez možnosti přestupu z těchto rychlíků.
Jo takhle, já tu Arrivu hledal v textu znova. To jsem ani netušil, že se to takto řešilo, mohlo to být zajímavé na fotku.
Ano, probíhalo to vždy bez problémů, pokud se nepletu. Přijela vždy Arriva do Pardubic a k ní se připojila Regionova a jelo se.
Přesně tak. Jako Pardubák potvrzuji toto řešení, viděno na vlastní oči při čekání na spoj do Liberce.
Tak to končí z důvodu předpokládaných dodávek nových dieselů na 238, které nepůjdou lehce spojit/rozpojit se starými jednotkami na rychlících do Liberce.
No, podle mě byl problém v přenášení zpoždění od Arrivy, která na spojení a obrat měla 8 minut.
Dále samozřejmě snad brzy ty nové jednotky s automatickým spřáhlem.