Nový Hlavák: ve finále na proměnu okolí hlavního nádraží v Praze jsou tři týmy
Pražské hlavnní nádraží, vstup z Vrchlického sadů. Autor: VitVit – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=44774623
Komise si pochvaluje zdravě drzý pohled soutěžích a pestré scénáře řešení problémů.
Hezký návrhy, konečně (po kolika letech!) tramvaj k nádraží, aby nebyl slabší člověk s těžkými zavazadly odkázán jen na C nebo na taxi. Autobusy nechat na krajích Prahy, s výjimkou nočních linek (a ty se na Wilson nahoru vejdou) je cesta okraj – centrum nebo okraj – okraj významně rychlejší i s přestupem na metro. A k tomu omezení obtěžujících bezdomovců – ono by to bylo snadnější, kdyby se chtělo. Zrušit prodej alkoholu mimo sezení v restauraci(ích), vymezit zóny s lavičkami jako nekuřácké a dbát na to, instalovat „nelehací“ mobiliář a zakázat žebrání, konzumaci alkoholu a podomní prodej, pokud to… Číst vice »
Si někdy říkám, že v Praze snad funguje nějaká tramvajová mafie, že jí totiž musejí protlačí i do míst, kde není zrovna potřeba, viz Václavské náměstí a Hlavní nádraží
🙂
Vzpomeňte si na tu mafii, až budou při nehodě ve Spálené stát tramvaje. Napsalo se na toto téma x textů.
Vy nejste Pražan, že?
Jsem už 5. generace Stát tramvaje ve Spálené 🙂 Před 100 lety zjistili Naši předci, že s dopravou na povrchu je problém a začali v budovat v centrech měst podzemní dráhu v Našich končinách s názvem Metro i když její realizace se třeba v Praze posunula až do 70 let minulého století. Takže jedině co má smysl je Metro nebo podzemní tramvaje, třeba jako má Kijev, ale to by chtělo nějaký koncept dopravy v centru, což evidentně Praha v současnosti nemá, když budou ve vedení lidé, kteří se v Praze nenarodili a mají maximální zkušenosti s dopravou na na vesnické… Číst vice »
To, že jste jel metrem, ještě neznamená, že máte zkušenosti s dopravou. Hluboké metro, které je v Praze, má smysl při dopravě na delší vzdálenosti. Protože tam se ztratí ta nevýhoda, že musíte nejprve hluboko do metra a pak zase z hloubky na povrch. Pro místní dopravu je naopak nejvhodnější povrchová doprava, která je blízko míst, kde lidé jsou nebo kam chtějí. Největší problém povrchové dopravy jsou auta a už i v Praze lidem dochází, že upřednostňovat auta přede vším není možné. To, že hlavní nádraží nemá napojení na povrchovou dopravu, je ostuda – stejná, jako že nemá na kapacitní… Číst vice »
A že by tramvaje v centru města jezdily pod povrchem jste nějak vynechal.
Zrovna na Václaváku je spousta místa, takže tam nedává mysl zakopávat tramvaj. I podpovrchová tramvaj je pro cestující pořád dál, než povrchová tramvaj. A v centru Prahy se pořád dá na povrchu získat spousta místa tím, že se odsud dostanou pryč auta. Takže pro podpovrchovou tramvaj tam moc není důvod.
To říkám pořád, „Tramvajová mafie“, která nedokáže pochopit, že hluk nebo rámus z tramvají není zrovna to nejlepší hudba, kterou chtějí lidé poslouchat a přitom by tratě v centru stačilo to zakopat o 8 metrů pod zem, místa je tam dost.
Tramvaj by nestála na křižovatkách a tudíž by jako dopravní prostředek byla rychlejší.
Ale jestli berete jízdu tramvají jako výlet, tak to nikdy nepochopíte 🙂
Tak tramvaj je taková k poskakování po ulicích, pro zrychlení pěší chůze. Na delší trasu někdy, pokud metro jezdí velkou oklikou.
Bývaly doby, kdy bezdomovci a nejrůznější otrapové vegetovali i v odbavovacích halách pražského letiště, a je to relativně nedávno. V posledních letech jsem je tam už neviděl. Takže když si s nimi poradili na letišti, šlo by to jistě i na nádraží. Věc však nepochybně vyžaduje komplexní řešení, a taky počet těchto osob na letišti a na nádraží je odlišný. Nicméně nemá velký smysl se poustět do přestaveb nádraží, pokud toto nebude vyřešeno. Sebelepší projekt a sebelepší provedení prací by bylo do značné míry znehodnoceno.
mně je tedy „důraz na bezuhlíkový projekt“ tak nějak …inu tam… zato bych rád viděl h
hlavák bez smažek , prostituce a s minimem houmlesů a somrů všeho druhu – – nebo je to tak těžké?
Asi doufají, že je cinkající tramvaj z tama vyžene…
Už aby to proboha bylo! Jinak oprava fasády obrovské historické Fantova budovy dopadla pěkně – nádherné je to vidět ve vlogu na historicky první jízdu vlaku ČD Night z Prahy přes Dresden a Leipzig do konečné“Zjůrik“ Teď se opravují neveřejné „sklepní“ prostory a samotné sklepy, pak přijdou konečně na řadu i boční interiery.. a dá-li Pán Bůh tak i nástupiště 5-8… Tramvaj přímo před vchod je hodně potřeba, protože ne každý tam dojede metrem, jehož stanice je v nejspornějším patře „nové“ haly že 70. Let… Co se týče odpadního obyvatelstva valejiciho na lavičkách mezi tram zastávkou a vstupem do budovy,… Číst vice »
Bezdomovci i fetky budou v centru u hlavního dopravního uzlu vždycky. Ta úprava je akorát vytlačí o něco dál (což je dobře), ale ti lidé nezmizí. Ono totiž není moc z jejich pohledu logičtějších míst, kde vegetovat.
Ta skupina obyvatel z Vrchlického sadů nezmizí, jen se v rámci centra přeleje do jiné lokality. Otázkou je pouze: KAM.
„Vypudit odpadní obyvatelstvo“ – hergot, Vy jste se nám nějak rozjel!
Hala ze 70. let mohla být klidně zbourána – omlouvám se všem příznivcům brutalistické architektury, ale je skutečně hodně škaredá a 50 let strá, nedostatečně osvětlená, nevyměněná podlaha, etc.. Mám z ní úplně depresivní pocit.
Tak teď hlavně aby se neuplatnila Cimrmanova frustrační kompozice, kde prvek očekávání střídá prvek zklamání 🙂
Pokud na hlaváku a v Sherwoodu zůstane stávající obyvatelstvo, je jakákoliv revitalizace zbytečná.
Jenže toto funguje cyklicky. Pokud je místo neatraktivní pro veřejnost a lidé se mu vyhýbají, pak začne přitahovat určitý typ osazenstva. A to zase dál snižuje jeho atraktivitu.
Další věc je, že město prostě musí aktivně řešit otázky sociálního vyloučení. Jenže u nás se už od komunistických dob raději zkoušelo problém někam odstěhovat a upozadit.
To ať si řeší, od toho je snad sociálka, nebo úřad práce, nevím proč tím mají trpět cestující.
Jako platící zákazník očekávám nějakou úroveň služeb a to prostě na hlavním nádraži a v jeho okolí není. Přitom v jiných městech uklidit a zajistit bezpečnost jde, dokonce i tam kde by to člověk z podstaty regionu čekal spíš, něco takového jsem v okolí Ostravy-Svinova, Ostravy hl.n., atd. neviděl.
To je fakt překvapení, že kolem (každého) hlavního nádru v (každém) hlavním městě narazíte na „živly“. Divný, že se neshlukujou třeba v Klánovickým lese, co?
No, já to řikal, že tu dneska bude nablito…
Tak okolí hlavního nádraži ve Vídni, Berlíně opravdu není Sherwood. To že zrovna v Praze tovypadá, jak to vypadá, je bohužel selhání (městské) policie, nedostatečné ochranky, atd., v shopping centrech to také nějak řeší, jinak by se jim tam natáhli. Pokud ho chceme revitalizovat, musí se začít tím, aby se tam cestující cítili bezpečně a jako zákazníci.
Jako sorry, ale jedinný kdo tady blije jsi ty.
A z jakého titulu by policie měla bezdomovce z okolí hlavního nádraží vyhazovat?
To j jednoduchý – protože se nelíběj nějakýmu duševnímu mrzákovi v nějaký šotodiskusi přece.
Tak toto místo se v Praze nelíbí kde komu, asi tam také nepůjdete na romantickou procházku. Jo a aby tam byla určitá úroveň služeb si platíme v poplatku za použití dopravní cesty, který je obsažen v ceně jízdného a SŽ toto neplní.
Třeba z titulu veřejného pohoršení, konzumace alkoholu na zakázaných místech, atd. V okolí letiště, obchoďáků to jde, tak by to šlo i tady.
Klasickej českej duševní bolševik si holt nedokáže představit jiný řešení jakýhokoli problému, než je represe a zvýšení počtu fízlů. Jinak, samozřejmě že ve Vídni, Berlíně i jakýmkoli jiným městě jsou u hlavního nádraží „živly“. Jen tam nejsou tolik vidět, neb tam okolí těch nádraží není tak zoufale hnusný a mrtvý. Jinak, voni duševní titáne – si jako fakt myslíš, že když zvýšíš represi, tak ty lidi zmizej? Ne, nezmizej, přesunou se jinam. A pak se objeví nějaký tvoje tamní mentální dvojče a začne požadovat to samé. Takže ideální finální stav asi bude, až budou stát policisté na ulicích co deset… Číst vice »
Po ničem takovém nevolám a bolševik fakt nejsem, to že někdo řekne, že si chce za své peníze připadat bezpečně a jako zákazník je teda naopak kapitalistické. Jo a v Rakousku mají na počet obyvatel policistů méně a před hlavním nádražím jsem si po setmění divně nepřipadal. Je to o jejich špatné alokaci u nás.
Ve Vídni a Berlíně nemají fetky tak parádní výběh jako v Praze. Holt když je hnedka před nádražím parčík, tak se tam hned vegetuje příjemněji než na ulici kde ani není lavička.
No, skoro bych byl opatrnější při hodnocení těch nádraží… Zrovna v Berlíně se kolem hlaváku těch taky existencí nepochybuje zrovna nejméně. Jen jsou v tom velkém prostoru méně vidět. Ale stačí projít k zastávce tramvají anebo si dát cigáro před vstupem …
Tady zas dneska bude nablito od ignorů…
A myslíte si že to ti „ignorové“ měli se šípkovou nebo se zelím???
Se zelím
By mě zajímalo, jaké moderní metody použijou na vyhnání tamních obyvatel. Ostuda Prahy….
Nebojte, oni jsou k tomu – narozdíl od vás a vám podobných dementních čecháčků – fundováni.
Jako kdo?
Ti architekti. Řekl bych, že budou mít s úpravou veřejného prostoru tak, aby nevypadal jak Vrchlickýho sady, jisté zkušenosti. Každopádně neporovnatelně větší než nějakej Jarda, jehož fantazie evidentně končí u obušků.
Jsi kus hovězího. Je mi tě líto 🙂
holi z toho udělat nějaký terminál, co by byl propojen i s velkým autobusovým nadražím, kde by končili dálkové busy, co dneska končí třeba až na černaku, tak by se lepe přestupovalo v praze na vlak rovnou a člověk by nemusel šaškovat v metru, takhle by se rovnou šlo na vlak, než zbytečně platit za pražskou mhd…
Přesně tohle doufám nikdo nechce. Není důvod, aby stovky autobusů jezdily do centra…
proč stovky? Zajížděli by na hlavák jen ty dálkové, žádné příměsto, ale třeba dálkové spoje typu liberec – praha 😉 a jím podobné. Couráčky ne.
Pro lidi jako vy by tam ještě moh bejt bezplatnej vrták na koleno…
zřejmě jste to nepochopil, myšleny byli pouze dálkové spoje jako příklad uvádím liberec-praha, příměstské couráčky by nezajížděli.
Jsně, místo 20 minut spolehlivým metrem klidně hodinu a půl busem v zácpě, to dává smysl.
a platit to bude kdo? proč bych měl platit nějaký metro navíc ve kterým je zima jak v lednici, když jsem zacvakal regiojet nebo flixbus ? A chci jen pohodlně přestoupit na vlak, nebo další spoj rj/flix? Jiná situace je, když to není soukromák, ale dálkáč třeba kraje, tak z bolky až na nádraží se dá v pidu koupit jedna jízdenka a je to i s metrem dohromady, ale čas z lbc do prahy je delší.
Tak když si zaplatíte na hlavní nádraží (a že tam autobusy jezdí!), tak se to taky promítne do ceny na kilometr.
Na hlavaku to stanoviště autobusu je a já jsem tam už mnohokrát vystupoval. Možná dopravci prostě nechtějí jezdit vlastně zbytečně skrz Prahu, když Černý Most přivede stejně množství pasažérů
kolikrát bych ho ocenil, dřív třeba dálkové spoje ve směru od české lípy stavěli tuším na smíchově, nebo v holešovicích a na ten vlak se dalo krasně přestoupit bez toho aniž by se člověk musel srát s nějakou pražskou mhd…
Přímý přestup z dálkového busu na vlak v praze je pořád nereálný, ale behem modernizace mají postavit v praze tušim na černaku nebo kde přestupní stanici, že to půjde projít až na vlak, ale je otazkou zdali tam budou stavět rychlíky.
Tak s touhle mírou orientace v Praze se fakt napouštěj do nějakých koncepčních úvah, co by kam mělo jezdit a kde stavět.
Jojo, plete si to Smíchov s Holešovicema a bohorovně by to radilo, jak to maj v tý Praze dělat.
Na druhou stranu, model „o co větší hovno vím, o to mám silnější názor“ tu jede v diskusích minimálně každej druhej.
pamatuju když mě to vozilo na nádraží, dneska je krajskej spoj z lbc kraje odkloněn na střížkov, soukromák nikam tady nejezdí, z libere se dá flixem dojet až na florenc, ale tušim né všechny spoje, jinak vše je zapíchnuté na černaku a to i ty soukromí, co nejsou dotovaný krajema. Tak jako když zacvakam rj/flix do prahy, tak ať mě dopytle vezme až na hlavák, mohli by mít aspoň soukromí busy zastavku ještě v centru. Když už zaplatíte soukromej spoj tak ať to stojí za to a ne že ještě musím někam tím mrazákem, teda metrem ve kterym je děsná… Číst vice »