Nový „hlavák“ přehledně: Terminál Smíchov si vyžádá 13,5 miliardy, hotov má být za pět let
Smíchovské nádraží před rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zchátralé jižní křídlo výpravní budovy včetně muzejního protiatomového krytu pod ním bude zbouráno.
Tušíte někdo, jestli je tam naplánované nějaké propojení cyklistické infrastruktury v nádtažní s tím B+R, které je ale u Dobříšské? Protože většina cyklistů asi přijede ze Smíchova, a ne po dálnici. Z vizualizací moudrý nejsem, na příme propojení nějakou rampou to nevypadá, tak možná nějaké výtahy v budově? Díky za odpovědi, jestli někdo víte!
na Smichove lezi 13.5 , to přes vodu v zemi je 30 mil Kč. Tam se vždycky nějakej drobnej zakutálí… https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-vitez-zakazky-za-30-miliard-podvadi-rika-konkurence-ma-i-fotky-z-islandu-237379#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Ten planek pro MHD pocita jen se zastavkami a terminalem v Nadrazni tride? Nebude to trochu malo pro planovane odstavy autobusu jen ve smycce tramvaji?
Kdyz staveli Mrazovku tunel, predelavali odstavne koleje, postavili dvoupatrovou budovu pro posunovace. Uz ani jedno nestoji. Kde byli planovači?
Jedna uvrat je v Turnově, když se jede na Sedmihorky.
Kolabující 171, se zanedbanou infra a s natahující se optimalizací Beroun – Karlštejn (mimo), od nového roku zavřený most inteligence, hníjící most vyšehradský ( hádání památkářů se státem ) – omezení rychlosti a propustnosti, než se zavře a do toho budeme rýt na Smíchově ?
O.K. , ale to jsme zde dojezdili !
😕
Na to aby to obsluhovalo nějaký přilehlý obce a vlaky do Plzně je to prostě dráhy. Ve Vídni by to byla obyčejná zastávka… a s mnohem kratšími přestupy na metro.
Tak hlavně vzhledem k všemu, co se okolo děje, doufejme, že ten kryt nebudou odstraňovat předčasně.
V devadesátých letech kolabovala železnice i fantazie, důsledky řešíme dodnes
https://a2larm.cz/2023/09/v-devadesatych-letech-kolabovala-zeleznice-i-fantazie-dusledky-resime-dodnes/
Pěkný shrnující článek o posledních 20 letech…
Díky za odkaz, zajímavé čtení.
1) Když jde člověk pěšky od severu, bylo by fajn, kdyby mohl jít furt rovně po chodníku (jako auto může rovně po silnici) až k nádraží a nemusel si to prodlužovat obcházením odstavy autobusů a tram, co říkáte?
2) Když se postaví pod nádražím několik pater P+R, jak se pak napojí Nové Spojení II?
Pod nádražím žádné P+R parkoviště být nemá.
Díky. Koukám, bude to vedle kolejí: https://iprpraha.cz/uploads/assets/dokumenty/infr/terminal%20smichov/1np_uroven_predprostoru.pdf
Do titulku dají „PŘEHLEDNĚ“ a pak tam před ten přehled dají vatu o 4 654 znacích…🤦♂️😁
Zajímavé bude už i odstraňování těch vlaštovek. Jsou podobné jako v Úvalech a tam je řezali obrovskou cirkulárkou.
Záskok za Praha hl.n. po zavedení nickolejného provozu na Výtoňském mostě bude stanice Beroun.
Jsem zvědav, jak se zrealizuje ta dvojitá uvrať. Bude strojvůdce dvakrát obcházet soupravu? Nebo to „couvání“ bude řídit vlakvedoucí? Nebo tam bude trvale přítomen posunovač, aby strojvůdci mával?
No asi se půjdu brzy svézt.
Svézt se rozhodně jděte. Z logiky věci, pokud tam bude motorák se stanovišti na obou koncích, bude strojvůdce přecházet, pokud tam bude motorák s vlečňákem, bude v čele sunutého dílu vlakvedoucí (vysílačka, mobil). Že by tam v dnešní době na několik let byl delegován posunovač, se mi zdá málo pravděpodobné.
Do Hostivice jezdí 810, na Motoráčku do Zličína 830. To ten strojvedoucí projde za několik sekund. Že by se do Hostivice poslalo něco kapacitnějšího (Regionova) asi nehrozí, protože ta úvrať ty vlaky výrazně zpomalí, což asi pro cestující nebude lákadlo. Ale i kdyby, tak i Regionova se dá projít.
No, a zažil jste nějakou tu úvrať v realitě? Třeba Kutná Hora? Ve výsledku absolutně deklasující zdržování. A tady to bude hned dvakrát?
Úplně nejrychlejší je ten kousek sunout na vysílačku s vlakvedoucím na opačném stanovišti jako se to dělá v Turnově u vlaků od / do Jičína.
To je sice možné, nicméně tady se jezdí 0/0-S.
Za mne musel strojvedoucí zaujmout stanoviště, ze kterého má nejlepší rozhled. V Turnově je to nějaká výjimka pro urychlení, nebo to předpis umožňuje obecně?
Tak teď už vidíme více, ale také se vynořuje více otázek. Od Baranďáku přijedou všechny ty meziměstské autobusy po okruhu, ale kudy pojedou k Baranďáku? Přes Křížovou, nebo po Nádražní? Není jedno blbější než druhé?
Hint: na mapách vydaných po roce 2005 naleznete Dobříšskou ulici.
To je sice hezké, ale jestli vidíte na těch vizualizacích nájezd do ní ve směru na jih, tak jste asi více bystrozraký než já.
Drtivá většina nadále po Nádražní, protože drtivá většina s ohledem na zájmy cestujících musí zastavit na Lihovaru.
Klasičtí čecháčci, pořád musí do lihovaru… 😀
Přes několik semaforů a kolem nové rezidenční čtvrti všechny autobusy i dálkové. No to budou mít rezidenti radost.
Po Dobříšské v obou směrech.
Kudy tam budou najíždět, tam vzniknou nové rampy?
Trochu drahá sranda, aby se tam jezdilo z Nučic, Hostivic a možna z Plzně (což trvá 2x dýl než autobusem)
Dvakrát dýl určitě ne. Západním expresem 1:15 minut do centra Prahy. Autobus 1 h na Zličín.
To jste si teď poprvé našel Smíchov na mapě železničních tratí? 🙂
Jsem moc rád, že podle fotek zůstanou zachovány ty krásné lustry, které tuto nyní ošuntělou stavbu zdobí. Ještě, kdyby se podařilo zachovat legendární bistro U Magora, kam chodil celý disent, to by bylo skvělé.
Žádný bistro U Magora, kam by chodli celej disent, tam nebylo.
Bejvala tam (až po revoluci) akorát legendární Oáza, kam Magor chodíval v posledních letech života, neb bydlel naproti v domě knížete ze Schwarzenbergu.
Tonda možná myslí bistro Barrandov na I. nástupišti ?
Odér přepáleného tuku, okoralé chlebíčky, polévka za 10,- Kč, klobása za 20,- kč a pivo s laxativním účinkem. A točená žlutá limonáda, ta byla dobrá.
Dnes trvale a doufám, že v původní podobě navždy uzavřeno.
Magorovi není co závidět …
Neschopnost nad neschopnost…zase x let zpoždění!!!!
Fotbalové hřiště….
Co ta cena? Je to ekvivalent 50 km dálnice na rovině.
A taky je to ekvivalent treba 4 miliard rohliku. A co s tim? Postavime druhou dalnici v Polabi a cestujici vezmou oktavku f dyzlu a misto aby jeli na Smichov se pojedou povozit po dalnici u Podebrad?
Cena je vysoka, ale ma smysl to s necim srovnavat? Asi ne s necim nesouvisejicim.
Odpovídáte sám sobě? Nebo zdejší systém umožňuje více uživatelů se stejnou přezdívkou? To je pak ale dost na pytel, pokud ano.
Zalezi na tom? Dulezita je snad myslenka, ne jmeno, ne?
Samozřejmě. Jen v tom může být trochu guláš, nic víc, nic míň.
:DDDD
No pozor, to je 400 rohliku na obcana CR. Radsi beru ty rohliky, vzdyt co mi je po nejakym Smichove.
Prepocitavat to na nejaky imaginarni kilometry dalnic (nebo rohliky) je samozrejme blbost, ale neni od veci si uvedomit kolik kazdeho obcana CR tenhle cirkus bude stat v korunach. 1350 korun na obcana CR. 13k na obyvatele Prahy. A – ted strilim od boku – treba 30k za pravidelneho uzivatele toho nadrazi.
Kdyby se delalo referendum, v zadne z tech skupin by to nadrazi neproslo, protoze to je zbytecna opicarna, ktera za ty penize proste nestoji. (Ale to ani ta dalnice nebo centralni nakup rohliku.)
Ano, takhle prepocitavat to samozrejme lze, ale to bychom se asi nikam moc nedostali.
takže jinými slovy, nemá smysl dělat vůbec nic.
Kolik by stala rekonstrukce nadrazi, rekonstrukce 2x terminalu MHD, vystavba P+R a vystavba ci rekonstrukce terminalu primestske dopravy… ted to cele sectete a schvalne co bude levnejsi…
Bude to krásná stavba.
Jaké je špičkové využití té S65? Děkuji.
Velké.
Zpočátku se ranní spoje i posilovaly 010, to pak přestalo jak se různě měnily polohy a přípoje v Hostivici, ale ve špičce to jezdí celkem plné. Uškodilo tomu zrušení stanice Na Knížecí, pomohla tomu zastávka v Jinonicích a rozvoj Waltrovky. Až to bude jezdit na Smíchov bez úvratě, po rekonstrukci Hostivice to tam nebude muset 10 minut čekat a nahradí se 810, atraktivita výrazně vzroste.
Ještě by bylo potřeba řešit stanice. Hlubočepy, Konvářka, Radlická, Šmukýřka a oblast nad motolským hřbitovem jsou všechno místa, která by si zastávku zasloužila, bohužel se k tomu ale nikdo nemá.
My jsme psali na SŽDC, že bychom chtěli zastávku nad Motolským hřbitovem, ještě než dělali to nové zabezpečení tratě, ale odpověděli, že si máme napsat na úřad P13, že je to otázka městského plánování :-)
Nevím jestli tohle všechno je vhodné, ale přinejmenším ta Radlická by měla smysl, vlak tam přímo míjí stanici metra a kancelářské budovy.
V pracovní den 2017 600 lidí za den podle čísel PIDu.
Poznámka k textu – Hlavní Nádraží MÁ autobusovou vrstvu – staví tam mraky dálkových linek cestou z- a na- Florenc. Jak autobus z letiště, tak naši žlutí i zelený „Flix-hnus“…
Než to dostaví, tak už tam žluté busy ani nebudou.
Ty mraky je cca 14 spojů denně. Dohromady v obou směrech.
To není mnoho.
Nevíte někdo, jak se bude na kole zajíždět do toho B+R ? Podle mě by mělo být spíš jižním směrem, aby se tam dalo zajet po cyklostezce A1 směrem od Dvoreckého mostu
Plus by me zajimalo jak se ta A1 od Lihovaru upravi, protoze soucasny stav ma k paterni cyklostezce hodne daleko.
Bude ten prostor vubec (skrz) prujezdny na kole? Nova lavka je relativne uzka na to mnozstvi lidi, ktere se tam ocekava…
To řeší oblíbená příkazová značka „Cyklisto sesedni …“. V nejhorším se tam postavím napříč já vytvořím šikanu.
Nadrazni ulice by mela vyrazne zklidnit – podle me tam uz ted tvori 90% provozu autobusy a tramvaje. Predpokladam ze stejny charakter tam zustane i po dokonceni rekonstrukce. Nebo se planuje ze budou autobusy jezdit pres Strakonickou? Minimalne budoucich linkem pres Dvorecky most bych rekl ze nejrychlejsi bude najizdet z Nadrazni.
Tak to netvoří, autíček je tam víc než dost…
Do Nádražní by se hlavně měla přidat cyklostezka. Potom co mají tramvaje samostatné těleso je problém tam jet na kole přitom ulicí vede cyklotrasa. Jedete na kole a za Vámi autobus, proti taky autobus.
Uf, to tedy muselo dát dopravním technologům strašné práce, vymyslet dvojí úvrať. Doufám, že výhybky se budou přestavovat ručně, aby měli cestující skutečný zážitek… Opravdu, ale opravdu opravdu nešlo vymyslet dočasnou spojku?! Má smysl takový spoj vůbec dál provozovat? Pán by si měl taky asi rozšířit představivost a začít seriózně plánovat provoz na hlavovém nádraží. Vzhledem k přístupu SŽ to totiž jinak ani dopadnout nemůže. — Jinak si všimněte harmonogramu a celkové ceny – tato stavba je důležitá, ale pokud se bude realizovat podle plánu, odsaje značnou část financí z jiných projektů – riziko, že se nikdy nezrealizuje celá a… Číst vice »
To že doby konjunktury jsou „dávno pryč“ ani zdaleka neznamená, že jsou pryč nenávratně. V podstatě čím déle je konjunktura pryč, tím pravděpodobněji brzy přijde nová. Teď jsme pravděpodobně na dně hospodářského cyklu. Po něm jak známo typicky přichází právě konjunktura.
Kromě toho přehnané šetření v době krize je spíš na škodu. Tím neříkám, že ta stavba je nebo není nadmíru drahá, na to opravdu nemám kvalifikaci.
Drtivá většina ekonomů říká, že v době krize je nejlépe zainvestovat do infrastruktury, která následně umožní další rozvoj.
Nesouhlasím, že se konjunktura, jak tu byla, do pěti let zase nějak zázračně vrátí. To je zbožné přání. Ekonomika není perpetuum mobile. Na to totiž už prostě nemáme strukturu ekonomiky – svůj rozvojový potenciál jsme do značné míry vyčerpali a transformace ekonomiky na vyšší úroveň se prostě už 10 let nedaří (a ne, další dálnice tomu už fakt nepomohou). Navíc si polovina ekonomiky za poslední tři roky zvykla, že dostane peníze za nic – a nehodlá to zjevně opustit. Stali jsme se dotační ekonomikou. Hospodářství nám neroste ze strukturálních důvodů, ne cyklických. Cyklus je v Evropě už dávno za dnem,… Číst vice »
Stavět dočasnou spojku se nechtělo, aby se nemuselo hrabat do prastarého zabzař, a pak to zase znova přestavovat na konečný stav. Proč by se měla linka rušit? Dnešní stav je takový, že vlak zastaví na severním nástupišti, odkud je to nejdřív celkem nepříjemný pěší přesun kamkoliv, pak čeká na křižování a jede na hlavák. Nově sice projede dvojí úvrať, ale pak zastaví přímo na Smíchově s možností přestupu na cokoliv dál, a na hlavák pokračuje taky. Nevidím velké zhoršení.
Jen to je o 8 min delší… A na hlavák jen do prosince, pak není kapacita.
Ale bez toho hnusného přesunu kolem odpadků na lávku, z lávky kolem bezdomovců k hale/tram/metru. Takže 8 minut “navíc” to rozhodně nebude.
Jo, ale jezdilo to až na hlavák a tomuto úděsnému přesunu se tak dalo úplně vyhnout.
Tak jestli mě vlak vyhodí na Smíchově u 3. nástupiště o 8 minut později než na severním, reálný rozdíl pro cestu kamkoliv (pokud nechci přímo třeba do Staropramenu) budou tak 2 minuty. Kvůli tomu z toho lidi utíkat nebudou.
Aha, takže lenost na straně SŽ. Oni by museli dělat něco naviíc. Klasika…
Jo, dalo to docela zabrat. A ano – na společném na ruku. Byla vymyšlena i varianta se samovraty, která by byla při křižování rychlejší, bohužel byla ale SŽ odmítnuta, neb prý odporuje předpisům (bezpečnější je tam běhat s klíčema).
Nápady na provizorní zapojení samozřejmě vznikly taky, ale z vícero důvodů byly zamítnuty. (A prvotně hlavně neměl vůbec nastat mezistav, kdy se společné snese/zkrátí, ale na Smíchově se ještě nebude nic dít.)
OŘ Praha, co dodat. :-/
Takže jsme opět u ideálu, který zní jako obvykle: zpochybníme stavbu jako takovou (moc peněz, na jiné už nebude), stejně se to nepostaví, z čehož lze odvodit, že nejlepší by bylo nedělat nic. Platí to i u jiných staveb, nebo jen u železničních? Nikdy totiž u neželezničních staveb tyto úvahy nikde zatím nenacházím….
Ne, jsme u toho, že jste to interpretoval jinak, než jaká byla pointa. Proč myslíte, že jsem tam výslovně psal:
“Tím nechci říct, že se to nemá stavět, ale že celému tomu plánování chybí reflexe okolní situace (most nevyjímaje) a celý projekt na to prostě dojede.”
Můžete mi vysvětlit, proč to interpretujete přesně opačně?
Protože v tom máte guláš, který korunujete tím, že
část věty o „virtuální“ podpoře záhy drtíte podivnými argumenty proti stavbě, aniž by jste popsal, jak jste k tomu přišel. Klíčové je v té věci slůvko „ale“, za nímž jste tu stavbu strhal tak, že ta negace z toho vyšla jako zcela zásadní.
Ne, já kritizuju způsob plánovaného provádění, ne nutnost té stavby jako takové.
To už fakt lidi dokážou vidět věci jen černobíle, nebo co?
Tak hlavně, aby to stihli dříve než bude zastaven provoz na mostě přes Vltavu.
Naopak SŽ bude spokojeno – není most přes Vltavu, do stavby přijede méně vlaků, budou stačit 2-3 kusé koleje na osobáky od Berouna…
Vidím správně, že v budoucí bývalé pokladně se bude prodávat phóčko? 😀
Bóóbika!
Je vám v těch devadesátejch letech dobře, co?
V době ekonomické krize se tyto megalomanské projekty zdají zbytečné. Určitě by se dala nějaká miliarda ušetřit při střídmém projektu…
Ať žijí věčná provizoria! Ne vážně: Ten terminál tam má sloužit příští desítky lete, přiškrtit financovaní a postavit nějaký zmetek jen kvůli tomu, že je aktuálně nějaká ekonomická krize je extrémně krátkozraké.
Ano, to by dopadlo jako některé první úseky koridorů, které nejen že ani nejsou plně peronizované, ale navíc vyžadují další velké opravy už 20 let od dokončení, viz Lipník – Drahotuše.
Za to může mnohem více tamní velmi intenzivní nákladní provoz více, než nějaká kvalita tratě.
Co má nákladní vlak společného s poloperonizací?
Provizoria? Nadrazi je stary, hnusny a spinavy, ale funguje. (Kdyz si na SZ koupi koste, tak bude jen stary a hnusny; kdyz si ho nekoupi, tak bude novy nadrazi za chvili spinavy taky.) Co nefunguje je most a chybi kapacita, rychlost a spolehlivost na koridoru. Tam jsou ta nejvetsi provizoria.
Ne. Věčným provizoriem myslím hypotetický stav, kdy bude smíchovský terminál přestavěn, ale tak aby se co nejvíc ušetřilo. Výsledkem by pak byl totální paskvil, který by se za nedlouho opět draze přestavoval.
Totální paskvil ale máme my Češi přece tak rádi.
Bohužel ano. Jeho prosazování je snad národním sportem.
Přesně řečeno.
Když se vezme jaké všechny potíže (z pohledu železnice i města) má projekt vyřešit se jako megalomanský nejeví. Spíš je komplexní, v tom že na něm aktivně spolupracuje aktivně město i Správa železnic. Když se tyhle věci nedějí jsou minimálně pražští voliči nespokojení.
Jak přesně by se to mělo dělat střídmě? Dnešní nádraží má těžce bariérový přístup, vyžilé zabzař, špatně napojenou trať na Hostivice, v okolí jsou dva nehezké autobusáky kousek od sebe, chybí parkoviště, nedá se tam moc dobře dojet na kole… tohle všechno jsou celkem zásadní věci k řešení.
Nebyl autobusák na Smíchově už dříve?
Jasně, ale nově tam bude více linek, o ty z Knížecí.
Teď už se nezdá cena ŽUBu nebo Tišnova přemrštěnaá.
No, tak cenové odhady ŽUBu jsou taky 5 let staré. 😉
A to řekl kdo? Z jedný strany rozpadající se most, z druhý strany zaostalej koridor, ze třetí strany krásná horská dráha, kde kapacitně stačí jeden sukafon za hodinu. ICE na vizualizaci hezky dokresluje nedostatek soudnosti zainteresovaných osob (kulantně řečeno; prakticky je to podvod/klamavá reklama).
Projektant je zodpovědný za to, jaké vlaky tam budou třeba za 20-25 let jezdit? To můžete dnes dokázat, že tam v tu dobu určitě ICE jezdit nebude, a tudíž je to podvod?
Tak cisty jako na vizualizaci to nadrazi vydrzi tak 3 dny. Takze ne za 25 let, ale 2028 (zase – takovej je plan). Daleko pravdepodobnejsi je, ze tam bude jezdit sukafon. Kde by se tam to ICE asi tak vzalo? Pritahne ho ragulin od Marktredwitz? Bude vystava putovni?
Vizualizace ukazuje, jak bude postaveno to, co je součástí projektu. Nemá a ani nemůže přesně popisovat, jak bude nádraží kdy čisté, jací lidé budou chodit po nástupišti a jaké vlaky tam budou jezdit.
Já když si chci koupit auto, taky nebudu tvrdit že mě výrobce na vizualizaci podvedl, protože to zaparkuju pod topol a za dva dny bude zaprasené od pylu.
Jasně, všechno je úplně na ho#no a celej svět stejně zanikne při rozpínání Slunce.
Nebyl váš otec Karl Hungus, známý nihilista?
Tak ono na H vše není. Tím jen nepřímo říká, aby ty peníze nešly do železnice, ale třeba do silnic a dálnic. A není sám.
A co brání tomu, aby tam za pár let to ICE zajíždělo?
Když se vybere to na „správný“ proud a bude ze strany DB zájem tak není žádný problém.
O tom, že některá ICE jsou a budou vyřazována a tak nějaký barevný dopravce je může dotáhnout k nám nemluvě.
Ano rychlost aktuálně nevyužijí.
Ale když to půjde dobře tak po kompletním dokončení už je šance, že alespoň na části trati by je využít mohli.
Hodně se na to těším! Vizualizace vypadá moc pěkně a cokoliv, co se postaví, bude velké zlepšení oproti tomu, co tam stojí teď.
Já se spíš bojím, aby se to vůbec někdy dostavělo… Bylo by fajn, kdyby jo, a úplně nejvíc, kdyby i podle harmonogramu…
Nevíte někdo, zda snesení staré lávky jako bezmála první krok má nějaký technologický důvod, nebo to tak prostě vyšlo a čtyři roky bez lávky pro pěší jsou projektantům a investorům prostě jedno?
Podle mne oboje
Už byl z bezpečnostních důvodů uzavřen nějaký čas sestup na severní nástupiště a byly tam cedule o omezeném zatížení lávky, tedy hádám, že byla ve špatném stavu a takto se vyhnuli potřebě oprav.
Kazdopadne, nikdo mi nevymluvi, ze (provizorni) lavka nesla do projektu zaintegrovat za zanedbatelnou cenu a bez vlivu na dobu vystavby.
sice je to blesk, ale k tématu…
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/736655/radlicka-lavka-pujde-na-podzim-k-zemi-mistni-prijdou-o-spojnici-s-nadrazim-jak-ji-praha-5-nahradi.html
Jo, ten “Smíchov city” tam ani nepřipomínat. Ta donebevolající zlodějina mi vždycky tak strašně hne žlučí. :-/
A jak bude probíhat údržba, nebo třeba jen obyčejné čištění této „katedrály“ ? Když se podívám na hlavák, Spřežel není schopen ani mytí skel Bondyho haly shora; navíc, holubi si našli nějakou cestičku dovnitř zasíťovaného prostoru a už zas vesele kálej na cestující. A autobusy na střeše ? Jestli chcete vidět, jak to tam bude vypadat několik desítek let po výstavbě, jeďte se podívat na hnusnou Zvonařku (v Brně).
…nebo do ČB, kde maj pod terminálem aquapark.
„Ani mytí skel haly shora“ je podle mě zrovna celkem pokročilý úkol pro údržbu v porovnání s tím zbytkem. Můžeme se bavit o tom, jak často se to má čistit, ale zvláště vodorovné skleněné plochy se prostě rychle špiní, to vidíme na všech stanicích s takovým typem haly. Ten hlavák po rekonstrukci, kde ta střecha haly úplně svítila sluncem, byla spíš výjimka. Přijdou Vám jinak na hlaváku třeba podchody po těch 15 letech špinavé a zchátralé?
Nevím, zda-li na hlaváku zůstaly ty obří pojížděcí servisní lávky, ty by vyřešily. Nejspíš dieselové vlaky v pravidelném provozu mají halu zapovězenou (moje dedukce) a parní vlaky lokomotivu ven z haly a filmaři příplatek za kouř 😉
@ksz Zvonařka je po rekonstrukci a zesvětlení poměrně hezčí.
Severní nástupiště se má zrušit až k 7.10.? V IDOSu nejde najít žádné vlaky jedoucí po Semmeringu už od 2.10. Tabulky SŽ ale také říkají, že změna má nastat až k 7.10. Tak nevím.
Od 2. do 9. bude na Semmeringu výluka, S65 bude mezi hlavákem a Zličínem odřeknuta.
Nejedná se zcela o podstatnou záležitost, ale nemluvilo se o tom, že po snesení lávky dojde k zavedení jakési posilové tramvajové linky?
A jaké posilové tramvajové linky? V tomhle smyslu mě napadá jen linka ze Smíchovského nádraží na Radlickou, jenže z ulice Za Ženskými domovy do ulice Radlická už není výhybka a dá se jet jen směrem k Plzeňské (proto také už nějakou dobu nejezdí 7 přes zastávku Na Knížecí).
Toť otázka „Jaké posilové linky?” Stejnou otázku jsem si pokládal také, protože mě napadla stejná myšlenka jako Vás. Jen že o tom mluvilo SŽ i Praha a najednou se tato informace vypařila
Tak se pojede přes Anděl, no…
Tak na to už pak moc nemusíte zřizovat extra linku.