Nový Hlavák: Komise poslala do dalšího kola soutěže pět architektonických týmů

Vrchlického sady, prostor před hlavním nádražím. Pramen: IPR PrahaVrchlického sady, prostor před hlavním nádražím. Pramen: IPR Praha

Týmy z vybrané pětice navrhovaly parky a veřejná prostranství například v Londýně, Madridu, Rotterdamu či Kodani.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
123

Buďme realisté, je úplně jedno, co tam kdo namaluje, IPR posvětí a Praha možná i postaví … dokud se nějak zásadně nepodaří změnit chování jistého „osazenstva“, tak to bude do půl roku nemlich to samé co dnes.

Sch

Je fajj, že se v Praze pořádají soutěže a neprideluje se to přímo pánům Kotasum a podobným. Design a architektura mají velkou subjektivní složku, ale nic lepšího než takovéto soutěže, ještě nikdo nevymyslel.

axon

Pokud se to zrealizuje a budou tramvaje přímo před halou, bylo by fajn dotáhnout je také přímo na letiště a spojit to přímou linkou. Nečekat na megaprojekt jakýchsi veleslavínských tunelů trati na Kladno které odjíždí z jiného nádraží a kterých se asi nedočkáme.

axon

mínus asi dávají pražští taxikáři, jak si to jinak vysvětlit

Filip Jirsák

Nebo dávají mínusy lidé, kteří se nad tím zamysleli, a došlo jim, že tramvajová linka po stávající síti by byla horší řešení, než současné přímé autobusy AE i než kombinace metro + autobus (nebo snad relativně brzo trolejbus). Přičemž náklady na stavbu trolejbusové trati jsou podstatně menší, než náklady na výstavbu tramvajové trati.

K.S.

Síť zdaleka není ideální, ale zase bych to úplně nezatracoval, pokud se najde jak ji vhodně upravit, tak to půjde.

Filip Jirsák

Ne, tramvaje by se pořád z centra i širšího centra musely vymotat po stávající síti a stavět v každé zastávce. Než by se tramvaj dostala na Letnou, autobus už je na Evropské.

Ondra

Měli se rovnou pustit i do zlepšení a polidštění magistrály, někdy se začít musí

intrus

Pokud se nepletu, je to v plánu hned z několika směrů – Florenc / Hlavák s napojením na Šrámkův park na střeše odbavovací budovy / tramvaj z Vinohrad.

Nedohledal jsem akorát to pařížské zadláždění kolem Muzea a Federálu, to se zřejmě dotahovat nebude.

David

Bez vnejsiho/vnitrniho obchvatu bez šance.

A tím polidsteni myslite přechod přes 6 pruhu? Cyklostezku? 🙂

Filip Jirsák

Co třeba normální městský bulvár? Zóna 30, chodníky, lavičky, cyklopruhy, pro auta dva pruhy…

A proč jsou zase podmínkou obchvaty? Odkud kam podle vás jede auto, které dnes jede po magistrále a v budoucnu pojede po zatím nedostavěné části vnějšího obchvatu?

K.S.

Je to dost možné, lidi rádi jezdí zkratkami, pokud jsou k dispozici dvě srovnatelně otravné cesty.

Ale raději bych to s tou humanizací Prahy nepřeháněl, pro jistotu,

A rozhodně bych nebyl pro zřizovat všude takovéto bulváry. Města se potřebují modernizovat a přizpůsobovat dostupné úrovni technologií, ne se měnit v obydlená musea.

Filip Jirsák

Pro jistotu nebudete přizpůsobovat město, aby se v něm lidem dobře bydlelo. To tam pak ale lidi nebudou chtít bydlet a z města budete mít neobydlené muzeum.

K.S.

Jenže je dobře bydlet a nechat ho ustrnout na úrovni technologie první čtvrtiny 20. století, což je dnešní stav se všemi negativními dopady. Ono třeba to že jsou ulice plné zaparkovaných aut je důsledkem toho že jsme (kolektivně v Evropě), začátkem 2. světové války zastavily rozvoj a evoluci měst, zatímco technologie šla dál. Chápu to, architektura a přístup po válce opravdu nebyly dobré, ale přešli jsme tak do druhého extrému. Přitom v meziválečném období se města rozvíjela a ulice se postupně přirozeně rozšiřovaly tím jak se staré domy nahrazovaly novými, stále do místa zapadajícími. Pokud by nebyl přerušen přirozený proces,… Číst vice »

Filip Jirsák

Nikoli. Auta se fyzicky do evropských měst nevejdou, pokud by měla být obsluhována výhradně individuální automobilovou dopravou. A nezachrání to ani sebevětší podzemní garáže, protože parkování je jenom část problému. Aby bylo možné počet obyvatel Prahy obsluhovat výhradně IAD, musel byste Prahu nafouknout aspoň na rozměr Středočeského kraje. A na to v Evropě není místo.

Roman Soudný

Zóna 30 a dva pruhy na objízdné trase pro zavřená nábřeží? Co jste požil?

Filip Jirsák

Bavíme se o městě, ne o dálnici. Termíny jako „objízdná trasa“ si nechte pro dálnici. Ve městě je důležité, aby se tam dobře žilo lidem. K tomu patří i efektivní doprava a ta se vylučuje s velkým množstvím aut.

Roman Soudný

Vy jste se z toho ještě nevyspal co? Objízdná trasa je cokoliv, co nahrazuje jinak neprůjezdné území. Takže pokud zavřete nábřeží, centrum bude neprůjezdné a z magistrály se stane objízdná trasa chtě nechtě. To nemá nic společného s dálnicí (kterou magistrála vážně není).

Filip Jirsák

No, a když se zavře nebo omezí provoz na magistrále, nebude ani magistrála objízdnou trasou.

Lacis

Ale jak nábřeží tak centrum průjezdné je. Jezdí tam metro, tramvaje, a lze je projít pěšky a omezeně i projet na kole.

Jarda Š.

Myslíte, že se lidem dobře žije na parkovišti?

Filip Jirsák

Myslím, že ne.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A, ažbudeokruhismus.
Převratná myšlenka. Škoda, že ověřeno, že vůbec.

mgr.pavel

Okruhy jsou primárně pro tranzit, který je na magistrále dost malý.

Jindřich

Začal bych s omezením počtu aut vjíždějících do centra, podobně jako se reguluje vjezd do tunelu, na vsech hlavnich tazich, ať jsou kolony na příjezdu.