Dopravci Železnice Zprávy

Nový grafikon v Plzeňském kraji: Velká změna přijde až v pololetí

RegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhy
RegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhy
Spěšné vlaky na lince mezi Plzní a Karlovými Vary budou jezdit každé dvě hodiny

Rozsah regionální dopravy v Plzeňském kraji se v neděli s příchodem nového jízdního řádu ustálí na úrovni letošního 14. června, kdy došlo v souvislosti s covidem k mírnému omezení spojů. České dráhy mají na období příštího grafikonu v kraji naplánováno celkem 5,494 milionu vlakokilometrů, což je oproti letošku zhruba o dvě procenta méně.

K největší změně ale dojde až v polovině příštího roku, kdy bude na základě smluv s Plzeňským a Karlovarským krajem zahájen provoz nové linky spěšných vlaků mezi Plzní, Chebem a Karlovými Vary. Na těchto spojích budou nasazeny nové elektrické jednotky RegioPanter.

„Spěšné vlaky na této lince budou jezdit ve dvouhodinovém intervalu a nabídnou komfortní cestování mezi významnými městy Plzeňského a Karlovarského kraje,“ uvedl Vladimír Kostelný, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Plzni.

V souvislosti se zahájením provozu vlaků na nové lince bude ke změně jízdního řádu 13. června 2021 vydán nový jízdní řád pro tratě 178 Plzeň – Cheb a 140 Cheb – Chomutov.

V jízdním řádu 2021  budou ČD zajišťovat v Plzeňském kraji průměrně 448 regionálních vlaků denně. V pracovní dny pojede 494 spojů, o sobotách a nedělích bude v provozu 334 vlaků.

Přehled změn v regionální dopravě Českých drah v Plzeňském kraji

Trať 160 Plzeň – Žatec
• u osobních vlaků dochází pouze k minutovým odchylkám odjezdů a příjezdů vlaků,
• v novém jízdním řádu nadále nebudou České dráhy na trati 160 provozovat vlaky dálkové dopravy.

Trať 170 Plzeň – Klatovy
• spěšný vlak Sp 1702 bude z Plzně odjíždět o 10 minut později, tj. nově v 7:00,
• u některých vlaků došlo k minutovým posunům časů odjezdů a příjezdů.

Tratě 177 Plzeň – Bezdružice a 178 Plzeň – Cheb
• v knižním jízdním řádu 2021 je jako trať 177 nově označen celý úsek z Plzně přes Pňovany až do Bezdružic. Tabulkový jízdní řád pro tuto trať tak zahrnuje kromě přímých vlaků Plzeň – Bezdružice i spoje tzv. Plzeňské linky v úseku Plzeň – Kozolupy (– Pňovany). Tyto spoje byly dosud uváděny u tratě 178,
• samotný dopravní koncept a nabídka spojů se nemění.

Trať 175 Rokycany – Nezvěstice
• v novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept regionální dopravy, pouze bude posunut čas odjezdu vlaku Os 27822, který pojede o 2 minuty později, tj. nově v 9:41 z Rokycan.

Trať 181 Nýřany – Heřmanova Huť
• vlak Os 27427 odjíždí ze stanice Heřmanova Huť o 10 minut dříve, nově v 18:05.

Trať 186 Svojšín – Bor
• na této trati objednavatel (POVED) neobjednal žádný vlak Českých drah.

Trať 191 Plzeň – Horažďovice předměstí
• spoje s odjezdy z Plzně hl.n. do Horažďovice předměstí v 10:03, 14:03 a 18:03 nově nebudou zastavovat na zastávkách Jetenovice a Velký Bor,
• v opačném směru nebudou na těchto dvou zastávkách stavět vlaky s odjezdy z Horažďovic předměstí v 10:50 a 14:50,
• koncept dopravní obslužnosti zůstane s drobnými minutovými odchylkami stejný.

Trať 192 Nepomuk – Blatná
• v pracovní dny budou zavedeny nové vlaky v úseku Blatná (22:30) – Kasejovice (22:47) a Kasejovice (22:50) – Blatná (23:06).

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PanDa

co osobáky beroun plzeň? bude stále sysel s dobytčákem a ho*na dírou na koleje nebo něco trochu víc odpovídajícího roku 2021?

Plzeňský kraj

Roku 2021 vyjedou slibované pantery, bohužel budou ráno plné úplně stejně

Jirka

Kdy se asi plánuje, že by nové Pantery vyjely na OS Plzeň-Beroun? Už někdy v průběhu r. 2021 anebo až za rok, od prosince 2021?

Plzeňský kraj

Nejspíš prosinec a ne jen Plzeň Beroun,ale i Klatovy Plzeň Beroun,celou tuhle trasu

Pejsek

Opsali jste to i s chybami…
Na trati 191 bude projíždět Velký Bor i spoj v 18.50.
Navíc by se hodilo uvést, že je to z důvodu obnovení přestupní vazby z Os od Sušice a naopak.
Ve směru z Plzně jede navíc v této posunuté poloze pouze o víkendu i Os s odjezdem v 8.03.

Frantisek

Z důvodu (byla obnovena vazba a toto je důsledek) anebo za účelem (bez toho by to nešlo)?

JirkaK

chybí vám tam u trati 190 i úsek Horažďovice předměstí – Strakonice, kde Os/Sp jsou v objednávce jen Plzeňského kraje

Plzeňský kraj

A ještě by se hodil spoj Rokycany Mirošov město v 11:40 z Rokycan, což by bylo fajn ,mezi 10:34-12:34 nejede nic a ten v 11:40 by byl také využíván,od Spěšného vlaku Z Klatov/Plzeň.

FenyAMG

Jede autobus 😉

Plzeňský kraj

Já vím,ale vlak je to přes perón, autobus pro staré lidi docela dálka

FenyAMG

Je to opravdu kousíček 😉 navíc autobus jede dále, duplikace by nedávala smysl.

Jirka

Spíš by se hodil OS 13:34 i v So a Ne. Na výlet s kolem do Brd by byl ideální, takhle po obědě. 12:34 se nestíhá, 14:34 je docela pozdě.

Plzeňský kraj

Pravda to samé si říkám,ale hold plzeňský kraj neobjedna,to samé jako Trať Klatovy Horažďovice kde po 8 večerní nic nejede, protože prostě plzeňský kraj neobjedná

suri

Divím se, že když se článek hemží u jednotlivých tratí informacemi typu „na trati X jede vlak Y o dvě minuty dříve“ , proč autor vůbec ani slůvkem nezmíní trať 180, v kraji jednu z nejvytíženějších, kde naopak k podstatné i když na první pohled trochu skryté změně dochází. Ta změna spočívá ve zkrácení jízdních dob téměř všech vlaků – u expresů o 1, resp. 2 minuty, u osobních vlaků zpravidla o 2 – 4 minuty, u 7429 dokonce o 17 minut (nebude muset být předjížděný expresem). V praxi se tak plně projevuje dokončení dvoukolejky v Plzni umožňující zrychlení a… Číst vice »

Jimbo Jones

Autor totiž jen vykostil tiskovou zprávu ČD: http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-31720/

Plzeňský kraj

Škoda, že nejezdí spoje Bor Svojšín,Mohli udělat alespoň 4 x tam a zpět spoj vedený Sharkem Bor-Plzeň, cestující by se našli….

-TR-

Na trati Svojšín – Bor bude stejně jako letos jezdit turistický spěšný vlak GWTR na trase Plzeň – Bělá nad Radbuzou, a to každou letní sobotu.

Plzeňský kraj

Vím,ale to není pro místní,ale pro Plzeňský a dle mého by spoj Bor Plzeň byl využíván. Mohl by jezdí v 6:30 cirka z Bora okolo 7 ve stříbře, no byl by plnej k prasknutí

pkajetan

příliš logické a příliš pro lidi …

Petr

No nevím… podle plánu dopravní obslužnosti v úseku Bor-Svojšín před zrušením jezdilo průměrně 67 lidí za den. Přímý spoj by možná pár lidí přilákal, ale stejně by to nejspíš od Svojšína vozilo vzduch

Twix

Před zrušením, to je myšleno v době kdy tam jezdily nějaké 3 vlaky denně, totiž jen od čtvrtka do neděle? Tak tomu se nedivím. Myslím že přímé regio každé 2 hodiny z Boru do Plzně by bylo o něčem jiném.

Savik

Na krajích (asi obou) jsou fakt vtipný… ty spěšáky do Varů už mohly jezdit dávno. Tvrdit, že tyto vlaky jsou podmíněny nasazením panterů je úchylárna. Normálně plechovka a tradá. Na to pantera netřeba.

Luboš

A jako myslíte si že do vlaků vedených plechovkou a dvěma béčky někoho nalákáte ?

pkajetan

lidi potřebují zajistit dopravu z bodu A do bodu B… a bude jim úplně jedno, že ty moderní plechovky budou pro poruchu každoou chvilku nahrazený plechovkou s dvěma béčky

Haha

650 na P1 umřel snad jednou za celou dobu.

Kubin

Si piště, že ne. Cestující jsou na kvalitu souprav právem čím dál háklivější.

libor

mohli tam nasadit (pod dráty) 810 + ve špičce přidat vagón a je to, co? 😀

xyz

Možná že časové polohy s moderními soupravami (= horní rychlostníky + kratší pobyty vlivem nízkopodlažních vstupů) nejsou vyjezditelné se starými soupravami (= dolní rychlostníky + delší pobyty vlivem vysokopodlažních vstupů).

Plus samozřejmě marketing typu „až s novými soupravami dovedeme toto, podívejte“. 🙂

Já, kdo jiný

To, že do Boru vede z Plzně dálnice a jezdí po ní busy, nebo místní obyvatelé Auto, Vám asi moc neřekne.

M H

Spíš je potřeba šetřit…takže nejde o Pantery, ale jde o to oddálit zahájení linky, aby se ušetřilo, protože díky koroně a daňovému balíčku budou kraje finančně mezi půlkami.

Gajda

Hlavně já v tom spásu moc nevidím, tím, že budou spěšný budou sice trošku rychlejší, ale zase se odříznou ty menší zastávky. Mě osobně překvapuje jakou tomu dávají naději, ale kdyby jel z Plzně do Varů i obyčejnej osobák přes Mariánky, trvalo by to tak o 10 minut dýl a lidí by to odvezlo stejně.

Lukáš

A co osobáky na trati 170 Beroun – Plzeň? Ty měly začít jezdit Pantery a údajně nebudou.

Haha

Bodou, ale dle smlouvy, tedy až od 12/21.

xyz

„komfortní cestování mezi významnými městy Plzeňského a Karlovarského kraje,““
Zejména „komfortně“ zastavující úplně všude mezi Chebem a KV, resp. skoro všude mezi Stříbrem a Chebem…

„Sp vlaky“ jako řemen. 🙂

Bert

A přesto budou mít mezi Plzní a Chebem jízdní dobu jen o 7 – 10 minut delší než expresy.

kpetr

Trať 191 – odjezdy v sudá:03 jsou z Plzně JIŽNÍHO PŘEDMĚSTÍ, v sudá:03 z Plzně hlavního nádraží jedou rychlíky, které v Jetenovicích a Velkém Boru nezastavují …

Štěpán

Kdy budou na sebe konečně navazovat osobáky P1 a P11 v Horažďovicích předměstí a nebudou si úplně debilně ujíždět o 4 minuty v obou směrech? Kdo tohle vymyslel? Že by snaha, jak řešit brutální snížení kapacity Os P1 (téměř na třetinu) poté, co tam začali panteři jezdit (a zdvojování nebo ztrojování je zřejmě pro Plzeňský kraj sprosté slovo, nebo spíš jich na to není dost)? A prosím neargumentovat s možností využít rychlíky, ty zaprvé nestaví všude kde osobáky a navíc mnohem radši pojedu panterem, který je aspoň velkoprostorový, než starými béčky, ještě k tomu dost přeplněnými, což linka R11 bývá… Číst vice »

-TR-

Nově bude přípoj fungovat 1x za 4 hodiny, některé Os budou projíždět zastávky Jetenovice a Velký Bor. Druhá z těchto zastávek má být v budoucnu zrušena úplně.

Zastávka Jetenovice do budoucna zůstane v provozu pro vybrané vlaky.

Štěpán

A jo, teď na to koukám, to je fakt, teď to chce ale ještě ty zbylé spoje.
Taky je otázka, jestli je to opravdu mysleno jako přípoj, tj. že na sebe budou v případě potřeby čekat, nebo jestli to není jen náhoda, která vznikla právě projížděním těchto dvou zastávek.

-TR-

Je to záměrný přípoj, a kvůli tomu se ty zastávky projíždí.

Frantisek

A až bude zpoždění, tak si stejně ujedou? Co třeba zrychlit vlak mezi stanicemi?

libor

jojo, tuto se POVEDlo :), když jsem psal s dotazem návaznosti na poved, odpověď jsem nedostal, ale prý je kvůli návaznosti v KT na R

Štěpán

Tak by to snad mohlo jít vyřešit uspíšením odjezdů Os P1 z Plzně o 6 minut a naopak opožděním odjezdů o 6 minut z Horažďovic? Možná by si pak lidi o 6 minut více počkali v Nezvěsticích na přípoj směr Příkosice, ale to mi přijde pořád lepší, než v Horažďovicích takto nesmyslně ujíždět.

Haha

Nešlo, bo R11.

libor

nešlo, toto půjde, až budou dvě koleje z Plzně do Nepomuku, nyní s ohledem na R11 a křižování to nejde…

libor

jinak jsou lidi, co jezdí z Nepomuku od Plzně raději panterem (prej kůli wajfaj)

pkajetan

ovce v gulagu z wifinou

Partneři

Škoda transportation