Nový elektrobus z Vysokého Mýta. Iveco představilo Crossway ELEC

Iveco Crossway ELEC. Foto: Iveco BusIveco Crossway ELEC. Foto: Iveco Bus

Dojezd nového typu elektrobusu je až 500 km.

Společnost Iveco Bus dnes představila další elektrobus, který je určen zejména pro školní a meziměstskou dopravu. Model Crossway ELEC se stejně jako všechny autobusy řady Crossway vyrábí ve Vysokém Mýtě. Po modelu Crossway LE Line 12M Electric jde o druhý elektrobus z Vysokého Mýta.

Iveco s novým elekrobusem míří vstříc požadavkům na postupné zavádění bezemisní dopravy i u autobusů. Elektrobus je k dispozici ve verzích o délce 12 a 13 metrů (třída II a III), nabízí flexibilitu s možností výběru ze 3 až 6 bateriových sad.

Díky tomu dokáže dokonale vyhovět specifickým potřebám zákazníků, pokud jde o denní potřebu dojezdu mezi dobíjením. Baterie jsou umístěny na střeše a v zadní části autobusu, aniž by omezily velikost zavazadlového prostoru. Iveco s těmito autobusy míří hlavně do segmentu školní dopravy, která je zejména ve Francii velmi rozšířená a pro vysokomýtského výrobce jde dlouhodobě o jedno z klíčových odbytišť.

Iveco Crossway ELEC. Foto: Iveco BusIveco Crossway ELEC. Foto: Iveco BusIveco Crossway ELEC. Foto: Iveco BusIveco Crossway ELEC. Foto: Iveco BusIveco Crossway ELEC. Foto: Iveco BusIveco Crossway ELEC. Foto: Iveco BusIveco Crossway ELEC. Foto: Iveco Bus

V základní verzi jsou čtyři baterie, ve verzi s větším dojezdem šest. Ty už ale zabírají část zavazadlového prostoru. Celková kapacita je 415 kWh, dojezd je 450 až 500 km. Jedná se o nejnovější generaci baterií NMC o kapacitě 69 kWh sestavených společností FPT Industrial.

Elektrobus je vybaven elektromotorem SIEMENS Elfa III o výkonu 290 kW s točivým momentem 3000 Nm a lze jej nabíjet v depu prostřednictvím samostatné zásuvky CCS Combo 2. Stav nabití je řidiči k dispozici na palubní desce.

Comett převzal od Iveca první elektrobus pro mezikrajské linky

Tagy Crossway ELEC elektrobus Iveco Bus
10 komentářů