Nový dálniční most přes Vltavu musí mít cyklovýtah, žádal Hřib. Architekti s tím ale nepočítají
Dálniční most přes Vltavu na DO, 1. místo. Autor: Stráský, Hustý a partneři a Studio acht

Integraci výtahu do pilířů mostu ztěžuje fakt, že vítězný návrh s pilíři ze břehů vůbec nepočítá.
Ježiš tehle tydýt a to jeho „podporuju cyklistiku“. Ať už je konec a se Slávkem jdou pryč. Slávek je na štěstí už starej a snad příště kandidovat nebude a Hřib chce být poslancem, tak snad mu to vyjde.
Trochu mi to přijde jako úlet s tím výtahem. Každý kdo se stará o nějaký výtah ví, jaký je to opruz. Revize, pravidelné prohlídky, náklady na provoz, úklid atd. Kdo to jako bude někde u řeky zajišťovat a platit? Ten bude pořád zavřený z technických důvodů.
Logické řešení by byla asi nějaká rampa po vrstevnicích pod mostem s tím, ze si to holt zájemce vyšlápne
V době cyklistické elektromobility žádný velký problém si to vyšlápnout. Otázkou je, jestli ta rampa tam je vůbec možná.
Ještě že už nekandiduje Stuchlík:
„Byl by to obytný most, ve kterém bychom postavili krásné byty pro městské zaměstnance, pro strážníky, pro sestřičky, pro hasiče. A pár dražších luxusních bytů, které by nám pomohly celý projekt zafinancovat. Samofinancovatelný most!“
Kdysi bylo možné považovat cyklistiku za (víceméně) bezemisní. Ale pak se začaly přírodou betonovat a asfaltovat cyklostezky. Teď dokonce dedikovaný výtah.
Dnes je cyklistika leda nízkoemisní, asi jako plynová elektrárna.
Pokud to berete takto, nemůže být bezemisní nikdy nic.
Místo cyklovýtahu ať už konečně zprovozní cyklostezku podél levého břehu Vltavy ze Sedlece do Roztok, ta tam chybí mnohem více.
Připadá mi to jako snaha smést ze stolu vítězný návrh v žoldu nějaké konkurenční firmy:-/
„V žoldu“ – to je jak slovník Rudého práva v jeho nejšílenějším normalizačním období.
Po tom, co Piráti hlasovali na krajském zastupitelstvu v Ústí n. L. proti VRT se někdo diví? Strana čistých populistů, nic víc. On by Hřib potřeboval dát ty návrhy nejdřív na facebook, aby věděl, co si o tom má myslet, takhle ho to postavilo do neznámé situace.
Já si teda nemyslím, že to je z principu špatně – spojení dvou míst s velkým výškovým rozdílem může být fajn. Ale v těchto místech to zas není úplně potřeba, jelikož se do Suchdola i do Bohnic dá už v současnosti dojet vhodnými trasami pro cyklisty. Do Suchdola z jihu se dá dobře dojet Lysolajským údolím, kde je poměrně malý provoz aut, a ze severu vede ještě lepší cesta z Roztok. Do Bohnic také vede vhodná asfaltová cesta Bohnickým údolí a z Klecánek směrem do Zdib je nově vyznačená cyklotrasa, která opět vede údolím místního potoka. Takže nakonec je opravdu… Číst vice »
Klasická Hřibovina, ještě výtah pro tramvaj a bus, plus extra výtah pro piráty do Bohnice, na ten bych i přispěl finančně.
Klasický anti-hřib výblitek nějakého negramoty (do Bohnice?)…
Gratuluji k maturitě.
Podle vzoru do Pardubice.
A nenarusil by takovy vytah nepripustne krajinny raz? Vyskove urovne mohla elegantne a daleko lip nez vytah, u nichz jsou v Praze spatne zkusenosti s udrzbou a uklidem (staci si zkusit ty do metra, ale doporucuji rukavice a respirator), i pro lidi na kolech propojit lanovka, ale bohuzel neprosla EIA a nekteri prazsti Pirati to bourlive oslavovali…
Na Karláku jej používám často a v pohodě
A tu tramvajovou trať ze Suchodla do Bohnic byste tam taky nechtěli?
Vytah je v tomto pripade uplmny nesmysl, svym zpusobem je to logicke, ale kdo chce jet udolim, urcite nepocita s tim, ze by jen do Bohnic nebo suchdola, proste pojede jinudy, a udoli se vyhne a naopak…
Lepsi propojeni stezek v udoli a nahore nad nim by tam bylo potreba jako sul, ale souhlasim, ze vytah neni dobre reseni.
Ano, děti. Ty to umí
https://youtu.be/45r-Oeasqfs?t=135
Výtah pro cyklisty je málo. Požaduji přistávací plošinu pro vzducholodě, vyhlídkové molo s bungee jumpem, ruské kolo, střelnice, labutě a hlavně, hlavně lavičky a prostor pro pikniky!!!
Pardón,pardón vašnosto…Víte koho jste mi teď připomněl? Tu berušku z rozhlasového podání co taky chtěla aby jí Ferda s Pytlíkem postavili lunapark s atrakcemi, stánek s cukrovou vatou atd. 🙂
Já jen doufám, že jste pochopil, že se jedná o ironii. Nebo?
Samozřejmě, že ano. A já zase doufám, že Vy ste pochopil, že oslovení na začátku příspěvku by správně mělo být v “ “ protože to jsou obvyklá slova právě brouka Pytlíka z toho nejlepšího podání se skvělým obsazením které znám Dramatizace Pavel Kraus. Hudba Jiří Václav. Studiový orchestr řídí Milivoj Uzelac. Hudební režie Jan Vrána. Zvuková režie a mixáž Jiří Bartoš. Střih Jiří Bartoš a Martin Kusák. Cover Ludvík Báča, Miroslav Němeček, 1976. Odpovědná redaktorka obalu Jana Řehořová. Realizace snímku Jiří Šrámek. Režie Pavel Kraus. Osoby a obsazení: Ferda (Vlastimil Brodský), Pytlík (Karel Höger), Beruška (Jiřina Bohdalová), hlemýžď (Soběslav Sejk),… Číst vice »
https://www.supraphonline.cz/album/781-sekora-prihody-ferdy-mravence-a-brouka-pytlika?trackId=11797
Ještě na mostě plavební kanál s lodním výtahem, ten u Magdeburgu nemají.
A taky ten most nezapomenout udělat na dvě půlky a zvedací kdyby náhodou dole po řece potřebovala proplout nějaká loď. Třeba Titanic. A nebo né. Raději na tři půlky to bude jistější 🙂
Což o to, vertikální propojení dvou kolmých cyklotras není vůbec marné, byť to asi není kritický kus infrastruktury.
Bez ohledu na výtah mě ale děsí ta vyjádření ministerstva dopravy, které je naprosto neschopné vnímat cokoliv v kontextu. Hlavně že je vždy sto výmluv na EIA a kdesi cosi. Vím, že MD má své odbory rozdělené podle módu, ale to spolu fakt nemluví ani u oběda? V Česku fakt nehrozí, že by vznikl třeba kombinovaný silničně-železniční tunel, protože každá sekce má své tunelové vidění.
Celé to je jen další následek skutečnosti, že ten vysoký most (a i celá niveleta okruhu) vychází z dávno překonané a z dnešního pohledu neužitečné stopy okruhu, byť i do ní už bylo zasaženo logickými požadavky na dlouhá zatunelování té trasy.. Kdyby ten most byl o 40 – 50 metrů níž, nebyl by problém nejen s propojením cyklotras, ale mohlo by vzniknout i dnes neuvažované napojení silnice č. 242 místo pak už zbytečného přivaděče „Rybářka“ – a okruh by mohl lépe fungovat i pro pražskou dopravu, (ne jen pro tranzit) mnohem dřív, než město konečně možná postaví nízký most v… Číst vice »
Proboha hlavně ať nikdo v dopravě neposlouchá nikdo v čemkoliv Hřiba.
Myslím že požadovat propojení dvou kolmých cyklostezek je naprosto v pohodě, i když to chce Hřib.
V pohodě ale není když politik říká architektům že to nejlépe zvládne jedině výtah….
Ač spíše odpůrce provázeného trasování okruhu a častý cyklista v této oblasti, instalace výtahu považuji za blbost. V okolí je dostatek přívozu. Výtahy budou časově náročné pro cyklisty, náročné na údržbu…
Ono to nejspíš nebylo zamýšleno jako nástroj k překonání řeky, ale jako propojení dvou vertikálních úrovní bez nutnosti obrovské zajížďky.
OK. To už považuji za menší nesmysl 😅
Tak je pravda, že kdyby třeba ve skle s výhledem na Prahu mohlo by to sloužit i jako turistická atrakce. Takový výtah ala Bad Schandau.
Snad bude ta lávka v Klecanech.
A kdo mluví o výtazích? Přečtěte si to ještě jednou. Výtah. Jednotné číslo. Jako bylo by to zajímavé, určitě by to uvítali jak v Bohnicích, tak v Suchdole, byl by to způsob, jak na obě místa pohodlně dojet na kole (z centra pěkně kus kolem Vltavy a pak takhle obejít velkou část stoupání). Na vybudování by to asi zase tak drahé nebylo (v kontextu toho, kolik bude stát celý most). Ale asi by to bylo dost drahé na provoz a na údržbu. Natož pak kdyby ty výtahy měly být ještě dva… Pokud by šlo jen o propojení břehů (a těch… Číst vice »
Proč tak útočně? Píše se „výtah, který by vedl od břehů Vltavy vzhůru na mostovku“.
Ale je pravda, že na levém břehu Vltavy by k němu byl neřešitelný přístup skrze 090 a II/242.
I tak za mě zbytečně složité a komplikované. To raději zkusit do 236 povolit kola od Zámku (tam jezdí prázdná) nebo na 236 instalovat nosiče. Řadové levnější, lze mít téměř hned a rychle vyhodnotit, využívanost.
Kdo mluví o výtazích?
„Integraci výtahu do pilířů mostu ztěžuje fakt, že vítězný návrh s pilíři ze břehů vůbec nepočítá.“
Výtah. Jednotné číslo. Pilíře. Množné číslo.
Máte nějaký nápad jak instalovat jeden výtah do více pilířů? A nebo snad je to myšleno tak, že výtah má být jen jeden a je jedno ho kterého z pilířů se dá?
V těch pilířích vidíte něco, co tam napsáno není.
„Na úvodních zasedáních komise se podivil nad tím, že zadání pro architekty nezahrnuje výtah, který by vedl od břehů Vltavy vzhůru na mostovku.“
viz výše okarban.
Od břehů -rovněž množné číslo
Já chci cyklolanovku z Kosíř na Vidoule, pane Hribe, zařídite ji?
Když už v Praze neplatí to základní cyklisticke pravidlo“ Ještě jsem nepotkal kopec co bych nevytlačil.“
Já sice na kole jezdil hodně rád, ale že bych musel jet přes Vltavu zrovna na místě, kde náhodou bude stát most pro auta? Jak se dostávají z břehu na břeh cyklisti, když tam žádný most nebyl a není? Přežijí to bez mostu?
Po vyhlášení výsledků souteže změnit zadávací podmínky. Ivánku, kamaráde…
Proč už toho kvákajícího škodiče někdo nevyžene nejen z Prahy, ale možná i z Unie.
Byl zvolen.
to sice ano, ale naštěstí jen dočasně
Tak to v demokraciích chodí.
Protože takto se to s lidmi jiného názoru než je ten váš dělalo za nacismu a komunismu, co z toho jste vy?
Tak vyhnat také může znamenat už ho prostě nezvolit, nikdy a nikam.
Když máte neschopného zaměstnance, tak ho vyhodíte. A co je politik jiného než zaměstnanec občanů? Byť mluvit u Pirátů obecně a u p. Hřiba zvláště o politice je dost nadnesené, v tomto případě se jedná spíše o politický aktivismus mesianistického typu. O čemž vypovídá i Váš poněkud hysterický příspěvek.
Tolik slov a přitom takové hlouposti…
Argument by nebyl?
Teď tedy nemyslím vůbec politiky, resp. volené zástupce. Ale ono právě pokud jde o zaměstnance, tak ty i když jsou neschopní zase tak snadné vyhodit být fakt nemusí. Je vidět, že nemáte asi dost zkušeností. Třeba právě ve státním sektoru… 🙂
Ano, ve veřejném sektoru to problém být může, bohužel pracovní právo u nás je velmi špatné. Ale když chcete, tak to jde i tam. V soukromém sektoru se Vás zbaví jedna dvě.
Navíc Hřib není klasický zaměstnanec, jeho stačí, jak píši výše, už nikdy nikam nezvolit. Samozřejmě, lidská hloupost je neomezená, takže když to nebudou Piráti, lidé zvolí jiné mesiáše. Jeden momentálně vede v průzkumech o parník.
Hm, jako dlouholetý městský cyklista si vždy při takovém úletu vzpomenu na historku z tisku i s fotem kterak osobní řidič pana Hřiba vytahoval z auta kolo, na které ze stejného auta vystoupivší pan Hřib chutě nasedl je aby z něj prakticky za rohem slezl před magistrátem a hrdě tak propagoval cyklodopravu v Praze.
Propagace = Reklama. Slovní základ to má od slovesa KLAMAT… 🙂
Jako vtip dobry, ale jinak je to slovo z latiny – clamare.
Jasně a slovo propagace vynalezl už Josef Goebels. Nebo to byla propaganda? 🙂
Na houbách
-Mami, je to hřib?
-Ne synáčku, to je prašivka.
-A mami, je k něčemu užitečná, prašivka?
-Ne synáčku to opravdu není. Ona si to sice o sobě myslí, ale zatím jen všem okolo otravuje život.
🙂
Tahle maminka ví o přírodě starou belu. 😉
Smazáno pro tupost autora.
Ale svorně doufáme, že už se i se svou partají na magistrát podíváš max. během Dne otevřených dveří.
„Hřibovův“? Ty kráso, další negramot… A tohle je ještě vyšší level… Ale to je tak, když ty diskuze čtu odshora dolů, takže vlastně antichronologicky…
Co takhle raději postavit výtah na Nuselský most ? Praha 2 a velká část Prahy 4 by byla na kole lépe přístupná, z nuselského údolí by se lidi pohodlně dostali na metro, atd.
dobrá ironie, ale tam se dá krásně vyšlapat Lumírovou na jedné straně a Sarajevskou na druhé 🙂 to jsou v Praze i horší místa pro cyklisty , ovšem bez mostu …
Jsou ale tady dodělat výtah by nemuselo být náročné
Nemyslím, vemte si, že most je už dost zatizen roštem metra, kvůli těžkým ruským soupravám se kterými se nepočítalo, navic automobilová doprava také ztěžkla. Pamatuji sice jeho tankovou zkoušku, viděl jsem ji na vlastní oči , ale myslím, že by bylo lepší most nechat tak jak je , nevrtat do nej a doufat, že jeho generální oprava bude nutná později…
Tezke ruske soupravy uz tam nejezdi.
Stále tam jezdí „těžké metro“ místo podpovrchové tramvaje. Ovšem tehdejší inženýři by se určitě divili i tomu, kolik dneska váží taková tramvaj.
Ať už by ten výtah byl realizován jakkoli, nezatěžoval ani nenarušoval by nosnou konstrukci mostu.
Tak touto logikou auta ten most taky vyloženě nepotřebují, ale přesto existuje.
Podle me kdyby nebylo metra a dálnice okolo Muzea a Opery, tak by tam nestál…
Nutnost přemostit údolí Botiče vyvstala už ve 20. letech, kdy se začaly stavět na Pankráci bytové domy, věznice, soudní areál, továrna Jawa atd. a dosavadní silniční spojení údolím přestalo stačit. A už ve 30. letech se předpokládalo, že tam povedou koleje pro nějakou formu MHD.
Sarajevskou? A tou jako vyšlapete kam? Z Rejskovy do Fričovy? No, to si fakt pomůžete…
Já to na kole taky vždycky nějak vyjedu, jako než Lumírovou, tak raději třeba Čiklovou, když chci být masochista, tak na druhé straně třeba i Peruckou a ulicí Na Kleovce.
Ale ono ne každý má takovou zdatnost a nejde jen o cyklisty, on by takový výtah dost pomohl i pěším…
Na kola tam jsou přívozy a na mostě je jistě cyklostezka.
Nekomplikujte to, nebo se to zase nepostaví!…
To ale neřeší propojení horních cyklostezek a dolních.
A ten přívoz Vás vyveze do Bohnic nebo do Suchdola? Tak to bych chtěl někdy vidět, kdy tam taková atrakce bude k vidění? 🙂
Od přívozu do Bohnic i do Suchdola vyjedu úplně v pohodě i na velké nemotorové koloběžce. Na kole s převody to musí být úplná sranda. Jela jsem obojí mockrát, dokonce mám i jedno ze svých oblíbených koleček Suchdol – Trojský most (nikoli přívoz), Bohnice údolím a dolů k botanické zahradě a přes Trojský most zpět na Suchdol buď Lysolajským údolím nebo po Kamýcké (po chodníku)
Hřib posouvá level bizáru. Ať si postavil cyklostezku od údolí k mostu, cyklisté maj šlapat
Dejme tomu. To propojení horních a dolních cyklostezek je žádoucí a logické. Provedení toho propojení je už jiná věc.
Jako daleko schůdnější řešení by mi přišla lávka v Klecanech (Klecánky-Roztoky) nad jezem. Mimo jiné kvůli robustnosti. Výtah se pokazí daleko snáz, navíc nevíte, zda funguje ten na druhé straně. Hygiena veřejných výtahů je pak kapitola sama pro sebe…
Hlavně co do toho ten člověk mluví?
Je to snad investice hlavního města?
Není. Tak nechápu jakým právem do toho chce zasahovat.
Byl členem výběrové komise, to za prvé. A za druhé, to, že je to investice ŘSD, neznamená, že se to Pražanů nijak nedotkne.
Pokud je to na území obce, v tomto případě Prahy, pak je obec účastníkem všech stupňů stavebního řízení a má právo vznášet námitky a požadavky. Je to logické, protože ta stavba využívá území té obce a zatěžuje jí. Tím samozřejmě neříkám, že tenhle požadavek je třeba ptakovina, ale s tím se už musí popasovat stavební úřad, investor a projektant
Nepředpokládám, že by ta cyklostezka na mostě byla jen přes řeku a nepokračovala na obě strany. Primárním účelem podle mne není dostat se přes řeku, ale moci dojet podél řeky a pak pokračovat na jednu nebo druhou stranu. Případně opačně.
Však jo, ale já jsem léta bydlel v Řeži a toto řešení mi přijde jako daleko výhodnější v kontextu celé krajiny.
Lávka nad jezem by posloužila i pro lidi, kteří chtějí z dolních Klecan na vlak nebo z Roztok na druhý břeh, jsou tam i nějaká občerstvení a posezení. Mohla by být stavěná na to, aby po ní v nouzi mohla přejet sanitka, když se někomu na stezce udělá nevolno a bude zrovna na „špatné straně“.
A pokud se tam někdo pozvrací nebo něco vylije, umyje to déšť…
A hlavně cenově ta lávka bude úplně jinde, než výtah.
Dneska musí být už všechny stavěné lávky i navrhované na prujezd vozidel IZS. Proto se.jich taky moc nestaví, protože je to strašně prodrazuje
To těžko říct.
Ok. A jaké propojení horních a dolních cyklostezek navrhujete?
Já bych na levém břehu rád viděl něco lepšího než legalizovaný úzký chodník podél Kamýcké, navíc začínající až za mostem přes trať a odbočkou do Sedlce (ta stezka lesem ze Sedlce na Suchdol s prakticky nesjízdnou serpentinou (hrubý kamenitý povrch, velký sklon) je hodně špatnej vtip). A na pravém ideálně lanovku z Podbaby přes Podhoří do Bohnic. Jinak se to tam dá Bohnickou (ale přiznám se, že nevím, jak je to tam s provozem). Určitě by byl řešením i lepší povrch na cestách podél některého z těch potoků tam, lepší napojení horního konce Roztocké v Brnkách na cyklotrasy nahoře a… Číst vice »
Bohnická je zcela minimální provoz, je to pohodová cesta, sice do kopce, ale rovnoměrný sklon. Okolo otužileckého jezírka.
To už je hodně velký úlet.
1) stavební náklady na dva výtahy do 60 metrů, notabene jako sloup ničím nepodepřený budou desítky milionů,
2) provozní náklady na jedno kolo vyvezené nahoru budou v tisících.
Ještě schází požadavek na ekologický kombinovaný pohon a) vodním kolem ve Vltavě, b) větrným kolem zavěšeným pod mostem a c) solárem, který bude střechou nad mostem.
Můžete rozvést ty provozní náklady? Výtah v bytovce má měsíční náklady v nižších jednotkách tisíc. I kdyby to tady bylo o 2 řády více, pro což není důvod, tak se náklady nebudou pohybovat v tisících na kolo.
Souhlas, viděl bych to řádově spíš na 300 Kč za jednu jízdu včetně amortizace.
ten solár nad mostem, pokud by měl být zatunelovaný jako třeba ten na dálnici D8 u Vchynice , je vlastně fajn nápad , minimálně by se z těch oboustranných panelů mohly dělat protihlukové zábrany kolem silnic alespoň by to mělo nějaký další užitek…
Mel jsem ho rad ale zda tohle pronesl.
Tak me velike zklamal. To vubec nedava logiku.
Vubec je nejaky vytah nekde ?
Třeba v Boleslavi naproti vývoji škodovky. Pravda, není to na most, ale jen na „hradby“. Lze se nahoru dostat i pěšky ale i tak ho chodci a cyklistické využívají. Je na něj dokonce i směrovka z cyklosezky, viz foto na mapy.cz
Veřejný výtah Ptácká-Vodkova
50.4127942N, 14.9015808E
https://mapy.cz?q=50.41279424926952%2C14.901580810476396
Řešení je prosté: Na starých hradech, při jejich stavbách, či pro čerpání vody z hlubokých studen, se používaly takové „výtahy“ na humánní pohon. Jednalo se v podstatě o rumpál poháněný velkým kolem, ve kterém jako „motory“ šlapali poddaní či trestanci (v malém to mívají myšky nebo křečci v teráriu, aby si protáhli kostru). Takže zcela ekologickým řešením tohoto problém je rumpál na pohon „Hřibem“ a dalšími pomatenci jeho ražení. A jako jízdné by měl cyklista nechat „motoru“ třeba sendvič.
Již od dob starého Egypta, se dobře ví, že na tento typ „motoru“ je nejlepší bič.
Jsem velky fanousek cyklistiky, ale aby si jeden vzpomněl po ukoncene soutezi, ze chce vytah pro kola nekde kde nebyl projektovany, tak mi to vazne pripadne jako ulet, stejne jako vysoutezene ceny SZ!
Tyhle myšlenky zaznívají už mnoho let. Akorát to pokaždé vyignorovali. To je celé. V článku chybí stanovisko Prahy.
Bože… Nebo snad alibistický způsob jak potopit výtezný návrh? Jak by si někdo obhájil dvojici 80m vysokých výtahu na obou březích? Ať už tahle katastrofa z magistrátu zmizí…
Je snem každého mého cyklovyletu sesadit a jet 2x výtahem misto toho dojet o kousek dál na lávku
Nejbližší lávka je v troji, tj 6km, to není úplně kousek
Krásná projížďka pro cyklisty ……..
Co takhle udělat cyklotrasu, po které si může každý vyjet od Vltavy nahoru na úroveň mostu? Kdo ví, v jakém stavu výtahy po letech budou.
Chystá se lávka Roztoky – Klecánky.
Ta lávka se chystá délé než je znám pojem dálnice. Takže bůch ví jestli vůbec bude :/
15min krásný projížďky kolem řeky… navíc pořád v konstantní tepovce. Přestávky na výtah Garmin úplně nepochválí
Věta.o integraci výtahu je tak krásná. Hned mám hezčí den.
Hřib by se měl by spíš zabývat dotažením cyklostezek okolo řeky. Pořád se nedá slušně projet ani kolem Stromovky a Výstaviště, na druhé straně zase chybí úsek od mostu Barikádníků po Bulovku. Bubenské nábřeží v Holešovicích je od Komunardů po Libeňský most také v hrozném stavu a tak by se dalo pokračovat. Hlavně že se malují cyklopruhy tam, kde nikdo jezdit nebude, nebo se vymýšlí cyklovýtahy.
Hřib zas bikewashuje – reálně pro pražskou cyklodopravu nedělá nic, tohle je zas výkřik, který nikam nepovede. Kdyby o cyklovytah skutečně stál, měl to důrazně řešit už ve fázi projektu.
Podporuji cyklotrasy,ale toto je hrozná kokotina, dělat tam výtah. Ať se zřídí přívoz..
Přívoz tam je, tohle předpokládám má propojit stezku podél Vltavy s vyšší výškovou úrovní. Takové spojení rovněž existuje, po zemi, už dnes.
Navíc bez nutnosti napájení, náročnější údržby a rizika závažnějších poruch.
zbytečnost, hlavně to řešit náročným způsobem jako je výtah. Za pár let se k tomu nebude nikdo hlásit, aby nemusel dělat revize , měnit žárovky a vše kolem toho a vyřadí se to z provozu a bude z toho akorát pomník ala Mr. Hřib…
Tak když už to musí být ,tak at udělají výtah pro cyklisty a chodce ve stěně skály jako je tomu už asi sto let v Pastýřské stěně v Děčíně.:)
Možná by stačilo do nějaké té skály připravit pár horolezeckých skob, že by si tam cyklisté mohli vyzkoušet zcelo nový sport – lezení (šplhání) s bicyklem, tedy něco jako cyklobouldering?
no jasně cyklobouldering zní skvěle. Pěkně bez lana, freesolo i s kolem. kdo přežije vyhraje. za pár to bude i na olympiádě
Co tam dát výtah na kličku, nebo výtah poháněný jiným cyklistou na jeho kole? Přebytky to může dodávat do sítě.
Možná by to nemusel být ani výtah, třeba by tam stačila cyklolanovka nebo transbordér?
Ovšem v dostatečné výšce, když už máme Hořínský kanál splavný pro velké lodě 🙂
Nejlepší a nejuniverzálnější je ta Marianem zmíněná lávka Roztoky – Klecánky, ta poslouží více lidem, než nějaký výtah na D0.
Jako pumpičkář projíždějící denně Prahou říkám, tohle opravdu nepotřebuji.
Tak že jo, tohle už je v podstatě za Prahou…
Cyklostezku z Řeže k rozcestí Na dole podél vody už řeší? To je nejvíce chybějící stezka v naší zemi už desítky let
Ne, že by se tam cyklostezka nehodila, ale průjezdné na kole je to i za současného stavu. Jen to chce trochu ohleduplnosti vůči chodcům a protijedeucím.
Tam toho jako pražský radní moc nezmůže.
Otázka zní, jestli je vhodné, aby chodci a cyklisté se pohybovali po mostě, na kterém vede dálnice a jsou vibrace, hluk, emise z provozu (výfukové plyny, opotřebení pneumatik).
Přiznám se, že úplně nerozumím, kam ten příspěvek míří, v reakci na můj příspěvek a kontext tohoto vlákna 🙂
Vztahuje se k tomu, že pan náměstek hlavního města má některé pravomoci přímo, některé nepřímo jako partner ŘSD v Praze. A to jeden z důvodů, kdy názor, který mimo lenosti a snaze být viděn nemá jiné opodstatnění.
Neni to idealni prostredi, ale na kratkem useku to nekdy stoji za to, kdyz alternativou je obri zajizdka, navic treba doprovazena velkou ztratou vysky a navigacni slozitosti.
Šmarjá, co je tohle zase za názor? Takže podle Vás by se ty chodníky třeba na Nuselském mostě měli okamžitě zrušit?
Představte si, že ta magistrála pak pokračuje do míst, kde vede dokonce mezi domy… A v těch domech bydlí lidé… Takže vibrace, hluk, emise… S tím chcete dělat co?
Pro odpor z Řeže a Husince i Povodí Vltavy s.p. toto není v plánu. Připravovuje se „visutá“ cyklostezka z Úholiček do Libčic (tedy po druhém břehu). Lze s nadějí předpokládat, že při současném tempu příprav bude někdy kolem roku 2050 nebo 2150 hotova.
Odpor Husince – Řeže je proti vyasfaltování stávající cesty po pravém břehu Klecánky – řežská lávka. Tato cesta je cyklisty hojně využívána už dnes. Problém je pravobřežní úsek Řež – Dol, kde by zase musela být nějaká vynesená konstrukce nad Vltavu a je tam navíc Přírodní rezervace, což na levém břehu není.
No tam toho jako pražský radní pro dopravu asi moc nevyřeší. Zkuste pana Boreckého, nebo kdyby Piráti byli úspěšnější na celostátní úrovni…