Nový čtyřpruh pod Krušnými horami má ulevit obcím západně od Chomutova
Silnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Součástí plánů jsou i čtyři mimoúrovňové křižovatky.
Součástí plánů jsou i čtyři mimoúrovňové křižovatky.
Že by nakonec už od 30. let plánovaná „Sudetenautobahn“?
Tohle smysl má, ještě vyřešit Klášterec – Ostrov a Bílinu a bude ta 13 pod Kruškami téměř dokonalá.
na to už studie existuje a je to ve fázi rozpracovanosti. Má se jednat o dělený třípruh.
Souhlas, Klášterec-Ostrov, to je přesně to úzké hrdlo. Obávám se že v tom úzkém údolí už se nic širokého nevejde a zbývá tedy jedině tunel… ?
To je jistě potřeba, a co úsek Ostrov – Klášterec?
Otázkou je, jestli to východní ukončení u MÚK Černovice je moudré. Takhle vede přímo do průtahu Chomutovem a nedává možnost vyvést I/13 jižně mimo město.
On průtah Chomutovem je relativně bezproblémový, stačí zrušit železniční přejezd P1963 (což je v plánu) a nějak se zbavit KO u Globusu. Pak je vše vyřešené.
toho se zbavit nejde. V plánu naopak je ho předělat z běžného KO na turbookružní.
1/13 zahloubit pod kruhákem u globusu a je to
Čtyřpruh je tu třeba. O tom žádná… Ale naši politici vymyslí a nedomýšlí. Představte si čtyřpruh svedený v Klášterci do dvou pruhů. Se semafory… 😂 Od Ostrova se také přiklání ke čtyřem.
Klášterec má mít také obchvat.
než napsat blbý komentář se stačí podívat do mapy projektů na ŘSD a uvidíte tam i plánovaný obchvat Klášterce (termín realizace pravděpodobně současně), a to ve směrově děleném střídavém třípruhu, ve stejné kategorii je ostatně plánovaný i úsek Klášterec – Ostrov…
Ta zajizdka na MUK Cernovice ve smeru od/do Prahy je teda do oci bijici, ale lepsi nez nic. Zato pribude pro fajnsmekry luxusni vyhled na Tusimice.
Tam je škoda, že asi nepůjde postavit nějaká rozumná přeložka I/13 jako jižní obchvat Chomutova namísto stávajícího průtahu. Okolo Spořic by to bylo vedeno jako peáž s I/7 (D7) a pak by se to oddělilo někde u Droužkovic a pokrčovalo východně až někam za Jirkov, kde by se opět napojilo na stávající stopu I/13.
Plus by to chtělo nějak srovnat ervěnickou lochnesku. Po tolika letech už tam přece nemůže být tak velké sedání, aby nešlo udělat „finální“ stav, co něco vydrží.
Nešlo, pořád si to sedá, sice méně než dřív, ale sedá. Sem zvědav co tam udělá ta Bílina až ji vrátí z trubek do koryta.
Hlavně je potřeba co nejdřív udělat plánovanej tunel přes Bílinu a čtyřpruch u Teplic a potom si samo můžete vymejšlet 🙂
Těmto obcím by ulevilo, kdyby konečně bylo možno projít z jedné části do druhé, protože jsou rozděleny na půl bez jakékoli možnosti silnici překonat. Totéž přístup k autobusu je v jednom směru vždy přes silnici a nijak jinak.
Na celém úseku silnice není nic jiného než silnice samotná, naprosto nic, co by jakkoli usnadnilo přecházení. Žádné ostrůvky, přisvětlení, nedej bože přechod pro chodce.
Prostě taková česká klasika.
Železná opona hadr.
Na druhé straně se musíte narodit. Jinak smůla.
Na jedničce ostrůvky? Co nadchody?
Ano ostrůvky. Řidiče nijak neomezují. Pokud se vejde do jízdního pruhu.
Nadchody jsou náročností stavby (pozemky), cenově a za údržbu někde úplně jinde.
https://mapy.com/s/jubohafote
To napojení na sedmičku asi šlo udělat i líp, ale beru, že by to byly 2 křižovatky navíc a asi tam nejsou ani tak vysoký intenzity.
To napojení už dávno stojí.
David zřejmě myslel ten závlek když se pojede od Prahy na Klášterec, vzájemným propojením v tomto místě by se u této relace ušetřily asi 3 km jízdy, stálo by to ale zbytečný prachy navíc kvůli dvěma novým MÚK: https://mapy.com/s/cuzarapule
jako smysl by to davalo, jen by to tam bylo jak v Brne, sjezd za sjezdem a trochu problem pro ekonomicke ospravedlneni by byl, ze by to byla jen T krizovatka na D7
Pokud někdy bude nějaký jižní ochvat Chomutova, bylo by to žádoucí.
Ten ovšem asi nikdy nebude.
Není to jenom o tom postavit tu propojku, ale zejména druhou múk na D7, a to ve vzdálenosti pod kilometr od sebe… tato (malá) vzdálenost je problém a to i v blízkosti sídel… nejspíš by si to vyžádalo nutnost kolektorového provedení dálničních křižovatek (celého „páru“). Opravdu to stojí za ty ušetřené 3km? Vždyť tam přece nebudou čekat na semaforech…
Kdyby raději rychleji postupovala rekonstrukce podkrušnohorské magistrály…
ta ta snad postupuje tempem zázračným. Nádr. Chomutov u balej do krabic, bude se stěhovat 😉
Hele proč to vlastně není „rychlostka“, v mapě označená zeleně, jako sedmička okolo Chomutova nebo jedenáctka okolo Poruby? V čem mají čtyřpruhové úseky třináctky jiné parametry, že jsou označovány jako klasické silnice 1.třídy a ne jako silnice pro motorová vozidla, když nepočítám ten kruháč u mostu.
Mimochodem, název silnice pro motorová vozidla je opravdu zvláštní, mnohem větší smysl by dávala ta rychlostní silnice s označením R, jako to bývalo dříve, většina těchto silnic má parametry podobné polským S a ti si je zahrnují mezi dálnice, my mezi nedálniční obyčejné silnice…
Konverze některých úseků třináctky na SMV by měla být brzy v procesu. Jinak častým problémem proč nelze rychlost zvýšit jsou chybějící nebo příliš krátké připojovací pruhy (to lze ale řešit lokálním zpomalením na 90), ale např. převedení I/38 od D1 do Jihlavy do SMV nechce samotná Jihlava, aby jim nejezdily traktory přes město, protože na SMV nemůžou… …Jinak polské „S“ jsou stavěny jako plnohodnotná součást dálniční sítě zajišťující dálkové spojení i těch největších měst, např. z Varšavy do Krakowa nebo Wroclavi. Vždyť jinak ofiko dálnice mají prakticky jen 3 (A1, A2, A4) + nějaké krátké kousky. Konečně i české mapy… Číst vice »
Díky za info o konverzi. O paradoxu polských dálnic i „dálnic“ právěže vím, třeba ta A4 je masakr, ale co vím, jak to za pár let budou předělávat na třípruh s odstavným. Ale když si to tak vybavuji, tak mi prostě ty polské S, některé, neříkám že všechny, přijdou jako naše SVM. Pak s tím i Poláci operují, a hlavně my, kolik oni mají těch km dálnic ale ve skutečnosti to jsou často stejné úseky jako naše SVM. Třeba budovaná silnice 35 do ValMezu nebo hotové úseky 44 do Jeseníků jsou typické polské S.
Nezapoměňte na nutnost vybudování doprovodné komunikace…
Což by u těch SVM z kterých by se stala R nemuselo být podmínkou a pouze dalším rozdílem mezi D a R.
Jakože by doprovodná komunikace nebyla podmínkou, a tak byste třeba traktory a mopedy co… pustil na SPMV anebo zakázal a nechal je jezdit kudysi po čertech oklikama? Uvědomujete si že by to pravděpodobně zvedlo vlnu odporu u místních a zhoršilo průběh celého „papírování“?
Prostě silnice ve stávající stopě jsou málokdy vhodné k přímé přestavbě na vyšší typ který pak vylučuje některé typy vozidel. Obecně od toho „odpomůže“ buď ta doprovodná komunikace, anebo tu vyšší třídu stavět „na zelené louce“ opodál… anebo to ponechat v kategorii S i přes 2+2 uspořádání.
Na mnoha místech čtyřpruhu chybí také středová svodidla, nebo nemají dostatečnou pevnost pro zvýšení rychlosti.
Ano, to je fakt, snad by se to dalo vyřešit nějakou rekonstrukcí.
No, jsou tu dvě sousední země (DE, A) které až do rychlosti 100kmh nevyžadují VŮBEC ŽÁDNÁ středová svodidla… Takže mi popravdě není jasné proč by u nás pro rychlosti do 110kmh (včetně) neměl stačit pouhý fakt že nějaká existují