Nový čínský vlak může na evropské koleje. Westbahn s ním dnes svezl první cestující
Jednotka DDEMU 2 pro Westbahn ve Velimi. Foto: VUZ

Westbahn čelí za pořízení jednotek čínského státního výrobce kritice.

Westbahn čelí za pořízení jednotek čínského státního výrobce kritice.
Čínský vlak se sedačkami pro Číňany Kolín – Ústí. Dveře se otevírají složitě, už jsem viděl pár lidí, kterým se neotevřeli, protože reagují pomalu. Pozitivní jsou záchody i pro pány. Nechápu, proc to RJ neupravil na české podmínky.
Jak „na české podmínky“? Ty vlaky si objednával Leo Express přímo pro svůj provoz v Česku a okolí, interiér je z Polska a je přesně takový, jaký si LE objednal. RJ zjevně nevidí nic, co by na regionální rychlíkové lince zásadně odporovalo očekávání.
Vypadá jak zkopírovaná Coradia Max 😀
Dneska jsem jednu viděl v německém Pasově, myslím, že jela směrem z Rakouska. Nevíte, jestli bude trasu Linz-Salzburg jezdit pravidelně tudy?
…a nebyl to spíš KISS? Dle ERATV (https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-388-0001-2-001-001) má tohle oblast použití pouze Rakousko. Nebo že by stihli tak rychle zprocesovat i německé příhraniční oblast…?
Je to možné, pamatuji si jen nátěr. Ale pravidelný provoz do/přes Passau zatím Westbahn nemá, ne?
A tak ano, ale bohužel jen dočasně – https://westbahn.at/en/service-disruptions-bavaria/.
Tak proč ÖBB Infra dovolí provoz, když je to tak kritizováno? Proč neřeknou že čínské souporavy i schválené do provozu prostě nepustí, čistě z principu?
Však schvalování protahovali jak mohli. Kritika čínského vlaku je politikum. Po technické stránce vyhověl.
Že by bylo svévolné porušení zákona trestné?
Neznám rakousky správní řád, ale čekal bych, že rozhodnutí ve smyslu „naší moci úřední se prost nechce“ by prostě neobstálo. Zákonné podmínky buď jsou, nebo nejsou splněny.
A pokud jsou splněny, tak úřad povolení vydat musí. Že by třeba Punkz složil maturitní zkoušky, prospěl, ale nedostal vysvědčení, nezdůvodněno.