Nový čínský vlak může na evropské koleje. Westbahn s ním dnes svezl první cestující
Jednotka DDEMU 2 pro Westbahn ve Velimi. Foto: VUZ

Westbahn čelí za pořízení jednotek čínského státního výrobce kritice.

Westbahn čelí za pořízení jednotek čínského státního výrobce kritice.
Jestli interiéry budou stejně dobré, jako ty u tureckých autobusů, které u nás kdysi zavedli před lety na meziměstskou dopravu, tak mi nezbyde, než jezdit autem, protože, když se ani do jednoho ze sedadel v prázdném busu (vlaku) nevejdu, tak tím asi jezdit nebudu. I když u místní MHD (s Iveco busy) je ten problém také, ale je tam alespoň několik míst, kde mají kam mé nohy, při sezení, trčet. Je pravdou, že stejné to bylo kdysi i u busů SOR Libchavy v „dálkové“ verzi, kterou měla ČSAD Vsetín.
No to se rakusaci vybarvili. Takovy vzor Evropy. Blamaz.
(Ne)Milé, nicméně dobře nám tak… Ještě po revoluci onen „silný Oligopol“ cíleně likvidoval výrobce od Plzně až po Moskvu, teď CRRC zlikviduje onen Oligopol s použitím jeho vlastních konstrukčních celků… Naštěstí to vedení Oligopolu vadit nemusí, baráky mají postavený, do důchodu to doklepou a jeho výši si pohlídají (neb jich je 2x tolik a přehlasují si vlastní děti)… Čeká nás s vlaky stejný sešup jako s Volkswagenem. Spousta slušně placených míst za ležérní tempo práce. Silné odbory, byrokracie a vedení které potřebuje „jen dožít“… Prostě ten zajímavý vývoj budeme dělat pro číňany. Tedy ti z nás, kdo zvládnou prácovní týden… Číst vice »
Čínský vlak se sedačkami pro Číňany Kolín – Ústí. Dveře se otevírají složitě, už jsem viděl pár lidí, kterým se neotevřeli, protože reagují pomalu. Pozitivní jsou záchody i pro pány. Nechápu, proc to RJ neupravil na české podmínky.
Jak „na české podmínky“? Ty vlaky si objednával Leo Express přímo pro svůj provoz v Česku a okolí, interiér je z Polska a je přesně takový, jaký si LE objednal. RJ zjevně nevidí nic, co by na regionální rychlíkové lince zásadně odporovalo očekávání.
Hlavně Regiojet má jednotky pronajaty na dobu pěti let, tedy do konce aktuální smlouvy na R23.
Zajmalo by mě jestli CRRC navrhli alespoň vyměnit ta žehlící prkna za neco užitčnější – prostor pro bicykly nebo běžné sedačky. Náklad by to nebyl tak velký a i pro případného dalšího nájemce by to atraktivitu jednotek jistě zvýšilo.
To nejsou sedačky pro Číňany, to je koncept vymyšlený pány z LEO expressu. RJ to má jen pronajaté, tedy to používá v provedení jaké je (původní pro LE).
Vypadá jak zkopírovaná Coradia Max 😀
Spíš Stadler KISS
Dizajn Coradia je starší než tohle.
Dneska jsem jednu viděl v německém Pasově, myslím, že jela směrem z Rakouska. Nevíte, jestli bude trasu Linz-Salzburg jezdit pravidelně tudy?
…a nebyl to spíš KISS? Dle ERATV (https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/13-388-0001-2-001-001) má tohle oblast použití pouze Rakousko. Nebo že by stihli tak rychle zprocesovat i německé příhraniční oblast…?
Je to možné, pamatuji si jen nátěr. Ale pravidelný provoz do/přes Passau zatím Westbahn nemá, ne?
A tak ano, ale bohužel jen dočasně – https://westbahn.at/en/service-disruptions-bavaria/.
No ono jezdit Linz – Salzburg ale i Linz – München přes Passau by byla dost hloupost. Resp. atraktivní by to bylo jen pro úsekové relace, nikoliv pro celou.
Ty číňani se od kissů na první pohled liší jen čelem, nátěř mají logicky stejný.
Tak proč ÖBB Infra dovolí provoz, když je to tak kritizováno? Proč neřeknou že čínské souporavy i schválené do provozu prostě nepustí, čistě z principu?
Však schvalování protahovali jak mohli. Kritika čínského vlaku je politikum. Po technické stránce vyhověl.
Že by bylo svévolné porušení zákona trestné?
Neznám rakousky správní řád, ale čekal bych, že rozhodnutí ve smyslu „naší moci úřední se prost nechce“ by prostě neobstálo. Zákonné podmínky buď jsou, nebo nejsou splněny.
A pokud jsou splněny, tak úřad povolení vydat musí. Že by třeba Punkz složil maturitní zkoušky, prospěl, ale nedostal vysvědčení, nezdůvodněno.
Pokaždé, když někde zazní něco “kvalitativně” podobného si říkám, zda-li se mi to zdá, a nebo je právní povědomí autorů takovýchto výkřiků opravdu tak … malé.
Těžko se divit, když spolehlivě nejvíce lajků mají teorie na téma „ať DZ/Patrik/AOPK/whoever zaplatí soudní výlohy, zdražení kvůli prodlení a veškerý colateral damage, když soud prohrají“ nebo ještě lepší „ať platí xyz míčů kauce, která bude nevratná v případě prohry“.
To by byla krásná arbitráž. Výnosnější než provozování vlaků. Když už jednou Bill Clinton souhlasil se vstupem Číny do WTO, tak snad věděl, co dělá. Takže tak.