Nový britsko-americký dopravce si koupil Airbus A380 a chce další tři, hodlá s nimi vrátit „zlatou éru létání“

Airbus A380 nové prémiové letecké společnosit Global Airlines. Zdroj: Global AirlinesAirbus A380 nové prémiové letecké společnosit Global Airlines. Zdroj: Global Airlines

Britsko-americký dopravce Global Airlines hodlá létat od jara příštího roku se superjumby z Londýna do New Yorku a Los Angeles. Očekává další tři čtyřmotorové obry.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eda

Někdo (ať si za tím stojí klidně i zvučná někdejší jména) si koupí 1 letadlo, nazve to honosně a už se o nich píše jako o PRÉMIOVÉ aerolince? No potěš koště..

Držíme palce ale moc rozumně ten koncept nevypadá.

Radek

Tomuhle držím palce

Gajda

Na stránkách píšou, že budou mít 471 sedaček. Pokud udělají economy na dolní palubě 3-4-3, tak tam návrat zlaté éry osobně nikde nevidím. A s 2-4-2 to už nevychází.

Lord Pitzbudka

To bude něco jako .. Pragusa 🙂

J.D.

Všichni se tady tomu smějí, ale podle mě to nějakou šanci má. Lidé si za pohodlí nebo prostě něco speciálního vždy rádi připlatí – otázkou je vždy kolik. Ale některé spojení jsou tak výtěžném že při dobrém modelu mohou podobné aerolinky fungovat. Právě Londýn – New York, Los Angeles (možná přidat i Tokio, nebo Sydney) jsou tak intenzivní trasy, že stojí za to pokusit se urvat i malý ždibek těch bohatších cestujících. Když si vezmeme, že třeba trasa Londýn – New York má do budoucna potenciál 15 tisíc lidí denně, tak marketingově to prodat nějakým 450 relativně bohatým lidem z… Číst vice »

JackBrno

Upravil bych větu, že si za to lidi rádi vždy připlatí 🙂 Řekl bych to tak, že NĚKTEŘÍ lidé si za to rádi připlatí. A nejsem si vůbec jistý, jestli těch ochotných připlácet je tolik, aby dostatečně naplnili A380, který opravdu zrovna neoplývá ekonomičností provozu. Smát se tomu nebudu, ale považuji snahu vrátit exkluzivitu na běžné linky za marnou, doba už je prostě úplně jinde a tohle běžným společnostem nebude schopno konkurovat.

Apex

Copak o to, ekonomičnost provozu je relativní, i na provozu 380 se dá dobře vydělat, záleží jen na lince a skladbě cestujících a co jsou ochotni zaplatit. Ale to vše se uvidí, zatím je to firma jednoho muže, která nemá ani žádná povolení… Jejichž získání opravdu není otázka půl roku. A to nemluvím o tom, že jde o firmu, která má základní kapitál 100£.

JackBrno

Nejspíš to bude nějaký naivně nadšený miliardář, který má svůj sen, prorazit mezi zavedené aerolinky 🙂 Jenže na to by potřeboval něco, čím se zásadně odliší, ale přitom bude schopen mít normální ceny. A to se obávám, že s A380 nemá jak. Ano, může nabídnout nadprůměrné pohodlí, ale nemůže při tom udržet přijatelnou cenu.

Jirka

Otázka je kolik a za co. Pokud to bude něco, jako má BA servis z LCY na JFK, tzn. full business class A319, tak to by nejspíš A 380 nezaplnilo. Pokud to ale bude znamenat, že prostě v economy budete mít o 30 cm větší prostor na nohy a za to se něco málo připlatí, to dle mého názoru smysl má.

Ivan_pha

Z LCY do JFK se už nelétá.

Jirka

Škoda.

Gajda

No, když se podíváš na diskuze jinde, tak tam zase drtivá většina fňuká, jak z toho udělali dobytčák, že už to není to co to bylo, že by si to neměl moct dovolit každej. A pak přijde někdo, kdo to chce zkusit, na hodně vytížených linkách a je to bez šance. Předpokládal bych, že se najde spousta těch, co těch pár letů dokáže v pohodě naplnit. Je i dobrá doba, kdy se aerolinkám daří prodávat economy plus za daleko větší peníze a nabídnout jen o trochu víc. Pokud by se economy Globalu blížila economy plus jinde, mohla by být o… Číst vice »

Lord Pitzbudka

Jenže ty vycházíš (pokud to nebyl sarkasmus) z představy, že ti remcalové, co všude možně vykřikují, že z létání jsou dobytčáky apod, jsou ti, kteří mají na „C“ a vyšší třídy.

To je ale mylná představa – o těch dobytčácích a o „ztrátě luxusu“ obecně nejvíc básní ta skupina, co letí jednou dvakrát za rok někam na dovolenou.

Lord Pitzbudka

Podíval bych se na to malinko jinak … Kdyby to bylo tak atraktivní, a měl z toho být nějaký vejvar, tak věřte, že by to některá z klasických aerolinek už dávno udělala 🙂

Není nic lákavjějšího, než mít plný letadlo „businessu“ a „firstky“ .) Pro aerolinku sen. Jenže ty aerolinky to tam nejspíš tak úplně nevidí. A proto to nedělají.

A to ještě ty „velké“ aerolinky jsou sítoví dopravci, takze maji radove vetsi sanci, ze se nekdo chytí, nez P2P dopravce lítající mezi dvěma městy.

J.D.

Tak ona ta výjimečnost nemusí být pouze na straně velikosti sedadel, ale celkově i dalších služeb. Uvidíme. Já si myslím, že třeba právě na těch nejvytíženějších trasách mají aerolinky ohromné tržby a zisky a nemají potřebu nějak zlevňovat, nebo zlepšovat speciálně služby, protože by to v rámci všech linek nesystémové. Síťovost taky nemusí být zásadní. Pamatuji si, jak RegioJet vyzobl u nás Praha-Ostrava a jak se mu to vyplatilo, přestože se mu v diskuzích lidi smály nad jeho cenotvorbou. Čas ukázal. Já se vlastně jen snažím říct – že podle mě to fungovat teoreticky může. Jen se musí udělat asi… Číst vice »

Lord Pitzbudka

IMHO pomíjíte jednu věc.

Jančura vstupoval s linkou Praha – Ostrava na trasu, kde prakticky neexistovala konkurence. ČD s pendolinem předražený a vozový park na EC nebyl zrovna excelentní. Tam tu cestu měl docela pěkne umetenou.

Na linkách přes oceán je obrovská konkurence. A tady budou vstupovat do obrovského chumlu dopravců, kteří tam nabízí i kvalitní ceny za vcelku směšný ceny (byznys z evropy na východní pobřeží USA byl k dispozic před covidem i za ceny kolem 43 tisíc – dneska je to o něco vyšší, ale .. ty ceny jsou tam stažené na relativně nízké sumy).

J.D.

Možná pomíjím a nevidím do toho dost dobře. Když se kouknu na ty různé aliance, codeshary atd. a ceny letenek na podobné vzdálenosti v jiných směrech, při zvážení velikost toho trhu – tak mi prostě ty lety přes atlantik zase tolik konkurenční nepřijdou. Ale je to jen můj názor.

Lord Pitzbudka

To by mě zajímalo, co byste chtěl za ceny letenek na TATL letech 🙂

Kdy i v dnešní době se dají v plné sezoně koupit z Prahy bez problémů zpátečky za 13 a mimo sezonu za 11 .)

To jsou letenky doslova zadarmo.

LukasX

MIP je scrapped, tohle je A6-EDC

Karl von bahnhof

Třeba by mohli lítat z Budějic nějaký ty Řecka 🙂

David

Tam jsou jeste volne sloty?

JiVe

V Budějkách jsou poslední 2 volné sloty. 1. od pondělí 6:00 do čtvrtka 12:00 a 2. od čtvrtka 12:05 do pondělí 5:55

Apex

Obávám se, že tohle je jen další naivní pokus o kvadraturu kruhu. Pokud by to mělo jít tím směrem, že budou nabízet luxus a servis dálkových linek podobný 60 a 70 letům, tak nemyslím, že na to bude taková poptávka, aby ty lety naplnili, zejména v systému point-to-point (což zatím vypadá) a vzhledem ke konkurenci na daných linkách, zejména mezi NYC a LON. Z tohoto pohledu se letectví posunulo jinam a pro drtivou většinu cestujících je primární cena.

Zbyněk

Na pojem Zlatá éra létání se dá nahlížet snad s tisíce úhlů, takže jsem hodně zvědavý, jak to pojmou a jaký bude výsledek 🙂

Vladimír

Třeba tam instalují i popelnícky.

David

Zajimave, na LHR je tak snadne ziskat sloty?

Pepa

Třeba poletí z LGW, ten taky zvládne obsluhovat A380

Libcha

A tam je snadné získat sloty?

Pepa

To nevím, o žádný jsem tam nikdy nežádal 😀 ale řekl bych, že snazší, než na LHR.

Lukas

Global bude mít bázi na LGW. Sloty už tam má koupené.

Tom

Čte se to hezky. Snad to mají dobře spočítané. Takto to na mě moc nepůsobí. Jsem ale laik. Přeji hodně štěstí!

Juraj

Čte se to dobře, ale takových už tu bylo. V průzkumech sice spousta lidí řekne, že si za kvalitu rádi připlatí, ale když pak přijde na lámání chleba, stejně economy cestující jdou výlučně po ceně a u business rozhodují jiné věci, jako např. přípoje a načasování letů.

Je několik málo trhů, kde se prémiová služba uživí (NYC-LAX/SFO, NYC-PAR, NYC-LON), a i tam to šlo spíše cestou zvětšené business třídy než vyhrazených luxusních letů. Jsou tu výkřiky jako La Compagnie s A321LR, ale je to naprosto okrajová záležitost.

Apex

No, to je sice pravda, ale z toho, co uvádějí na svých webových stránkách, po pravdě vůbec netuším, jak by tohoto všeho chtěli dosáhnout, pokud své lety nebudou provozovat ze zcela dedikovaného letiště a s vlastním zajištěním všech služeb: „Přinášíme revoluci do komerčního létání. Už jsme všichni příliš dlouho trpěli dlouhými frontami na bezpečnostní kontroly, zpožděnými lety, ztracenými zavazadly, nepoživatelným jídlem a nekvalitními službami zákazníkům. Společnost Global Airlines nabízí rychlou úlevu od neduhů a bolestí spojených s komerční leteckou dopravou. Přinášíme radost při všech vzájemných kontaktech a potěšení z každého setkání. Zhluboka se nadechněte a vítejte na palubě. Ať už… Číst vice »