Novou vozovnu Hloubětín vybuduje sdružení VCES a Chládek a Tintěra za 1,4 miliardy

Vozovna Hloubětín, vizualizace. Pramen: DPP/MetroprojektVozovna Hloubětín, vizualizace. Pramen: DPP/Metroprojekt

Dopravní podnik uvažuje i o nové tramvajové vozovně v Braníku.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Host

Bez FVE a nápadu. Nedávno jsem byl v Brně a u výstaviště vozovna krásná. Ano… 🙁

Roman Soudný

Mohla to být krásná vozovna, stejně jako ta kterou nahrazuje. Tak snad příště… jestli se povede uniknout ze spárů Metroprojektu.

MHD

To by hlavně investor měl chtít architektonickou soutěž. Ale u nás je to stále považované za něco zbytečného. V jiných zemích to přitom jde ( Rakousko) a u nás to kdysi také šlo. Třeba taková kotelna Polnohospodarské univerzity v Nitře je také velmi pěkná. A to jsou už 60. léta.

medical_examiner

Vozovna se nestaví na krásu…

Marťas

To je mi ale přeukrutně drahé Obludárium! :-(( Já bych na tom chtěl zelenou střechu! Protože buď tam pojede v létě klima neustále na max. a nebo v té plechové boudě nebude k vydržení! Chtěl bych vidět energetický štítek této budovy!!!

Marťas

Vy, co jste dali mínusy. Vám se ta vozovna fakt líbí? A pokud ano, tak co konkrétně. Opravdu vy mě zajímaly vaše argumenty!!!

medical_examiner

Mě osobně zajímá víc kapacita než vzhled…

Host

Gratulace k výběru zhotovitele. Zahájit výstavbu nové vozovny tři roky po zbourání staré svědčí o „výborném“ manažerském řízení ze strany DPP. A zatím vozy najíždí jalové kilometry z ÚDDP, deponují mimo zastřešení atd. atd.

Y.K.

Obávám se, že zbourání byla otázka nutnosti, kvůli havarijnímu stavu střechy a ne unáhlenosti, když ještě nedoběhlo papírování k nové stavbě.

Marťas

Nebyla. Jsem innsider a věřte, že nebyla. Málem tam stály baráky jako na druhé straně…

Jiří Kocurek

Statik?

Marťas

Statik co?

Y.K.

Drbání uvnitř DP, toť nad názor statiků a materiálových odborníků z Kloknerova ústavu.

Marťas

Hele já v té vozovně pracoval. Ta by ještě dneska stála. Je to podobný případ, jako Libeňský most. Co člověk, to názor. Chtěl bych vidět tu zprávu z ústavu a mluvit s lidmi, co to posuzovali. Pak bych jim možná věřil.

Y.K.

Jestli jste v té vozovně pracoval, tak jste si určitě všiml, že strop byl na mnoha místech podepřený lešením (a monitorovaný). Možná by dnes ještě stála, ale vsadím se, že kdybyste to tehdy měl na svou odpovědnost podepsat a oštemplovat, že na tutovku nikde nespadne strop, tak to neuděláte. Jedna věc je si něco myslet a druhá nést odpovědnost za zdraví a životy lidí plus nějakou tu techniku. A ve chvíli kdy nastaly velké deformace to prostě nikdo garantovat nemůže, protože konstrukce je v nedefinovanám stavu. Nevím jestli se někde dá najít ta zpráva Kloknerova ústavu, ale výtažky onehdy byly… Číst vice »

A. Mikulka

Jste tam uklízel tramvaje?

Marťas

Mínusáři šup sem s argumenty!

medical_examiner

Že jo…člověk by myslel, že se ta nová už dokončuje…

Dachs

Rozum nedovolí v Braníku / Hodkovičkách stavět vozovnu pro drahou techniku. Takové úvahy byly a upustilo se od nich hned po záplavách, ne? Nabízí se deponii situovat až nahoře, někde u ČHMÚ, kde by cinkání a lomození nikoho z okolních sídlišť ani moc nerušilo. Ale jak je to tam s pozemky, netuším. Místa však více než dost 🙂
Předpokládá-li se trať i do Komořan, vzhledem k předlouhým nájezdovým trasám jsou úvahy vybudovat vozovnu v této oblasti určitě na místě.
I ten Hloubětín už aby byl, původní předpoklady byly o zcela jiných termínech dokončení :/

medical_examiner

Museli by tu vozovnu, když už, postavit hned u Dvorců.
Jinak by to byly zbytečné kilometry navíc.

Kuba2

Vzhledem k aktuální situaci a k tomu, že je to ryze průmyslový objekt bez zásadních architektonických ambicí, bych čekal, že ta střecha bude solárama pokrytá celá.

Jiří Kocurek

Což se dá kdykoliv udělat, ať už jako změna před dokončením stavby nebo později.

Radek

doufejme, že to unese. V plánu byly nějaké zelené střechy.

Jiří Kocurek

Rezerva je nejméně 65 kg/m2, přidává se do výpočtu navíc k zatížení sněhem.
No a zelená střecha je tak asi 300 až 500 kg/m2, všechna ta zemina, nasáklá vodou něco váží.

medical_examiner

Ehh?! Normální krytina má 5 – 70 kg/m².
Mohli by se taky zeptat na fotovoltaický nátěr.

medical_examiner

Nebo se jim to nechtělo kreslit…