Novou vozovnu Hloubětín vybuduje sdružení VCES a Chládek a Tintěra za 1,4 miliardy
Vozovna Hloubětín, vizualizace. Pramen: DPP/Metroprojekt
Dopravní podnik uvažuje i o nové tramvajové vozovně v Braníku.
Dopravní podnik uvažuje i o nové tramvajové vozovně v Braníku.
Bez FVE a nápadu. Nedávno jsem byl v Brně a u výstaviště vozovna krásná. Ano… 🙁
Mohla to být krásná vozovna, stejně jako ta kterou nahrazuje. Tak snad příště… jestli se povede uniknout ze spárů Metroprojektu.
To by hlavně investor měl chtít architektonickou soutěž. Ale u nás je to stále považované za něco zbytečného. V jiných zemích to přitom jde ( Rakousko) a u nás to kdysi také šlo. Třeba taková kotelna Polnohospodarské univerzity v Nitře je také velmi pěkná. A to jsou už 60. léta.
Vozovna se nestaví na krásu…
To je mi ale přeukrutně drahé Obludárium! :-(( Já bych na tom chtěl zelenou střechu! Protože buď tam pojede v létě klima neustále na max. a nebo v té plechové boudě nebude k vydržení! Chtěl bych vidět energetický štítek této budovy!!!
Vy, co jste dali mínusy. Vám se ta vozovna fakt líbí? A pokud ano, tak co konkrétně. Opravdu vy mě zajímaly vaše argumenty!!!
Mě osobně zajímá víc kapacita než vzhled…
Gratulace k výběru zhotovitele. Zahájit výstavbu nové vozovny tři roky po zbourání staré svědčí o „výborném“ manažerském řízení ze strany DPP. A zatím vozy najíždí jalové kilometry z ÚDDP, deponují mimo zastřešení atd. atd.
Obávám se, že zbourání byla otázka nutnosti, kvůli havarijnímu stavu střechy a ne unáhlenosti, když ještě nedoběhlo papírování k nové stavbě.
Nebyla. Jsem innsider a věřte, že nebyla. Málem tam stály baráky jako na druhé straně…
Statik?
Statik co?
Drbání uvnitř DP, toť nad názor statiků a materiálových odborníků z Kloknerova ústavu.
Hele já v té vozovně pracoval. Ta by ještě dneska stála. Je to podobný případ, jako Libeňský most. Co člověk, to názor. Chtěl bych vidět tu zprávu z ústavu a mluvit s lidmi, co to posuzovali. Pak bych jim možná věřil.
Jestli jste v té vozovně pracoval, tak jste si určitě všiml, že strop byl na mnoha místech podepřený lešením (a monitorovaný). Možná by dnes ještě stála, ale vsadím se, že kdybyste to tehdy měl na svou odpovědnost podepsat a oštemplovat, že na tutovku nikde nespadne strop, tak to neuděláte. Jedna věc je si něco myslet a druhá nést odpovědnost za zdraví a životy lidí plus nějakou tu techniku. A ve chvíli kdy nastaly velké deformace to prostě nikdo garantovat nemůže, protože konstrukce je v nedefinovanám stavu. Nevím jestli se někde dá najít ta zpráva Kloknerova ústavu, ale výtažky onehdy byly… Číst vice »
Jste tam uklízel tramvaje?
Mínusáři šup sem s argumenty!
Že jo…člověk by myslel, že se ta nová už dokončuje…
Rozum nedovolí v Braníku / Hodkovičkách stavět vozovnu pro drahou techniku. Takové úvahy byly a upustilo se od nich hned po záplavách, ne? Nabízí se deponii situovat až nahoře, někde u ČHMÚ, kde by cinkání a lomození nikoho z okolních sídlišť ani moc nerušilo. Ale jak je to tam s pozemky, netuším. Místa však více než dost 🙂
Předpokládá-li se trať i do Komořan, vzhledem k předlouhým nájezdovým trasám jsou úvahy vybudovat vozovnu v této oblasti určitě na místě.
I ten Hloubětín už aby byl, původní předpoklady byly o zcela jiných termínech dokončení :/
Museli by tu vozovnu, když už, postavit hned u Dvorců.
Jinak by to byly zbytečné kilometry navíc.
Vzhledem k aktuální situaci a k tomu, že je to ryze průmyslový objekt bez zásadních architektonických ambicí, bych čekal, že ta střecha bude solárama pokrytá celá.
Což se dá kdykoliv udělat, ať už jako změna před dokončením stavby nebo později.
doufejme, že to unese. V plánu byly nějaké zelené střechy.
Rezerva je nejméně 65 kg/m2, přidává se do výpočtu navíc k zatížení sněhem.
No a zelená střecha je tak asi 300 až 500 kg/m2, všechna ta zemina, nasáklá vodou něco váží.
Ehh?! Normální krytina má 5 – 70 kg/m².
Mohli by se taky zeptat na fotovoltaický nátěr.
Nebo se jim to nechtělo kreslit…