Novou tramvajovou trať na Václavském náměstí postaví Eurovia
Návrh podoby Václavského náměstí s tramvajemi. Pramen: IPR
DPP chce v příštích dnech uzavřít smlouvu, zahájení stavby předpokládá na jaře. Potrvá tři roky.
DPP chce v příštích dnech uzavřít smlouvu, zahájení stavby předpokládá na jaře. Potrvá tři roky.
Ať už s tím jdou někam. Jednou se ta trať zrušila, protože po zprovoznění metra byla k ničemu. Tak ať to zůstane jak to je.
Zrušila se kvůli špatnému rozhodnutí. A kvůli tomu teď trpí tisíce cestujících už více než 40 let. Je čas tu chybu napravit.
Trať totiž k ničemu určitě nebyla, to si jen někdo myslel, že povrchovou dopravu nahradí metro.
Koleje polozit, koleje vytrhat. Kolobeh zivota u nas v Kocourkove…
Že ta tramvaj bude po zprovoznění metra k ničemu byla ovšem chybná úvaha. Dnes už se to ví.
jen jestli by nebyla lepší lanovka 😀
Fajn. Tak teď rychle tu Washingtonovu a pak další spousty let pomalu prosazovat propojení Národní třída – Náměstí Republiky. Samotná propojka mezi tímto a prostředkem Václaváku už podle mě tak zásadní nebude.
Hlavne bude pomerne snade je prosadit, zvlast oproti komplet Hradebniumu korzu
Scheinherr a Hřib realizují projekty zahájené v letech 2014-18 Dolínkem. Bez něj by nebylo nic. Ale jak se říká – jedni sejou a orají, druzí zas sklízejí.
Co na tom proboha budou stavět tři roky??? :-O
Celý vrch Václaváku komplet předělat a u toho ho nikdy neuzavřít moc velky souvislý kus.
+překáží tam magistrála
+musí se vyztuzit strop vestibulu metra (taky za provozu)
To vyztužení asi není třeba, u Muzea i ve středu přes strop tram jezdily (do roku 1980 a metro je u Muzea od 1974 a ve středu je podchod od 60. let), ale spíše bude potřeba řádná kontrola, případně oprava – podobně jako na Florenci – rez a voda v betonu udělala pravděpodobně své.
Taky je otázka váha a nápravové tlaky těch tramvají, které tam jezdily, oproti dnešním.
T3 nějakých 5-6 tun, 13T oproti tomu 8 až 10 tun, podle toho, kolik zrovna veze lidí.
Vím, že v Praze jezdí typy 14T (Porsche) a 15T (ForCity). Ale 13T jsem v Praze asi ještě nepotkal. Teď jsem dohledal, že je to typ, který snad vychází z typu 14T, ale je určen pro Brno…
Ještě že je tam ta silnice. Jinak by ho klidně celý zavřeli.
(Přeháním. Trošku. Václavák by takhle asi nezavřeli. Ale Riegrovy sady takhle rekonstruovali – zavřeli celou půlku a chodci ať si trhnou nohou. Stejně tak se běžně zavírají najednou chodníky na obou stranách ulice.)
Nevím proč se zde vyjadřujete když tato problematika je vám naprosto cizí.
kdy začne stavba?
Jardo, Jardo, Jardo… Co si tak přečíst článek???
Chápete z toho, že s tím bude spojena i celková rekonstrukce horní poloviny náměstí? Děkuji
Ano, i proto celá akce potrvá tak dlouho.
Ano, a je to tak dobře. Po tom, co to automobily takhle zřídily si to Václavák zaslouží.
Měli tam úplně zrušit auta, max. jen velmi malé množství pro zásobování a hodně časové omezené…
Však tam bude jen málo prostoru pro auta.
Ano vypadá to tak asi se tam majítelé a nájemci budou teleportovat a zásobování řešit tramvají 😀
Ve směru nahoru tam budou parkovací místa mezi Štěpánskou a Krakovskou, dolů pak celý cyklo-zásobovací pruh mezi Wilsonovou a Opetalovou a pak zas další parkovací místa. Je na Praze 1, jak ty místa rozhodí mezi zásobování a normální parkování.
Je neuvěřitelné, že v roce 2023 vůbec někdo připouští, že by tam mohla být parkovací místa pro normální parkování. Fakt už chybí jenom na Karlově mostě.
Býval to koňský trh, tedy prodejní místo dopravních prostředků. Tehdy se skutečně jezdilo po Karlově mostě s povozy. Jiný totiž nebyl.
Ano, a my jsme pořád v roce 1500
Auta po Karlově mostě jezdila až do roku 1965. Dokonce i s autobusy. Na začátku 20. století po něm jezdily dokonce i tramvaje.
V petnástom storočí tiež nebol Terazky majorom…
Viděl jsem mnoho návrhů jak by mohlo Koňské, potažmo Václavské náměstí vypadat. Některé kresby pochází z 19. století další již ze století 20. Jeden nakreslený snímek byl hodně podobný tomuto (troufám si říci, že tato vizualizace pochází z onoho starého obrázku) a hned mě oslovil jako nejhezčí nápad. Pokud bude Václavák vypadat jako tato vizualizace, bude Praha zase o něco krásnější. Na Václavák bych kromě tramvají pustil vozadla se zásobováním, ůklidovou technika a vozidla integrovaného záchranného systému
Václavák nikdy upravený řádně nebyl, ten budovaný beton bude přehřátý + 2 st., vypadá jako vojenský buzerák. Mi je to ale jedno vyhýbám se tomu prostoru jak jen mohu, to se týká i ulice Na Příkopech.
Viděl jsem mnoho návrhů, které vypadaly úžasně, ale realizace dopadla výrazně hůře. Stačí se podívat na výsledek úpravy dolní části Václavského náměstí..
Ano skanzen jak má být…. to by tak hrálo aby si domu bytu zaparkoval před domem
Prostorová představivost není zrovna vaše silná stránka, že? Když si nedovedete představit, kolik aut se vejde před jeden barák, tak si to spočítejte. Pak si spočítejte, kolik je tam domácností. A pak můžete dumat nad tím, jak si každá domácnost před barákem zaparkuje jedno až dvě auta, když tam je prostor pro řádově míň aut.
Teď ještě kolik lidí tam opravdu bydlí – on je tam v noci docela dost randál a není to ze silniční dopravy.
To je vzhledem k původnímu komentáři úplně jedno. Ten neříkal nic o tom, že by takové pravidlo mělo platit jen na Václaváku.
Nenídím zmínku o hlaváku. Věci týkající se SŽDC mají odstartovat již letos.
Tohle je článek o jiné trati. 😉 Navíc zmíněná organizace má teď zkratku SŽ.
Spojka mezi Jindřišskou a Muzeem přes Vrchlického sady a Hlavák je jiná stavba, která se nachází v mnohem ranější fázi projektování. Tam se nezačne stavět ještě několik let.
Doufám, že tam teď bude nějaká příprava alespoň.
Tak určitě, když příprava pro to, co se bude teď od jara stavět na Václaváku se u Muzea udělala už snad před čtyřmi lety…
Příprava na odbočku k Hlavaku…
Jestli se nepletu, tak se plus mínus teoreticky počítá s tím, že tramvajová trať skrz Vrchlického sady by se měla začít stavět někdy okolo roku 2026. Tudíž… Jestli to vychází, nic se neposere já a umím počítat, taky by měly projekty vesměs částečně navazovat. Mimochodem, už za pár dní (27. listopadu 2023) má být právě vyhlášen nějaký vítěz (tuším, že architektonické soutěže)… Ale opravte mne, jestli se pletu.
Než se začne tramvajová trať ve Vrchlického sadech bude ještě trvat. Minimálně 2 roky, co vím…
Dle vizualizací to vypadá, že autem už to ze Štěpánské do Opletalky okolo koně nepůjde. Je to tak?
Ano, nepůjde (ani od koně k Vinohradské, což ale nejde ani teď). Odbočení z Wilsonovy do Vinohradské zůstane, nově by mělo jít i jet z Vinohradské na Václavák (bez možnosti odbočení na magistrálu).
Začínám mít takový palčivý pocit, že je nutné urychleně rozběhnout co nejvíc projektů začatých minulým vedením Prahy, protože od toho současného se dalších tak brzy nedočkáme.
Při vší úctě k náměstkovi pro dopravu, jeho dosavadní aktivita zatím vesměs zahrnuje focení se u otevírání Scheinherrových staveb, a pak různá hlasování o prkotinách na Facebooku ve stylu „Jak se vám líbí…?“, pod kterými jeho tým stejně nijak nereaguje.
V kombinaci s primátorem, který primátoruje jen ve volném čase a jeho představou hromadné dopravy jsou dva lidi v Hyundai Santa Fe, ten zásobník bohužel zase velmi rychle vyschne.
Tak v posledních měsících se rozeběhla příprava TT Dvorce – Budějovická – Michle, Dědina – Dlouhá Míle, Kukulova a studie Bohnice – Podbaba.
NE Dlouhá Míle, ale Padesátník
Padesátník je jen dlouhodobý výhled, který se vůbec zatím nepřipravuje a tedy se dříve než za 10 let pravděpodobně stavět nebude. Tohle prodloužení, co se má začít stavět za 4 roky, povede po mostě přes okruh a u vlakové zastávky skončí.
U jaké vlakové zastávky, prosím pěkně? On fakt někdo reálně čeká, že tam ten vlak bude v době, kdy bude ta tramvaj hotová? LOL
No, a představte si, jaký trapas by byl, kdyby se ten vlak postavil, ale Praha nestihla připravit tramvaj.
No, možné je všechno. Ale vzhledem k tomu, jakým tempem v poslední době staví tramvajové tratě Praha a jakým tempem staví prakticky cokoliv Správa železnic, si myslím, že odpověď na to, co bude dřív, je asi jasná 😉
Dobře, uznávám, nerad bych mu křivdil.
Dědina-NDM a Podbaba-Suchdol jsou dlouhodobé záměry, u té jižní tangenty uvidíme reakci Prahy 4 a obyvatel Jeremenkovy.
Souhlasím. Za Scheinherra to mělo úplně jiný drive. Bylo v něm vidět nadšení, zápal… aktivně se angažoval. A hlavně tomu jako technik rozumněl.
Naopak vždy když slyším p. Hřiba mluvit o dopravě, přijde mi jako školák při zkoušení, který se nepřipravil na hodinu a loví alespoň obecné řeči hluboko z paty.
Jiný drive to mělo, ale v některým ohledech aktivisticky trval na specifickém řešení jako je nebourání mostů (i když se většina musí zbourat a postavit znova a zbytek bude potřebovat víc údržby). Můj osobní pocit je, že Scheinherr odšpuntoval tu nechuť dovést k realizaci nové tratě a teď si dopravní podnik projektuje to co má zadáno od rady (i současné) a 10 letého výhledu ROPIDu. V tom mu kromě pár městských částí (ehm Praha 4) magistrát nebrání a když je projekt hotov žádá se o stavební povolení a soutěží se zhotovitel. Máme tu zmiňované Nové Dvory, Zdiby, nebo Počernickou a… Číst vice »
Nebránit je jedna věc, ale aktivně posouvat druhá. U každé stavby máte zádrhele, protichůdné požadavky dotčených orgánů nebo majetkové spory, které se z pozice projektanta řeší těžko a často je potřeba intervence politické reprezentace, aby je někdo rozseknul. Tohle Scheinherr uměl, o průběh přípravy staveb se aktivně zajímal, problémy řešil a se zúčastněnými vyjednával. Pár příkladů: třeba docílil toho, že vlastníci pozemků u metra D stáhli žalobu na územní rozhodnutí, na Dědině dohodl armádní pozemky, které to dlouhodobě zdržovaly, nebo přímo u trati na VN vyjednal s Národním muzeem, aby stavbě nebránilo. Je to samozřejmě „co by, kdyby“, nikdy se… Číst vice »
Vládnou autickari = ODS = gumokolovrti a odklaněčii. Už jsou min 15 let nevolitelní´. No jo no. Doby, kdy v Praze by vyhrála Klausova tenisová raketa už jsou dávno pryč. Zaplat pánbůh za ty minule projekty. A to do současných typu Podbaba -Kobylisy trám nebo aspoň lanová se nedočkáme…
Zásobník je teď naplněný na další dvě volební období, takže toho bych se nebál. Horší by bylo, kdyby si lidi zvolili Svobodu opakovaně.
copak lidi, ale tady jde o pražáky…
Já furt nevím. Scheinherr měl asi větší drive, ale s Hřibem v primátorském křesle měl taky určitě větší volnost než Hřib na dopravě se Svobodou v primátorském.
A jakkoli mu za ten drive tleskám a děkuju, chybělo mi tam víc přemýšlení o prioritách. Byl to trochu styl „zatlačíme všechno a co se rozhýbe, v tom budem pokračovat. Naštěstí to zahrnovalo i projekty pro MHD, ale furt taky hodně projektů pro IAD a tím riziko dalšího posílení jejího náskoku v infrastruktuře. Jestli má Hřib šanci ho něčím trumfnout, je to koncepčnější uvažování o prioritách a rozjetí citelné podpory bezmotorové dopravy.
Mně se zdá, že to byly akce z velké části dělané pro to, aby bylo kde se ukazovat. Takže kilometr trati na Pankráci, kousek do Libuše, pár metrů za městem do Holyně…
Chyběl mi tam tlak na velké projekty, které by samozřejmě byly hotové v poměrně daleké budoucnosti, ale měly by obrovský význam. Ale příprava takových věcí trvá velmi dlouho, tak se do toho nikomu nechce. (Malůvky s metrem O teda nepočítám.)
Jinak – jaké projekty pro IAD tam byly?
Projekty pro IAD? Z těch velkých až obřích rekonstrukce Barranďáku – velmi horkej brambor, kterýmu se každej předtím radši vyhnul. Příprava zahloubení Průmyslové v Hloubětíně, úprava celého zbytku městského okruhu na aspoň trochu projednatelnou verzi a dotažení k žádosti o územko. Rekonstrukce Jana Želivského – tam má Z. Hřib proti A Scheinherrovi velkej plus bod za to, že je nakonec proti plánu na poslední chvíli rozšířenej ostrůvek na Biskupcově i za cenu jednoho ze dvou pruhů pro auta. Parkovací domy na Čerňáku a na Butovicích. U toho tlaku na velké projekty pro MHD bych mu rozhodně započítal dotažení metra D… Číst vice »
Dobrý den, píšete: je nakonec proti plánu na poslední chvíli rozšířenej ostrůvek na Biskupcově i za cenu jednoho ze dvou pruhů pro auta. Jenže viděl jste provedení — zábradlí je tak daleko od obrubníku (širokého), že zabírá 1/4 až 1/3 nově získané plochy. Proč? I tak tam není příliš mnoho místa, čekající lidé se tam vzhledem k počtu linek tísní (jezdívám tamtudy). A to si nepamatuji, takže jenom mým dojmem je, že i lavičky s opěradlem nejsou u zábradlí, ale pro jistotu dál od něho, aby zabraly více místa. O nedostatečné kapacitě stříšky chránící před deštěm (i vzhledem ke provedení… Číst vice »
Jenže to je právě problém Prahy, že se tu třicet let dělaly jen velké projekty (se sporným významem), a na všechno ostatní se kašlalo. To, že jednoznačně upřednostnili malé projekty, je to největší plus minulé pražské vlády. Velký projekt je Metro D, a to je jediná velká akce Prahy, která má na příštích několik (dost) let smysl. Vedle toho jsou potřeba řádově menší akce jako mosty, tramvajové trati apod., ale nic velkého. Resp. velký projekt je omezit a postupně až zastavit protežování automobilové dopravy, ale to nebude žádná akce s obřím rozpočtem, to znamená spoustu drobných věcí. Přesně jak píše… Číst vice »
Jo, ale mně u nich naopak strašně chyběly ty „opravdu malé“ projekty. Začali velmi, velmi slibně rozšířením tramvajových ostrůvků na Klárově. Chodník z Vinohradské na Hlavák, super. Přechody na Karláku a přes magistrálu u Muzea. Taky skvělý. Další rozšíření tram. ostrůvků na Jiřáku. Cajk. Část jednoho směru Smetaňáku. Taky celkem OK (trochu kulhající provedení na to haló, co kolem toho bylo, ale na Prahu dobrý). Jenže takovejch projektů by Praha potřebovala vyšší desítky ročně, aby se nějak rozumně vyvíjela. Ne nižší desítky (pokud vůbec) za celý volební období. A to nemluvím o tom, že utlumení dopravy za Covidových lockdownů byla… Číst vice »
Ano, to je pravda. Měli docela slibný start, říkal jsem si, že pokud je to jen začátek, je to dobrý start. Jenže ono se ukázalo, že ten začátek bylo vlastně skoro všechno.
Já jsem si dělal naděje, že by mohl začít seriózně tlačit na SŽ, aby se začalo aspoň nějak vážněji uvažovat o NS2. To by byl skutečný „game changer“, který by vyšvihl pražskou dopravu na úroveň Mnichova, Stuttgartu, Frankfurtu nebo i Lipska. A určitě by znamenal podstatné zvýšení atraktivity hromadné dopravy oproti individuální.
A když už tohle nedělal, tak aspoň mohl vstoupit jako prostředník do sporů mezi Kyjemi a SŽ ohledně libeňského přesmyku a odblokovat to. Koneckonců, Praha tam chce mít tangentu, se kterou má Praha asi velké plány, když provoz na ní vysoutěžil (což chválím). Tak pro to měla něco udělat.
SŽ je takovej moloch, že těžko zvenčí poznáme, jestli na NS2 tlačil a jak moc. Obecně rozhodně tlačil na posílení městských vlakových linek, včetně upozorňování na to, že na to bude třeba zvětšit kapacitu pražského uzlu. Takže tipuju, že NS2 v tom tlaku bylo taky (byť bez naděje na brzké uskutečnění).
Tak ono zase bez projektu a vize se nic rozumně dělat nedá. A studie uzlu Praha se už blíží ke konci. Teprve pak bude ten nátlak k něčemu, aby se v tom pokračovalo.
Všichni účastníci nabídli naprosto stejnou dobu realizace? To vypadá dost cinknutě.
Nikdo neříká, že to bylo na den přesně, ale i kdyby – zadavatel určil maximum 4 roky a ptal se zájemců, za jak dlouho to stihnou. Pokud jsou to srovnatelně zkušené firmy se srovnatelnými technickými možnostmi, tak jim ta analýza vyjde velmi podobně.
To je divný, že všem tuhne beton stejně. Mně by naopak přišlo divný, kdyby se významně lišily.
Nějaký rozptyl je obvyklý, viz třeba Libeňák: Metrostav nabídl i kratší omezení pro tramvaje: výluka by trvala 365 dní, druhé sdružení nabídlo 480 dnů.
Tady bych spíš čekal nějaké rozfázování rekonstrukce celého náměstí, což se nemůže dělat najednou, jinak by ta trať stála za rok.
lets fucking goooooooo 🖤
nechci být rejpal, ale není to již po několikráte, co praha ten vencl platz přestavuje na provoz tramvají, a za čas je odstraňuje. Moje babička říkala: neví čím by sr…
ne
Vaclavak byl rozkopanej od sametu až do loňského roku. Letos tam nejsou žádné zábrany. A další 3 roky tedy zase bude náměstí zase stavbou. TT k hlavaku měla jít první.
Není to poněkolikáté. Je to bohužel relikt minulého vedení, že tramvaje na Václaváku zrušilo, ačkoliv to byla fatální chyba. Na druhou stranu, město se vyvíjí a tramvajové tratě se budou překládat vždy, minimálně v horizontu 60 let, kdy se změní přepravní proudy.
Tyhle babičkovské kecy mi přijdou vyloženě trapné, raději ať jde nakrmit slepice a neplete se do věcí, kterým nerozumí.
Holt to soudruzi hodně pokazili, když si mysleli, že metro bude po sovětském vzoru stačit a tramvaje odstranili. Tak teď je holt na čase tu jejich chybu napravit a tramvaje vrátit, protože metro tam fakt nestačí (a navíc tím tramvajím hodně omezili pružnost sítě a ony jak na potvoru neztratily význam zdaleka tolik, kolik soudruzi předpokládali, spíš jejich význam v Praze dál roste.
tak koukám, jen jeden úzký výstup z metra směrem od Muzea. tak tam bude pěkná tlačenice.
Asi předpokládají, že se všichni, co budou chtít na Václavák, přesunou do tramvají. Že je to představa značně naivní asi nemusím dodávat.
Jojo, pro dopravu přímo na Václavák ta trať potřebná není…
Druhý je schovaný naproti v zástavbě, tak ten zůstane. Ale taky mě tohle řešení překvapilo, pamatuju si vizualizace, kde ty střední výstupy zůstaly. Plnily stejnou funkci jako ze začátku, vedly na tramvajové zastávky před zrušením.
Jenže ty zastávky jsou jinde, koleje již nevedou těsně kolem koně. Výstup vypadá širší, je tam i eskalátor. Tipuji, že se začne úpravou výstupu co se zachovají, pak se postaví tramvajová trať a na konec se zaslepí výstupy ve středu a upraví se plocha mezi kolejemi. Po celou dobu se musí zanechat průchod přístup a omezeně i příjezd k domům a to bude trochu zdržovat.
Je otázka, když už tam ty výstupy jsou, tak jestli má význam je bourat.
Nestojej náhodou přesně v místech, kudy povede tramvajová trať? Aby z nich nebyly montážní jámy…
Ten se bude rozšiřovat (+ zůstává druhý v domě čp. 64). V místě těch současných povedou tramvajové koleje.
Hurá. Dobrá zpráva, Václavák to potřebuje jako sůl.
Ano, už dlouho. Dnešní pohled od Muzea je bizarní: v každém směru jsou tři jízdní pruhy pro auta plus šikmé parkování a uprostřed je několik přerušovaných záhonů. Jediné zlepšení co se doposud provedlo bylo zasloupkování jednoho pruhu, aby chodci mohli ty záhony obcházet, ale fakticky jdou stále po kostkách vozovky.
A lidi si stěžují, že v jednom z těch pruhů pro auta (které stejně ubudou) budou jezdit tramvaje…
Achjo….jedna z největších pitomosti co v Praze vznikne….vaclavak to zabije, lidi se mu budou vyhýbat ještě více….za chvíli někoho napadne že by mohl tramvaj natáhnout na starou královskou cestu a přes Karlův most…
I ty vizionáři jeden 😀
Zabitý je to dnes, jestli jste si nevšiml. Půlku šířky zabírají pruhy pro auta (i parkování), uprostřed jsou ty záhony co se dají obejít po vozovce se sloupkama a zbytek je chodník po stranách. Konečně to bude moderní náměstí jak se patří na evropskou metropoli. Je snad náměstí v centru Brna, Záhřebu, nebo Gentu zabité tím, že tam vedou tramvaje? Vůbec, naopak je tam živo a lidi se rádi svezou, když potřebují.
Máte pravdu, dneska se mu skoro každý vyhýbá a skoro nikdo tam není a navíc Václavák ještě více vylidní jeho daleko lepší průchodnost středem a omezení aut… 😀
to je pořád omezení aut, ale kdo myslí na babičky, co potřebují stěhovat klavír?
Že se na Václavák těch klavírů stějuhe, jen co je pravda…🤣
Přesně. Na Malé straně se to ukazuje jako naprosto zásadní při úvahách o zavření/zpoplatněnení nábřeží. Stovky babiček denně něco těžko stěhují a ucpávají dopravu a na Václaváku to bude další stovka minimálně
Nezabije. 🙂 Není k tomu žádný pádný důvod.
https://pid.cz/wp-content/uploads/system/LV2022-32/LV2022-32_A16.pdf
Bude v rámci této stavby postaven i nějaký zárodek kolejí směr Hlavní nádraží?
Bude, až cca do poloviny vzdálenosti ke křižovatce u ulicí Politických vězňů.
Jestli se nepletu, tak se plus mínus teoreticky počítá s tím, že tramvajová trať skrz Vrchlického sady by se měla začít stavět někdy okolo roku 2026. Tudíž… Jestli to vychází, nic se neposere já a umím počítat, taky by měly projekty vesměs částečně navazovat. Mimochodem, už za pár dní (27. listopadu 2023) má být právě vyhlášen nějaký vítěz (tuším, že architektonické soutěže)… Ale opravte mne, jestli se pletu.
Asi poslední skutečně velká akce (mimo nákupu nových tramvají) co kompletně vybojoval a připravil bývalý náměstek Adam Scheinherr. Díky za to!
Nechci shazovat vliv a práci pana Scheinherra, nicméně jsou i jiní lidé kteří vehementně bojují za rozvoj tramvajové sítě v Praze. 😉
Scheinherr bojoval tak moc, až sliboval otevření (nebo aspoň zahájení stavby) ke konci minulého volebního období 🙂
Na konci volebniho obdobi jsem sliboval zahajeni realizace a meli jsme v tu dobu pravomocne stavebni povoleni, coz nakonec byl veliky uspech. Prislo totiz nekolik obstrukcnich odvolani, jinak bychom to stihli….
Ale omlouvam se za to,
Diky, toho si moc vazim!
A já díky za to, že jste měl odvahu do toho tehdy šlápnout. Ze začátku jsem Vám moc nevěřil, ale čas ukázal, že právě díky Vašemu drajvu je dnes vůbec co stavět. ODS je vážně zabiják veřejného života (vč. dopravy) v Praze.
Kdyby jen v Praze..
Zdravím z Brna.
Nešlo by ty firmy v posledním odstavci přepsat do odrážkového seznamu? Takhle to je dost nepřehledné.
6, 13, 21 a 95, více v Rozvoji linek PID v Praze 2022-2032:
https://pid.cz/wp-content/uploads/system/LV2022-32/LV2022-32_A16.pdf
Čili dvě nové, a u 6 se zkrátí trasa.
Google a „rozvoj linek PID v Praze 2022-2032“
Předčasné to je, ale viděl bych to minimálně na linku 6. Jinak bych se úplně nedivil větším změnám, protože třeba linka 11 asi je v současné podobě dobrá, ale asi by se dala část trasy prohodit s linkou 14. Zároveň bude ale třeba vyřešit i další návaznosti. Třeba při přesměrování linky 11 už bych neviděl konečnou na Spořilově. A velkou otázkou může být linka 13, co s ní.
https://twitter.com/ridicprazsky/status/1720114821104857101?t=KnSlrFhaoy-ukh3vLXdLpg&s=19