Novou tramvajovou trať na Václavském náměstí postaví Eurovia
DPP chce v příštích dnech uzavřít smlouvu, zahájení stavby předpokládá na jaře. Potrvá tři roky.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) završil výběrem vítěze soutěž o zakázku na zbudování nové tramvajové trati na Václavském náměstí. Vítězem se stala společnost Eurovia, která šla do tendru s cenou 1,239 miliardy korun a dobou stavby 1 095 dní (přesně tři roky). Cena zhruba odpovídá ceně předpokládané (1,252 mld. Kč), nabízená doba stavby je o rok kratší než limit.
DPP obdržel nabídky od šesti subjektů, které tvořilo 15 společností ze čtyř zemí. V následujících dnech uzavře smlouvu s vítězem tendru, samotné zahájení výstavby trati předpokládá na jaře příštího roku. Soutěž byla vypsána loni 12. září, její dřívější uzavření znemožnilo množství doplňujících dotazů od firem.
Obdržené nabídky DPP vyhodnocoval podle jejich ekonomické výhodnosti na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a termínu realizace. Nabídková cena měla při hodnocení váhu 80 %, termín realizace 20 %. Nejlépe hodnocená nabídka podle těchto dílčích kritérií byla nabídkou s nejnižší nabídkovou cenou a nejkratší celkovou dobou realizace. Ve skutečnosti se hodnotila pouze cena, neboť s dobou výstavby tři roky přišli shodně všichni uchazeči.
„Předmětem plnění této veřejné zakázky je zajištění novostavby tramvajové trati (TT) Václavské náměstí obsahující zejména výstavbu nové tramvajové trati včetně souvisejících technologií a vybavení, související rekonstrukce vozovek a chodníků, vyvolané přeložky a úpravy inženýrských sítí a nezbytné úpravy stropních desek vestibulů metra,“ píše se v dokumentaci DPP. Součástí zakázky je i dopracování dokumentace pro provádění stavby.
Nové tramvajové propojení z Vinohradské do Jindřišské a Vodičkovy ulice by mělo odlehčit přetíženým tratím v centru. Dnešní tramvajový systém je podle města příliš závislý na úseku mezi Lazarskou a Jindřišskou.
Tramvajové koleje povedou po stranách Václavského náměstí, v jeho středu má vzniknout promenáda pro pěší. Počítá se s rozšířením chodníků, novým stromořadím, samostatným pruhem pro cyklisty a snížením počtu parkovacích míst.
Plán na návrat tramvají na Václavské náměstí vytvořil už v minulém volením období Institut plánování a rozvoje (IPR). Kvůli tomu vznikla i 70 metrů dlouhá kolej u Národního muzea, která zatím vede odnikud nikam.
Veřejné zakázky na výstavbu nové tramvajové tratě se v abecedním pořadí zúčastnily následující subjekty:
COLAS CZ, a.s. + COLAS ALTERRA Zrt.,
EUROVIA CS, a.s.,
Gardenline s.r.o. + VDH a.s.,
HOCHTIEF CZ a. s. + PORR a.s. + PORR Bau GmbH + Hans Wendel CZ s.r.o.,
STRABAG Rail a.s. + SWIETELSKY Rail CZ s.r.o.,
Subterra a.s. + OHLA ŽS, a.s. + FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. + BREMA, spol. s r.o.