Novou tramvajovou smyčku u stanice metra Depo Hostivař vybuduje Eurovia
Depo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPP
Smyčka Depo Hostivař vznikne na místě obratiště autobusů, točna pro autobusy bude nově uvnitř tramvajové smyčky.
Proč to budou dělat zatravněné ? Zatravněná trať má význam tam, kde je buďto zeleného málo, nebo kde jde o estetiku (např. v okolí Pražského hradu), ale u depa Hostivař ?
Totiž, problém je v tom, že se o tu trávu DPP řádně nestará už při stávajícím rozsahu – např. to, co jsem vloni viděl na Vršovické ulici …
takze ne dost, ze mi zrusili tram5, od srpna bude i ta blba tram16 koncit tady a do te tramtarie (na homoli, tovarna, depo) nepojede uz vubec nic nebo jen vybrané spoje. jinak se mi myšlenka líbí, ten prestup tram x metro byl docela zalostny. hlavně vic zelene, casko kolegove komaji odpocinek v lete na rozpalenem parkovisti, coz je taky dost žalostné ps: tram5 mi jela i o vikendu tak, ze jsem stíhal sve vikendove odjezdy v arrive, coz bylo super, ted tam ze zizkova jedu 35min z toho 10 cekam na presup a o vikendech nemůže byt ani rec,… Číst vice »
Kdyby se radeji protahlo metro ze Skalky na Prumyslovou do Sterbohol a spolu s nim i postavilo P+R a terminal MHD…
Jinak OK…
Pokud tento příspěvek chápu správně, tak se má DPP vykašlat na smyčku za 200 mega a místo toho začít navrhovat prodloužení metra za cca 5 miliard?
To je přeci úplně to samé, žejo 🙂
Ne, rikam je to OK… Ale umisteni dalsi stanice v prostoru Prumyslova/Kutnohorska/Radiova be umoznilo ukonceni autobusu z Kutnohorske primo tam + navaznost dalsich linek po Prumyslove a Sterboholich, P+R na Sterboholske a Prumyslovem polookruhu, lepsi dostupnost pro zamestnance v prumyslove zone, a pobliz nekolik velkych obchodnich center…+ napr. ukonceni nekterych dalkovch autobusovych linek… Navic Oblast Sterbohol a Dubce zacina byt atraktivni pro bydleni… Ten takovy povzdech je spise o malem terminalu u depa,kam jede kazdy druhy vlak a kde neni moc prostoru, avsak se to asi zlepsi se stanici vlaku… porad je ale vse dost „daleko“ a roztazene, spise mela… Číst vice »
Jinak to metro tam mohlo vest prakticky na povrchu, tedy mnohem levneji…
Jojo…akorát že metro stojí aspoň 15x tolik co TT…
Dobrá věc pokud ti co přijiždí autem za prací nechají svá auta v parkovacím domé a pojedou dál do centra Mhd. Parkovací domy by měla Praha stevět daleko více než zasviňovat Prahu dalšimi a dalšimi paneláky a dalšimi dalšími naplaveninami – Praha neni přizpusobena na dalšich 25 tis. lidí = minimalně dalšich 9-10 tis. aut o které by se Praha do roku 2025 rozrust !!! Stop stavění bytu v Praze stop zasviňování Prahy dalšimi hordami Moraváku Slovaku Rusaku Ukrajincu !!!
Novák, Novák … vaše rodina určitě žije v Praze už tisíc let a váš praprapra…dědeček se účastnil husitských bouří na Novém Městě, že jo?
Ale s tím „stop stavění bytů v Praze“ se vám to v podstatě už dávno splnilo, jenom ti lidi neposední se stěhují do Prahy i nadále, jenom se v průměru zmenšuje obytná plocha na člověka.
Jojo…oni když Libuše věštila slávu Prahy, tak ji pozvali do své polozemnice a tam ji pohostili 😀
No, „5 minut nenávisti“ jste si už užil, tak si tady pro uklidnění můžete přečíst zase něco o analýze DNA Čechů.
https://www.stoplusjednicka.cz/jsou-cesi-slovane-co-o-nasem-puvodu-prozradila-analyza-dna
A není naopak mnohem lepší nabídnout lidem bydlení v Praze, aby se ideálně obešli bez auta, než je nedostupným bydlením vytláčet do okolitého regionu, odkud často jinak než autem dobře dojíždět nelze?
Hlavně by měly i v regionu se stavět továrny…
Jo…jakýsi zručný jedinec to vykoumal..
V češtině se to obvykle nazývá regulované nájemné.
On ale nechce řešit tyhle problémy. On chce ty lidi vyvozit do vyhlazovacícho tábora, protož podle něj nejsou dostatečně čistého původu. Podobnost s nácky zcela charakteristická.
To by to bydlení v Praze muselo být přiměřeně cenově dostupné a ne nějakých 100 000 / m2.
Parkovací dům je součástí této zakázky? Jinak mi to celé přijde naprosto zbytečná stavba
Propojení Ústředních dílen a Nádraží Hostivař středem Průmyslové se uvažuje?
Když koukám na vizualizace, tak už by mohly dotáhnout ten přístřešek ze současných nástupišť autobusů dotáhnout až k budoucímu P+R, aby šlo jít z auto do metra, tramvaje suchou nohou. Když už chci dostat lidi z aut do MHD, tak by se tomu mělo jít trochu víc naproti, než to takhle odfláknout…
Stejně by mě zajímalo, proč tam hlavně nevzniklo nástupiště metra v tom štucu (nebo před tím obloukem v něm, či na jeho rovném prodloužení). Takhle je to tam solidní pochodové cvičení, přitom stačilo dotáhnout metro (když už teda DH muselo vzniknout) těsně k ul. Černokostelecká a nemuselo se řešit nic.
§1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo)
§4 Na to je předpis (Není na to předpis)
§5 Bylo by to příliš složité
Velmi, opravdu velmi hloupé zdůvodnění … Vzpomeňte si, kdy se ta trasa projektovala – „za moudrého“ soudruha Kapka a jeho dopravně zločinecké kumpanie. Teprve následně se prodloužilo ze Skalky do Hostivaře „pro cestující“ … Samozřejmě by bylo lepší, kdyby ten šturc byl dál – ale bez toho, že byste kus toho baráku vybombardoval nebo za použití dynamitu poslal do vzduchu a postavil na „zelené“ louce znova, tak s tím nic neuděláte … Samozřejmě že docházková vzdálenost 400 metrů je „debilní“, zejména z hlediska přestupů, tím spíše, když ještě poctivě respektujete červeného / zeleného panáčka na přechodu bez vozovku ….mně to… Číst vice »
Protože bys nevyjel interval.
Mínusáře bych prosil o argumenty 🙂
Jako by tam nemohly být dvě hrany. Já vím, napsal jsem „ten šturc“, tak si za to můžu sám… Ale doufal jsem tak nějak, že je podstata myšlenky (tj. přiblížení, resp. ideálně těsné navázání perónu metra na jižní okraj ulice) je zřejmá.
Přesně. Představoval bych si takovou „normální“ stanici kolmo pod Černokosteleckou ulicí s výstupy rovnou nahoru k tramvajím a autobusům. Tram smyčka by pak mohla být toliko manipulační a přestupy citelně rychlejší…
Vzhledem k malému významu místa bych v tomto případě snesl i šturc ukončený na povrchu před ulicí a přestup na tram/bus po přechodu, ale jinak souhlas.
Tuhle připomínku jste mohl vznést v době, kdy se metro A projektovalo, kolem roku 1980 … Soudruh Kapek by vám jistě dal za pravdu.
Vysvětlím: Bylo by to příliš švýcarské a my nejsme ve Švýcarsku.
Navíc pohyb je zdravý.
A obézní substrát zbytečně zatěžuje soupravy metra.
Jestli je pohyb zdraví tak stačila ta stávají zastávka tramvaje a ušetřilo by se 200 mega.
Někdy mám opravdu chuť jim vyhlásit válku a za 5 minut podepsat bezvýhradnou kapitulaci… 😉
Před 10 pivy nebo až po nich?
Metro A se projektovalo za „normalizace“, podle představ MV KSČ ….
Tak si nejdříve zjistěte fakta, proč to nebylo postaveno podle vašich představ – a nejen vašich. Linka A končila na Strašnické od roku 1997, do depa Hostivař se jezdiilo přes „budoucí“ stanici Skalka – rok 1990 … s tím se tak nějak počítalo už v projektu. Teprve následně v roce 2006 (+ 16 let) se otevřela stanice v areálu depa Hostivař, s čímž se nepochybně v době projektu nepočítalo, čili se jen něco stavebně / technologicky upravovalo, což není plnohodnotné řešení, jako kdyby se s tím počítalo „pro vzdálenou“ budoucnost už v rámci projektu … Taková nastavovaná kaše není nikdy… Číst vice »
Stanice vznikla rekonstrukcí již stojící a dále zbytečné části budovy metra. Stavba stanice v tom oblouku by byla o dost dražší a složitější.
Bez prodloužení do Štěrbohol tu asi nikdo z té tramvaje přestupovat nebude. Mělo by se to stavět současně, jinak ten přínos nevidím.
Denně vidím nebezpečné přebíhání v zastávce Na Homoli z busu na tram, takže už teď poptávka je.
Bylo by načase zrušit ten nesmyslný název Depo Hostivař. S Hostivaří nemá nic společného. Jen to mate lidi. Do Hostivaře jsou to 3km. Samotná stanice je na území (katastru) Strašnic, ale nejvíc společného má s Malešicemi.
Asi by se jim to pletlo s vozovnou Strašnice…
Na iDnesu nad tím byla kdysi polemika a pěkný článek, který doporučil pomístní název Močidla
Nebo Nové Strašnice… ale to už je zase jiná smyčka (kde tu původní zastávku přejmenovali na Limuzská, která již existuje jako zastávka busů, ale poněkud jinde – čili pokud chtěli mít Nové Strašnice jako konečnou, nácestná by mohla být Černokostelecká).
Spíš by to chtělo něco udělat s katastrálními územími, aby to nebyly chaotické čáry podle toho, jak kdo před 200 lety vlastnil polnosti. Dnes správní dělení v téhle zamrzlé podobě dělá jen problémy.
S tím nic neuděláte – vyžadovalo by to spoustu admistrativních zásahů, počínaje zápisy do katastru – aniž by bylo patrné, jaký ekonomický efekt by to mělo.
Například pozemkové i další vlastnictví MČ …
Jako člověka, který se do Prahy přistěhoval, a tyhle věci neví, mě to nemate vůbec.
Co by to hlavně pak chtělo by byla ctyrprouda silnice až do Uhřiněvse..
Kdyz uz, tak 3 pruhy, se ctyrma to neni adidas.
A neplatí snad, že „čím víc pruhů tím víc Adidas“ 🙂
A co tak hle rovnou rychlodráhu – Uhřiněves – Hl. nádraží ?😉 Silnice z Uhřiněvse je často přecpaná auty protože v Uhřiněvsi přibylo za posledních 15 let více než 2 tis. lidí v nových bytech a domech a zřejmě 90% z nich jezdí autem přes týden do Prahy a zpět což musi být znát v ranní špičce 7.30-9.00 ☹
Hmm…mezi Nádražím Hostivař a Zahradním Městem by to mohla být rychlodráha jako fík…
Podle titulního obrázku v horším rozlišení jsem si pomyslel, že už jsme také objevili smyčky pojížděné proti směru hodinových ručiček, uvnitř kterých se umístí autobusové obratiště a přestupy jsou hrana-hrana, což je třeba v Německu běžné, ale…. ne. Naopak to vypadá že autobusové zastávky tvoří „zeď“ a tramvaj bude za ní. Pravda, pokud tam chceme 4 tramvajová nástupiště (vážně je jich potřeba tolik?), fungovalo by to jen pro některé přestupy, ale stejně je to škoda.
To taky úplně nechápu. Přitom tady by to bylo nula riziko…
No kromě odstavů a konečné zde plánují a průjezd všech linek směr Ústřední dílny a v budoucnosti i ukončení ze Štěrbohol, ale také nevidím důvod, proč by bohatě nestačily dvě nástupiště (jedno každým směrem). Přeci tramvaj nepotřebuje čekat na začátku linky na speciálním nástupišti, od toho by měly být odstavné koleje…
Jenže to byste (nebo do funkce GŘ DPP) musel zásadním způsobem změnit provozně ekonomickémyšlení systému DPP. Místo toho, aby na smyčce pobývaly 3, někdy až 4 soupravy současně nastolit švýcarský systém, kdy je na konečné pouze jeden označník, u něhož vozidla končí a začínají jízdu. Při provozním intervalu 6 minut na smyčce vozidlo stojí cca 4 minuty, které řidič stačí k případnému vykonání fyziologické potřeby, zakoupení občerstvení v automatu a „hurá“ pryč. Pri taktu 8 minut a více tam tramvaj stojí tak kolem 6 minut … Bezpečnostní přestávky jsou zásadně střídané … Zavedením tohoto systému – cestující nastupují do vozidla… Číst vice »
Smyčky pojížděné proti směru hodinových ručiček tu snad máme skoro všechny, ne…?
Třeba Divokou Šárku…
Sídliště Petřiny taky.
Touché. Samozřejmě bylo myšleno po směru, díky.
Ehh…já myslel že všechny smyčky se pojíždí proti směru hodinových ručiček…
Mohli by až na návozové spoje zrušit kompletně tramvajovou dopravu na ÚDDP a ušetřit. Stejně tam skoro nikdo nejezdí a paralelně vede autobus.
Autobus jezdí paralelně, ale k ÚD DP nezajíždí.
Minimálně omezit spoje tam by stáli za debatu.
Omezit spoje se tam snad plánuje, k UD interval 20 minut a jedna linka, jen aby se neřeklo.
Na směny budou stačit vyjíždějící/zatahující spoje 😀
Určitě, třeba víkendové a večerní spoje opravdu vozí jen vzduch.
Nebo aspoň sóla…
Od čeho? Na sedmičce už dávno nejezdí, nejbližší je 13, ale ta končí už za Florou.
Vozí i lidi, i když málo, je to prostě okrajový úsek. Před pár týdny jsem byl natáčet novou 9103, nastoupil jsem zastávku za ÚD, a už jelo pár lidí. Do Černokostelecké se to dále zaplňovalo, ani jsem v klidu nemohl udělat záběry uvnitř bez lidí. A to bylo večer, po špičce. Nějaká základní obslužnost jednou linkou tam potřeba je.
Zřejmě proto uvažují o víkendovém intervalu 30minut ( tedy 2× do hodiny) a ukončení provozu v 23.00 hod.
Nebo naopak – zrušej ty autobusy 😀
Tak prodloužit trať co nejdál ven z Prahy do Satelitů. Pak by bylo naopak linky a spoje potřeba řádně přidat. Tím, že budu omezovat koncové úseky fakt další lidi do MHD nepřivedu :-(!
DPP systematicky prodrbává denně násobky toho, co by se ušetřilo ….
Bude smyčka Černokostelecká zrušena, nebo se nechá jako manipulační?
Ať jsem se snažil, jak jsem mohl, tak jsem nikde nenašel, jestli smyčka Nové Strašnice (dříve Černokostelecká) bude zrušena nebo ne. Poslední zmínku jsem dohledal v Možnostech rozvoje tramvajové dopravy z roku 2012 a tam se mluvilo jen o možném zrušení. Vzhledem k tomu, že se jedná o stavební pozemky (dle platného ÚP), tak bych jí moc životnosti nedával.
Rušit se nebude, alespoň ne proaktivně. Pokud bude potřeba nákladná rekonstrukce, nebo někdo nabídne slušnou cenu za odkup, tak možná.
No…a co vybudovat smyčku naproti vozovně Strašnice?
Nebo co něco na Želivského?
Želivského – Olšanské hřbitovy.