Novou silnici z Ostravy na Opavu čeká veřejné projednání, proběhne jen online
Návrh trasy nové silnice I/56 mezi Opavou a Ostravou včetně variant vedení kolem Ludgeřovic. Foto: ŘSD

O distanční formě rozhodl Moravskoslezský kraj, na žádosti o zdůvodnění neodpověděl.
Nevíte někdo jak jednání probíhalo? Díky
Pokud by se to nerealizovalo celé, tak ať udělají alespoň obchvat kolem Kravař, Dolního Benešova, Kozmic a Hlučína.
Za mě by stačilo 2 most přes Odru směrem na Lhotku a obousměrné napojení na kruhový objezd kolem outletu.
Za mě by stačilo udělat jen most přes Odru na Lhotku a obousměrné napojení kolem outletu na kruhový objezd.
Propojit Hlučín a Ostravu železnicí asi nikoho nenapadne, že?
Myslím, že by se ty prachy mohly vrazit do nečeho užitečnějšího, chce to více bytů, ať se nestaví všude ty hnusné rodinné baráky. Ostatně, normálního člověka nějaké Polsko vůbec nezajímá.
Kravaře, Dolní Benešov, Hlučínsko….tudy všudy šla na jaře 1945 fronta, tam byly tvrdé boje do dneška tam je množství válečné nevybuchlé munice. To budou pyrotechnické žně. Tedy, pokud se na pyrotechniky z úsporných důvodů nezapomene, a nebude to bouchat pod bagry……..
Pochybuju, že by se na ně zapomnělo, to byly největší bitvy na území dnešní ČR.
Tak když se plánovala nová 11 z OV na OP, tak na Hrabyni pyrotechnici strávili čtvrt roku…
Jak se stavěla v Opavě spojka Kaufland – Globus, tak pyrotechnici měli v Opavě „odloučené“ pracoviště. Zneškodnili bombu a než se vrátili na základnu, tak je volali zpátky.
Nevíte proč zase uzavřeli/omezili D1 Ostravy na Olomouc v obou směrech ? To už je fakt není ani sranda. Bez tunelu je to letos zavřené podruhé.
Postavit jakoukoliv silnici u nás není problém, ale kolejového napojení Hlučína na Ostravu, byť by mohlo částečně vést v bývalé stopě, se nikdy nedočkáme.
Máme tu i železnici.A mohla vést až do Ostravy nebýt podobných politiků a uředníků jako dnes. Kteří prostě lobuji za auta .Vlak nemusí stát v kolonach jako autobusy a auta. Železnice je úplně na okraji zájmu. Kolik se investovalo do této dopravy? V porovnání s cestami nic. Nutné opravy a vlaky předělávky z osmdesátých let minulého století. Šroty do kterých nedali ani klimatizací. Zajímavé jak naší politici prosazují ekologické způsoby dopravy. Ale je to v nás lenost nad čímkoli uvažovat a nedejbože udělat pár kroků navíc, než ke své plechovce která stojí hned u vchodu.
Bezvýznamný projekt, důležitější je dostavět hlavní silnici pro motorová vozidla, a to obchvatem Komárova.
A namiesto I/56 by sa zas mohli vrátiť tramvaje do Hlučína?
ideálně udělat modernizaci trasy Opava – Hlučín, vrátit koleje na I/56 a poslat tam vlakotramvaj Opava – Hlučín – Ostrava
Existuje nějaký plan na dotažení zeleznice z Hlučína do Ostravy? Přijde mi, ze tato trať být měla velký potenciál vzhledem k tomu, jak velká sídla zde jsou.
Kraj je k tomuto tématu zcela netečný. Určitou dobu byl v minulosti náměstkem hejtmana pro dopravu jistý pan Havlík, dlouholetý starosta Ludgeřovic, který je zásadně proti čemukoliv, co by změnilo status quo v katastru jeho obce, takový NIMBY na kvadrát.
Havlík je hlavně sociální demokrat , kudy chodil tudy krad .
Tohle přísloví ale vždycky platilo a dodnes platí na občanské demokraty!
Chápu, že si ŘSD chystá práci, je jim úplně u zadele, jaký to bude mít vliv na obyvatelstvo. Oblast a původní cestu k Hlučínskému jezeru znám a jsem rád, že kousek za Ostravou je za rodinnými domy trochu lesů, zeleně a volnosti, než auto v poklidu dorazí z Ostravy do Hlučína. Myslíme si, že nemusí být hned vedle další větší komunikace, která jistě bude křížit současné pozemky a značnou zástavbu. A kdo spěchá, nechť využije současnou luxusní novou cestu z Poruby na Hlučín. Oblast se stejně jako rezervace u Dolní Lutyně a Bohumína může zatím pyšnit cyklostezkami a krásnou vlnitou… Číst vice »
Silnice povede nad Hlučínem, jezero je na druhé straně. Když už chcete nadávat tak se aspoň podívejte do te mapy.
Jasně, obyvatelé Děhylova jsou celí bez sebe, že jim denodenně jezdí v turnusech ráno, poledne, večer tisíce aut kolem oken. A to samé z druhé strany- Přívoz- Hlučín, Kravaře, Dolní Benešov, Kateřinice…
Ty auta co jim tam jezdi, jsou vesme lide z prajzske jedouci nekam. Kazdy barak ma doma cca 3 auta. Kravare i Benesov nevyjimaje..
Není náhodou z OP do OV kromě obchvatu Komárova hotová skorodálnice I/11? Takže ta severní trasa pak logicky zbývá spíš pro místní vazby Hlučína a Kravař, čímž i ty jejich obchvaty ztrácí trochu význam. Natož nějaká komplet nová trasa pro tranzit…
Kravaře a Hlučín neleží v pustině, kolem nich se nacházejí jedny z největších vesnic v republice (po 4 až 6 tisících obyvatel) a v součtu v nich žije násobně víc lidí než v uvedených dvou městech. I/56 je pro ně hlavní komunikací, po níž se dostávají denně do práce ať už do Ostravy, nebo na druhou stranu do Opavy. Zácpy na Hlučínské ulici v Ostravě v ranní a odpolední špičce nejsou žádná náhoda.
Nejde mít extra silnici do každé vesnice (resp. přesněji trasu z každé vesnice následně už jen po samých obchvatech).
Nejde o extra silnici do každé jednotlivé vesnice, jde o jednu silnici I. třídy spojující poměrně velká města a sloužící zároveň mnoha obyvatelům řady velkých vesnici okolo ní, aby se do těchto měst dostali. Z úplně stejného důvodu se řeší např. I/12 mezi Prahou a Kolínem, I/2 mezi Prahou a Kutnou Horou nebo I/46 mezi Olomoucí a Šternberkem, které všechny fungují i jako významné sběrné komunikace pro obyvatele celého jejich okolí.
Je vidět, že to tam neznáte. To je hodně osídlený kraj, navíc celkem zazobaný, a důsledkem je značné přetížení stávající sítě a hustý provoz v centru obcí.
Vaše argumentace by platila spíš někde na Vysočině nebo v Novohradských horách.
Neztrácí. Takovéhle nesmysly mohou psát jen místně neznají.
Takové nesmysly mohou psát jen dopravní indukce neznalí.
Bavíme se tu o skoro 25000 obyvatelích, které jste vynechal (a leží na sever od výše zmíněných až k polské hranici). Ti cestují směr Ostrava velmi často a je to více obyvatel, než žije v Hlučíně a Kravařích dohromady.
A existence zmíněné komunikace je pro ně dost zásadní.
Čím vic obchvatů, tím lépe, každá doprava která nemusí projíždět skrze obec ale může okolo, tak to pomůže všem, obcím, kde lidem nebude vadit plno aut, hluk, smog, ale také řidičům, nemuset řešit pořád 50, policajty a chodce. Když daná obec není cílem cesty, tak by mělo být možné ji objet a nezatěžoval místní.
Snad do budoucna vyřeší napojení u Opavy. Teď to bude zapichlé, jak byla D35 u Olomouckého Globusu do kruháče. Snad to do budoucna propojí se severním obchvatem a na kruháč to bude připojené z nějaké trubkovité MÚK.
Tak si to pamatujte všichni, kdo budete remcat, až už to bude skoro postavené. Teď se můžete ptát projektanta na detaily stavby a nechat si od něj všechno vysvětlit. Pokud tohoto nevyužijete, měli byste pak už držet rty.
A k cemu to bude dobry? Zeptam se, projektant mi detailne vysvetli, ze to bude, jak chce on. Ja bych rekl, ze remcat je zakladni lidska potreba :), tak me ji neberte.
Poptávka po dopravě je v této relaci obrovská, ale že by se někdo zamyslel nad tím zda je třeba ji všechnu ukojit pomocí IAD, to už ne.
Tramvaj do Hlučína a zpět do Poruby? To zní jako hezká okružní jízda. Možná i smysluplnější než do Karviné.
No nevím, Hlučín má 13k obyvatel, Karviná 50k a Orlová po cestě 27k
Prodloužení tramvají do Hlučína trasou, kterou už svého času jezdily, se občas přetřásá, ale tam by bylo nutno získat nějakou tučnou dotaci + překonat nezanedbatelný místní odpor NIMBYs. Dnes se tratě stavějí podstatně hůř než před sto lety.
Zatím budeme rádi za tramvaj na osmý obvod, i ta se pěkně vleče.
Jsem zvědav, co za sajrajt najdou na druhé straně Odry (49.8625694N, 18.2508367E).
Kdysi tam byla štěrkovna (?) a tu zasypali snad v 80. letech. A určitě tam zavezli něčím naprosto zdravím, když je v okolí tolik odvalů, chemiček a podobných….
Najdou tam hlušinu z okolních dolů. Jako kluk jsem to v 80. letech pozoroval, jak to zasypávají.
To bude na dlouho.
Doufám, že po zprovoznění této stavby se dosavadní silnice Hlučín-Petřkovice vrátí dráze, a že se vymyslí nějaké napojení na Ostravu
V zemi zaslibene, ktera auty a silnicemi oplyva?
„O distančním projednání rozhodl kraj pod vedením hejtmana Bělici (ANO)“
Doporučil bych autorovi nastudovat si rozdíl mezi výkonem státní správy a samosprávou. Politické vedení krajů (obcí, měst, ministerstev) by opravdu nemělo zasahovat do výkonu státní správy, do jednotlivých správních řízení, která vedou příslušní úředníci.