Novou lávku přes Smíchovské nádraží vyprojektuje Sudop, stavět se má v roce 2022
Lávka přes Smíchovské nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nové přemostění spojí Smíchov a Radlice s novou čtvrtí developera Sekyry. Vyjde na 237 milionů.
Prosím nepiště, že něco vyhrál SUDOP a jeho satelity. To je jako jít do sázkové kanceláře a sázet na to, že letos bude pršet…
Všimli jste si na vizualizacích Škody ČS-4? Mě pobavili 🙂
https://www.iprpraha.cz/smichovcitysoutez
vč. příloh vizualizací
Proč? Vždyť hned o 50 metrů vedle bude celý nádraží coby „lávka“…
Takových nesmyslných projektů jsou celé archivy …
To spíš vypadá, že ta lávka tam bude dřív než celý (zbytek) autobusáku
No my ten Sudop nemít, tak asi tak akorát taháme sáně i v létě. 😀
Podle toho nákresu mi připadá, že bude zrušený přístup na nádraží z Radlické ulice. To je určitě škoda.
Vypadá to, že z Radlické se bude chodit mezi těma novejma barákama k lávce.
Ty vizualizace se mi libi. Snad se toho dockame do r. 2030. Soucasna podoba nadrazi vyzyvala k sebevrazde jiz pred 30ti lety.
Přímé spojení do Radlické bude velký přínos. Ale proč by mělo současné nádraží vyzývat k sebevraždě? Pánovi chybí káva za 70,- v papírovém kelímku? 😀
Nadsázka ne? Krásná ta stanice zrovna není.
Kdyby se ubourali ty odporné stánky před budovou a uvnitř zlikvidoval vizuální marketingový smog a uklidilo se, nemám s ní nejmenší problém.
Služby pro normální cestující typu pekárna už byly zrušeny, čeká se na zázrak a příchod toho kafe za 70,- v papírovém kelímku 😀
Stanice má být především funkční. Na krásu to nejezdí
Mne je spíš záhadou, proč není do nové zástavby v areálu dnešního Společného nádraží zakomponovat současnou lávku po jejím zkrácení a patrně i přizvednutí (výška troleje a také připravovaný přechod na střídavou napájecí soustavu 25 kV).. Vždyť by to bylo hezké spojení nové a staré architektury…
V nové zástavbě se to asi nelíbí architektům.
Když se to zvedne, tak bude potřeba udělat nové schody na obou koncích. Nebude to bezbariérový. Sice dneska taky ne, ale od předělávaných věcí se to ta bezbariérovost očekává.
pokud mají na lávku vést eskalátory, tak si to nedokážu představit. Ale lávka se dá určitě použít jinde, třeba na plánovanou cyklostezku přidruženou k mostu ve Skochovicích.
Když to přemostění má mít až 33 metrů na šířku, nevešel by se tam třeba nějaký pruh pro cyklisty? 🙂
Tak on se tam ma vejít i pruh pro autobusy 🙂 Jen teda neni jasne jestli to je součástí těchto 33 metrů a nebo jestli to bude součástí až dalšího mostu.
Co to jsou za vagóny od toho RJ?
To jsou růžičky v kupečkove verzi (ty s automatickým a dveřmi)
Musím se přiznat, že mi ta lávka také není nějak jasná. Když se dívám na obrázky 3 a 7 tak se mi zdá, že je ta lávka přiřozenou součástí celého terminálu a nějak si ji nedovedu konstrukčně představit samostatně.
Ja teda ani moc nerozumim tomu, jak by „lavka“ mohla byt siroka 33 metru. To preci uz neni zadna lavka, vzdyt je to jeste o vic jak 5 metru nez Nuselsky most. Ale jsem naprosty lajk, vubec tomu nerozumim, tak jsem to asi blbe pochopil…
200 mega za lávku? A jo, vlastně, jsme u cajzlů. Proto se ani neptám, k čemu bude, když má být kolejiště zastřešeno pro bus terminál
Podle ceny odhaduju 20 mega za výtah a 10 mega za eskalátor, nebo je to naopak? Ještě by se do té ceny vešlo pozlacené zábradlí a USB-C zásuvky každý metr.
A wiffi !!
A na obou koncích stánek s kafem za sedmdesát.
Protože wiffi a kafe to je to nej ,nejdůležitější
Ty cajzly jste si mohl nechat od cesty. Taky Vám neříkáme, že jste vesnickej pepík.
Tak kdo jiný!
Já teda nevím, ale z nádraží zmizí odstavné koleje. Zajímalo by mě kde bude RegioJet parkovat vlaky. Za mě zbytečná přestavba.
V Malešicích
Kdepak v Malešicích, RJ má již koupené pozemky na vlečce v Dolních Měcholupech.
Jo šest krátkých koleje, na kterých se popere s poštou a Arrivou a KŽC. Když bude dobrý den tak dvě možná pro RJ zůstanou k použití.
Jsi mimo, Regiojet koupil vlečku zaústěnou do žst. Praha Hostivař, jde o vlečku, kam je napojen například Kovošrot. Tam se prát s Arrivou a ani s KŽC, rozhodně nebude.
Byl jste v té žumpě, které se říká nádraží, někdy v poslední době? Já tamtudy chodím 2x denně a její jediné pozitivum je, že se tu dají natáčet filmy odehrávající se v minulém režimu či v KLDR
Blbost, zajímaly by mě konkrétní prvky nebo uspořádání které Vám tolik vadí. Málo skla a chromu? Chybí káva v plastu za 70,-?
Byli, často tam sleduju parní jízdy. Jediný problém vidím v absenci bezbarierových přístupů na nástupiště. Na to první se dá dostat krkolomně přes tu rampu u tramvajové smyčky, akorát je tam teď závory tak se to s kočárkem blbě podjíždí. Zbytek se musí tahat po schodech. Jinak jsem si všiml že je nádraží čisté, nijak zvlášť rozbité není, informační systém funguje. Co by cestující ještě potřeboval kromě estetického zážitku? Fakt má smysl vyhodit miliardu na překopání budovy aby se tomu dal moderní háv, přidalo pár miniobchůdků a jako vedlejší efekt tam teda přibudou ty potřebné výtahy?
Jenže o trom nesmíte přemýšlet jen z pohledu dnešních vláčků. Ten nový terminál do sebe vtáhne také autobusy (místo naprosto odporně nechutného autobusáku na Knížecí, i hnusných stanovišť před nádražím, kde je zima, fouká a prší tam, na lavičku si sedne jen někdo v brnění – protože normální lidé mají strach že se napíchnou na tři jehly s pikem). Pak je také součástí na stavba SŽ a napojení na zcela novou výstavbu, která tam probíhá. Takže ano – sice ta současná budova není úplně příšerná (v porovnání s jinými nádražími v ČR), ale přesto je naprosto zjevné, že současným a… Číst vice »
Existuje vůbec jiný projektant, než tato mafie?
Existují, ale ti si ani neškrtnou.
Ale skrtnou. U nas mame prace na roky dopredu a navic hledame 3 lidi.
Metroprojekt, MacDonald, Valbek, Pragoprojekt, Sudop Brno
Technicky je Metroprojekt také SUDOP Group.
Existuje. Sagasta, Metroprojekt, Valbek, Elektrizace zeleznic, Stosmol, Elektroline, Pragoprojekt…
Co třeba AFRY s 300 projektanty.
Ano, to taky. Vypsal jsem zatím jen ty, se kterými už mám nějakou zkušenost.
Není projektant jako projektant. A to že budeš mít hromadu projektantů ještě nemusí neznamenat, že jsou to projektanti kvalitní a se zkušenostmi a dokážou odvést kvalitní práci.
Nehledě na to, že kvalitních a nakonec i těch méně zkušených projektantů dopravních, elektro, TZB, zabezpečováci atd. je sakra málo.
To ano. I s takovými jsem se setkal. Sám se nepovažuju za supermana, ale snažím se odvádět svou práci s maximální pečlivostí. Bohužel je to spíš na škodu, protože z toho mám akorát nervy a stres.
Pak se nabízí otázka, jestli jsou ti ostatní tak zavaleni zakázkami, že další nezvládají, tedy mají málo lidí, anebo to Sudop vyhrává/dostává podezřele často.
Jsou. Projektanti fakt nejsou. Nejsou lidi, co umí kreslit, nejsou ti, kteří by ty nové mohli vést. Kolega zvládne při své práci vést jen dva lidi. Mě a kolegu.