Novou expresní linku z Prahy do Polska zajistí České dráhy, daly nejvýhodnější nabídku
Hlavní nádraží Gdyně. Autorstwa Travelarz - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=35251605
Smlouva s ČD bude uzavřena na období od prosince 2024 do prosince 2034. Zájem projevily ještě Leo Express a RegioJet.
Vícekrát jsem byl v tomto místě, a na nádražích jsem potkával Poláky s dorazy, jak se dostanou do Prahy. Takže zájem by byl. A to, jestli vlaky ČD budou vytížené, záleží na ČD! Otázka totiž je, v jakých časových polohách a jaké kvalitě budou svoje vlaky provozovat!! O půlnoci asi nikdo z Poláků z Vratislaví do Prahy jezdit nebude, a taky stará precalouneni ( a to ne vždy) Béčka dnes už dělají akorát OSTUDU!!!
Vemte si práše, strýcu.
Ta brejle ř.754 na úvodní fotce má tedy dobře trapnej nátěr… to se zas vyřádili nějaký neználkové
Ještě že zákazníka zajímá ten nátěr.
Praha tak získá přímé spojení k Baltu: už teď má, EC Berliner Praha – Kiel
Čtu zde komentáře, či to je ekonomické? Jako člověk, co na dráze už nějaký pátek dělá, pracuje a i v této destinaci, tak mohu říci, že vlaky jako Bohemia či Baltic jezdili hodně vytížené. Trochu méně to bylo přes samotnou hranici (mimo svátků, víkendů a prázdnin), ale na každém samotném území, ty vlaky měly význam. Stejné to bylo i s rychlíkem Plzeň – Praha Jeseník a zpět. Když se jednalo o jeho ekonomické situaci (víkend, svátky prázdniny excelentní) v pracovní dny horší v úseku Letohrad – Hanušovice. Tento spoj tenkrát zrušil hejtman Pce kraje (úsek Potštejn – Červený Potok), že… Číst vice »
To je sranda. Včera jsem tu trasu Gdynia – Wroclaw – Lichkov – Letohrad – Praha projel. Akorát je sranda, že ve Wroclawi IC z Gdynie ujíždí o 4 minuty přípoj na Lichkov a další jel za 2 a půl hodiny. Ale jinak Poláky chválím. Proti nám jim to tam jezdí fakt slušně. Tam kdyby bylo zpoždění tak časté jako u nás, byl by tam dobrej chaos.
Proti nám to jezdí v Polsku celkem otřesně, velká zpoždění nevyjímaje.
Jako myslíte takty? To asi jo, ale na nádražích jsem info o zpoždění slyšel minimálně, narozdíl od nás, kde je zpoždění v posledních letech standart, a ldyž přijedete do Prahy na hlavák tak tam zpoždění svítí u více vlaků z 90 % případů.
Na hlavních trasách mezi metropolemi to dnes jezdí výborně. Před 10 lety byly polské dráhy skansen, jenže ty doby dávno minuly. Pamatuji Varšava – Gdaňsk mezi 5 a 6 hodinami. Dnes mezi 3 a 4. Ale vázne to už od hlavních center ke hranici, platí to o trati Wrocław – Międzylesie. Tam zpoždění bývá, to je pravda…. Jak vidím, je v ČR pořád snaha pohlížet na Polsko jako na nějaký méně vyspělý stát. A řada lidí tyhle pohledy papouškuje, aniž by s tou zemí měla nějaké zkušenosti. V mnohém nás Polsko předběhlo, v rychlosti budování infrastruktury už vůbec. V oblasti… Číst vice »
To že lépe čerpají dotace jsou větší trh, tedy mají i lepší služby ještě neznamená všechno. Ta země má oproti nám brutálně vyšší emigraci a velmi nízkou porodnost, počet lidí a seniorů pod hranicí chudoby, to jsou všechno věci, které je v budoucnu dostihnou.
Je ostudné, že z Pardubic do Vratislavi to dnes trvá 4-5 hodin, s tím, že 2x za cestu trnete, zda vám neujede přípoj. Pokud chcete mít jistotu, že dojedete včas na určitou hodinu, pak musíte jízdu plánovat na 6-7 hodin, např. 8,07-14,19 s hodinou prodlevy v ÚO a Lichkově. Přitom za 6h se dá dojet až do Krakova (když to nemá zpoždění).
No doprdele práce,jak se to mohlo stát? Jaktoze nevyhral rj nebo leo? :O
Protože se ČD pomalu začínají učit chovat se tržně. Zjistily, že není jistota, že dostanou všechno nabagrováno bez soutěží.
My v Egyptě brali na průjem Antinal. Jinak doporučuji paralen a chodit dokolečka
Ještě bych dodal, že jak se teď píše jak Češi objevili Polský balt, tak myslím že by bylo zajímavé kdyby se RJ vykašlal na celé Chorvatsko s jejich katastrofální infrastrukturou, a místo toho zavedl nějaké sezónní koupací vlaky z Česka právě někam k Baltu.
Předesílám, že já osobně, kdybych si měl vybrat dovolenou u moře v Chorvatsku nebo v Polsku, jednoznačně volím Polsko. Ale silně pochybuju, že potenciál českých cestujících k polskému Baltu je srovnatelný s potenciálem chorvatského Jadranu.
Polsko je super, byl jsem tam, je tam zajímavá příroda, opevnění pobřeží z WW2 a studené války, vůbec to není turisticky špatné. Ale jako koupací destinace typu Chorvatsko mi to teda moc nepřišlo, v srpnu tam na pláži bylo pět a půl člověka a leželi za zástěnami proti větru, někteří v bundách. Moře dost studené a pobřeží větrné, takové spíš jako na britský styl.
Přesně tak, my jsme tam v tomto duchu několikrát byli (před dětmi), mě se tam velmi líbí. Nicméně představa, že Češi vymění Chorvatsko za Polsko, je úsměvná.
přesně tak, to jen někdo uvažuje moře jako moře… ale o tom to přeci není…
Přesně. Vítr, kosa a moře co nemá ani dvacet stupňů. Reklama na chřipku
Z otužování se chřipka nedostává.
Ještě bych reklamovali slanost 😜
v srpnu je už kolikrát pozdě, no. My jsme tam jednou takhle byli a počasí se pomalu zhoršovalo už od prvního dne. Ale taky jsme tam nebyli kvůli koupání.
Naopak, v srpnu je Balt nejvíc vyhřátý a naopak nejméně srážek. Na koupání naopak doporučuju srpen, ideálně první polovinu až tři týdny.
Jasně pořád je to Balt, ale šance v té době jsou nejvyšší 😀
to je prave to spravne – žádné davy- . studena voda… v porovnani s hr určitě. ale zadna kosa to neni .
neco na ty halucinace berete? k jadranu jezdi miliony, k baltu vyrazne mene.
Jestliže se má globálně oteplovat, tak i studená moře budou čím dál teplejší. Jestli se Chorvatsko bude neustále prodražovat kvůli lidem z Německa, Rakouska, Slovinska a Švýcarska, tak východ bude muset začít jezdit jinam, což už se začalo dít.
ceska turistika do chorvatska 2019 vs. 2022: +13%, 890 tisic turistu. a letos se ocekava milion.
zajem o polsko sice roste, ale z velmi maleho zakladu a absolutni pocty turistu nikdo neuvadi.
preliv mezi jadranem a baltem, cha cha, zcela marginalni.
Kvuli lidem ze Slovinska asi ne. Ti maji more svoje
Kousek, plný Rakušáků a Švýcarů. Kdo nesere zlato, jezdí alespoň na ostrovy kousek od Slovinska do Chorvatska, Slovinský SPZ jsem často viděl až u hranic s Bosnou.
Jo, 43 km 🙂
Možná vaše závity jsou přehřáté. Chorvatsko drží nad vodou právě Češi. ti ostatní jsou jen příjemný binus
ČR je v počtu osob až sedmá skupina v Chorvatsku, něco kolem 6-7% z celku, to by nedrželo nad vodou, ani kdyby tam utráceli ze všech nejvíc, což utrácet nebudou, ze 20 nejčastějších států jich je 16 bohatších než ČR a jsou to země, co tam létají, nejezdí 60 let starými vlaky, autobusy nebo auty s řízkem a paštikou ve slevě. Řekl bych, že se tu závity přehřáli někomu jinému. Na Seznamu je zrovna článek klimatického vědce, který do Chorvatska každoročně jezdí a který právě to co píšu predikuje, uprostřed léta teploty, že tam řada lidí ze severu nevydrží, bude… Číst vice »
ještě pár let , ve splitu bude 45 ve stínu a balt bude plný 😃
Vraťte mi to všechno zpět
na tábor chci k moři jet
co má v létě deset stupňů…
https://youtu.be/LPM-kykP0Vo
Však ono na konci století bude mít více než 10.
Ono to má už teď více než 10 °C, osobně vyzkoušeno letos poslední týden v červnu, takových 17 nebo 18 °C tam bylo 🙂
Souhlasím. Z Wrocławi do Gdyni Gł. nejkratší doba jízdy 5 hodin (pár PKP IC „Heweliusz“, ten zkrátil oproti minulu dobu jízdy Wrocław – Poznaň, tam rekonstruovali celou trasu, a Heweliusz na rozdíl od dalších IC zastavuje na tomhle úseku jen v Lešně). Praha – Wrocław dnes při stavu trati Międzylesie – Wrocław bylo lze s klasickou vozbou přes Pardubice – Ústí n.O. ujet za 4hod 15min až 4hod 25 min. Výborné by bylo, to je to kdyby: Kdyby se povedl čas Praha – Wrocław pod 4 hodiny (aspon 3h. 45 minut – z hlediska mj.obratů souprav.) To by i vyšlo… Číst vice »
Zajímalo by mě s čím se tam Leoš hlásil, vzhledem k tomu že je nutná spolupráce s PKPIC (jedná se o prodloužení stávajících IC Gdynia – Wrocław) a on přitom žádné lokomotivy ani vozy nemá, takže vyrovnávka výkonů by nešla.
Koupit nebo pronajmout, se dá vše
RJ by to udělal tak stejne
Nepotřeboval by desítky lokomotiv, ale jednotky – během roku by to v nějakým poolu sehnal, vagony co Evropa (a možná i Renfe) dá. Zase tak moc by toho nebylo, aby to nešlo dát dohromady. Spíš jde o to, jakou kvalitu by pak ten vlak měl.
Souprava „Co depo dalo“ je k vidění ledaskde v ČR.
To by mě zajímalo, co může RENFE na normálním rozchodu nepotřebného dát. 🙂
Podvozek se dá (možná) ještě vyměnit, ale co průjezdný průřez?
A proč v současné době přijíždí IC od Gdyně do Wroclawi a vždy pár minut předtím ujede vlak do Lichkova?
„Ministerstvo pro novou expresní linku nepožaduje nová vozidla.“
Pěkných pár tisíc kilometrů už jsem letos v Polsku díky nabídce Multiprzejazd vlaky najezdil a to naprosto nejhorší tam předvádí ČD.
Nic šílenějšího, než koženkové B a AB s jednou jedinou zásuvkou na chodbě na spoji TLK Roztocze Bohumín – Lublin, na tamních kojejích asi nepotkáte.
Ty vozy si pronajímají PKP IC. 🙂
Akorát že vozy na tyto sezónní vlaky si PKP IC objednává u ČD. A objednává si přesně ty vozy, které tam jezdí. To, že ty vlaky jezdí z a do Bohumína je pouze z důvodu údržby souprav. Jinak by to byli pouze vnitrostátní polské spoje.
dotaz: polaci si v čd objednali vagony aby měli čím jezdit? z důvodu nedostatku vlastních? dik
Dá se říct. Ohledně vozového parku PKP IC je spousta informací a hlavně čísel v tomto článku:
https://transinfo.pl/interwencje/posel-zadal-15-pytan-o-tabor-pkp-intercity-resort-odpowiada/
Přesně tak to funguje a už to se tak dělá dlouhá léta protože u nás až teď se uvažuje o nákupech lokomotiv a vozů atd
Kdo, že je provozovatelem toho vlaku na polském území? Co si PKP objednalo to dostalo.
Ne co si objednalo, ale s čím bylo spokojeno.
Každopádně nemá smysl za to kritizovat ČD.
https://natemat.pl/213835,bez-pociagu-do-pociagu-czeskie-wagony-na-polskich-torach-to-cofniecie-sie-o-pare-lat
Myslíte, že cestující tohle zajímá?
Ti pouze vidí tu hrůzu, do které pravě nastupují a všude loga ČD a nápisy České dráhy.
Je prostě ostuda, že ten šrot do Polska nabízíme a de facto zneužíváme situace, že jim vagóny chybí.
Zneužíváme? Vítejte ve světě obchodu, nabídky a poptávky. Vyrážím do Globusu, ty *** zase zneužívají toho, že nemám doma nic k jídlu.
V globusu ..v té jejich jídelně celkem dobře vaří ne?
jasně , třeba sekanou nevynechám – tedy odřezky z jejich vlastní bourárny
Přesně ty lidi, co jsem vídal v Globusu v tý jídelně se ládovat sekačkou, vystoupili v sobotu v Lebě a já se obrátil a prvním vlakem jsem zdrhal z toho šílenýho místa. Tedy pardon, prvním vlakem ne, až třetím. Do dvou jsem se nedostal.. neměl jsem chuť se prát o místo s davem Poláků v oblečení z nejlevnějších „butiků“ 😀
Řekl někdo kdo si myslel že je jediný boháč
Proč ostuda? PKP poptalo s parametry, ČD mělo pár Áček a Béček k dispozici a Polákům to stačilo, tak je to jejich problém.
Maximálně se to bude muset mediálně vykomunikovat, že to je problém PKP ne ČD.
Nedělejme z nich chudáky, ČD neudělalo nic nemorálního, v nabídce nijak nebalamutili.
Nejlepší by bylo přelepit loga ČD zvenku za polská…
Řadový cestující nějaká loga na vozech nezkoumá a neanalyzuje, proč jede vůz ten a ne onen.
Kolik toho máte v Polsku naježděno a s kolika Poláky jste se na tohle téma bavil?
Normální cestující neřeší obchodní vztahy PKP IC – ČD ale „co za złom Czesi znowu nam tu przysyłają?“
Takže PKP dá poptávku, ČD nabídnou Béčka, která splňují podmínky, PKP nabídku přijme, a špatné jsou ČD, že nabídly něco, co odpovídá poptávaným parametrům?
To je logika, ale což, když i Čech dokáže nadávat, že ČD nasazují šroty a nedokáže pochopit, že to stačí objednavateli (kraji, MD), tak se vlastně není co divit.
Tak ať ČD požadují, aby PKP vydalo prohlášení, ve kterém situaci osvětlí, když Vás tak trápí, co si myslí, ale pochybuju, že to ten „normální cestující“ pochopí, protože jeho přeci nějaký vztah mezi dopravci, či nedej bože mezi dopravcem a správce infrastruktury nezajímá.
Zkusím to ještě jednou:
Kolik toho máte v Polsku naježděno a s kolika Poláky jste se na tohle téma bavil?
A co to má s tím společného?
Provozovatelem je PKP, to ať si to vykomunikuje, je ostuda PKP, že jim chybí vozy ,ne ČD.
Já stále nechápu, proč bychom se měli stydět, za to, že PKP stačí Béčka.
Nebavil, protože je mi to úplně jedno, kdo není ignorant, tak ví, kdo je dopravcem, a na koho se obrátit, a kdo je, tak tomu nepomůže ani svěcená voda.
Má to s tím společného vše.
Do Polska pravidelně jezdím, autem i vlaky, polsky se plynně domluvím a tak znám názory mých polských spolucestujících na koženkové B a AB v roce 2023.
Pro ně to není polskou stranou objednaný a nějakou shodou okolností českou stranou dodaný šrot; pro ně to je prostě český šrot.
Což je ta „nuance“, kterou absolutně nechápete…
Vy znáte všechna fakta, ale vyvozujete špatné závěry.
Ne nechápu, ČD jen nabídlo vozidla v rámci poptávky PKP. Problém je jen mezi ČD a PKP, aby tedy PKP ČD donutilo přelepitbloga, nebo mediálně vykomunikovat, že to oni daná vozidla pronajala.
Ale zjevně patříte k těm, co nadávájí na ČD (když tak Poláky hájite), že jezdí se šroty, a nejsou schopni pochopit, že jezdí s tím, co objednavatel zaplatil. A za zpoždění může ČD, protože rozdělení na dopravce a správce infrastruktury Vám nic neříká.
S tím mělo navíc bych byl tento rok opatrnější – často se ukazuje, že navíc moc nebyly a někde třeba trošku chyběly
Dobře, tak v době, kdy se smlouvy uzavírali, byl nadbytek.
Nechceš už se konečně naučit česky? Shoda podmětu s přísudkem, atd. Ony smlouvy se uzavírali? Vždyť je to hrozné. A tihle křičí nejvíc. Smutné
Když dojdou argumenty, tak začneme útočit na gramatiku? Ok udělal jsem chybu a nevšiml jsem si ji, ale kdo se někdy neupsal?
Bereš to co za co zaplatíš
Nejen roztoče, ale i šváby a mor 🙂
Protože to jakby není spoj ČD jenže nejbližší úvrať je v Katowicach takže právě proto konečnou je Bohumín
Ještě že těch vlaků Ústí-Praha dnes jezdí tak málo. 😀
Každých 30 minut jede aspoň 1 vlak, to vám přijde málo?
Ex5 – Berlin – Praha
R15 – Cheb – Praha
R20 – Děčín – Praha
U4 – Ústí nad Labem – Praha
Takže nebreč že nemáš nic na výběr..
Asi myslel Ústí nad Orlicí. Další Ústí je u Vsetína
I tak to není problém se dostat do Prahy, buďto Rychlíkem, Leo Expresem, nebo s přestupem v České Třebové.
To taky bude chtít hodně nízkou inteligenci, nepochopit tak zjevný sarkasmus. Narážel jsem na kapacitu, za celý bílý den tudy projíždí dálkové vlaky v intervalu 5-20 minut za sebou, ale jim je to pořád málo.
Měl být konkrétní. Když se řekne Ústí, kromě Východočechů každý ukáže na krajské město. Jen pár lidí se zeptá, jaké Ústí 😜
Když se bavíme o vlacích do Polska, taky by většině železnicí políbených došlo, že nemyslím Ústí směrem do Němec, ale na druhou stranu.
Nebylo to srozumitelný text. Ale to se stává 😉
Jenže vy jste to nikde nezmínil… Navíc když se ve většině případů řekne „Ústí“, tak tím se myslí Ústí nad Labem, nikoliv nad Orlicí.
To už je jedno…
Byl jsem kdysi kdesi ve Východních Čechách kupuje lístek do Prahy a dostav na vybranou přes Ústí, nebo tuším přes Letohrad, upřímně vyděšen a volil druhou variantu, ježto přes Ústí nad Labem jsem skutečně jet nechtěl … pozdě mi došlo, o jaké Ústí šlo.
Já jsem políbený železnici až dost. Můžeme si o tom někdy popovídat. Ale zpět k tématu. Českým fenoménem je neuznat vlastní chybu, ale kopnout si kolem sebe. Takže Ústí a Ústí. Berete něco na tlak?
Za Čecha jsem se nikdy neoznačil, na tlak jako někdo v šestadvaceti, co roky závodil v atletice, opravdu myslet nemusím.
Jaky bude jízdní řád … Doufám že bude ráno do Vratislavi a večer zpět s připojí v Ústí Pardubicích Kolíně atd. aby se to dalo použít na jednodenní návštěvu Vratislavi
Dotaz chápu, ale jednodenní turistika není segment cestovního ruchu, kvůli kterému státy podporují mezinárodní dopravu…
A kvůli jakému segmentu ji podporují?
Když zůstaneme u turistů, tak kvůli těm, co v cíli utratí nějaké prachy. Jednodenní návštěvník bez noclehu a s vlastní svačinou v batůžku není ekonomicky zajímavý.
1. Proč by nebyl také zajímavý, když je jedním z těch, kdo zaplatí jízdné?
2. Mnozí jednodenní více či méně utrácejí i kromě toho jízdného.
K bodu 1: bude záležet, jaký bude poměr tržeb za jízdenky a platby od objednavatelů. Vzhledem ke zdejšímu volání po levných přeshraničních jizdenkách??
Jsou to samozřejmě spekulace, ale zeptejte se někoho z Czechturismu nebo podobné agentury – ekonomicky zajímavý je host, který v destinaci několikrát přespí v hotelu, jí v restauracích, využívá služeb, nakupuje v obchodech. Turista bez přenocování si dá oběd, koupí si vstupenku někam a tím to končí.
Tak vylet kdy cely prvni a cely posledni den zlikviduju cestou, misto toho abych byl na miste treba v 10hod a zept odjizdel treba v 17-18hof nedava smysl ani na dva, tri ci vice dnu. A za mne se vubec neuskutecni
Wtf??
primárně by měli jezdit k baltu , tak za mě je nejlepší vlak přez noc a s lůžkovými vagony.
Vždyť už teď jezdí k Baltu pirát z Bohumína
Pak že nejsou peníze, když se může platit převážení vzduchu přes hranice.
Nějak nechápu pointu příspěvku. Jako důvod je v článku uveden zvýšený zájem o cestování lidí k Baltu.
A těch zbývajících 8 měsíců v roce?
Spíš 10.
Ještě jsem slyšel o pár lidech z Javornicka, kteří jezdí pro své děti studenty do Náchoda, když jedou z Prahy. Tak by jeli jen do Klodzka. 🙂
Ono se do Polska nedá jezdit i další měsíce? A myslím, že v článku je uvedený i důvod cestování na hory. To jsou ty reakce bez rozmyslu.
Jelikož máme vyšší daně a cenu energii než v Polsku, tak aby tam ještě více lidí mohlo jezdit za levnějšími nákupy, podporovat tamní ekonomiku a stát. 😀
Tak Leoš si tam nepřijel jen tak, ale vysoutěžil linku. Tím chci říct, že ikdyby tu linku yvsoutěžily ČD, tak zadarmo s tím osobákem do Pardubic neopjedou.
Jen pro připomenutí, Leo Express chtěl nejprve v Pce kraji linku Pardubice – Chrudim – H. Brod, kterou nedostal z…..? NAKONEC hejtman slíbil tuto trať 😁.
Tak o měsíc méně, co například adventní trhy?
Já tedy třeba za sebe mohu klidně říci, že do Wrocławi či přes Wrocław jsem za poslední rok jel několikrát i v říjnu, listopadu, prosinci, březnu či dubnu a opravdu se nepovažuji za nějakou anomálii. Pakliže jsem jel přes Trutnov a Sędzisław do Wrocławi, tak Vám garantuji, že už od
Lubawky máte vlak plný, přes Lichkov uznávám, že až od Kłodzka.
Tak ono se nejak poresi tech pres 100 miliard zavazku Skupiny ČD.
Prodej VÙz a ČD CARGO asi veritelum Skupinely nebude stacit
Ona poptávka asi bude. A i vnitro na obou stranách bude slušné, z Letohradska do Pardubic a Prahy. Když bude přípoj v Lichkově na DM, tak to bude mít velký potenciál na jednodenní výlet za truristikou či na běžky i z Prahy.
Na Polské staně lze očekávat od Klodzka též slušné vytížení, neboť tam nyní rychlejší spojení neexistuje. Zbývá tedy nejslabší úsek, který má necelých 50km, nic hrozného na tak dlouhé lince.
Na Dolní Moravu už jezdí vlak? Na autobusové spoje Lichkov – Dolní Morava nejspíš Pardubický kraj nic nedá!
Vždyť za hranicí to už bude na polské straně to utáhnout
Je to chyba. Nebot nejsou penize.
Tegiojet na Ukrajinu a do alChorgatska nepotrebuje provozni dotace.
Pokud snad dotovat, tak leda roziezd linky. Napr prvni dva roky plnou dotaci, treti rok polovic a pak bez dotaci.
Vzdyt takto ze statnich penez byl pod
… byl podporen roujezd nove linky CD = pet
Pardon… = letos tuto linku uz CD iezdi bez statnich dotaci, pokud se nepletu
Takže bez dotací máš problém jenom v tvý hlavě ?
To nestojí za to odpovídat na cypiny
je to axel!
A každodenní plevel v diskuzi pod téměř každým článkem jako z dob Axela / Olcita je zpět.
Prosím nekrmit trola.
Ví se s čím to budou jezdit? Internet by byl fajn. Bohužel jich je málo.
Beztak nějaká Bmz, pokud to vůbec nebude něco Polského.
ČD je silná v lokomotivách, tak by to Praha-Wroclav zvládla sama, zato slabá ve vozech, Polsko to má přesně naopak.
V Polsku je v dálkovce otřesný jízdní řád typu pár náhodných výstřelů denně a ni pro tak malý počet vlaků nejsou schopni zajistit odpovídající vozy a stále provozují kupé po osmi.
Ale ve vozech na 160 s kotoučovou brzdou.
Tak to je super, kdyz vlak ve chvili kdy clovek potrebuje nejede, ale prijede uz za X hodin ze pal ma kotoucovou brzdu.
K tomu se tam hodně vozů vyrábí a modernizuje.
Ale na jizdním řádu typu balkánský bordel, kde takt je sproaté slovo, to vidět není.
Takt tam není sprosté slovo, ale slovo, které znají jen hudebníci.
Což není tak úplně pravda, protože ty osmimístné vozy z drtivé většiny prošly přestavbou na obdobu našich Bee238, případně na klimatizované velkoprostory. https://bazawagonow.pl/modernizacje.html
Když jsem tam dálkovkou poprvé a naposled jel, tak tam byli zrovna jedny z těch mála osmimístných a stačí se podívat na jejich JŘ aby člověk viděl, že se nic a cestující je pro ten zkostnatělej moloch zralej tak akorát na privatizaci obtížný hmyz.
proti pkpic zlaty cd…
O kolik by tam více soukromník zavedl vlaků?
Pro debilní mínusáře, PKP IC jezdí na komerční riziko.
Pokud tam budou jezdit ty poklady co na dnešním nočním rychlíku z Bohumína k Baltu, nezájem cestujících se velmi rychle vrátí. A že by měli dost Bmz, aby to odjezdili bohužel pochybuju.
Příští rok by měly už přicházet Interjety. Také mohou být nasazeny vozy PKP ICC.
Pardon, ComfortJety.
Tak jste si kopnul a co dál? Změnilo se něco?
Vždyť má pravdu, celý PKP IC je nefunkční bordel na kolečkách, lepší se obloukem vyhnout.
Odhadem 1500 vlakovych km denne?Tj. cca 0,5 mil. vlkm?
Tak to jsem zvedav ktere statni dotace budou vypnuty. Rychliky R27? R15? Vzdyt od Usti do Chebu to zastavuje casto.
Jenom ty dotace na tvoje auto…
Neberu dotace, pokud vim.
A tykani si prosim nechtebdo bolsevicke ci nacisticke stranicke bunky
Vem si prášek! 🙄
A že ty je tak znáš ? Už máš alobalovou čepičku ?
Jakože bez jeho auta by silnice nebyly potřeba? To je ale kravina, když většina silnic tu byla dávno před tím, než pan Threvithic sestrojil první lokomotivu.
Jenže to byly cesty pro koňské povozy.
Já jsem zase zvědav kdy bude vypnut váš flašinet.
Nápodobně, tenhle plevel tu fakt chyběl, navíc pod každým článkem i několikrát.
Při vší úctě, to je zase škvár. Nekrmit trola prosím.
Už přestaň brečet Axel už nikdo není na to zvědavej
Pražáci u Baltu, to je konec 🙂
Se nedivím, když teď budou mít spoustu volných 810… Přeji hezké ráno modří a děkuji za mínusy
První minus za 50 sekund…nic moc modráci…tak co dáme dnes stovku? Bude krásný ropovod z šukafónů proložených šukovleky
Já jsem minus nedal, nicméně se domnívám, že díky Vám se diskuze začala podobat diskuzím nevybouřených chlapců ve věku 11 až 14 let.
Tak nějak. Stranický úkol byl plivat na Dráhy, (kdoví jakej terroristicý stát je úkoluje, asi KLDR) tak se musí splnit za každou cenu.
Vás zase někdo zaúkoloval použít v každém příspěvku slovo terorista?
Nemáte si moc co vyčítat.
Najdi si babu! 🙄
Nevite prosim jestli na te nove komercni lince ČD jezdi vagony 010?
Najdi si babu! 🙄
Tady svuj deficit/touhu asi nevyřešíte. Zkuste napr. seznamku nebo busovy zajezd,
Najdi si babu! 🙄🙄
Hoši, váš vzájemný trolling má své hranice. Takže konec pro oba.
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Na Axelův flašinet asi normálně bohužel reagovat nejde.
Přesně tak, jakýkoli pokus o věcnou diskuzi je jen krmení trola.
Ty jseš super blbec…
Trolling. Ale dost hloupy…
Zajímavé je, že když se nabídkových řízení zúčastnilo více firem a vyhrála Arriva, GWTR, Regiojet, tak se objevili ceny, za kolik daný dopravce bude jezdit v objednávce státu a jaké byli ceny dalších dopravců.
Tady dali ČD nejvýhodnější nabídku, ale nikdo neřekne jakou a kolik nabídli ostatní dopravci.
Určitě neobjevili…
Vždyť je to tam napsáno: porovnání cen zveřejnit jde, detaily včetně cen budou zveřejněny později. Tento postup se běžně používá
Motýly létaly na zelení kopito. 🙃🤪
je to ve clanku napsany, ale 4 odstavce jsou na tebe asi moc, vid?
Je třeba číst cli celý.
Jak je v článku: ČD zvítězily, tak se zde slétnou uštěpační diskutéři, jak vosy na med.
No sláva konečně důstojné spojení Prahy a Vratislavy
podle vzoru kost, kdybyste byl tak laskav…
Ta Vratislava jako ta Bratislava, ne? 😀
Ne když už tak ten Prešpurk
Proč ne rovnou Pozsony?
Vratislav, jako Břeclav🤗
Důležité je to „Pro nezájem cestujících i polských drah bylo ale zrušeno“.
Protože na rozdíl od sezónního koupáku z Bohumína by to mělo jezdit stále. Tzn. zájem turistů celoročně aspoň o Kladsko. Kolikrát pojedete vy?
Pokud to bude zahrnuté v nějaké té příhraniční nabídce „kraj + něco“, nebo na to půjde koupit rozumná příhraniční jízdenka na MPS, plus rozumně odbavit ve vlaku za złote, pojedu, co bych nejel?
Já jsem takto podobně, svýho času, dojel až do Berlina (Vogtland-Expreß) nebo do Bitterfeldu. 🤷🏽♀️ Za EUR 20.00 – 25.00. Vždycky jízdenka něco + Německo za cca dvě stovky, no a pak nějaká jejich nabídka.
Jetí pro jetí sice někoho zajímá, ale jde o to, zda víte, za čím jet do Kladska a zda to budou vědět potenciální cestující z Prahy a Pardubic, aby vlak znovu neumřel na vzduch ve voze.
I ten z Bohumína není plný, většinou do 50 lidí. Ale ten končí v září.
Od Kladska se naplní místní frekvencí, o to nejde. Na to ale nemusí být přeshraniční.
Sice v Bohumíně nastupuje pár lidí, ale potom se to plní celý večer Polákama (možná celou noc).
Wrocław je už hodně za mps
Fun fact: Vlaky nejazdia len pre turistov.
Tak sdělte, proč tam budou teď Češi jezdit. Za prací?
Príma! 👍
Ještě aby tam byl nějaký tarif „jízdné značně snížené“, protože ty běžné mezinárodní tarify moc pro „koupáky“ nejsou.
Teď jsme tu probírali, že jízdenka koupání – Chałupki cca Kč 900.00, přejezd Chałupki – Bohumín (5 km) cca Kč 600.00! 🙃🤦🏽♀️ Ne, ona nestála jízdenka Chałupki – Bohumín šest stovek, ale šest stovek byl rozdíl mezi cenou jízdenky PKP IC koupání – Chałupki, no a jízdenky ČD koupání – Bohumín. No tak takovým způsobem pasanty fakt nenalákají!
to by chtělo obecně snížit to mezinárodní jízdné. Neznám přesně současnou nabídku, dříve jsem to různě šulil a rozděloval jízdenky, aby to nestálo balík peněz. Před lety jsem jel Slovenko s RJ, což bylo za normální cenu, ale vím, jak s ČD + druhá strana za čárou, to člověk fakt jede rovnou autem…
No tak asi když jízdenka Chałupki – koupání stojí devět stovek a jízdenka Bohumín – koupání stojí o šest stovek víc, tak je to, v principu, pořád stejné, ne? 😅 Průměrný pasant ti nebude nic šulit, nebo rozdělovat: dojde na nádraží, koupí si lístek. Nebo si ho koupí online na eshopu dopravce. Nedávno jsem to tu psal: RJ je šílený, „lůžka“ se štěnicemi, bez ramínek a denní světlo za příplatek (nadneseně a obrazně řečeno!), ale za cenu lehátka 3. třídy s ČD / ZSSK máš u RJ celý lehátkový oddíl pro sebe a ráno 3 corissanty a 3 Kaffee! 😎🤣… Číst vice »
Hlavně zjednodušit. Plný Brusel keců o podpoře železnici, ale proti budu je nákup jízdenky na vlak hruza.
to je zajimavy, jancura to umi prodat pres pet statu az k mori a zadny brusel na to nepotrebuje…
Jo, to jo, se štěnicemi, zvratky, bez ramínek, vzduch a denní světlo za příplatek! 🙃
vidite to je priklad toho, jak z dlouhodoby prace na draze lidi blbnou.
Toto je kružítko, ale nemám žádnou kočku.
no Brusel… no můžeme si vzpomenout, jak dříve bylo drahé volaní i v rámci unie. Si pak pamatuju dobu, že jsem najednou levnější SMS ze zahraniční (EU), než v ČR. A dá se říct, že do toho zasáhl někdo z Bruselu a nastavil max ceny… 😉
Jo? Já jsem, v tom čase, co nebyl roaming v EU regulován na úrovni Společenství, měl plan T-Mobile PL, za necelých Zł 30.00 (tj. tehdy cca Kč 180.00), bylo v tom neomezené volání, SMSy, MMSy a 2 GB dat, a to v rámci té grupy Deutsche Telekom, takže nejen v Polsku, ale i u nás, nebo v celým Německu. Ausgerechnet jsem se na to ptal na lince, a pak ještě osobně na showroomu: opravdu mohu být z 365 dní v roce 364 dnů v ČR? Ano, jenom si, prosím, ručně nastavte síť na TMCZ 230 01. Stačila na to občanka… Číst vice »
tak je to stejné jako ty jízdenky. kdo v to umí chodit, ušetří už na úrovni v ČR, prostě rozdělí jízdenku na kraje a jede mnohem levněji… ale kolik takových lidí je, že?
Nehrajte sa na blbého. Veľmi dobre viete, že problém je v tom, že napr. na Slovensku nevedie ten istý vlak ČD, ale ZSSK. A to platí pri národných dopravcoch všeobecne. A tam presne vzniká problém s rezervačným systémom, podmienkami prepravy, prípojmi,…
Ale na tom není nic složitého: dáš do Googla „eshop ČD“, klikneš na první odkaz, zadáš odkud – kam, najde Ti to. Vezmi příklad: Praha – Graz. Vzdálenost je, zhruba, jako Bohumín – Františkovy Lázně: – mezinárodní jízdenka 2. třída Kč 2,347.00, – mezinárodní jízdenka 1. třída Kč 4,240.00, – včasná jízdenka Evropa 2. třída Kč 1,428.00. A pro srovnání, Bohumín – Františkovy Lázně, Ex 512, v pondělí 24.7, 07 05: – jízdenka SJT 2. třída Kč 1,175.00, – jízdenka SJT 1. třída Kč 1,508.00, – jízdenka obyčejné jízdné ČD 1. třída Kč 1,506.00, – celodenní síťová jízdenka ČD 2.… Číst vice »
o tom to je, pojedeme dva do Grazu, kouknu na to, zavřu to, jedeme autem 😉 A může blekotat kdo chce co chce.. prostě to tak je 😉
Tak jedte autem, no. Co my s tim?
nojo, ale tady se často nadává, že lidí všude autem. nikdo nejde do vlaku, vlaky prázdné, pak je ruší pro nevyužívání…. jenže kde je chyba?
Tak vlaky pracně nejsou a chyba je v infrastruktuře – je rok 2023 a dálková cesta vlakem prostě musí být rychlejší než cesta autem. Jinak to bude pořád takovej dotovanej bazmek.
No…
A nebo autobusem, Flixbus tě přepraví od tisícovky.
to říkám furt, ať se v čr zruší všechny ty nepotřebné lokálky, nahradí busem a ještě ušetříme 😉
Když už si tedy tykáme, byť si na naše seznámení nevzpomínám. Tak tedy čau. Myslel jsem obecně složitost železničních tarifů.
Samotný úsek Bohumín – Chalupki je za lidových 223 Kč. Je to 5 km.
není tam nějaký pohraniční styk, že když si to koupíš ve vlaku nebo na nádraží poblíž, tak je to za pár korun?
Je, ale jenom na osobní vlaky za 20 Kč.
… který jede 4× denně: 08 43, 12 42, 19 55, 20 45.
To pojedeš s Warszawy do Přerova tak, že vystoupíš v Chałupki (09 32 IEx 116), počkáš na osobní vlak (12 42 Os 2963), dojedeš do Bohumína (12 48), a pak pojedeš do Přerova rychlíkem na Brno (13 35 – 14 40, R 1118)?
Asi ne, že? Buďto vyflásneš dva sta pade a budeš nasraný, nebo pojedeš úplně jinak. 🤷🏽♀️
Na toto spojení bych si srovnal cenu: Varšava – Ostrava u ČD nebo Varšava – Katovice u PKP Intercity a Katovice – Ostrava u ČD a koupil bych si levnější (úsek do Přerova teď neřeším).
Je to komerční spojení
Ano, ale to si musí pasant říct: chci jízdenku koupání – Chałupki a chci zvlášť jízdenku Chałupki – Bohumín.
Když si ale koupí jízdenku na eshopu PKP IC, vyjde ho zhruba na devět stovek – do Chałupki. A když si jí koupí na eshopu ČD, do Bohumína, vyjde ho na cca patnáct stovek. A PKP IC ho, zase, do Bohumína lůžkem od mořem neodbaví. ČD ano, ale jenom jízdenka patnáct stovek.
Takhle se na to musíš dívat: průměrný „Touristig“ neví, že by to šlo takto rozdělit.
Skloňování: (ty) Chałupki, do (těch) Chałupek.
P. S.
Co znamená „koupání“?
Asi myslel tím koupáním místo. Třeba, Leba, Gdaňsk, Gdynia, Sopoty, Kolobrzeg atd. Do Chalupek…
to je krása 😂
Mne to našlo za 150 Kč.
… a Kč 225.00 na 1. třídu.
Ale to je jedno: sto pade za pět kilometru!? To jako vážně? 🙃🙄👌
+ povinná místenka za 73 na všecho kromě těch 4 osobáků.
Dokud nebude ta elektrizovaná trať přes Lichkov alespoň trochu zrychlena, ani značně snížené jízdné patrně nepomůže, leda by to byl noční spací vlak. Názorný příklad, že pouhé dráty některé trasy pro vlaky nezachrání – zvláště, když vedle stavíme dálnice. Ale chceme-li to donekonečna odrbávat a dokazovat si tím, jak železnici podporujeme, ač je stejně nakonec ‚nedostatečná’…
trat pres lichkov se elektrizovala kvuli nakladni doprave. na hranice je to kousek a za hranici to postavili nemci, takze je to rovne a rychle, kdyz se to udrzuje.
Zrovna do Polska mi současné ceny Včasných jízdenek přijdou velice lidové.
Pocity, dojmy, jsou irrelevantní, fakta hovoří o něčem jiném: Praha – Warszawa, pondělí 24.7, IEx 113, 06 15: – mezinárodní jízdenka 2. třída Kč 2,004.00, – mezinárodní jízdenka 1. třída Kč 2,970.00, – včasná jízdenka Evropa 2. třída Kč 1,307.00. pro srovnání RJ Praha – Przemysl (vzdálenost prakticky shodná): – ASTRA 2. třída Kč 850.00, – lehátko v oddílu pro 4 Kč 1,230.00. To je v nejbližší termín – v sobotu, jinak to má na hodně dlouho dopředu vyprodané. A pokud by Ti nevadilo jet 14. srpna, dáš za ASTRA 2. třídu Kč 470.00, a za lehátko v oddílu pro… Číst vice »
Na a s trochu větším předstihem stojí Včasná jízdenka Praha – Warszawa 702Kč.
Pasante v Hoře Kutné, nejsi nemocnej?🤷🤷🤷🤷🤷🤷
Šli dva medvědi. Jeden hnědý, druhý doprava: 🤷🏽♀️🤷🏽♀️🤷🏽♀️🤷🏽♀️🤷🏽♀️
Poláci před časem svůj tarif NRT dost zvýšili. Na krátké vzdálenosti dost brutálně a nesmyslně takže jestli se něco mezi tím nezměnilo tak pár kilometrové vzdálenosti jsou za raketu. To třeba Němci to mají sice také vysoké, ale je to rozškálované po pár kilometrech, takže Cheb gr. Schirnding je za přijatelnou cenu. Nevím co tou nesmyslnou cenovou politikou Poláci sledují.
Němci mají Egronet a na Plzeňské hranici taky něco podobného, prostě lístek za 200 a jeď si v rámci CZ i DE regionu a dne platnosti kdy chceš, kam chceš a kolikrát chceš…
Další vyžírání kapacity pro nákladní vlaky na koridoru. AŤ žijí kamiony.
Vy jste asi expert na nákladní dopravu….
Správně by tenhle expres měl jezdit v trase Praha-Hradec-Náchod-Meziměstí-Walzbrych-Wroclaw ale to je na ČR moc progresivní.
Jo přes Náchod a Meziměsti. No to by byl teda expres. V dieslu a s lokomotivou se pořád otáčet.
Počet kolejí, sklon, kapacita. To Vám asi nic neříká, co.
no chudacku…
Opravdu je horší několik kamionů místo nákladního vlaku než několik stovek osobních automobilů místo osobního vlaku? Navíc pokud kapacita koridorů nestačí, tak řešení je jednoduché – postavit další koleje. Zejména již dlouho planované VRT by tomu hodně pomohly.
A opravdu tyhle vlaky mají šanci stáhnout ze silnic několik stovek osobních aut? Nevím jak ve vnitru v Polsku, ale na českém úseku plus přes hranici celkem pochybuju.
Osobáky skoro vůbec neopotřebovávají silnice, naložené kamiony v nich dělají koleje a praskliny.
Prej několik kamionů 😀 přestaňtě snít a vyražte se kouknout na D1. V pravým kolona kamionů. 4/5 zboží jedou v kamionech. Problém vyřešíme marginalizací. To určitě.
Neumím si představit přeshraniční zájem o takový spoj v zimě, snad jen, že by zo mohli cestující brát jako posílení vnitrostátní nabídky.
Jakou to může mít jízdní dobu, bude dostatečně atraktivní? V současné době se oklikami a s přestupy třeba v Berlíně nebo Katovicích dá dostat do Gdyně ca 12 – 13 hodin, což samozřejmě není žádná hitparáda.
spojeni do gdyne je vnitrostatni polske spojeni a je to jejich problem. pojede treba mene vozu.
Méně vozu asi ne, od Wrocławi po Gdańsk je dlouhodobě vysoká frekvence ve všech dálkových vlacích, ať je sezóna či není, ostatně to projíždí např. i přes Poznań či Bydgoszcz, takže těch velkých center osídlení na trase je více. Třeba začátkem dubna jsem jel IC Heweliusz a volné místo tam nebylo ani jedno, za poslední dva roky byl při mých jízdách vždy nejprázdnější IC Pomorzanin a i ten měl běžně, tak 60-80 % kapacity plné.
Já včera nastupoval v Gdyni ve 04:44 a ten vlak měl asi 12 vozů a už z výchozí stanice nebyl prázdný. Za Gdanskem v pět ráno už jsem byl v kupé a dalšími 4 lidmi.
A pak až do Wroclawi následovalo vyhazování mě z místa na místo, protože neoznačují místenky.
Například zájem Čechů o adventní trhy v Polsku je poměrně velký. Stejně tak Poláků o pobyt na českých horách, které se nachází právě na státní hranici. Pokud by se z Lichkova na Dolní Moravu zavedla přípojná autobusová linka s patřičnou propagací, tak věřím, že zájem bude. Další mimosezónní využití vidím v atraktivitě polských letišť, které nabídkou i cenou značně převyšují ta česká.
No a to je ten problém: POKUD BY SE …S PROPAGACÍ.
Nic z toho většinou není. Vývěska na A4 ve vestibulu nádraží to kupodivu neřeší.
My akademici se celkem pravidelně s kolegy z Wroclavi setkáváme, stejně tak jezdi třeba studenti na Erasmus. Vím, že to vlak nenaplní, ale podobných standardních kontaktu by snad mohlo být víc.
Když bude přímý vlak, objeví se i turisti.
Včera jsem to projel: Gdynia 04:44 – Praha 18:05 (poprvé za několik let bez zpoždění příjezd do Prahy, teda 3 minuty tam byly).