Ouigo představilo modernizovaný rychlovlak. Po modernizaci se do něj vejde více lidí

Zmodernizované TGV Ouigo. Zdroj: SNCFZmodernizované TGV Ouigo. Zdroj: SNCF

Dopravce chce dosáhnout 30% podílu na trhu vysokorychlostní železnice do roku 2030.

Nízkonákladová odnož francouzských státních drah SNCF představila své první zmodernizované TGV. Proměnou prošel interiér vlaku, podle Ouiga byl přizpůsoben potřebám rozmanitější klientely, která se během uplynulého desetiletí změnila. Kapacita vzrostla z 644 na 653 cestujících,

V jednotce „Tango“ přibyla vyhrazená odpočinková zóna pro setkávání, protažení se či hraní dětí. Sedadla mají být nyní pohodlnější a odolnější, získaly navíc méně křiklavé barvy. 220 V nebo USB-C zásuvky dopravce zpřístupnil všem, a navíc nově bez poplatku. Úpravy doznaly prostory pro zavazadla a místa pro cestující se sníženou pohyblivostí či hendikepované. V celém TGV Ouigo je nyní 16 háků na zavěšení kol.

Renovace jednoho vlaku zabere podle SNCF 15 tisíc hodin prací. Ty zahrnují i výměnu koberců, opravy poškozených prvků nebo důkladné čištění.

Zmodernizované TGV Ouigo.
Zdroj: SNCFZmodernizované TGV Ouigo.
Zdroj: SNCFZmodernizované TGV Ouigo.
Zdroj: SNCF

Uvedení modernizované jednotky je podle SNCF součástí rozvojového plánu Ouigo, jehož cílem je dosáhnout 30% podílu na trhu vysokorychlostní železnice do roku 2030, a to prostřednictvím 30% navýšení spojů a 30% nárůstu počtu souprav.

V současnosti tvoří vozový park Ouigo 38 souprav. Do roku 2050 jich bude celkem 50. Přibudou renovované jednotky po TGV inOui, které dopravci umožní dosáhnout 33 milionů cestujících ročně do roku 2030, tedy o 10 milionů více než v roce 2023.

Co do své sítě chce Ouigo posílit spoje na jihozápad propojením Paříže s Hendaye přes Dax, Bayonne, Biarritz a Saint-Jean-de-Luz. Provoz nového spojení má začít v prosinci, jezdilo by o celoročně. Dopravce uvažuje i o dalších projektech, například posílení spojení mezi Štrasburkem a Paříží, pařížským nádražím Gare du Nord a Lille a novými spoji mezi menšími městy.

Počet stanic, které dnes Ouigo obsluhuje, se má do roku 2027 zvýšit z přibližně šedesáti na téměř 75.

Tagy francie Ouigo sncf
9 komentářů