posily_do_teamu

Novinky ve flotile ČD: Jaké nové jednotky plánují dráhy letos nasadit na koleje a co budou objednávat

Vjezdová část depa Michle (ONJ) s RegioPantery. Pramen: České dráhyVjezdová část depa Michle (ONJ) s RegioPantery. Pramen: České dráhy

Zprovozňování nových vlaků v letošním roce už v počtu sedaček nebude tak silný jako loňský rok.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DavidS

Posun v kvalitě třeba na R20 je skutečně obrovský.

Karel

Otázka, kdy na lince zmizí i Aee s béčky jako doplňkové vozy.

Daniel Jablonecký

Nové ComfortJety mají na skříni napsanou rychlost „jen“ 200 km/h. Znamená to, že jiné jednotky budou na Vídeň/Budapešť a jiné na Hamburk? Nebo se ta rychlost bude u již dodaných jednotek ještě zvyšovat na 230 km/h.

javr

Na 230 km/h se budou schvalovat až ucelené jednotky včetně bistra a řídícího vozu.

Y.K.

Jen bych poopravil, že spíše než „budou“ je to, že se schvalují na 230 km/h v konečné konfiguraci včetně bistra a řídicího vozu. Běží to už přinejmenším rok a snad již brzy doběhne. 🙂

Na 200 km/h jsou v současné dočasné konfiguraci, protože de-facto převzali schválení Interjetu.

Jan Soukup

Ví někdo, kdy je plánováno nahradit něčím novějším Béčka z kmenových souprav na R12? A jaké vozy by to měly být?

Dan

Vsadil bych, že by to mohly být vozy R9, ty asi aspoň mají centrální zavírání dveří.

Hans

No, to se to teď ČD kecá, ale že je k tak překotnému nakupování nových vozů donutila mnohamilionova pokuta, o tom se mlčí,, že? A také: kdy už konečně z Moravskoslezského kraje zmizí všechny ty chcipaky 810 i jejich odvozeniny – a HLAVNĚ ty s těmi pravoúhlými pidisedadla, hyzdící tratě hlavně v okolí Opavy a do Budišova? Zatím. mají pouze čtyři jednotky BEMU, na trati z Ostravy přes Kopřivnici do Veřovic. Je dobré, že kvalita Regiopanteru se tím dostala na lokální trať, ale i s vadou všech elektromobilů: na lokálce NETOPÍ!!! S tím musíte počítat a v zimě mít připravenu… Číst vice »

Pezos

V MSKGV jsou stejné sedačky jako v panterech, říkali. Jak je možné, že v panterech by 5 sedaček na šířku vozu nenechalo žádný prostor pro uličku a v 811 je 5 sedaček a ještě poměrně široká ulička, to neřekli.

Daniel Jablonecký

Protože 810/811 má širší vozovou skříň.

javr

Na to se ptejte na krajském úřadě, případně Unucky, jehož nápad byla modernizace šukafonů. ČD pouze jezdí s tím, co si u nich MSK objednal a zaplatil, což jsou tuhle chvíli 810/811/814 a BEMU do Veřovic. Koncem příštího roku má začít chodít dalších 15 BEMU na tratě do Krnova/Nového Jičína/Budišova.

Tomas

Zase na druhou stranu, kdyby se objednaly modernejsi diesely, tak by tu byly na 30 let, zustaly by prestupy na elektrickou trakci, nebyly by zadne prime spoje…. Touto optikou je lepsi pockat na. BEMU.

Antonín

V současnosti se opravdu výrazně zlepšují vozy, nejen jmenované, ale třeba R20 od prosince jezdí s mnohem lepšími vozy, ono to trvá, ale jestli spěcháte, můžete to zasponzorovat, ono to stojí opravdu hodně peněz a koukněte se kolik set vlaků denně na na našich kolejích jezdí, vše nové během chvíle – nelze, to jsou biliony, ne miliardy korun, ale zdá se, že se též dočkáte.

Tomáš Záruba

Prostě cca 30 let by kvalitativní posun (myšleno v celé ploše sítě) minimální, tak se to holt dohání, jak se dá. Zaplaťpámbu.

Standa

Biliony? Rozpočet ČR je 2 biliony. Nějak se vám ty řády pletou.

Antonín

Jako absolvent MFF UK řády umím, jen necelých 50 vlaků (regiopanterů) pro Prahu a Plzeň stojí (2020 podepsáno ) cca 5 mld korun a celková obnova všech stovek vlaků v celé ČR včetně lokomotiv, vagonů atd. zanedbaných 40 lety, možná více let neinvestování, nejsou miliardy ale biliony, ano, díky rozložení do mnoha let mají jednotlivé zakázky cenu pouhých miliard, ale původní text, na který jsem reagoval vyzněl tak, že se zatím nic moc neudělalo a mělo by se tedy, snad okamžitě, změnit a okamžitá změna všeho jsou opravdu biliony = 10 na 12.

PvvS

Kdyby MSk pořádně soutěžil, tak mohly být i jiný vlaky.

J.Š.Hájek

Zdravím, není prosím někde k mání informace jaká souprava pojede na konkrétní trati ? V IDOSu to není. Rozhodl jsem se že zhlédnu část Vysočiny z vlaku na trati Pardubice-Havlíčkův Brod, protože vloni na jaře avizovali, že bude jezdit PESA. Koupil jsem si lístek a zjistil jsem že u nástupiště stojí nějaký pohrobek Hurvínka. Tak jsem lístek zase vrátil a pokladní mi nebyla schopna odpovědět na výše uvedený dotaz…

Kubrt

Na turnusovou potřebu 8 vozidel je k dispozici 6 foxů; 847.011 je po střetu se stromem a 844.030 a 031 jezdí v Třebové. a 847.017 je zřejmě taky chábrus.

Guma

Primárním důvodem je že kraj neumí počítat, kdy na turnusovou potřebu 8ks objednal 7 foxů. Takže nula záloh a jeden oběh jezdí 844, které navíc byli dočasně převedeny do Třebové za nejezdicí 841. Navíc jedna 847 potkala strom tak je na opravě v Polsku a ještě nejezdí jiné jednotka. Takže jich je použitelných jen 5 na osmidenni obehy.

Guma

Kraj by podle mě měl doobjednat 3ks 847, jinak to takhle bude jezdit ještě 10 let.

Honza Český

Jeee
Kéž by tak přiobjednali nějaké ty infrazářiče – to když dojde teplá voda, aby bylo jak udržovat vláčky s ETCS v pohybu 😉😂

Guma

Kolik těch foxů pro střední Čechy bude letos? Měl jsem za to že budou až 2026.

Tomariero

10 pro KHK, zbytek pro Prahu.

Guma

O 10 hradeckych vím, ale v článku je uvedeno „více jak 2 desítky “ . Tedy rovnici o dvou neznámých spočítat nedokážu.

V. P.

Nedávno se psalo o investicích do železniční infrastruktury v Německu a to se týkalo tratě mezi Berlínem a Hamburkem. Tak nevím, jak to s tou potřebnou rychlostí na 230 km/hod. bude. Jedná se pouze o nějaké úseky nebo celou trať?

Petr Šimral

https://youtu.be/A9WDQE4JKvE?si=6AjAlxWvFGiaszxu

Zde si ty úseky můžete vyhodnotit sám 🙂

V. P.

„….nové bistrovozy ČD, které se ovšem zatím nestihly vyrobit. Na koleje dorazí během půl roku.“ Já myslel, že překážkou bylo především schválení bistrovozů a nikoli že se nestíhá výroba. Pokud by byly schváleny, tak postupně vyrobené bistrovozy nasadí.

Bobb

Kdy konecne redaktor pochopi, ze konvektomat neni mikrovlnka??? 🙄

vlachjan

Když už jste to nakousl, nepoužívají se konvektomaty v některých jídelních vozech JLV již nyní?

Erik85

Railjet, Pendolino, ARmpee829, ARmpee832 a tuším, že je dokonce i ve WLABmz?

Anna A.

Možná by mělo na TK také zaznít jaké vlaky jezdí na regionálních tratích….

vlachjan

Vesměs takové, jaké si který kraj objedná?

Petr

U nás 810, 814🤣

Michal

Možná určitě. Ale tyhle články jsou o zlepšování. Kdyby se psalo o všech tratích, tak je to jen vlna depresí.

Tonda Sehnal

Existuje někde záznam z této tiskovky? Na ČT (jako jediné) byl přenos ale protože vítězí kvantita nad kvalitou, byl přesnos asi 8 minut.

Tom

Tohle je největší revoluce v historii ČR a bude dále pokračovat! Opravdu jsem např. kolem roku 2008 nečekal, že budu něco podobného zažívat. Pamatuju si články na ŽelPage, ve kterých se psalo, že se udělají Sysly a bude to na dlouho jediné vylepšení vozového parku v kontextu, že už se možná nikdy nic dalšího modernizovat ani vyrábět nebude.

dizgrafy

Já si zase pamatuji, jak bylo kolem roku 2008 slibováno, že vozy B zmizí z českých kolejí nejpozději v roce 2015. A hle, máme 2025 a ty samé vozy jsou zařazovány jako posily na vlaky EC/IC

Tomariero

Tak ono od roku 2015 přibylo několik linek Ex6,ex7,ex32 naopak zatím ČD přišli jen o R8 a R23 z těch linek kde jezdilo něco jako béčka, kdyby nebylo tohodle nárůstu tak je ta situace taky lepší.

Michal M

Já si okolo roku 2010 pamatuju slíbení Desir na rychlíky do Písku a Rakovníka.
Namísto toho se do Písku nasadily brejle a béčka a Zikmund napsal Jančurovi otevřený dopis, že to jeho Desiro je krám, protože nemá na představku koše podle RIC.
Tak to tu vedla „mladší“ generace tesilových strejců a srágory byly zacementovány na více než dekádu…

Happy

Nebyly to brejle ale bardoty. Jinak ani dnes tam nejezdí soupravy, které by stářím dosáhly na ona dnes již značně jetá Desira Classic. Tehdy to bylo velké zklamání. Je to období extrémní nechuti objednávat cokoliv nového ze západu. Vlastně jedním z větších průlomů bylo objednání RS1 díky Lbc a Vysočině.

Rakušák

Proč se nejde po vzoru Rakouska a nevezme se třeba 100 Railjetů a 50 Comforjetů? Aby po celé České Republice jezdila stejná vozidla, stejná kvalita, stejný komfort? V tomto miluji Rakousko, všude stejné vlaky !

tarten

Protože by to byla chyba. Ze stávajícího systému soutěží pravděpodobně vypadnou vlaky o ceně a provozu s lepším poměrem cena/výkon. Railjety jsou poměrně specifické a zdaleka se nehodí na všechno.

Hoermalmeister

A mají jenom 7 míst na kola, někde to bude prostě dřít

Jaaa

A tohle zrovna ke nezměnitelná vlastnost?

Jaaa

Systém soutěží může předepsat i jinde vysoutěžené jednotky…

Sáček

Protože vozový park se má doplňovat průběžně, takže 20 Comfortů najednou je ok, ale tou chybou bylo, že se kdysi koupilo jen 7 Railjetů. Prostě ani ne deset, komedie. Ani se pak nepřikoupily třeba 2, nic.

Motýl Emanuel

A kdy se bude doručovat těch 200 km/h co vrchní poštmistr loni nasliboval? .-)

Juraj

To je už dneska, jen to člověk musí vzít do Budějovic s menší oklikou přes Berlín.

Motýl Emanuel

Do Budějic se přece lítá, ne jezdí. .-)

Dušan

Úpravy žst. Červený Újezd mají aktuálně termín srpen 2025 – do té doby se nic doručovat nebude řekla Správa železnic.

tarten

Takže rychlejší schránku zatím pořizovat nemusím?

Ústečan

SŽ dostala jako politický úkol od ministra to stihnout do voleb 🙂

Motýl Emanuel

A řekl jim někdo do kterých? .)

Jan

Takové ošklivé vlaky, a ten odporný nátěr! Když to vedení drah neumí, tak proč ty ČD neprodají nějakému soukromému investorovi? Přesně jak to svého času hlásal Václav Klaus – vše zprivatizovat a o co nebude zájem, to poslat do likvidace.

El Barto

Tvrdit, že to vedení drah neumí, na základě tak subjektivní věci, jako že se vám ty vlaky nelíbí, je trochu mimo. Navíc nátěr, který vám přijde odporný, požadoval PID, tak případné stížnosti směrujte tam.

Oleeee

Bláboly

tarten

Chybí tomu smajlík.

Libor

Obnova parku fajn, jen škoda, že velká část toho odjezdí mimo ČR.

Jaaa

Pokud to bude pro firmu výdělečnější než rychlíky do Plzně, tak jenom dobře pro ně.

Motýl Emanuel

Fajn a proč se na to čerpají dotace určené pro ČR? Když to občanům ČR neslouží?

Juraj

Na co konkrétně čerpají dotace, co nebude jezdit v ČR?

X 1

Na Push-pull jednotky Comfortjet a lokomotivy Siemens Vectron, se na stopro žádná dotace nečerpala.

Kubrt

Myšlenka dne.
A co jako – zavedeme přestupy na hranicích, aby vždy cestující jel tím správným národním vlakem na národních kolejích? Navíc většina těch vozidel je pod krajskými objednávkami.

luzkovyvagon

Přestupy nebo spíš neexistující spojení máme už na hranicích krajů (další šílenost, co se zde za poslední roky provedla a odnesou to cestující).

Kubrt

Mě to tedy s těmi přestupy na hranicích krajů nepřijde tak strašlivé, jak by odpovídalo frekvenci zmiňování tohoto problému.

Jan

Škoda to je, to jo. Ale to není vina ČD ale celkové dopravní politiky v ČR. Jediný způsob, jak obnovovat vozový park pro dálkovou dopravu, je jezdit co nejvíc výkonů v Rakousku a Německu, protože z toho, co platí MD by se většina těch comfortjetů a vectronů nikdy nezaplatila a jezdily by tu navěky esa a béčka.

Avlaky

COMFORTJET NA KAŽDOU LOKÁLKU

Motýl Emanuel

To nechceš 🙂

Mates

Aj by si nám povedal, že väčšina čoho jazdí v zahraničí? Väčšina Panterov? Väčšina RegioFox? Väčšina Vectronov? Alebo myslíš väcšina tých pár nekompletných ComfortJetov?

Jarda

Když už přistoupím na ten váš nesmysl, tak dle vás je 6 souprav ze 144 většina ? A i těch 6 souprav obslouží trasu Praha – Ústí – Děčín.

tarten

A teď si představte, že se vyvážejí i nějaké výrobky! Čeští občané si jich neužijí !!! 😀 😀 😀

libor

Mně to nevadí, že se něco dováží a vyváží. Mně ani nevadí, že ČD prohrály „západ“, ba dokonce jsem za to rád, že dostaly opět po čumáku. Pouze jsem konstatoval, že velká část výkonů nových souprav to odjezdí mimo ČR. Ono se to hezky prezentuje, nová vozidla, xx míst, vše super… A co lokální linky R a Ex? občas dost bída. Zajímavé, že zrovna u linek západ, všichni najedou psali, jaká škoda, že IJ už tam nebudou jezdit, že tam bude jezdit ARR se šrotem. Takže tak.

Zdrasa

Co si objednavatelé poručí, to ČD objednají. Němci chtěli vyšší rychlost a moderní vlaky, dostali je. Když Ministerstvu někde stačí béčka, tak holt ČD poslou béčka. Nedávalo by podnikatelsky smysl dávat něco nákladnějšího na údržbu tam, kde jim to nikdo nezaplatí.

tarten

Pak nechápu, co vám na tom vyvážení dopravních výkonů vadí. Vejvar z toho se používá na financování nových vlaků pro vnitrostátní jízdy.

Dejv

A proč to ČD dělají? Stejně nic nevyhrajou, zbytečná investice.

XP3

Co navrhujete? Na všechno se vyprdnout a ani to nezkusit? A jak jste přišel na to, že ČD všechno prohrají? Plzeňsko, Ex 32, Sp Plzeň – Karlovy Vary, EMU v JMK, to jen z poslední doby, získal někdo jiný? A všude se jednalo buď o soutěž nebo rozstřel… Ale chápu, jednodušší je napsat, že „vše prohrají“, než hledat, co se povedlo získat.

Jiří 24

A to mají porušit smlouvu a neprovozovat objednateli zasmluvněná vozidla? Tak to rovnou mohou ukončit své působení.

Oleeee

Mimoň

tarten

Už na to mají i uzavřené smlouvy, pane Neinformovaný Dezoláte.

Tom

Tak aby v soutěži pro Prahu vůbec ČD vyhráli. Mám docela silné pochybnosti, že dokážou nabídnout lepší cenu, než jakákoliv konkurenční společnost.

XP3

A jak je možné, že tedy v těch soutěžích i uspějí??

Franthomas

Ne že bych byl zastánce ČD, ale uvidíme, jak se Arriva popasuje s výhrou na provoz vlaků na západ, jestli pak cestující nebudou raději využívat osobku, co zůstane ČD (snad).

Petr

Tak to se nebojím,v Berouně mezi osobákama nikdo přeskakovat nebude a na Mnichováky není z Německa spolehnutí,takže to bude pořád nejlepší volba,ale třeba na Cheb je teď nasazená laťka docela vysoko a je na to i docela spoleh.

XXXD

No představa, že by normální cestující jezdil trasu Praha – Plzeň osobákem jen kvůli tomu, že dálkovku by neměly ČD ale Arriva, je dost zcestná.

Dominic

Minimálně 1 soutěž ze 3 mají šanci vyhrát (EMU400/náhrada RegioPanterů/provoz CityElefantů)

tarten

V naší kotlince se děje mnoho podivuhodných a neuvěřitelných věcí. Možná se někdo přihlásí i o provozování stárnoucích poruchových CityElefantů odkoupených od ČD, ale moc tomu tedy nevěřím.

Kamui

Nový dopravce MUSÍ 471 odkoupit, nebo může říct že nemá zájem a pořídit si vozový park kompletně nový svůj vlastní?

Sap1k

Pokud vím, tak o odkupu 471 se nikdo nebavil, ty jsou na dožití – bavilo se o odkupech 640.2

Juraj

Tak si řekněme realisticky, že se bavíme o provozu více než stovky fakt velkých vlaků, což už není úplně sranda ani z pohledu zázemí. V tomto mají ČD prostě obrovskou počáteční výhodu v ONJ, které druhé už na území Prahy nevznikne.

Kamui

Já upřímně doufám že tohle ČD vyhrají. Na ONJ pracuji a pokud by ČD dostaly kšeft na 30 let, tak to je akorát než půjdu do důchodu, takže práce zajištěna.

DuDr.

ČD může na ONJ udržovat za patřičný peníz případnému novému dopravci a je to.