Novinky na vlaku k Baltu: lůžkový vůz bude jezdit po celý rok, řeší se lehátka

Baltic Express. Foto: České dráhyBaltic Express. Foto: České dráhy

Polský jízdelní vůz vystřídá bistrovůz ČD, pojede v celé délce trasy.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luky

Cervenec jsme jeli do sopoty.bylo v pohode..zpatecni v noci jsme jeli domu.

Eliška

S vnučkami a dcerou 30.4.2025 s odjezdem z Prahy 18:51 vychvalovaným Balticem do Gdyně, polským lůžkovým vagonem č. 353, lůžka 12, 14, 16. Byl to docela děs, sice bylo čisto, čisté povlečení, ale žádná voda na pití, v umyvadle voda na mytí netekla, na WC trochu cmrndala až dost teplá, ráno už netekla vůbec. Koupila jsem 3 lahve s vodou à 5 zl.od průvodce vagonu, který byl v trenkách a tílku. Ráno dost nerad udělal čaje, to už byl v uniformě. Žebřík byl v poruše, špatně se vysouval a v noci jezdil sem tam. Nahoře bylo vedro a dole vichr… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Není konfort jako komfort a není standart jako standard. Ale co my tady s tím? Napište na PKP nebo kdo ten vůz provozuje.

Tom

Dejte tomu pár let a začne pro tuto linku dávat smysl i ComfortJet. Ostatně podle včerejšího článku o výrobě dalších se pro ně hledá smysluplné využití, tak tohle bude v době jejich výroby jedno z nich.

Daniel Jablonecký

No tak určitě. 9 plných vagonů 4x denně mezi Prahou a Vratislaví. Už to vidím.

Twix

Už dneska ty vlaky mají 9 vagonů mezi Gdyní a Vratislaví. Dovedu si představit, že využití mezi Prahou a Vratislaví poroste natolik, že těch vagonů bude potřeba 5 (tak už to v některých obdobích jezdilo), 6, 7… a pak už bude dávat smysl CJ v celé trase bez šíbování ve Vratislavi.

2101

Ten CJ by v úseku Wroclaw – Gdynia kapacitně nestačil

Caprad

Stačil by, kdyby mezi Wroclawí a Gdyní byl hodinový takt. Jenže Poláci taktu nejsou schopni.

Hans N.

Polský IC měl v úseku WRO-GDY minulý pátek 11 vagonů.

Daniel Jablonecký

To já vím, jak ten vlak vypadá v Polsku. Já píšu o úseku Praha – Vratislav. A tady mám pochybnosti. Kolik lidí tím jezdí třeba v říjnu od úterý do čtvrtka? Pro ten CJ musíte mít kšeft po celý rok, ne jenom pár měsíců v sezóně.

noerf

Když to zaplatí cestujici a nikoliv daňový poplatníci, tak to bude krok dobrým směrem.

Tomariero

Navíc bude koncem září jezdit ještě jedno lůžko navíc, v Polsku bude totiž nějaký železniční veletrh.

MiBe

Jojo, TRAKO Poland. Takový menší Innotranz.

Petr

Takže noční vlak bude mít konečně spací vagony. Bylo od začátku divné, že byl jen sedací. Jídelní vozy mě jsou ukradené, na cestu se vydávám vybavený jídlem a pitím, ale jistě jsou lidi, kteří na nich jsou existenčně závislí. Hlavně že se to ujalo. Asi je to úspěšné, soudě podle nabízených cen. Když příbuzní na jaře sháněli letní dovolenou u moře (oni jsou takoví chladnomilní), tak zvažovali nejdřív právě tenhle expres a Polsko, ale ceny byly basazené příliš vysoko, tak nakonec letěli letadlem někam mezi Varnu a Burgas a letenka i s taxíkem je přišla levnějc než jízdenky na Baltic… Číst vice »

Jan Soukup

Chtěl bych tímto i za ostatní poděkovat za dechberoucí příspěvek.

Daniel Jablonecký

Chladnomilní příbuzní jeli v létě k Černému moři do Bulharska? A jinak jsou doma všichni zdrávi?

Zdeněk

Takovýhle blábol už tu dlouhou dobu nebyl…vám může být ukradený, ale hodně lidí by jidelak uvitalo

Hans N.

Mě se líbí info o nejrychlejším spoji WRO-GDA. Polské IC vlaky totiž jedou asi o pět minut pomaleji, což na pětihodinové jízdě jistě každý ocení 🙂 Asi mají zastávku navíc proti Balticu, ale nechce mi to hledat.
Baltic jsem vyzkoušel a je fajn. I když úsek Pha-Wro se mi spíš vlekl, než utíkal. Pak už to frčelo.
Lehátka v noční spoji si jistě najdou své klienty.

Twix

Těch 5 minut rozdílu je skutečně nepodstatných, ale obecně je to linka opravdu rychlá. Když vezmeme, kam z ČR jezdí přímé dálkové vlaky a spočítáme průměrnou rychlost na celou trasu, bude tahle jedna z nejrychlejších.

Hans N.

Rychlé spojení to určitě je. Nebál bych se nebál říct, že i rychlejší než když s rodinou pojedu z Prahy autem přes den (občerstvení, wc, tankování, hustota dopravy). Mapy to teď počítají na 8,5 hod., hádám bez zastávek. Takže se doba jízdy autem navýší.

David

Myslím, že Baltic Expressy předčily očekávání, uvidíme ještě jak v zimě, ale nyní jezdí prakticky všechno přes čáru plné. Pamatuji jak tu mnozí zvěstovali, že to bude vozit vzduch.

pony

Propadak to zdaleka neni, ale plne pres hranici to fakt neni. Rozhodne ne vsechno.

Jan Levínek

ARmpee budou neštěstí. I teď je velký polský jídelák natřískaný. Nezapomeňme, že v Polsku se smí pít pivo ve vlaku jen v jídelním voze. Proto je problém si i tak sednout na jídlo. Nedovedu si představit, když tam bude jen polo vůz ARmpee

2101

Ano, na úseku Wroclaw – Gdynia to bude bohužel velký propad v úrovni

Frantisek X

Nu, třeba tam pití piva zakáží, když nepůjde o jídelní vůz, čímž by tu kapacitu řešili. Také ta změna může u některých lidí snížit zájem o službu vůbec, tzn. další uvolněná místa.

troglj

Proč musí Polska hospoda končit ve Wroclavi? To hned zpátky?

Tonda

Budou to skutečně ARmpee829 a bude se tam dát sednout? Odkud se vezmou? A co bude od nového grafikonu s WRmz817?

Tomariero

Vezmou se z ex1 a tam půjdou wrmz

Tonda

To jo, ale tam jezděj 832, ne? a WRmz 815 jasně, ale ty z Budapešti?

Ruzian1

Bude, mají být přeznačeny na dvojku.

Jiří Blahoš

Konečně…

Robert Šalda

Z textu by si neznalý mohl myslet, že v současnosti provozovaný restaurační vůz zajíždějící jen do Wroclawi jede z Prahy. Přitom je to naopak a obsluhuje jen polský úsek Gdyně – Wroclaw a do ČR vůbec nezajíždí. V Praze mě vždy překvapuje jak bývá lůžko slušně obsazené. Pokud bude do Trojměstí přijíždět v o něco lidštější hodinu než v nyní, tak to na atraktivitě spojení určitě přidá.

Argo

Jasně tam píší že je to polský restaurační vůz, tak dává smysl že jezdí po „polské“ větvi od Wroclavi

Daniel Jablonecký

Zdejší čtenáři jsou odborníci a/nebo železniční fandové a jistě chápou, jak to s tím jídelním vozem bylo myšleno. Tyhle vysvětlující komentáře „znalých“ jsou úplně zbytečné.

petrp

Asi je to s tím časem obecně pravda, ale já jsem raději na hlavním nádraží v Gdaňsku ve 4.54, kdy gdaňští bezdomovci spí, než odjíždět z Prahy v osm večer či později, kdy mají ti pražští největší aktivitu.