dkv_obrazok

Novinky na vlaku k Baltu: lůžkový vůz bude jezdit po celý rok, řeší se lehátka

Baltic Express. Foto: České dráhyBaltic Express. Foto: České dráhy

Polský jízdelní vůz vystřídá bistrovůz ČD, pojede v celé délce trasy.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ladislava

Neuvažujete také linky Severní Morava a Balt. Děkuji

JanM

Sobieski už jezdí pěknou řádku let

Tomáš J

Za mě by to některé dny chtělo přidat z Wroclavi do Prahy další vůz. Minulou neděli vlak ve 13:15 měl beznadějně vyprodané rezervace už ve čtvrtek. To stejny v 17:15, tak se nedá říct že by ten vlak vozil vzduch.

schwarz007

Další vůz by určitě prospěl. Také jsem tím vlakem jel a nutno podotknout, že na přeshraničním úseku míst bylo poměrně dost. Z Wroclavi se místo koupit nepodařilo, ale posunuli jsme se osobakem do Klodzka, odkud bylo místenek ještě poměrně dost. Ale od Letohradu už byly opět narvané i uličky.

hobbysta

Neděle ovšem není typickým dnem, resp. je typická jen svojí anomální podvečerní a večerní frekvencí, protože studenti se ve velkém počtu stahují na internáty a k tomu v podvečer přibývají i návraty výletníků a i chatařů a chalupářů (kterých už ovšem dávno dost ubylo). A svou roli v tomto konkrétním případě asi hraje i možnost cesty přímo bez přestupu v Ústí nad Orlicí a na jedinou jízdenku ČD (předplacené slevy ČD a režisté)..

Adam

Měl bych přece něco k řazení:
2x Bdmpee 233 je za mě OK
Bbdgmee 236 – interiérové dveře na průchod soupravou jsou věčně rozbité a to snižuje účinnost klimatizace a zejména je ve vagonu pak strašně hlučno
A9mnouz PL (1.třída) – Je zastaralej a kdybych nenapsal email, tak tam ani není garantována wifi.
Oceňoval bych, kdyby tam bylo víc kapacity pro 2. třídu například tím, že tenhle vagon vymění za nějakej kombinovanej, když tam stejně bude ten bistrovůz

Dodo

Bistro vůz by měl být přeznačen na dvojku.

Autobusak2345

Garantovaná Wi-Fi tam byla plánovaná již od zahájení – problém byl s vybaveností vozů PKP, na kterou se čekalo. V souvislosti s těmi vozy dostaly garantovanou Wi-Fi i další české vozy… opravdu to nebylo vaším e-mailem😉

Luky

Cervenec jsme jeli do sopoty.bylo v pohode..zpatecni v noci jsme jeli domu.

Eliška

S vnučkami a dcerou 30.4.2025 s odjezdem z Prahy 18:51 vychvalovaným Balticem do Gdyně, polským lůžkovým vagonem č. 353, lůžka 12, 14, 16. Byl to docela děs, sice bylo čisto, čisté povlečení, ale žádná voda na pití, v umyvadle voda na mytí netekla, na WC trochu cmrndala až dost teplá, ráno už netekla vůbec. Koupila jsem 3 lahve s vodou à 5 zl.od průvodce vagonu, který byl v trenkách a tílku. Ráno dost nerad udělal čaje, to už byl v uniformě. Žebřík byl v poruše, špatně se vysouval a v noci jezdil sem tam. Nahoře bylo vedro a dole vichr… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Není konfort jako komfort a není standart jako standard. Ale co my tady s tím? Napište na PKP nebo kdo ten vůz provozuje.

Num

Komfort a vlak v česku je vec co se vzájemně vylučuje .

Tom

Dejte tomu pár let a začne pro tuto linku dávat smysl i ComfortJet. Ostatně podle včerejšího článku o výrobě dalších se pro ně hledá smysluplné využití, tak tohle bude v době jejich výroby jedno z nich.

Daniel Jablonecký

No tak určitě. 9 plných vagonů 4x denně mezi Prahou a Vratislaví. Už to vidím.

Twix

Už dneska ty vlaky mají 9 vagonů mezi Gdyní a Vratislaví. Dovedu si představit, že využití mezi Prahou a Vratislaví poroste natolik, že těch vagonů bude potřeba 5 (tak už to v některých obdobích jezdilo), 6, 7… a pak už bude dávat smysl CJ v celé trase bez šíbování ve Vratislavi.

2101

Ten CJ by v úseku Wroclaw – Gdynia kapacitně nestačil

Caprad

Stačil by, kdyby mezi Wroclawí a Gdyní byl hodinový takt. Jenže Poláci taktu nejsou schopni.

Num

Tam.by to chtělo i EIC vlaky pro rychlá spojení

Hans N.

Polský IC měl v úseku WRO-GDY minulý pátek 11 vagonů.

Daniel Jablonecký

To já vím, jak ten vlak vypadá v Polsku. Já píšu o úseku Praha – Vratislav. A tady mám pochybnosti. Kolik lidí tím jezdí třeba v říjnu od úterý do čtvrtka? Pro ten CJ musíte mít kšeft po celý rok, ne jenom pár měsíců v sezóně.

watslaw

Tak minimálně ty výkyvy podle dní v týdnu budou stejně tak i na jiných trasách, kde se CJ plánuje. To je argument ne proti nasazení do Vratislavi, ale proti CJ jako takovým.

Náhodný Kolemjdoucí

Jaký je vlastně důvod mít tam velkou a drahou jednotku místo vozů klasické stavby, které by daly mnohem vetší flexibilitu?
A pokud už jednotku, tak proč nezačít něčím menším jako InterJet a pak přidávat další vozy podle potřeby?

Twix

Ať tam klidně jezdí vozy klasické stavby, což nejspíš ještě dlouho budou. Odpovídal jsem na to, jestli by se tam využil i CJ.

noerf

Když to zaplatí cestujici a nikoliv daňový poplatníci, tak to bude krok dobrým směrem.

Tomariero

Navíc bude koncem září jezdit ještě jedno lůžko navíc, v Polsku bude totiž nějaký železniční veletrh.

MiBe

Jojo, TRAKO Poland. Takový menší Innotranz.

Petr

Takže noční vlak bude mít konečně spací vagony. Bylo od začátku divné, že byl jen sedací. Jídelní vozy mě jsou ukradené, na cestu se vydávám vybavený jídlem a pitím, ale jistě jsou lidi, kteří na nich jsou existenčně závislí. Hlavně že se to ujalo. Asi je to úspěšné, soudě podle nabízených cen. Když příbuzní na jaře sháněli letní dovolenou u moře (oni jsou takoví chladnomilní), tak zvažovali nejdřív právě tenhle expres a Polsko, ale ceny byly basazené příliš vysoko, tak nakonec letěli letadlem někam mezi Varnu a Burgas a letenka i s taxíkem je přišla levnějc než jízdenky na Baltic… Číst vice »

Jan Soukup

Chtěl bych tímto i za ostatní poděkovat za dechberoucí příspěvek.

Daniel Jablonecký

Chladnomilní příbuzní jeli v létě k Černému moři do Bulharska? A jinak jsou doma všichni zdrávi?

Petr

Jo je to protimluv a taky mě to překvapilo, plánovali nějaké to Polsko nebo Německo. A skončili v Bulharsku, kde je moře teplejší jak v Itálii (kterou právě kvůli vedrům nechtěli). Právě si říkám, že bych se měl švagra zeptat, jestli mu tam nebylo horko (je to typ člověka, co chodí v tričku snad i když jsou závěje).
Já bych jim třeba po letošních zkušenostech radil Tenerife, tam je furt 20-25 a moře (oceán) docela studené, ale teplejší než Balt. No ale to jsem tehdy (před tím cca půlrokem) neznal, tam jsem byl právě až letos začátkem prázdnin.

Zdeněk

Takovýhle blábol už tu dlouhou dobu nebyl…vám může být ukradený, ale hodně lidí by jidelak uvitalo

218

Kdyby jídeláky byly takové terno, nabízeli by je určitě soukromníci… u nich místo toho najdete jako maximum gastrozážitku kafe, zmrzlý koláč nebo něco ohřátého v mikrovlnce… otázka je, proč platit mrtvou váhu jídeláku u vlaků provozovaných z veřejných peněz…
Ale koncept „pojízdné hospody“ sestavené z jídeláků by mi přišel zajímavý, mohl by to třeba někdo zkusit (s akcí typu „při útratě nad 500 Kč na osobu vám vrátíme cenu jízdenky na kredit“ by se to třeba chytlo) 😀

Hans N.

Mě se líbí info o nejrychlejším spoji WRO-GDA. Polské IC vlaky totiž jedou asi o pět minut pomaleji, což na pětihodinové jízdě jistě každý ocení 🙂 Asi mají zastávku navíc proti Balticu, ale nechce mi to hledat.
Baltic jsem vyzkoušel a je fajn. I když úsek Pha-Wro se mi spíš vlekl, než utíkal. Pak už to frčelo.
Lehátka v noční spoji si jistě najdou své klienty.

Twix

Těch 5 minut rozdílu je skutečně nepodstatných, ale obecně je to linka opravdu rychlá. Když vezmeme, kam z ČR jezdí přímé dálkové vlaky a spočítáme průměrnou rychlost na celou trasu, bude tahle jedna z nejrychlejších.

Hans N.

Rychlé spojení to určitě je. Nebál bych se nebál říct, že i rychlejší než když s rodinou pojedu z Prahy autem přes den (občerstvení, wc, tankování, hustota dopravy). Mapy to teď počítají na 8,5 hod., hádám bez zastávek. Takže se doba jízdy autem navýší.

Dodo

Vychází to dost podobně 🙂 autem klidným tempem s přestávkami cca 9 hodin (bez větších kolon). Vlakem bez mimořádnosti necelých devět.

Když se zlepší dojezdová doba do Trojměstí, rádi vyzkoušíme i lůžka / lehátka.

Lukáš Chytil

No nevím. Z Prahy do Ústí nad Orlicí to jede stejně rychle jako Slovácký „expres“, což je obyčejný rychlík, který zastavuje navíc Přelouč a Choceň.

David

Myslím, že Baltic Expressy předčily očekávání, uvidíme ještě jak v zimě, ale nyní jezdí prakticky všechno přes čáru plné. Pamatuji jak tu mnozí zvěstovali, že to bude vozit vzduch.

pony

Propadak to zdaleka neni, ale plne pres hranici to fakt neni. Rozhodne ne vsechno.

Num

A to je to pro spoustu lidí díky nepřípojům nepoužitelné

dispečer

..v tom je právě kouzlo těchto komentářů – někteří jedinci i přes značnou labilitu svého zdraví vědí všechno nejlépe ..

Jan Levínek

ARmpee budou neštěstí. I teď je velký polský jídelák natřískaný. Nezapomeňme, že v Polsku se smí pít pivo ve vlaku jen v jídelním voze. Proto je problém si i tak sednout na jídlo. Nedovedu si představit, když tam bude jen polo vůz ARmpee

2101

Ano, na úseku Wroclaw – Gdynia to bude bohužel velký propad v úrovni

Frantisek X

Nu, třeba tam pití piva zakáží, když nepůjde o jídelní vůz, čímž by tu kapacitu řešili. Také ta změna může u některých lidí snížit zájem o službu vůbec, tzn. další uvolněná místa.

troglj

Proč musí Polska hospoda končit ve Wroclavi? To hned zpátky?

vikouš

Noo co jsem koukal ve Wroclavi…tak jidelaky uz nemají RIC…
https://ctrlv.link/d8Am

Tonda

Budou to skutečně ARmpee829 a bude se tam dát sednout? Odkud se vezmou? A co bude od nového grafikonu s WRmz817?

Tomariero

Vezmou se z ex1 a tam půjdou wrmz

Tonda

To jo, ale tam jezděj 832, ne? a WRmz 815 jasně, ale ty z Budapešti?

Ruzian1

Bude, mají být přeznačeny na dvojku.

Jiří Blahoš

Konečně…

Ruzian1

Ale pouze na Balticu, jinde ne.

Robert Šalda

Z textu by si neznalý mohl myslet, že v současnosti provozovaný restaurační vůz zajíždějící jen do Wroclawi jede z Prahy. Přitom je to naopak a obsluhuje jen polský úsek Gdyně – Wroclaw a do ČR vůbec nezajíždí. V Praze mě vždy překvapuje jak bývá lůžko slušně obsazené. Pokud bude do Trojměstí přijíždět v o něco lidštější hodinu než v nyní, tak to na atraktivitě spojení určitě přidá.

Argo

Jasně tam píší že je to polský restaurační vůz, tak dává smysl že jezdí po „polské“ větvi od Wroclavi

Daniel Jablonecký

Zdejší čtenáři jsou odborníci a/nebo železniční fandové a jistě chápou, jak to s tím jídelním vozem bylo myšleno. Tyhle vysvětlující komentáře „znalých“ jsou úplně zbytečné.

petrp

Asi je to s tím časem obecně pravda, ale já jsem raději na hlavním nádraží v Gdaňsku ve 4.54, kdy gdaňští bezdomovci spí, než odjíždět z Prahy v osm večer či později, kdy mají ti pražští největší aktivitu.