Novinky na vlaku k Baltu: lůžkový vůz bude jezdit po celý rok, řeší se lehátka
Baltic Express. Foto: České dráhy

Polský jízdelní vůz vystřídá bistrovůz ČD, pojede v celé délce trasy.
Polský jízdelní vůz vystřídá bistrovůz ČD, pojede v celé délce trasy.
Cervenec jsme jeli do sopoty.bylo v pohode..zpatecni v noci jsme jeli domu.
S vnučkami a dcerou 30.4.2025 s odjezdem z Prahy 18:51 vychvalovaným Balticem do Gdyně, polským lůžkovým vagonem č. 353, lůžka 12, 14, 16. Byl to docela děs, sice bylo čisto, čisté povlečení, ale žádná voda na pití, v umyvadle voda na mytí netekla, na WC trochu cmrndala až dost teplá, ráno už netekla vůbec. Koupila jsem 3 lahve s vodou à 5 zl.od průvodce vagonu, který byl v trenkách a tílku. Ráno dost nerad udělal čaje, to už byl v uniformě. Žebřík byl v poruše, špatně se vysouval a v noci jezdil sem tam. Nahoře bylo vedro a dole vichr… Číst vice »
Není konfort jako komfort a není standart jako standard. Ale co my tady s tím? Napište na PKP nebo kdo ten vůz provozuje.
Dejte tomu pár let a začne pro tuto linku dávat smysl i ComfortJet. Ostatně podle včerejšího článku o výrobě dalších se pro ně hledá smysluplné využití, tak tohle bude v době jejich výroby jedno z nich.
No tak určitě. 9 plných vagonů 4x denně mezi Prahou a Vratislaví. Už to vidím.
Už dneska ty vlaky mají 9 vagonů mezi Gdyní a Vratislaví. Dovedu si představit, že využití mezi Prahou a Vratislaví poroste natolik, že těch vagonů bude potřeba 5 (tak už to v některých obdobích jezdilo), 6, 7… a pak už bude dávat smysl CJ v celé trase bez šíbování ve Vratislavi.
Ten CJ by v úseku Wroclaw – Gdynia kapacitně nestačil
Stačil by, kdyby mezi Wroclawí a Gdyní byl hodinový takt. Jenže Poláci taktu nejsou schopni.
Polský IC měl v úseku WRO-GDY minulý pátek 11 vagonů.
To já vím, jak ten vlak vypadá v Polsku. Já píšu o úseku Praha – Vratislav. A tady mám pochybnosti. Kolik lidí tím jezdí třeba v říjnu od úterý do čtvrtka? Pro ten CJ musíte mít kšeft po celý rok, ne jenom pár měsíců v sezóně.
Když to zaplatí cestujici a nikoliv daňový poplatníci, tak to bude krok dobrým směrem.
Navíc bude koncem září jezdit ještě jedno lůžko navíc, v Polsku bude totiž nějaký železniční veletrh.
Jojo, TRAKO Poland. Takový menší Innotranz.
Takže noční vlak bude mít konečně spací vagony. Bylo od začátku divné, že byl jen sedací. Jídelní vozy mě jsou ukradené, na cestu se vydávám vybavený jídlem a pitím, ale jistě jsou lidi, kteří na nich jsou existenčně závislí. Hlavně že se to ujalo. Asi je to úspěšné, soudě podle nabízených cen. Když příbuzní na jaře sháněli letní dovolenou u moře (oni jsou takoví chladnomilní), tak zvažovali nejdřív právě tenhle expres a Polsko, ale ceny byly basazené příliš vysoko, tak nakonec letěli letadlem někam mezi Varnu a Burgas a letenka i s taxíkem je přišla levnějc než jízdenky na Baltic… Číst vice »
Chtěl bych tímto i za ostatní poděkovat za dechberoucí příspěvek.
Chladnomilní příbuzní jeli v létě k Černému moři do Bulharska? A jinak jsou doma všichni zdrávi?
Takovýhle blábol už tu dlouhou dobu nebyl…vám může být ukradený, ale hodně lidí by jidelak uvitalo
Mě se líbí info o nejrychlejším spoji WRO-GDA. Polské IC vlaky totiž jedou asi o pět minut pomaleji, což na pětihodinové jízdě jistě každý ocení 🙂 Asi mají zastávku navíc proti Balticu, ale nechce mi to hledat.
Baltic jsem vyzkoušel a je fajn. I když úsek Pha-Wro se mi spíš vlekl, než utíkal. Pak už to frčelo.
Lehátka v noční spoji si jistě najdou své klienty.
Těch 5 minut rozdílu je skutečně nepodstatných, ale obecně je to linka opravdu rychlá. Když vezmeme, kam z ČR jezdí přímé dálkové vlaky a spočítáme průměrnou rychlost na celou trasu, bude tahle jedna z nejrychlejších.
Rychlé spojení to určitě je. Nebál bych se nebál říct, že i rychlejší než když s rodinou pojedu z Prahy autem přes den (občerstvení, wc, tankování, hustota dopravy). Mapy to teď počítají na 8,5 hod., hádám bez zastávek. Takže se doba jízdy autem navýší.
Myslím, že Baltic Expressy předčily očekávání, uvidíme ještě jak v zimě, ale nyní jezdí prakticky všechno přes čáru plné. Pamatuji jak tu mnozí zvěstovali, že to bude vozit vzduch.
Propadak to zdaleka neni, ale plne pres hranici to fakt neni. Rozhodne ne vsechno.
ARmpee budou neštěstí. I teď je velký polský jídelák natřískaný. Nezapomeňme, že v Polsku se smí pít pivo ve vlaku jen v jídelním voze. Proto je problém si i tak sednout na jídlo. Nedovedu si představit, když tam bude jen polo vůz ARmpee
Ano, na úseku Wroclaw – Gdynia to bude bohužel velký propad v úrovni
Nu, třeba tam pití piva zakáží, když nepůjde o jídelní vůz, čímž by tu kapacitu řešili. Také ta změna může u některých lidí snížit zájem o službu vůbec, tzn. další uvolněná místa.
Proč musí Polska hospoda končit ve Wroclavi? To hned zpátky?
Budou to skutečně ARmpee829 a bude se tam dát sednout? Odkud se vezmou? A co bude od nového grafikonu s WRmz817?
Vezmou se z ex1 a tam půjdou wrmz
To jo, ale tam jezděj 832, ne? a WRmz 815 jasně, ale ty z Budapešti?
Bude, mají být přeznačeny na dvojku.
Konečně…
Z textu by si neznalý mohl myslet, že v současnosti provozovaný restaurační vůz zajíždějící jen do Wroclawi jede z Prahy. Přitom je to naopak a obsluhuje jen polský úsek Gdyně – Wroclaw a do ČR vůbec nezajíždí. V Praze mě vždy překvapuje jak bývá lůžko slušně obsazené. Pokud bude do Trojměstí přijíždět v o něco lidštější hodinu než v nyní, tak to na atraktivitě spojení určitě přidá.
Jasně tam píší že je to polský restaurační vůz, tak dává smysl že jezdí po „polské“ větvi od Wroclavi
Zdejší čtenáři jsou odborníci a/nebo železniční fandové a jistě chápou, jak to s tím jídelním vozem bylo myšleno. Tyhle vysvětlující komentáře „znalých“ jsou úplně zbytečné.
Asi je to s tím časem obecně pravda, ale já jsem raději na hlavním nádraží v Gdaňsku ve 4.54, kdy gdaňští bezdomovci spí, než odjíždět z Prahy v osm večer či později, kdy mají ti pražští největší aktivitu.