posily_do_teamu

Novinka od Airbusu může létat s motory Pratt & Whitney, získala certifikaci

Montáž A321XLR. Foto: AirbusMontáž A321XLR. Foto: Airbus

Typový certifikát A321XLR s motory Pratt & Whitney GTF následuje po certifikaci A321XLR poháněného motory CFM.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel IV.

Máte tam chybu ve druhém odstavci – nikoliv, že: „Stroje s motory CFM LEAP-1A mají svézt první cestující ke konci tohoto roku.“ S těmi už létají (je i v článku). Ale správně má být: „Stroje s motory Pratt & Whitney mají svézt první cestující ke konci tohoto roku.“
Tak to prosím opravte 😉

Viz také text originální zprávy:
This follows the certification of the CFM LEAP-1A powered A321XLR in July 2024 and paves the way for the first customer aircraft with Pratt & Whitney engines to enter into service later this year.

Pájin

Má XLR stejný ETOPS pro oba motory?

Tom

A to je kolik?

Air Traveller

180 minut.

Tom

A budou moci ETOPS využít i wizzair? Pro a320, a321 a a321neo ho nemají a na zakovou trasu na Maledivy by se docela hodil

Air Traveller

ufff – vubec by me nenapadlo, ze wizz ty maledivy z abu dhabi lita oklikou podel indickyho pobrezi … a ono no 🙈

Avoda

ETOPS certifikace není obecná, ale na každý jeden vyrobený kus. Takže co si aerolinka objedná, to dostane.

Pokud potom společnost používá mix takových letadel, musí si dobře hlídat, aby nenasadila necertifikovaný kus tam, kam nemá.

Což se například nepodařilo v roce 2015 American Airlines, které omylem poslaly A321 bez ETOPS na LAX-HNL. Zjistilo se to až v průběhu letu u Havaje. Zpáteční let musel být zrušen a ledadlo se vrátilo bez cestujících jako technický přelet.