Novinka od Airbusu může létat s motory Pratt & Whitney, získala certifikaci
Montáž A321XLR. Foto: Airbus

Typový certifikát A321XLR s motory Pratt & Whitney GTF následuje po certifikaci A321XLR poháněného motory CFM.
Typový certifikát A321XLR s motory Pratt & Whitney GTF následuje po certifikaci A321XLR poháněného motory CFM.
Máte tam chybu ve druhém odstavci – nikoliv, že: „Stroje s motory CFM LEAP-1A mají svézt první cestující ke konci tohoto roku.“ S těmi už létají (je i v článku). Ale správně má být: „Stroje s motory Pratt & Whitney mají svézt první cestující ke konci tohoto roku.“
Tak to prosím opravte 😉
Viz také text originální zprávy:
This follows the certification of the CFM LEAP-1A powered A321XLR in July 2024 and paves the way for the first customer aircraft with Pratt & Whitney engines to enter into service later this year.
Má XLR stejný ETOPS pro oba motory?
A to je kolik?
180 minut.
A budou moci ETOPS využít i wizzair? Pro a320, a321 a a321neo ho nemají a na zakovou trasu na Maledivy by se docela hodil
ufff – vubec by me nenapadlo, ze wizz ty maledivy z abu dhabi lita oklikou podel indickyho pobrezi … a ono no 🙈
ETOPS certifikace není obecná, ale na každý jeden vyrobený kus. Takže co si aerolinka objedná, to dostane.
Pokud potom společnost používá mix takových letadel, musí si dobře hlídat, aby nenasadila necertifikovaný kus tam, kam nemá.
Což se například nepodařilo v roce 2015 American Airlines, které omylem poslaly A321 bez ETOPS na LAX-HNL. Zjistilo se to až v průběhu letu u Havaje. Zpáteční let musel být zrušen a ledadlo se vrátilo bez cestujících jako technický přelet.