Noví dopravci na dálkových letech? Přípravy probíhají v Severním Irsku i Itálii

Boeing 737-85F letecké společnosti AeroItalia. Zdroj: Flickr.com - Anna ZverevaBoeing 737-85F letecké společnosti AeroItalia. Zdroj: Flickr.com - Anna Zvereva

V případě prvního ze dvou dopravců jde o úplného nováčka, druhý létá v Itálii.

Na dálkových letech by se již brzy mohla objevit letadla dvou dalších leteckých společností. První z dvojice, dopravce Fly Atlantic, plánuje vytvořit na mezinárodním letišti v Belfastu hlavní uzel spojující Evropu se Severní Amerikou. Spojení mají začít v létě 2024. Druhá společnost, italská AeroItalia, má své vize o něco reálnější, neboť svůj provoz již zahájila. Zatím však pouze s Boeingy 737 na spojích po Evropě.

Za startupovou společností Fly Atlantic stojí bývalý ředitel kyperských Tus Airways Andrew Pyne, rozhled v letectví má však mnohem širší. Jeho cílem je létat do USA, Kanady, ale i Evropy. Chce také odstranit bariéru v hospodářském a turistickém rozvoji Severního Irska, za kterým podle jeho slov stojí nedostatek nabízených přímých transatlantických letů. V plném provozu cílí dopravce na 35 destinací. Zmíněné vize jsou nicméně jen počáteční fází, tou další bude zajištění letadel a hlavně licence.

Zpočátku má v Belfastu u Fly Atlantic najít práci 50 zaměstnanců, členů posádek bude letecká společnost potřebovat 250. V prvních pěti letech pak chce vytvořit až 1000 pracovních míst. Ambiciózně zní také vznik dalších tisíců nových míst v cestovním ruchu. Dopravce plánuje flotilu šesti letadel, jejich počet se má do roku 2028 ztrojnásobit. Komplikací může být historická zkušenost jiných, podobně smýšlejících dopravců, se kterými to v boji se zavedenými aeroliniemi ne vždy dopadlo růžově.

Italské plány

Již zavedená letecká společnost AeroItalia představila plán vstoupit na pole dálkových letů, dopravce chce provozovat lety na Maledivy, Kubu nebo do Keni. Aerolinie usiluje o získání širokotrupých Boeingů 787, protože by je však nedostala dříve než za dva roky, zvažuje, co dál. Možností může být třeba dočasné řešení formou pronájmu jiných strojů.

AeroItalia plánuje přepravit v příštím roce milion cestujících, pomoci jí k tomu mají nově oznámené linky. Jak uvedl Twitterový účet Sean M, italská letecká společnost začne létat z Florencie do Bukurešti (třikrát týdně), Katánie (sedmkrát týdně) a na hlavní londýnské letiště Heathrow (pětkrát týdně). Provoz linek začne ve druhé polovině prosince. AeroItalia nyní létá pravidelně na několika vnitrostátních spojích ze základen ve Forli a Bergamu.

Tagy AeroItalia Belfast International Airport dálkové lety dálkové linky Fly Atlantic transatlantické lety
Žádné komentáře