Novela po 20 letech. Do přepravního řádu pronikl zápach i otylost. Psi jedině s košíkem.
Cestující na nádraží v Plzni. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Ministerstvo dopravy (MD) připravilo po 20 letech první novelu vyhlášky č. 175/2000 Sb. o přepravním řádu pro veřejnou drážní a
Pan Mládek nepozná, když někdo smrdí? Posadil bych ho do kupé s bezďákem, třeba by pak změnil názor.
Proč bezďáka a ne třeba rusku vykoupanou ve voňavce, cikánku která se koupe jen ve voňavce, režijkáře se syrečky, prodělané mimino,….
Udělat na smrad tabulky (jako mají auta emisní normy, tak vypsat něco jak může smrdět člověk), na ty tabulky ať se kromě dopravců odkazuje kdokoliv (škola, zaměstnavatel, obecní vyhlášky,…) a existuje certifikovaný smradometr.
Jel jste někdy v životě vlakem nebo jiným hromadným dopravním prostředkem? Zažil jste kdy většina nesmrdicich se podřizuje jednomu smrdicimu a odejde? Je to tak v pořádku? Kam vedou vaše obavy co kdyby?
Jel jsem několikrát, proto jsem vyjmenoval (některé) typy cestujících, které mi smrdí.
U té převoněné Rusky, kdo objektivně řekne jestli smrdí, nebo voní? Leinadovi smrdí, jejímu partnerovi voní, co revizorovi?
Posrané mimino – asi nikdo nebude tvrdit že voní, ale skutečně je správné vyhodit ho v první zastávce? Když už, tak v první stanici s otevřeným WC s přebalovákem.
Protože ten bezďák suverénně všechny přesmrdí. I když „prodělané“ mimino musí být také síla!
Takže zůstává styl „cestující musí…, dopravce neodpovídá za…“
Vyhazování místenkářů z dětského kupé je jako co – ať dopravce neprodá místenku. (Když v e-shopu zadám dětskou jízdenku a místenku, tak ať štíplístek chce doklad o věku a vyhodí mě na základě toho že nemám jízdenku. Ne protože tam chce někdo jiný.)
Dvoumístnenka pro tlusťochy dobře, ale ať jsou uvedeny rozměry v cm..
Nepoužívání termínů „jízdenka“ a „místenka“ je jenom zbytečné prodloužení textu a snížení čitelnosti. Normálně se v právních textech definovaný termín od slova obecného jazyka rozlišuje tak, že se termín píše s velkým písmenem.
A s tím zápachem? Je pravda, že se to moc řeší. Prostě když někdo bude vyloženě smrdět na celý vagon, tak bude vyloučen z přepravy, hotovo… I takoví cestující se najdou.
Vzhledem k tomu, že jsou, bohužel, čím dál tím víc v módě velkoprostorové vozy, je potřeba cestující trochu „umravnit“. Z duše „miluju“, když sedím ve velkoprostorovém voze a třeba pospávám, jak se kus vedle nějaká připitá partička směje na celý vagon, kousek dál někdo půl cesty mele do telefonu, na druhé straně vozu někomu něco hraje na notebooku a hlavně co chvíli někomu na celý vagon vříská telefon … A tak bych mohl popisovat do nekonečna. Když už v těch velkoprostorech, které se rvou opravdu všude, mají lidé v klidu cestovat, je potřeba s tím něco dělat. Proto se na… Číst vice »
Neumím si dost dobře představit umravnovani skupiny vodáků, turistů v rekreačních oblastech Sázavy, Berounky, atd. Tam prostě 🎸 a veselá nálada do vlaku patří. NEBO NE? jinak je to o vzájemném tolerovaní nás všech. Když vystoupím do kostela tak taky nesmrkam hlasitě a neobdivuji se hlasitými poznámkami tomu co vidím. Zrovna tak jako ráno v podrimujicim oddíle vlaku nebudu hlasitě komandovat telefonem vstávajíci své děti doma že? DOKÁŽEME TO?
Já jo, prostě určité věci včetně hluku k jízdě vlakem patří i když něco je občas na hranici, ale příště to můžu být já.
A co jet třebas v vlaku kde je tichý oddíl a všichni to respektují. To co popisujete je prostě vlak jako všude jinde na světě.
Myslím, že to zbytečně hrotíte. Je to podle mne z velké části o dopravci a jeho lidech a taky soudnosti lidí. Všechno se dá zneužívat, ale jinak tyhle věci vítám. Proto radši jezdím RJ, nebo soukromníky když to jde. Je tam většinou pohodovější atmosféra, tedy v Relaxu a Businessu u RJ. Člověk si jinak může většinou vybrat sám, jaké místo si vybere, pokud není vlak osazený. Třeba astra je spíš pro štíhlejší lidi a studenty, nebo pro pár. Jinak než jet s někým „voňavým“ tak to radši budu stát v chodbičce na druhé straně vlaku, když to je možné. Takže… Číst vice »
pravdou je že v 1. třídě (R8)/ bussinessu (Brno-Praha) jsem u RJ nikdy žádnýho otrapu nezažil ( a to jezdím často)
Asi tam neplatí režijky 😉
Sorry, musel jsem.
Závist je špatná vlastnost Petře.
A vidíte Petr766… jsem režista, a rj jezdím…
Pan Petr si ji patrně pořídil za peníze zatímco zaměstnanci příslušného dopravního podniku ji mají jako benefit. Děláte pane ostudu svému jménu výroky které dokážete zvracet!
Nejhorší kombinace ve vlaku je silně navoněná ženská, neustále hovořící a strašní je, když telefonuje.
*oprava… strašné je, když telefonuje. Tedy, když nevydrží chvíli držet jazyk za zuby.
Ja osobne bych byl i pro moznost, aby pruvodci mohli pokutovat lidi za koureni na nastupisti. Vzdyt je to smesne: Kurak si ve stanici, kde vlak zastavi, jde narychlo zakourit, stoji u otevrenych dveri, kour jde dovnitr vlaku, ale pruvodci nemuze nic udelat – stoji totiz na nastupisti, kde mu prirazku za koureni pruvodci udelit nemuze a policie tam snad z 99,99999% neni. Navic TISICE spacku v kolejisti a kolem zastavek apod… Tohle by podle me se melo tez resit.
restrikce, pokuty, zákazy opravdu to nejde jinak?
Jako třeba vlídným slovem? Zrovna v uvedeném případě pochybuji, že by to šlo jinak.
třeba by mohli kouřit na záchodě, že
Moderní vozy mají i na záchodech požární čidla, která spustí poplach a řešení situace jde do zpoždění. Doplácejí na to pak všichni. Pokuta za kouření, za zpoždění a možná si dá příště pozor.
Nejde, kuřáci jsou v 99 procentech případu nepoučitelní.
Zajímavý rozbor na toto téma je v odkazu, dle toho lze proti kuřákovy zakročit, přepravní řád neřeší majetkové vztahy.
http://www.revisor.cz/predpisy/vyklad_koureni.htm
Však ono je zakázáno kouřit v nádražních prostorech přístupných cestujícím a má to být pokutováno. Ale oni se toho všichni bojí. Vždyť jde o lidské právo druhému ničit zdraví a i sobě a pak požadovat léčení bezplatně. No a jinak, zkuste postihovat tyto lidi. Agresivita na n-tou. Proto se to skoro nikdo neodvažuje a případné tresty za agresivitu a neuposlechnutí se nějak nenosí a policie daleko a ještě velmi mírná. Takže to chce trochu odvahy a respekt k lidským právům na zdraví a život. Toho se ale v této sobecké, bezohledné a hloupé společnosti nedočkáme.
Paní, tak dneska je to plné. Máme jen k tomu vašemu místu další volné místo přes uličku. To nevadí. S tím zadkem se vejdete na obě sedačky koukám.
Tak to by neprošla dveřma, ne?
Jestli to plati i v MHD, tak kdy budou z prepravy vylouceni zamestnanci – mazaci vyhybek v DP Praha v monterkach od oleje a s kbelikem oleje? Kdybych byl cestujici, tak me vyhodi a jeste bych porusil pravidlo o nebezpecnych a horlavych latkach… pac kbelik je samozrejme otevreny… ?
Jenže zaměstnanci DPP jsou asi přepracování na základě jiných vnitřních předpisů, ne?
A hlavně, jak byste chtěl aby se na místo výkonu práce dopravovali? Automobily?
V montérkách mě ještě nevyhodili ani z VHD, ani z restaurace ani z obchodu. Myslím, že toto je přípustné. A otevřený kbelík (o čemž pochybuji), tak to bude ten nejmenší problém ho uzavřít.
Ano, takovi zamestnanci by ale meli jezdit sluzebnim autem…
Ja nevim, ale je to ohrozeni cestujicich, at uz znicenim obleceni, kdyz si na takto zaspinenou sedacku nekdo sedne nebo treba rozlitim oleje pri prudsim zabrzdeni…
Nepochybujte, skutecne otevreny…
Pokladam jednoduchou otazku, proc je zakazano vozit ropne latky v MHD cestujicicim, nebo preprava delniku ze stavby nebo jinych v tramvaji, kdyz je to povoleno zamestnancum? V cem je rozdil?
A který zákon to nařizuje? Navíc, proč zahušťovat, už tak silný automobilový provoz v Praze. Navíc by to vyžádovalo hodně aut, takže přepravu vlastní MHD chápu. SŽ to stejně dělá na železnici, běžně se jezdí na místo výkonu vlakem.
Dobře, nebyl jsem tam, tak se nebudu hádat, tak fajn, ale tak plechovku (apod….) lze uzavřít. Otázkou je, jak to má podnik ošetřen ve svých předpisech, leda si na toto stěžovat u DPP, abyste zjistil, jak to je.
A špinavé montérky a ušpinění sedaček jde řešit tím, že by dělník stál.
Samozrejme, je to otazka na DPP, nicmene napr. outsourcingova firma vozi jizdni rady a informace po zastavkach autem, coz se da vozit i tramvaji,… naopak nebezpecne latky ev. lide v pracovnich odevech ze stavby nebo udrzby by meli jezdit sluzebnim vozem, sluzebnim autobusem, sluzebni jizdou tramvaji,…
Problem dopravy neni v jednotkach aut, pro DP nebo jine profese, ci stavebni firmy, kde se ocekava mira zaspineni odevu nebo prevoz materialu ci kbeliku oleje a jinych nebezpecnych latek…
Jinak je samozrejme dobre, ze ridici a jini zamestnanci jezdi do prace verejnou dopravou, to je v poradku…
Jízdní řády bych do toho netahal podíval jste se někdy kolik toho v tom autě mají? Navíc pokud mají za směnu vyměnit několik spíše set jř na jednotlivých sloupcích tak, aby byli informace aktuální večer a pak už ráno podle nového tak jízda mhd by v tomto případně úplně neklapla.
Jak rikam, meli by pouzivat sluzebni auta, jak jinak chcete do verejne dopravy dostat cestujici, kdyz tam nechate jezdit pracovniky se spinavym pracovnim odevem, natoz od ropnych latek… To proste do MHD nepatri, stejne jako delnici v monterkach ze stavby, take neni dobre si umazat oblek nebo saty od stavebniho materialu…
PS: chapu vymenu jizdnich radu na vsech linkach, ale jezdi se autem i pri zneme jedne linky nebo vyluky… a toho opravdu tolik neni,… ale je to v poradku…
Proč jsou v PID tak svázaná pravidla pro přepravu hořlavin? (V metru vůbec, v povrchovce možná liché úterý v uzavřené nádobě..)
Není to kvůli rizikům? Jaký je rozdíl, když hořlavinu běžnou linkou veze zaměstnanec a otravný kaštan?
Zápach? Otylost? Tak to se 90 % šotoušků a držitelů režijních jízdenek už nesveze.
To nemůže nikdy projít!
👍😁😁
přidejte uhry a mastný vlasy…
a zakaz prdet…
Přepravní řád by měl význam, kdyby se dodržoval a hlavně kdyby jeho dodržování někdo vymáhal. Už hodně dlouho jsem nezažil vlak bez bezdomovce, fetky nebo alespoň řvoucích mobilů.
Takže nově i děti do 6 let už budou mít nárok na místo? A platí to jen na sezení, nebo i lůžku/lehátku?
Bude to horší. Běžný cestující uvolní místo doprovodu bezplatně cestujícího 18letého studenta v oddíle pro cestující s dětmi. Inu, z veřejné dopravy prostě bude socka, třetina lidí to tak chce a třetině je to jedno.
No já nevím, ale alespoň v oddílech pro děti u ČD se mluví o dětech do 10 let.
Vyzní to jako sranda, ale absurdity viz moje odpověď výše. Nabízí se otázka to bude muset uvolnit i lůžko nebo lehátko?
Ty znáš nějaké relace s lůžky / lehátky bez povinnosti rezervace?
Lůžko a lehátko neplatilo nikdy. Řešil jsem 2 roky zpět kdy jsem měl zaplacené lůžko a musel jsem letět do pokladny na pha hl.n. dokoupit jízdenku do popradu synovi tehdy 4 roky jako dítěti 6+ let, protože prostě bez ní lůžkový lístek neplatil. Naštěstí jsme šli s předstihem tak to bylo v pohodě.
takže to mám chápat tak, že když řeknu na pokladně že jsem tlustej ať mi dají ještě jednu místenku a nikdo si vedle mě nesedne? Jo tak to beru, za 35Kč do Košic klid a pohoda….. 🙂 akorát nevím zda to bude někdo ČD kompenzovat protože tím ztratí šanci prodat další jízdenku. další fajn díra …..
Mezinárodní místenka stojí, pokud se nepletu, 79 Kč
Tak rozhodně bude záležet na pokladní a jejím posouzení vaší obezity. Pokud budete hubenější než pokladní, která jezdí na jedné sedačce, pravděpodobně Vám druhou místenku neprodá. 😉
A jak jste přišel na to, že vám bude stačit jen místenka a nebudete muset mít i druhou jízdenku? Místenka bez jízdenky je neplatná.
Možná byste to měl pochopit obráceně – pokud Vám nestačí jedno sedadlo, musíte si koupit dvě jízdenky (ne jen místenky), jinak Vás průvodčí vyloučí z přepravy.
Bylo by dobré, kdyby to platilo i pro přepravu velkých zavazadel. Dnes si cestující koupí jednu jízdenku a když má dva velké kufry (které nedá nad sebe ani pod sedačku), tak zabere sám celou čtyřku.
Naopak když cestuji s kolem (které zabere místa míň), platím. Často i vyšší částku, než za samotnou jízdenku.
Pokud si dobře pamatuju,zavazadla jsou omezena rozměry (které už nevím)a smí být uložena pouze nad a pod místem,kde cestující sedí.Na sedačce být nesmí (neoprávněné obložení místa…snad).
Zrada je někdy i v tom, že si cestující koupí jízdenku (a někdy i místenku) v představě obyčejného rychlíkového vagonu s policí na zavazadla nad sedadlem a místem pod sedadlem jako v klasických „koženkách“. Pak zjistí, že prostor pod sedadlem je vyplněn a police na zavazadla buď není vůbec, nebo se na ni nevejde ani malý batůžek na záda, natož cokoli většího.
malej-jarda: Bohužel, co dokáží někteří cestující s kolem, tomu cestující s nadměrnými zavazadly těžko můžou konkurovat. Minulou neděli jsem zažil někde u Pelhřimova, že skupina pěti pumpičkářů zaskládala koly vchod na záchod v regině, a pobaveně se mě ptali, jestli to opravdu nevydržím. Nerad generalizuji, ale….
Me na prazskem smichove cetsujici s koly zaspinili obleceni, jak se s nimi snazili vymotat ven,… potiz je v tom, ze ty kola byly neumerne zaspinene od bahna, … to neni nikde ve stanici moznost je oplachnout?
Jednoduchý recept: zdražit cenu přepravy kola.
A ještě dodám, že být dopravcem tak vyzkouším na cyklistický přetížených spojích nasadit diskriminační tarif za bicykly. Stejně jako je tomu u přepravy osob na komerčních linkách železničních, busových i leteckých. Čili čím vyšší poptávka, tím vyšší ceny.
Pokud ale využijí v dostatečné míře zvětšení prostoru pro kola, tak ho mohu zvětšit.
Je drahá až až. Spíš posílit spoje. A zrušit slevy a režijky, ať ve vlacích nezabírá místa půlka lidí jedoucích zadarmo.
No bohužel opravdu není, neznám jedinou stanici, kde by byla takováto „myčka“.
Já to řeším tak, že po jízdě v blátě kolo opláchnu v potoce nebo alespoň projedu kaluží – jednoduché a pomůže to, nikdy by mě nenapadlo nastoupit do vlaku s kolem obaleným kusy bahna.
Bohužel mnozí biciklysté to napadne. Bohužel. I já jsem měl tu čest s partičkou, co mysleli, že jsou asi jediní plnohodnotní na zeměkouli…Nicméně po krátké domluvě z mé strany se poněkud sklidnili a kola uspořádali tak, že se kolem dalo projít. (Vsetín – Velké Karlovice, místní nebyli, zněli jak od Plzně)
Ono to ani nekde neni mozne, ne vzdu je ten potok k dispozici a ne vzdy je po desti…
Videl jsem casto i u hospod zaparkovana kola celkem zablacena, takze to bude asi castejsi jev… navic v dobe kdy kola nemaji blatniky, nebo jen takovou placacku aby se nereklo…
Na druhou stranu by takova „mycka“ nebyla ve stanici od veci, … kdyz i japonci maji „mycku na psy“, tak v urcitych mistech by se hodila,…
Vice mi ale vadi, ze chybi tzv. boxy na kola, tedy prijedete ke stanici na kole a dal pokracujete vlakem napr. do prace… Mala zkusenost z oblasti Porici/Pysel/Cercan, kde je kolo nemuzete nechat, pritom dojet na vlak na kole je lepsi nez jit pesky 15-30min., autem se to nevyplati, navic tam nezaparkujete a to uz pak jedete do Prahy rovnou autem…
No a legrace je , pokud se vám pejsek vyválí v něčem eklhaft a vy ho nemáte kde umýt, očistit a musíte dojet domů veřejnou dopravou. To v té minulosti šlo i v malých stanicích, kde na nástupišti bylo umyvadlo s tekoucí vodou.
Zvlášť po zdařilých modernizacích stanic, kde už není ani voda, ani záchod, s bídou nějaký malý prostor na čekání – čili přístřešek a budova zamčená nebo zbouraná. prostě 21. století v pojetí našich ekonomů a politiků.
Platit za kolo je v pořádku.
Bude muset vyloučit půlku cestujícího z přepravy.
Krásné, právně naivní, v praxi nevymahatelné. Až poslanci schválí i certifikovaný smradoměr, uvedou tam hladinu dB a dobu jejich trvání a kvalifikaci osoby provádějící měření, pak možná. Ale takhle to má cenu plácnutí veslem do klidného rybníka…. Humbuk a nula.
Asi by bylo hodně naivní, se změnou přepravního řádu očekávat také zvýšení práv cestujících v oblasti odškodnění např. za zpoždění, nedodržení kvality atd…
Ti bezďáci to mají v tomto ohledu dobré. Pokud mu smrdí vaťák, tak si může klidně vybrat k sezení i prázdné kupé, popř. ho pustí rád i ten tlouštík co zabírá tři sedačky. Než ho někdo vykmitne z vlaku, má to zadarmo….
„Zpřesňuje se i povinnost cestujících, kteří zasedli místa vyhrazená pro pasažéry s dětmi, místo uvolnit. Cestující bez dítěte bude v takovém oddíle muset uvolnit místo kolegovi s dítětem i v případě, že má na místo platnou rezervaci.“ Tohle je dost sporné. Na jednu stranu mi dost vadí, když si u Regiojetu cestující bez dětí „bezdůvodně“ kupují místenky do dětského kupé, které je obvykle jen jedno nebo dvě v celém vlaku, na druhou stranu, pokud je třeba Railjet nebo rychlík ČD s dětským vozem zcela vyprodaný a v dětském voze jsou volná místa, nechápu, proč bych si tam nemohl koupit místenku… Číst vice »
A také se mi stalo, že mi rezervační systém automaticky přidělil místo v dětském oddíle, ač jsem nekupoval současně místenku pro žádné dítě.
Není nic jednoduššího, než si sednout do vlastního auta a tyhle starosti nemít.
Občas jezdím busem nebo vlakem a tyhle starosti nemám
Však to máte taky dražší.
Dvě, tři hodinky postát někde v zácpě a jste happy jak dva grepy
Dopravní zácpu jsem zažil mockrát. Ale že by trvala dvě a více hodin? To už by tam musela být sakra velká bouračka.
A na kolejích stačí sebevrah a ty dvě hodiny jsou z toho hnedka taky.
V Německu jsme jednou kvůli nehodě prostáli a popojížděli prakticky celý den (cca 8 hodin). Nehoda v kombinaci s už tak ucpanou dálnicí ve špičce, to je hned.
Můj osobní rekord v zácpě je osm hodin. Bylo to někdy kolem let 2000 – 2002, když se na jednopruhovém zúžení D1 u kamionu zadřel diferák a nešlo s ním hnout.
V klidu přidělat vážnější starosti jiným je samozřejmě nejjednodušší. 🙂 I když tady to platí oboustranně, bohužel.
No jedna věc je jednoduchost a druhá věc jsou ty ostatní aspekty. Já bych spíš ocenil vymáhání těch SPP, protože jsem ještě neviděl, že by někdo vyloučil z přepravy někoho ožralýho. V MHD ještě budiž. Ale jet ve vlaku s vylitým dobytkem, kterej navíc ještě lemtá pivo cestou, což zasmradí celej velkoprostor (o kupé nemluvě) to není nic moc.
A to jste nezažil třeba cestujícího, který lítá po vlaku, řve, do všeho bouchá, napadá cestující a všichni se ho bojí a průvodčí taky. To se mně stalo večer z Berouna do Prahy před asi třemi měsíci. Odkud jel a kde se vzal, nikdo nevěděl. A byl to skutečně horor. Zda to byl zfetovaný tvor, či blázen se určit nedalo a zakročit také ne. Takže se to dojelo do Prahy, kde na Hlavním zmizel. Bohužel, schází ve vlacích policie a pak také její dostupnost na zavolání, aby v další stanici byla třeba do 5 minut. Jinak je to neřešitelné a… Číst vice »
Toto je bohužel fakt na to musí jeden mít prostě koule a dostatek podpůrných argumentů v případě problému. Někdo to zvládne holýma rukama někdo zase nosí nějakou flobrtku. Já bych jej slušně požádal aby se zklidnil a pokud nic tak v místě kde je nádraží bych mu sdělil, že vystupujeme.
Případ, o kterém píšu takto řešit nešel. Ten „člověk“ byl evidentně mimo a nedalo se určit, co vyvede, zda vytáhne nůž atd. Ve vlaku ani moc cestujících nebylo a obsluha – jedna průvodčí mladší, která byla vyděšená stejně jako nás pár cestujících. Mluvit se s ním nedalo. mezi zastávkami také interval 6 minut, zastávky neobsluhované, dovolat se v rychlosti okamžitého zásahu policie pak také nejde, to už může být pozdě.Prostě v této zemi to drhne a obyčejní lidi mají dost smůlu.
‚Vývoj slev může vést i k zavedení bezplatného cestování i pro studenty do 18 let věku,‘
No co, schodek jen 300 miliard, chudina stejne zatleska… Fuhrer uz vi, jak si koupit své voliče.
Kdyby ses líp učil, ještě studuješ a taky jezdíš se slevou. Jdi takhle plakat na sociálku, kde uvidíš kdo nas stojí hrozny prachy…
Jj, každej může ovlivnit to, že je mu míň jak 26.
Kdyby ses podíval do veřejně přístupných zdrojů, tak bys blbě neplkal. Nepřizpůsobiví nás stojí na mandatorních výdejích celkem marginální prachy. No ale jestli chceš, aby tě někde v závětří řezali kudlou, můžeš to mít.
A co třeba léčení zdarma, neplacení daní, sociálního, zdravotního, co roznášení infekčních chorob, problémy ve veřejné dopravě a na veřejných místech. kdo to platí, kdo to počítá? Ono jde o hodně velké částky, i když se to nezdá. Jen není ochota se tím zabývat a počítat.
Tak zrovna ty kudly nejsou dobrý příměr. Kudly a nejen ty používají stejně. Pak když udělají nějakou bitku nebo napadnou jiného kolik myslíte, že to stojí. Jen výjezd záchranky stojí od 10000 Kč a pokud se pamatuji dobře tak za každých dalších započatých 15 minut to bývalo před 15 lety 5000 Kč. Co pak stojí nemocnice, vyšetření atd. práce policie, soudů. Navíc kolik z těch tzv. nepřizpůsobivých si platí zdravotní? Za všechny to platí stát takže co zase náklady.
A nad 70 let + ZTP jako v MHD, ono i těch 25% je pro některé hodně a jet bezplatně je pro ně výrazná změna.
Z mojí zkušenosti by nejvíce pomohlo, kdyby průvodci ty povinnosti znali a hlavně vymahali. Už se mi stalo že cestující telefonoval v tichém oddíle a průvodci si s tím neuměl poradit, cestující na ně kaslal, dokud jsem natvrdo pruvodcimu neřekl, že může pana vyloučit z prepravy. Koukal sice jak puk, chlapík ale zavěsil a ještě se najednou omluvil. Vyhláška je hezká věc, ale musí být vůle to vymáhat.
Jinak připomínky uvedené asociace jsou opravdu úsměvné, rozhovor snad ani číst nebudu.
No v Pendolinu mozna, ale zkuste jit delat machra do linek S u víkendových nočních vlaků a uvidime, jakej budete hrdina, az vas nekdo napadne. Pruvodci neni robocob aby vymáhal neco, kde hrozi nebezpečí. Kecy o policii jsou pak spise jen legrace, protoze nez prijedete, tak je pozde.
Tohle je trochu mimo, ne. Protože tam asi nepomůže ani ta vyhláška. Jsme lidi , nebudu mít pruvodcimu za zlé, že nepacifikuje opilce v nočním vlaku když jich je třeba pet na jednoho. Ale že si neuhlídá pořádek ve vlaku přes den a dělá že nevidí, to mu za zlé mám.
Zvláštní je, že mne zatím nikdy nikde nikdo nenapadl. Nevíte náhodou jak to, že se mi nic takového zatím nestalo?
Záleží co děláte. Pokud budete často „prudit“ cestující, jak to má v popisu práce průvodčí, tak se riziko napadení velmi zvyšuje.
Projektant/programátor/systémák
Tam je riziko napadeni oproti pruvodcimu opravdu velike 😀 Je vidět, ze neznáte realitu, napadenych pruvodcich jsou za rok desitky a dobra polovina nejsou zrovna prudici…
Máte kliku a asi neprovokujete tím, že dáváte najevo, že vám dotyční svým chováním vadí, Já už těch napadení viděl nějak příliš mnoho a sám jsem se dostal do problémů, ale nějak jsem se z toho dostal. Jenže ta agresivita a troufalost řady lidí roste, už jen proto, že jsou si jistí, že se jim nic nestane a tresty jsou směšné až žádné. Ono schází už jen to, že za napadení, zranění atd. by měly být exemplární tresty, aby si to každý rozmyslel někoho napadnout.
Víte ono se říká tak dlouho se chodí….. ono to takovému člověku projde 2x 3x jenže pak potká někoho kdo na tom bude lépe a spacifikuje toho agresora dřív než stihne říci vystupuju. Je to prostě jen o tom kdo máte koule a má na to takového člověka umírnit. A kdo na to má tak to i většinou udělá, protože ví, že se mu nic nestane. Víte ono stačí projít si třebas kravmágou a zvládnete vyhodit z vlaku půlku takovýchto rádoby agresorů.
Na co vlastně nebo spíš kde jezdí čd najmutý securitas v vlacích. Vím, že na hlaváku stojí jejich auta a občas jsem je i viděl nastoupit do vlaku. Ví někdo jestli vlaky doopravdy doprovází a pokud ano tak jaké a kdy.
V osobních vlacích kolem Prahy ale nejezdí. A jde zejména o trasy na Benešov, Beroun, někdy i na Kladno a Rakovník. Nějak se to rozrůstá a pokud je to skupinka třeba 3 a více lidí, nelze dělat nic. Zvlášť když jsou ještě pod vlivem alkoholu nebo drog nebo obojího.
Spíš se vlakové čety „bojí“. Pak takový blbec to celý prekrouti, pošle stížnost a problém má jen vlaková věta. Cestujícímu se dráha omluví, dá mu nějaký voucher a vlaková ceta je bez prémii.
Ze se bojí delat svoji praci je jen jejich problém.
Spíš problém systému. Policajti řeknou přijedem nejdřív za 1/2 hodiny, což je na prd, když to je do další zastávky sotva 10 minut a násilím nikoho držet nesmíte. Sahat na nikoho nesmíte. Znám jednoho bývalého kolegu, co chtěl po pánovi zaplait, až skončil s prerazenym nosem a zlomenou čelisti. Pachatel neznámý, byl výsledek vyšetřování. Pak se nedivim, že spousta průvodčích to radši neřeší.
Ale kdo si tuhle práci nezažil, tak ať nekomentuje. Za klávesnicí v teple se říká hezky co by kdyby…
Tak ať se policie zavolá až od dvě stanice dál. Dotyčný může být zatím zamčen v cele, pardon, prázdném kupé. A taky by občas mohli pomoct spolucestující. Já se setkal s člověkem, co nechtěl platit, průvodčí nakonec řekl že na konečné zavolá policii. Jelikož se pán nejal počkat, tak jsem ho drapnul zezadu za límec a cuknul s ním, ale průvodčí mi řekl ať se na něj vykašlu. Dodnes mně mrzí, že v té cestovní tašce co jsem měl u sebe jsem měl kromě oblečení i foťák, protože kdyby ne, vzal bych ho s ní po hlavě, to by ho… Číst vice »
A neplatic si mezitím v klidu vystoupí. Tihle jezdi obvykle tak jednu, dvě stanice… a k opilcum se celkově policie nežene.
A jak ho zamknete v kupé??? Nehledě že je to omezování osobní svobody a je to trestný 😉 prej nějaká taková situace taky nastala, na nějaký škole nás na to pár let zpět varovali.
Spolucestující vás tak maximálně bude natáčet na telefon od 1/2 incidentu, aby nebyl vidět začátek.
Zadržet se smí. http://www.nssoud.cz/Revizor-muze-za-urcitych-okolnosti-v-ramci-nutne-obrany-zadrzet-cerneho-pasazera/art/480?tre_id=205
Teorie!
Stejně jako tvrzení, že je to trestný. Moc štíplístků za to nešlo sedět.
Tak ono by neškodilo, aby průvodčí prošli nějakým kurzem sebeobrany například kravmága by se na toto hodila docela dobře. Jednoduché, účinné pro laika rychle naučitelné a srozumitelné.
Má význam tohle řešit na úrovni zákona? Neměl by si tohle dopravce řešit spíš sám v rámci přepravních podmínek?
Má.
Defaultní znění smlouvy v zákoně (není-li dohodnuto jinak, poté….) se hodí k dost věcem.
Dobrý den, jak se nasazuje náhubek mopsovi?
Normálně. Jen musíte mít ten, který je pro ně určený. Já ho ale raději vozím ve skládací přepravce s nepropustným dnem. Více mu to vyhovuje. Přepravní kontrola vždy v pohodě, dokonce s pochvalou. 🙂
já mám na něj takovou tašku…. sice nemá nepropustný dno, ale zatím jsem s tím nikdy neměl problém.
A hlavu má kde? Venku nebo uvnitř?
čí? mopsovu? venku samozřejmně….
Pak ke ta taška na dvě věci. Náhubek musí být v tomto případě nasazen.
Chudák pes, který musí do kočkonosu. To už ani není pes.
to není pes, to je mopes!
Stejně jako jezevčíkovi, navíc se protáhne pásek mezi očima nahoru za hlavu, kde se upevní. Stačí mít správný model.
Mezi dva chleby
„To už vzbudilo reakci. Předseda Asociace pro veřejnou dopravu….“ To je co za instituci ? Koho zastupuje / kdo jsou členové ?
To nevím, ale jak znám šotouše, tak je dost pravděpodobné, že se zmíněným ustanovením cítí osobně ohrožen.
Rudolf Mládek býval v 90. letech ředitel DPP a ČD. Ovšem jaké zájmy APVD zastupuje, není z jejich stránek zřejmé.
O této nové organizaci bude samostatný text.
Teď ještě aby se ozval důležitý funkcionář aka Prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka.
Když se řekne na dráze „tady něco smrdí“, je Rudolf Mládek jeden z prvních, kteří mě napadnou 😀
Teď ještě, aby náhubek pro psa dopravci požadovali.
Nač používat jasná česká slova a jednoduché vyjadřování, když to jde složitě, že? Viz např. jízdenka a místenka. Co je na tom špatně, že se to musí měnit? Stačí se podívat např. na občanský zákoník z 19. století, který byl jasně a srozumitelně a jednoduše formulován i pro málo vzdělaného člověka. Asi by to chtělo vyměnit legislativce – právníky a to do té doby než se naučí logicky a jednoduše uvažovat. Co se týče zápachu, pak by to chtělo opět dát srozumitelně. jde v prvé řadě o osoby nemyté, špinavé, které jsou jasně definovatelné. Pahy z jídla se dají těžko… Číst vice »
Ušatá: Ono je tam těch nelogičností více.
1) při nákupu jízdenky přes eshop by stačilo upozornění při prokliku na sedadlo, že se jedná o dětské, dámské kupé, aby dokázal zaregistrovat, že se nejedná o klasické sedadlo. A na pokladně by to neměli prodat vůbec.
2) Dříve si nepamatuji, že by u dětí 0-6 let v doprovodu dospělé (platící) osoby vůbec řidič linkového autobusu tiskl nějaký lístek. U dětí a studentů 6 – 18 se lístek vydává vždy, protože jsou tyto slevy propláceny MD, nikoliv objednatelem dopravy (například kraje).
1) Alespoň u ČD už se tak děje. Vyskočí oranžová tabulka, že vybrané místo má zvláštní kontingent (či jak to je napsáno) a ať si dotyčný vybere jiné, pokud je to možné.
To je sice hezké, jenže spíš to chce dodržovat oboustranně, i ze strany dopravce. Už se mi stalo, že jsme řešili problém, že ve spojích po sobě bylo vždy už jen jedno místo pro kolo (u povinně místenkového se k háku přiřadí sedadlo či opačně)…takže jsme se museli rozdělit….a jaké bylo mé zděšení po nástupu do SCP, že na zbylých sedačkách seděly dvě fifleny s notebookem celé vysmáté, samozřejmě bez kola…ikdyž všude v eshopu je že se jedná o místo pro cyklisty ….. a zbytek vozu z poloviny prázdný….jenže místa na kolo už rezervovat nešlo, neboť byly zasednuty…. Takže i… Číst vice »
No máslo na hlavě má dopravce v případě, že e-shop přiděluje tyto místa i u automaticky zvolené místenky, i když není zvoleno, že chci jízdenku i pro kolo. Pokud si místo zvolili sami, tak by teoreticky bylo možné aby se k ceně místenky automaticky připočetla cena za kolo v dané trase, pokud je jinde ve voze místo (nebo naopak, neumožnit rezervaci daných míst bez přidání kola, ale nevím jestli lze takto přidat kolo v aplikaci Můj vlak ještě před výběrem místa). Ale tady by zas byl problém u těch, co by měli třeba celodenní jízdenku pro kola, či třeba přepravu… Číst vice »
Pozor, dnes to napsané je, že nesmím toto místo obsadit, pokud na něj neprokáži nárok!!!!!
Bez místenky můžete, pokud si toto místo nenárokuje jiná osoba (cestující s dětmi do 10 let, s jízdním kolem, invalida) nebo mu jej musíte na žádost uvolnit.
A sice místenky na vyhrazena místa si smíte kupovat až po vyprodání ostatních míst, ale zároveň Vám nehrozí žádná pokuta, pokud si jej koupíte dřív (alespoň jsem nic takového nenašel).
A pročetl jsem SPPO ČD z 15.12.2019, takže počítám, že to je aktuální.
Souhlas, já vzal jen to, co mne na první pohled naštvalo a co se dokonce vyskytuje ve všech našich právních předpisech.
Mi tvarůžky nevadí… Horší jsou mírně řečeno „čpící“ bezďáci
Tvarůžky jsou proti Durianu hadr, naštěstí u nás neroste 😆
to jo, prodávali ho v Globusu už naporcovanej. sem si čichl a pak jsem měc co dělat, abych se na místě nepoblil. ČesnekoCibolo chemickej smrad jak sviňa.
…no v Thaisku to obcas timto ovocem zavonelo, a to se fakt neda… ale jidla maji dobra…
V novele se reaguje na to, že dnes jízdenku „mít nemusíte“ a přesto můžete jet (neb máte elektronický jízdní doklad – stačí kód v SMSce…).
Opět se to dá lidsky a česky napsat. Ono se hlavně musí tu češtinu umě a ctít logiku. Vyjadřování některých lidí je neskutečné a navíc, když ještě polovinu slov je cizích a člověk neví, co vlastně dotyčný chtěl říct.