Nové vlaky, nová linka. Praha zažívá železniční premiéru, kvůli které se měnil i tarif

Jednotka Pesa Elf.eu (655) RegioJetu v barvách PID. Foto: RopidJednotka Pesa Elf.eu (655) RegioJetu v barvách PID. Foto: Ropid

Start nových jednotek nastal s více než tříměsíčním zpožděním.

Odebírat
Upozornit na
guest
153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vjkm

Jen aby to nakonec nedopadlo tak, že přes Vršovice/Malešice nebude jezdit tahle MHD ale kvůli kapacitě rychlíky na východ.

M19

Pro všechny co vychází z 20 let starého plánku stanice Běchovice. Zkuste mapy.czhttps://mapy.cz/letecka?x=14.5959717&y=50.0821668&z=18
😉 Není třeba vynechat Běchovice, ani Běchovice střed. Ale když je přání otcem myšlenky…. 😉

M19

ten odkaz ještě jednou funkční 🙂
https://mapy.cz/letecka?x=14.5959717&y=50.0821668&z=18

a8n

Co bycom zam podle vás měli vidět?

M19

Kdybyste se podíval, tak byste viděl. 😉 A nemusel se ptát. 😉

a8n

Já jsem se podíval. A nevidím tam nic, co by umožnilo zastavovat směrem do Prahy na středu jindy, než v jednotkách tras mezi půlnocí a čtvrtou ráno.

M19

Tak se podívejte pořádně. Zkusze širší kontext. A pokud stále nevidíte, tak se s tím nedá nic dělat. Kdo nechce nevidí. 😉

a8n

NAD po Štěrboholské/Jižní spojce?

M19

Možná si připadáte vtipný. Spíše to působí trochu jinak. 😉 Ale chápu. Narušilo vám to vaše představy, tak si cosi dokazujete. No, snad návštěva očního by pomohla, nebo možná některý z žáků Nešpora. Kdo ví. To netuším. 😉 Zkuste to ráno, až budete lépe vidět. 😉 PS: Kdo hledá najde, kdo trollí, bude vždy jen trollem. Ať předstírá slepotu jak chce.;-)

a8n

Ano, někdo v tomto vlákně trolí, ale já to nejsem. Pokud máte něco ke sdělení, proveďte to bez hádanek. Jinak holt budu toto vlákno považovat z vaší strany za aprílový žert.

Daniel Jablonecký

„Kdo nechce nevidí.“ To je argument jak od dezolátů.

Domis

Na druhou stranu s tím jednosměrným vynecháním Běchovic-středu by se jistě žít dalo a linku tudy vést. Stejně i po vybudování zastávek to v Běchovicích nepůjde jinak řešit. V Malešicích bych předpokládal horší technologické kolize.

a8n

110 m zastávky na středu by se u nákladních kolejí vlézt mohly. Při původních plánech, kdy měla linka končit v Běchovicích, by se na tento problém holt nenarazilo.

Bjorn

Jedna podstatná informace k novým linkám nezazněla. Jak dnes upozornil Adam Scheinherr, ani ne za dva týdny vyprší územní rozhodnutí pro stavbu třech zastávek (Jahodnice, Hostavice a Kyje-Jiráskova čtvrť). Pokud se tedy během pár dní nekopne do země, nebo povolení neprodlouží, může se začít znovu.

Dopravní zakázka na nové linky za skoro tři miliardy a oni nejsou schopni ani vysoutěžit a postavit peróny vedle existujících kolejí, na které existuje platní územní rozhodnutí. Praha má přitom přebytkový rozpočet a peníze problém nejsou. Neuvěřitelné.

Daniel Jablonecký

Jenže tohle není investice Prahy.

Ondra L.

Ano. Praha jen objednala vlaky na infrastrukturu, ktera neexistuje.

Náhodný Kolemjdoucí

A to je čí chyba, že neexistuje?

Frantík

„Není to investice Prahy“ – ovšem že by to Svoboda a spol. dělali si ty zastávky pro sebe? Taky ne, investici dělají, protože je do toho někdo v jeho zájmu dokope.

Jaroslav

Žlutá špína vytáhne pár nových vlaků a už je haló.🤣 Všude jinde je to katastrofa

Zdeněk

Dneska jsem využil jednotku Pesa Elf.eu při cestě do Prahy. 4 dveře na 3 vozy je fakt hloupé. Nástup a výstup v takových Klánovicích bude výrazně delší než u Elefantů.

Zdeněk

Dneska ráno jsem využil jednotku Pesa Elf.eu z Úval do Prahy a musím říct, že ve špičkách to bude problém. Jezdí jen jedna jednotka a na tři vagóny má jen 4 dveře. Oba krajní vozy jsou jednodveřové. K potřebě výstupu a nástupu bude potřeba víc času, natož když bude ve špičce plno.

Náhodný Kolemjdoucí

Přijde mi, že to uspořádání dveří je vhodnější spíš pro spěšné vlaky než pro městskou linku.

Rejpal

Naprosto zbytečná linka. Cestující dálkových vlaků z východu jistě ocení popojíždění za těmito naprosto zbytečnými vlaky. A nákladní doprava si počká až se setmí a bude moci projet. Chce se mi z toho blejt.

Pan průvodčí

O tom, jestli to je nebo není zbytečná linka naštěstí nerozhoduje šotoušstvo nebo cestující veřejnost.
Zbytečná určitě není a celkem citelně pomůže dlouhodobě přetěžované S1/7.

Plecháč

V principu je pravda, že posílení S1/7 je potřeba. Ale dělat to formou třívozových jednopodlažních jednotek není dobrá cesta. Lepší cesta je 4. kolej alespoň do těch Běchovic a prodloužení nástupišť a souprav na 8 vozů. A pak samozřejmě VRT Polabí, to umožní další zahuštění příměstských linek.

Pan průvodčí

Tak jasně, lepší pro poptávku by byl troješus jednou za 15 minut, než to, co je teď, ale minimálně 5 let žádné soupravy navíc nebudou a o infrastruktuře nemůže být ani řeč. Tam se dočkáme VRT Polabí mnohem dříve, než čtvrté koleje nebo prodloužení nástupišť. V rámci možného je to celkem slušné adhoc řešení nedostatečné kapacity vlaků.

1769

Co je vlastne duvodem, aby byla nastupiste prodlouzena na 3×471? Rozumim cekani na 2x EMU 400, ale je zde racionalni duvod proc se nemohou nastupiste prodlouzit?

Dusmor

Nástupiště se v rámci modernizací v minulých letech zkracovala z 250 m na 200 m. Prodlužovat je by znamenalo přiznat, že to byla chyba. A přiznat chyby je v byrokracii smrtící.
Platí totiž, že kdo nic nedělá, nic nezkazí, bude pochválen a dostane prémie.

a8n

Snad 170 m, ne?

a8n

Mínusáři mi prozradí, na kterém výjezdu z Prahy se podle nich zkracovaly nástupiště na 200 m.

Frantík

A vždyť i to původní vedení by linku do jisté míry posílilo,ne každý musí přes centrum.

percula

O tom zda je to či není pravda nám za pár dní budou moci říct firové nákladních vlaků. Jediné řešení je do doby posílení infrastruktury, spojování jednotek, úprava perónu tak aby se vešly je s porovnáním s výstavbou dalších kolejí sranda. Ty perony byly původně stavěné na 3 pantaky, jen se tak jezdilo.
Třívozová nepatrova jednotka je na této trati nesmysl. Bohužel Praha ty nesmysly dokáže prosadit.

Air Traveller

Ano, rozhodně by byle lepší další třeba pětivozová jednotka, ale cokoli co odlehčí současné přetížené doprave od Prahy na východ, se hodí.

Úpravy a prodloužení peronu jsou boj na dalších bambilion let.

(ano, jako pravidelný cestující jsem zaujatý – ale pokud chcete lidi, dojíždějící do Prahy autem, dostat do vlaků, musíte jim vůbec tu cestu vlakem umožnit)

FP1

Jistě, ale úplně stejný zájem je vozit po kolejích i náklad, a když je kapacita omezená, musí dojít ke kompromisu, nejde veškerý náklad vozit pouze v noci.

Rejpal

Je mi úplně jedno jaký tam jezdí dopravce, ale pokud je vyčerpaná kapacita, tak tam přidávat další vlaky tvořené třívozovými jednotkami jen se čtvery dveřmi na jednom boku je naprostá blbost. Na takto vytížených trasách mají jezdit dlouhé patrové soupravy. Tímto nesmyslem, co byl dnes zaveden, se jen prodlouží jízdní doby dálkové dopravy, resp. bude méně stabilní díky popojíždění za Os vlaky a nákladní doprava přes den vůbec neprojede, takže dojde k dalšímu přesunu na silnice.

Rejpal

Ono totiž, kdyby tam jezdily vlaky co 5 minut. tak by se cestující našli, ale to by pak musela veškerá dálková doprava končit v Úvalech a do Prahy dojet Os. A to asi IDSK chce.

Daniel Jablonecký

Jak cestující dálkového vlaku „z východu“ pozná za jakým osobákem popojíždí?

Juraj

Ono se pořád píše, že to je kvůli chybějícím zastávkám, ale ona by možná poptávka byla i bez zastavení v Jahodnici nebo Dolních Počernicích. Tady bude větší problém provozní. Jednak v Běchovicích není k dispozici nástupní hrana ve směru z centra, a i směrem do centra je to trochu harakiri. Takže od Zahradního Města by byla první zastávka až Praha-Klánovice. V Běchovicích teď nejde rozumně ukončovat, takže stejně by se muselo jezdit do Úval, nad rámec původní smlouvy. Na opačném konci je teď Smíchov totálně zabitý, plus na mostě není kapacita – nic z toho se v době podpisu smlouvy… Číst vice »

watslaw

Tak v Běchovicích by se dalo obracet u toho peronu do centra, popřípadě při jízdě do Úval u něj stavět oběma směry. Ale spíš je problém, že tam je slabá poptávka i na S1.
Druhý konec by podlě mně byl lepší ze ZM přes Kačerov do Krče (případně až do Radotína), tam by o to i mohl být docela zájem.
To by podle mě dopravně šlo, ale poptávku z Běchovic na ZM moc silně nevidím.

Pan průvodčí

No na tak frekventovaném úseku jízda proti správnému směru nepřipadá vůbec v úvahu.

Martin Staněk

Směrem od Úval projedete nákladní spojkou ( odbočka Blatov) a opačně se normálně napojit na trať na blatove ( neobslouzite Běchovice- střed obousměrně).

watslaw

To malešické zhlaví nákladních Běchovic tak přetížené není. V samotné stanici náklady po té koleji kolem peronu nemusí a dál už by to bylo po správném směru.

Juraj

Poptávka na Kačerov k metru a autobusům na Brumlovku nebo k FTN klidně být může, ale hodně to zabije ten zbytek kapacity pro nákladní dopravu, co v Praze zůstal – aspoň do modernizace úseku Kačerov-ZM.

watslaw

I tak by tam ta nákladní doprava měla větší šanci na průjezd, než za současného stavu přes Libeň.

Martin Staněk

Problém je ten , že od Úval neoblouzite Běchovice- střed. A směr zahradní město obsluhujete jen nástupní hranu směrem k budově obousměrně. To takový problém asi není. A vedení přes Krč- Radotín je také dlouhodobě plánováno. Mám dojem že jako S71( to si nejsem jistý) každopádně z Vršovic přes zahradní město, Malešice, Běchovice ( Radotín- krc- zahradní město- Malešice- Běchovice) by hodně ulehcilo jak hlavnímu nádraží, tak Smíchovu ( bývalá S7)

watslaw

Naopak, v Běchovicích u budovy už není kolej, obousměrně jižní hrana druhého nástupiště. Střed holt jen jedním směrem (nebo obrat už v Běchovicích a navázat to na přestupy).
Ano, a podle mě se za současné situace měla prostě místo S61 zavést ta S71.

Frantík

Dá se to říct i opačně, kdyby byly zastávky, furt by to nefungovalo?

Vesper

V Běchovicích by se dalo bezkolizně točit na téhle koleji: https://mapy.cz/s/govelukolo Dokonce bych řekl, že to je smysl té nástupištní hrany, resp. nenapadá mně jakýkoli jiný smysl její existence.

jkk

Nejenom obracet, u této koleje (pokud dobře studuji plánek traťových kolejí) by šlo i zastavovat při cestě z Úval na Zahradní Město. Takže by mohlo fungovat něco jako:
Úvaly – Klánovice – (nákladní podjezd a vynechání Běchovic střed) – Běchovice – Z. Město – Kačerov.

Cestou zpět se případně dá zastavit i na Běchovicích Střed. Není mi jasné, jestli je možné pokračování ve směru Krč – Chuchle – Radotín, vzhledem k tomu, že přes most Inteligence teď jezdí expresní doprava na Plzeň.

Martin Staněk

Ale směrem od Úval neobslouzite Běchovice- střed. To je jediný problém. Je tam sice několik křížení na nákladní trati , ale to projetí osobaku je dostatečně rychlé. Teoreticky je to jediný Problém v tomto úseku. A obrat jen v Běchovicich by taky šel.

Bjorn

Takže problém nejsou ani tak chybějící zastávky po trase, ale chybějící nástupiště na jednom z konců (Běchovice)? Argument o vytížení vršovického nádraží neberu. Ta linka byla pro ukončení ve Vršovicích přímo vysoutěžena (s tím, že v budoucnu povede až na Smíchov) bez nějakých dalších potřebných úprav. Končit to tam tedy může, tak byla ta linka nakreslena. Důvod, proč to jezdí tak, jak se to dneska spustilo je tedy selhání hlavně města, které nedokázalo postavit jedno nástupiště v Běchovicích. Neuvěřitelné, co si tady svou nečinností můžou dovolit. Chybějící nové zastávky po cestě jsou už jen podtrhnutím neschopnosti hlavního města připravit relativně… Číst vice »

Jakub Drahorád

Nevíte někdo, v jakém stupni přípravy jsou jednotlivé zastávky? Pokud se tedy vůbec ještě připravují?

Případně i kde se dají dohledat informace o připravovaných zastávkách obecně? Třeba u těch z tohoto (https://www.idnes.cz/praha/zpravy/zeleznice-praha-nove-zastavky.A170718_100716_praha-zpravy_mav) článku je jasné, že do 2030 nebude stát skoro nic, ale zatímco o některých se často mluví, o Třeboradicích, Komořanech nebo Konvářce (a celkově zastávkách na těchto tratích) jsem neslyšel dlouho vůbec nic… U Kříže dokonce teď bude probíhat přestavba toho dotčeného úseku, ale o zastávce kde nic tu nic, přitom by byla velmi využívaná… Děkuju:-)

Frantisek X

Komořany fungují už léta. U kříže – byť to kříží tramvaj – moc smyslu nevidím, snad jen teď, když nějaký čas není/nebude Libeňský most. Z Holešovic i Libně se dá dostat na kopec přímo autobusy nebo tramvajemi, po té spojce jezdí dost nákladních vlaků; možná mi nějaký další směr uniká, nevím. Konvářka je taková místní, když už tam ty vlaky jezdí, lidi by přibraly, jinak většina jede autobusem bez závleku. U Třeboradic je otázka kde, aby to od většiny obce nebylo moc daleko; třeba se něco pohne s další zástavbou a druhou kolejí. Ale je to jen můj odhad. 🙂

platamond

U Kříže má stopku do vybudování Libeňské spojky.
Třeboradice se plánovaly již před lety, ale pak nastal souboj zda Třeboradice (s perspektivou rozvoje zástavby) nebo Čakovice sídliště (ke už výstavba je). Když jsem v lednu mluvil se starostou Čakovic, tak zatím tlačí Čakovice sídliště a ideálně s obratovými kolejemi pro S34 či jinou linku skrz Prahu. A sám si není jist zda aktuálně má přednost Čakovice nebo posunuté Čakovice Havraňák. Ale jak uznal, že než SŽ bude zdvoukolejňovat, tak se zastávek asi nedožije.

Jakub Drahorád

Za navázanost U Kříže na Libeňskou spojku je zajímavá, díky 😀

Mil

No první den na S61 a Jančura už nemá personál na vlaky. Ze 3 souprav na S61 jezdí jen na jedné vlakový doprovod. Tohle asi ve smlouvě nebylo, že to bude jezdit bez doprovodu. To že jezdí S49 bez doprovodu je už vcelku normální věc, ale to že to bude dopravce takhle šidit hned první den na nové lince je trochu úlet.

VCHHA

Tak ono za ty peníze bude v hlavním městě hodně těžko hledat personál.

Pan průvodčí

To nemají ani ČD. Celkem často dochází k tomu, že je část směny (některé vlaky) na dvojitém ešusu vlakvedoucí sám bez průvodčího. Jen v Praze chybí desítky vlakvedoucích.

Leinad

A neprosazují odbory jeden člověk na max pět vagonů? 😀 pak jede z šestivozovky jeden zamknutej?

Pan průvodčí

Nelze jednoznačně říci, že by měl dokument ,,ROZKAZ O DOPROVODU VLAKŮ“ pevný přepočet 1 ks personálu = 5 vozů. Rozhodující roli má také kapacita vozu, doplňkové služby ve vlaku nebo Bds v sezoně s cyklisty. Taky může hrát roli předpoklad průměrného obsazení.
Jsou vozy, které se přepočítávají foeficientem 1,5 nebo 1,75. Jeden člen doprovodu na jednotku 471 vychází jen tak tak. Proto mají některé ,,Řevnické“ S7 s Bdmteeo dva členy doprovodu, protože Sysel + 2 x Bdmtee + 2 x Bdmteeo už na jednoho člena nevychází.

Mil

Vyjímečně se to stane u ČD, že místo 2 jede jeden, aspoň někdo tu je, ale na S49 je to od nového JŘ normální, že nikdo nejezdí a asi S61 bude to samé.

Frantisek X

A je tam potřeba? No, mohlo to třeba jezdit s doprovodem, ale bez zastávek. 🙂 Každopádně na problematice celé té linky je toto asi to nejméně podstatné. „Asi ve smlouvě nebylo“ – pak je to na nich.

Mil

Ve smlouvě bylo naceněno.

XP3

Ale no tak, pan Jančura je skvělý zaměstnavatel s výborným chováním k zaměstnancům a ještě lepšími mzdovými podmínkami. To je určitě nějaká pomluva 😄

Noname

Nevím, jak třetí jednotka, ale jel jsem dvěma různými během dopoledne a vlakoš(ka) byl na každé z nich

Conti777

Upřímně se mi tomu příliš nechce věřit, nevím kolikrát jste tu linku během dne využil, já třikrát a vždy byl vlakový personál přítomen…. Spíše se mi to zdá jako cílené a bezdůvodné pošpiňování Regiojetu…

Mil

V tom případě asi i kontroly na S49 od objednavatele mají vlčí mlhu a udělují pokuty, aby neoprávněně poškodili dopravce.

Conti777

S49 nedokážu posoudit, ale na S61 prostě vlakový personál vždy je 🙂

VRTjecesta

No hurá, konečně! Až na to zpoždění.

výr

ta linka s61 je dobrý vtip. původní záměr cením, ale změna na trasu kde jezdí tisíc vlaků i tak a zbytek prahy zase utře je opravdu přelomové řešení, gratuluji progresivním úředníkům za tento nápad. a pokud vím zastávky na původní trase se ještě ani nezačly stavět.

Juraj

Zbytek Prahy o nic nepřichází a úsek od Úval do centra má interval 10 minut. Teď odhlédnu od systémového problému kapacity, ale jinak je to pořád plus pro odlehčení S1.

Petr

Sice se odlehčí S1, ale další zbytečkou linkou se zatíží už tak přetížený koridor

výr

jasně ale mělo by jezdit i něco přes zahraďák na běchovice a za most iq, tak jsem to myslel.

Frantisek X

No, přichází o peníze (čemuž už se možná dodatečně nedalo zabránit) a o včasnost ostatních spojů, třeba. Pokud bych chtěl být hnidopich. 🙂

Kubrt

Dojmy z jedné jízdy z Roztok na Podbabu: podivné zvuky od podvozků v oblouku, občas vibrující sedadla narážející zády do sebe (jsou tam gumové nárazníčky, ale zjevně nestačí). Výzbroj velmi tichá. Původně jsem měl obavy z jedněch dveří v koncových vozech, ale naživo to nepůsobí nedostatečně. Tak snad se bude dařit 🙂

Ventura35

Podle všeho tam je výzbroj jen v jednom z krajních vozů, je to tak?

Kubrt

Ano.

Kubrt

Korekce: poháněný je jeden vůz, elektrická výzbroj je rozložená po celé jednotce.

Andrej Veliký

Jen drobný detail. WiFi hotspot v nových Pesách se jmenuje „Regiojet – zluty“. U ČD je to zase „ČD WiFi“. Čekal bych že v rámci standardů PID by mělo být ošetřené i tohle, aby to bylo všude stejné, třeba „PID internet“. Je to sice detail, ale takové detaily ve výsledku tvoří celek. Sorry jako.

pacicka

Vaše starosti bych chtěl mít. Já bych standardizoval i cestující – všichni v pyžamu a 180 cm vysocí a 79 kg vážící, jinak nebudou vpuštěni nebo zaplatí sankci. 🙂

Antonín

1. je to snad jedno, jakmile se prvně přihlásím, WiFi se uloží a pak se přihlásí automaticky, tedy pokud to nezakážete. 2. U ČD se musíte po připojení k WiFi přihlásit do jejich sítě (někdy ne, ale většinou), což mě „otravuje“, zvlášť, když i pro připojení musíte vypnout předem VPN (aspoň mě to k tomu NTB nutí), ale dá se na to zvyknout. Toto bych aspoň na PID linkách zrušil. 3. velká část spojů jede i do dalších krajů, takže na území, kde platí PID, tak PID Internet, po přejezdu do DÚK, DUK Internet, v Libereckém kraji pak IDOL Internet… Číst vice »

p.ondrash

Wifi ještě někdo potřebuje? Kupte si data

Antonín1

Potřebuje – ano, pokud bych ji využíval pro svou zábavu a na to já osobně nemám čas, tak pak souhlasím s daty, ale já a nejsem sám, ji používám pro práci. Zaměstnavatel mi služební telefon nedá a mně se ani nevyplatí neomezený tarif, takže buď bych si musel kupovat pro práci další data – tj. vlastně za to, že pracuji, platit zaměstnavateli, když chci ve vlaku pracovat a využít čas cesty, nebo bych musel pak dělat déle doma, či zůstávat déle v práci.

Frantík

No zkrátka se stačí zamyslet nad tím, kolik u nás data stojí („specifický trh“). Což teda neznamená, že zrovna by to dopravci měli o hodně levnější, ale motivace je to dobrá.

Matfyzák

Neomezena data mam, wifi ve vlaku stejne pouzivam, on totiz ten prijimac ve vlaku je casto vyrazne lepsi nez ten co mam v telefonu, a podle toho pak vypada i pohodli pri praci ve vlaku

FP1

Nezažil jsem tedy vlak, kde by WiFi byla lepší, stabilnější než moje data. Spíš to bylo tak, že tam kde nešla data, nešla ani WiFi, protože prostě signál nebyl. Nehledě, že stačí pár jedinců, co mají potřebu sledovat na WiFi filmy na streamovací službě, a WiFi je nepoužitelná.

FP1

Takže dráhy Vám mají suplovat zaměstnavatele? Nejhorší je aktivní blbec, buďto si zaměstnavatel natolik váží mé práce, že jsem dobře zaplacen, pak mi bude jedno že dám o stovku, dvě navíc za neomezená data, byť je reálně nepotřebuji (tedy pokud nejsem kolenovrt), nebo si natolik mé práce neváží, ale pak já nevidím důvod dělat něco navíc nad rámec své pracovní doby.

FP1

Takže dráhy Vám mají suplovat zaměstnavatele? Nejhorší je aktivní blbec, buďto si zaměstnavatel natolik váží mé práce, že jsem dobře zaplacen, pak mi bude jedno že dám o stovku, dvě navíc za neomezená data, byť je reálně nepotřebuji (tedy pokud nejsem kolenovrt), nebo si natolik mé práce neváží, ale pak já nevidím důvod dělat něco navíc nad rámec své pracovní doby.

Daniel Jablonecký

Ano, to je systémové řešení! S jednou jízdenkou všemi dopravními prostředky. Akorát že vůbec: jednou tarif ČD, jednou PID… Tohle se Ropidu vážně nepovedlo.

vbb

To jako že když přijede osobní vlak ČD, tak s jízdenkou PID do něj nemůžu nastoupit???

Leinad

Příplatek PID do *první třídy* neplatí v první třídě ČD. S jízdenkou PID jedině příplatek podle tarifu ČD nebo nastoupit do druhé třídy.

Frantisek X

Kdyby to byla jediná tarifní anomálie v celém systému, to by byla pohoda. Jenže jsou tam podstatnější vyčůranosti, protože tomu výjimka, tamtomu výjimka. Já bych chtěl první třídu pro cestu přes půl Prahy metrem, tramvají i autobusem. 🙂 Jestli to ale někdo chce, aby se nemusel mačkat, měl by žádat spíše kapacitnější soupravy, než nízký paušální příplatek platný všude.

micat1

Měli by zavést tarif do 1. třídy pro všechny vlaky v PIDu.

Někdo

A víte že spousta vlaků v pod 1 tř. nemá např.814.

Y.K.

Ropidu? Na jízdenku/y PID můžete jezdit kdekoliv v PIDu a tahle linka je linka PIDu, takže nějak nechápu pointu. A můžete přestoupit na vlak ČD, který v PIDu také uznává jízdenku PID, nebo autobus, který ji také uznává…

Antonín1

PID platí všude, akorát si o ní musíte u ČD říci, jinak dají přednostně ČD tarif.

Noscortas

V EC a většině IC vám PID tarif neplatí.

Frantisek X

Expres zkrátka není krajská doprava. Ostatně, od okraje ke středu se bez zastavení dostanete stejně i rychlíkem.

Novomír

Když už teda musí jezdit a nejsou zastavky na původně plánované trase, tak měli nahradit ČD a syslografy na lince Praha – Řevnice.

Igelkott

To by ROPID musel ČD vypovědět smlouvu a vypsat nové VŘ, kde by musel vyhrát RJ. Pokud by to zadal bez VŘ, tak by to jezdily 810 (případně 830/831) známého věhlasného dopravce za cenu vyšší než nyní jezdí ČD.

Avlaky

To neni uplne pravda, nejake % výkonu lze upravit během smlouvy, takze neteoreticky mohl některé spoje ČD zrušit

A co se ty e RJ na tuhle novou podobu linky taky soutěž nebyla

Juraj

To by v praxi někdo musel ČD ty výkony odebrat, byť jen konkrétní spoje, a tam má každá smlouva jasně dané limity.

Traveller

Nejdřív ať PID doplatek do 1. třídy rozšíří i na vlaky ČD. A ať ho prodávají přes aplikaci.

Jarda

a požadoval PID ve smlouvě s ČD první třídu? Nevím, ptám se. Například Sharky na 303 mají první třídu od počátku, ale později bylo označení vevnitř přelepeno na Dvojku, protože asi nebyly podmíněné ve smlouvě. Lidi kteří nevěděli, tam automaticky nepáchli, takž tam bylo vždycky prázdno.

Dachs

V sobotu narvaná S7 (dvoješus, resp. půlhodinový interval je v některé časy málo), vzteklý průvodčí vykazuje dvě výletnické rodinky a nějaké cizince z 1. tř. (kde jinak nikdo nebyl, jak jsem si pak dovolil nakouknout). Argument obdivuhodně klidné matky zcela správný: „…a ukažte mi, kde si to v PID aplikaci mám dokoupit, hledala jsem to a nenašla, klidně bych si to dokoupila, i pro děcka“. Ano, je to drzost vlézt do jedničky, ale ta kapacita by někdy prostě pomohla, většina jezdí na tarif PID (a i ti lepšolidi, co si raději připlatí – docela dost – skrze tarif ČD, než… Číst vice »

pacicka

A ona má zakázáno si tu jedničku doplatit u průvodčího, nebo u kasy?

Pan průvodčí

Bože, to jsou kydy s lepšolidma. 🙄 Je to prostě nabídka dopravce a objednavatele. Asi podobnej příměr, že když si koupim místo sunkovýho salámu řemeslnou šunku od kosti. To už jsem taky lepšolid ?

Frantisek X

Ta kapacita by pomohla i bez první třídy, sice ne tak prostorově pohodlně, zato zase o trochu účinněji. A vůbec, zabývá se už někdo odpovědný za dopravu v kraji tím prodloužením nástupišť, nebo se pořád řeší raději „kosmetika“?

VCHHA

„Jde o první soubor na železnici v Pražské integrované dopravě, kde o smlouvě nerozhodovalo zvykové právo (České dráhy) či známosti (KŽC Doprava), ale otevřená soutěž.“

Uff to je opět odstavec, opravdu to nejde bez těchto dovětků? Tyto subjektivně kopající názory se samozřejmě musí objevit v každém článku, kde se vyzdvihuje kvalita Regiojetu. Opravdu nejde vynechat pojmy jako zvykové právo či ze známosti? Vždyť to absolutně nezapadá to zbylého informativně napsaného textu.

Juraj

Naopak, jsem moc rád za doplňující informace, které jdou dál než obvyklá sterilní tisková zpráva. Samozřejmě se organizátor dopravy k tomuto nikdy nebude hlásit, ale nic to nemění na faktu, že Praha/SčK měly historicky máslo na hlavě.

A mimochodem, kvalita Regiojetu se tu nijak nevyzdvihuje. Je tam je napsané, že soupravy měly přes tři měsíce zpoždění.

Frantík

I České dráhy by mohly (a stalo se) zvítězit v otevřené soutěži.

Vesper

Nechápu proč to nejezdí v původně plánované trase přes Malešice. Že se nepostavily zastávky je zástupný problém – stačilo by mít v Úvalech přípoj k/od S1 a klientelu co dojíždí do oblasti Zahradního Města/Edenu by si to jistě našlo. Dojíždět dnes do té oblasti směrem od Kolína je bolest.

Daniel Jablonecký

Smyslem vlaků je aby vozily cestující tam kde jsou potřeba a ne aby si je někde „hledaly“.

Ondros

Oni by si je cestující našli. Taky mě to štve, poptávka by byla.

micat1

No ale když je úspěšně najdou tak je pak budou i vozit nebo ne? 😉

Juraj

– Zahradní Město – nejde rozumně ukončit (zablokování zhlaví)
– Eden – nejde rozumně ukončit (zastávka)
– Vršovice – nejde rozumně ukončit (úrovňové křížení velmi vytíženého úseku)
– Smíchov – nejde rozumně dojet (most) ani otočit (vybombardované nádraží).

Navíc by to nejspíš znamenalo navýšení objednávky, protože původní smlouva na S61 je jen z/do Běchovic a Úvaly byly až opce.

Frantisek X

Všechny ty zastávky ale byly přece i na původně plánované lince, jediný rozdíl je v té úvrati (zablokování maximálně kolejové spojky) a v jednom ze směrů obsazení jiné koleje tam, kde by byla dočasně ukončena. Plus tedy ty Běchovice – tam se plánovalo také nové nástupiště, nebo jednosměrná konečná?

Martin Staněk

Krom Smíchova a edenu nemáte pravdu. Když se chce všechno jde. Jen úsek zahradní město – Vršovice je zbytečný, protože tam jezdí S9 která to kapacitně pokrývá v pohodě.

PetrM

Os 28101 odřeknut hned náhrady, povedený začátek 🙂

Pipa95

28103 také odřeknut, na 23204 jede 628 RJ ÚK

Kamil Novotný

Pssst, to se neříká.

berda

Jo, a i ta má technické problémy…

Avlaky

Jede to reálně i 628 nebo koukáte jen na sledovacku?

Neni jiste na sledovače jestli to neni aprílový žertík

berda

Ráno (z Podbaby na Holešovice, plánovaně 7:20, reálně 7:35) jsem tím jel… Takže jestli je to apríl, tak dovedený k „dokonalosti“.

Avlaky

Jasně proto se ptám

628 tam bude ještě jezdit nejakou dobu, RJ aktuálně nemá záložní jednotku která by mihla jezdit

noerf

Na sledovačce bylo ráno uvedené, že jede žabotlam.

Kubrt

Ono je tam dnes více „fórků“.

Qaws

Ale o tom se v článku nepíše…

Air Traveller

Konecne 🙂

Tomáš

Čekal jsem že na konci bude odstavec že jde o apríl a ono ne? Opravdu pojedou po trase kde už vlaky jezdí a další nejsou potřeba? Opravdu nepojedou z Vršovic na Krč a Radotín a Řevnice, ani z Vršovic přímo na Smíchov ani z Vršovic na Zahradní město a Běchovice, ani z Říčan přes Vršovice, Holešovice na Roztoky a tedy na trasy kde nic nejezdí a vlaky jsou potřeba?

Air Traveller

Ano, pojedou po trase, kde jiz vlaky jezdi, ale jejich kapacita hrube nedostacuje.

Domis

Ten hrubý nedostatek bych chtěl vidět. Doplním – v případě, že ve špice jede řádná souprava 2 elefantů. Resp. by mě zajímal počet cestujících v těchto vlacích, ne fotky „plných a neprůchozích“ nástupních prostor v Kyjích, protože to o obsazení vlaku ještě nevypovídá.

Air Traveller

Vsak pojedte kterykoli pracovni den, kolem pull osme, osmé z bechovic ci klanovic.

uvidíte na vlastní oči.

Eman

Hrubě? Jezdím skoro denně z Dolních Počernic, v různou ranní dobu a s výjimkou situací, kdy jede 471 sólo nebo se ve vlaku sejdou dvě školní třídy, si vždycky sednu. Ano, dost často musím požádat cestující, co zabírají druhé sedadlo na odložení zavazadla nebo svršků, aby ho uvolnili, ale pořád to není ani zdaleka 100% využití kapacity. V opačném směru, kde je špička odpoledne a večer rozvolněnější, mám obyvkle celou čtyřku sám pro sebe, výjimečně si někdo přisedne. Krajní vozy na tom bývají hůř, ale to není obrázek celé soupravy.

Air Traveller

Ano, hrubě – jezdím z Běchovic ve špičkových směrech a realita je taková (zejména ráno ve směru do Prahy) , že se sedí všude (žádná odložená zavazadla), a stojí se v saloně, v prostoru dvěří, na schodech do patra.

Ani si nepamatuju, kdy jsem si sedl naposled.

pacicka

Běžný stav v pražské MHD a překvapivě se další spoje nepřidají….

Frantisek X

Zde by stačily i další vozy – a někde tedy kus nástupiště.

luzkovyvagon

Nástupiště, které jsme si před lety za miliony opravili a …. zkrátili 😀

Eman

Ano, to je realita přední části, kam se cpou ti, co potřebují ušetřit minutu při výstupu. Zádní část je většinou poloprázdná.

Air Traveller

prakticky vzdy jezdim ve druhem dilu.

Domis

Podíval jsem se na řazení a všechny příjezdy od 5:49 do Prahy až do 10:19 jsou plánované 2x 471. Že denně něco v provozu posílené chybí, je jiná věc. To se ale nevyřeší přidáváním vlaků, ale vyššími zálohami či snížením správkového stavu jednotek.
Mám stejnou zkušenost jak Eman, zadní část zadní jednotky nabízí vždy ještě doat volných míst.

Domis

Naprostý souhlas, ráno jsem napsal obdobný komentář jako Vy, jen mi nebyl schválen. Chtělo by to v prvé řadě něco dělat zde s moderátorskou cenzurou. Je s podivem, že váš komentář zde stále je.

Lukan

Ta spojení, která uvádíte, jsou velice okrajová, navíc cokoliv z Vršovic směrem na Smíchov/Radotín by bralo kapacitu v místech, kde žádná není. Až konečně dorezne most pod Vyšehradem.
Říčany – Roztoky to samé, tam zdaleka není taková poptávka jako na trase do Běchovic, kde opravdu potřeba jsou, neboť tam kapacita nedostačuje.

Tomáš

Kde nejezdi vlaky nelze dělat odkady. Lidi tam nejezdi protože nemají čím ale když tam vlak jezdit začne začnou tam jezdit lidi 🙂

Stráťa

Ale lze, stačí vyhodnotit počty cestujících v autobusech atd. nebo třeba data z mobilních telefonů a zjistíte jaká je poptávka daným směrem.

Frantisek X

Pokud ovšem neplánujete stylem, že všichni jedou přes centrum, protože jinudy nejsou spoje, tak je potřeba postavit do centra další metro, „o jehož takto plánovaném trasování už není pochyb“. Kdo by si dával práci s nějakým rozklíčováním příčin a vymýšlením řešení předcházejících možným vedlejším problémům. Prostě záplatujeme.

Jaromír

Nevěřím, že by spojení napříč Prahou svoje cestující nenašlo. Na stávajících linkách je zajížďka vždy přes hl.n. jako za trest a mít rychlejší alternativu k metru, kdy se vždy jede přes centrum, a jeho autobusovým napaječům, by se hodilo.

Dominic

z Vršovic přímo na Smíchov a z Vršovic na Zahradní město a Běchovice bude jezdit S61 až budou zastávky a most, z Říčan přes Vršovice, Holešovice na Roztoky bude prodloužena linka S49 až bude kapacita, vše je to ve smlouvě

berda

Zajímavé, o S49 přes Vršovice jsem ve smlouvě nenašel ani zmínku.

Juraj

Ze všech těch možností zrovna tato asi dává největší smysl jako úleva pro přetíženou S1. Z čeho vychází tvrzení, že nejsou potřeba?

Radotín-Krč-Vršovice… a co pak? Navíc úzké hrdlo v Michli až po Kačerov, kde už teď jsou Ex6. Vyšly by vlkm až do Řevnic?

Na Smíchov po mostě, kde je problém už teď a škrtaly se spoje?

Z Říčan už je to taky na hraně, hlavně ve špičkách, kdy je interval S9 10-20-10-20 a do toho R49, R17, Ex7 a cargo, když má štěstí.

Tomáš

Čekal jsem že na kočí bude odstavec že jde o april a ono ne? Opravdu pojedou po trase kde už vlaky jezdí a další nejsou potřeba? Opravdu nepojedou z Vršovic na Krč a Radotín ani z Vršovic na Smíchov ani z Vršovic na Zahradni mesto a Běchovice a tedy na trasy kde nic nejezdí a vlaky jsou potřeba?

David

Z čeho usuzujete že další nejsou potřeba?

David

No štěstí že nikdo ve Vídni či Berlíně takto nepřemýšlel jako vy minusari a vlaky tam normálně jezdí co 5min.