Nové vlaky na 200 km/h a smlouva na 15 let. Česko vypíše společnou soutěž s Bavorskem na spojení Praha -Mnichov
Lokomotiva Siemens řady 183 v čele expresu z Mnichova do Prahy. Foto: Dolansapur / Flickr.com
Do prosince 2027 mají jistotu provoz Die Länderbahn a České dráhy.
A kolik km ze streky je ci bude Vmax 200?
Proč vlastně Jančura nasazuje na R8 Vectrony, které umí 200 km/h, když by tam stačila na většinu délky řada 363?
On má nějaké 363?
Půjčí od ČD ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ona ma nejake vicesystemove masiny jine nez traxxy a vectrony?
Měl si pronajmout mašiny na 120-140 km/h, aby neplýtval rychlostí, ne? 😀
Nechtěli by to chlapci vést Mnichov-Drážďany/Vroclav nebo i Varšava/Ostrava? Mě tak významné měst připadá škoda končit jenom v Praze, když by to klientelu mělo ještě dále. Zrovna z toho Polského Slezska, kde se do dnes ve škole hodně drží Němčina, jich je plné Bavorsko i NDR.
To by určitě mělo svůj smysl, kdyby stávající spojení Praha – Mnichov nebyla taková tragédie. Jestliže dnes není ani celá trasa elektrifikovaná a jezdíme ji 6 hodin, tak by nějaké prodlužování takové linky bylo spíš kontraproduktivní.
Vlaky ji jezdí stejně rychle, jako autobusy, kde na rozdíl nemusíte sedět 5-6 hodin bez záchodu, ta linka se navíc teď bude neustále časově zkracovat, tak by bylo dobré, když by se to už teď začalo stimulovat. Rozdělit vlaky od Drážďan na dvě vrstvy by pak hodně ulevilo i přetíženým expresům, divím se, že si tam ČD nechtějí zlepšovat ekonomiku Děčínských rychlíků, i když se tak možná v budoucnu stane, těžko říct na co přesně byla myšlena ta snaha získat licenci na osobní vlaky v Německu.
Já jsem třeba docela spokojený zákazník železnic, několikrát do roka jedu někde dál a autobusem vůbec nejezdím, nebo vůbec: letos jsem jel 0×, loni 1×, předloni 2×, a vždy šlo o místní jízdu, 5, 8 km atp., protože jsem musel, nešlo to jinak. Z čeho usuzuješ, že autobusová doprava je konkurentem dopravy železniční? Je, ale ne tak jednoduše, jak si to Ty představuješ. Jízdní doba se nebude neustále zkracovat, naopak: čeká nás revitalisace úseku Smíchov – Beroun, což znamená jízdu odklonem, pravděpodobně přes Dušníky. Potom nás čeká jízda odklonem, nebo NAD, skrze rekonstrukci tratě Plzeň – Domažlice a Domažlice –… Číst vice »
A proc by proboha autobusova doprava nebyla konkurentem zeleznicni?
ÖBB aktuálně vybírají dodavatele pro pětivozové „railjety.“ Bude to bez bistra a jen s poloviční jedničkou. Maximálka 200 km/h. Ideální pro tuto linku.
Bmpeer a Gorila sú omnoho lepšie než tieto šroty menom RailJet.
A čo s tú Gorilú na 15 kilovoltoch? ŤAHAŤ?
Narážka na prosklené dveře, kde ten nápis vypadá z obou stran stejně…
Nemohly by se k vyberku ČD připojit. Pro mnohé spoje by to bylo ideální.
Dálkový mezinárodní vlak bez hospody nebo alespoň bistra není ideální.
Taky by neškodilo tu linku pojmenovat trochu méně násilné, ideálně něčím co je srozumitelné mezinárodně nebo aspoň německy…
To bych nedělal, vzhledem k tomu jak tato EC linka vypadala a do jakého stavu to dohnali dnes, mne žádný slušný srozumitelný výraz nenapadá.
Pilsner Urquell. 🙂
To je tak akorát na nasazování jednotky Alstom Coradia Polyvalent které má SNCF. Pod drátem až 200 km/h. Zvládá to 1,5 kV =/25 kV 50 Hz ~/15 kV 16,7 Hz ~. Takže provoz v ČR a v Německu je možný. Jasně se vnitřek musí vylepšit na delší cestování s lepšími sedačkami a možná i automaty na nápoje a malé jídla.
Takže místo 1,5 kV se to objedná na 3 kV. To není problém. Na naftu to jede až 160 km/h. Problematické je jen dráha údržba díky více systémů. ETCS a české/německé systémy nebudou problémem.
Existují dvě verze. Regionální Alstom Coradia Polyvalent Regiolis (Vmax=160/160km/h)a rychlíková Alstom Coradia Polyvalent Liner (Vmax=160/200km/h). Ta druhá je tlakotěsná.
S jízdní dobou nikdo nijak významně nepohne, dokud I. se – konečně – nevybuduje trať Plzeň – Česká Kubice Gr. Ale jo, SŽCZ má v plánu zdvojkolejnění, elektrisaci a traťovou rychlost 200, ovšem jenom v úseku Plzeň – Domažlice, v úseku Domažlice – Česká Kubice Gr má být trať nadále jednokolejná, a s traťovou rychlostí 115, což to druhé by až taková katastrofa nebyla, ale to první ano, ono jde o dálkový nákladní koridor. Samozřejmě, něco udělá modernější zabezpečovací zařízení a traťová rychlost o trochu vyšší, ale „to dá rozum, že když strejda nemůže chodit, že nemůže dělat jelena“ –… Číst vice »
No dobře, ale zcela fatální význam na trase Praha – Mnichov má úsek Praha hl.n. – Beroun. Mohou si vymýšlet, lajnovat a slibovat co chtějí, ovšem vždycky nejdřív vyhoří na tomto věčně „rozhadrovaném“ úseku. Žalostný stav železničních mostů v Praze, stále nedokončená rekonstrukce v údolí Berounky (a ta jen tak hotova nebude) rozmetá každý takový slib/plán. Dokud tento úsek nebude koncepčně vyřešen (třeba tunelem Praha – Beroun), půjde vždy jen o sny. 😉
Smíchov – Beroun, přes Řevnice, už se buduje, takže řešíš něco, co je otázkou času.
Tunel by měl být výhledově, což, jako, u nás znamená, že i jednou (snad) může být. 😅
Ano, možná výhledově… Třeba v roce 2055 😂… Zatím je to tak, že se sice v těchto dnech předává úsek Smíchov – Černošice (ovšem nekompletní), Černošice – Karlštejn není hotovo a jen tak nebude, na úsek Karlštejn – Beroun se zatím nesáhlo, stejně jako na železniční mosty (Výtoňský a Branický) Praze. Při současném stavu této tratě, a výhledu do dalších 10 let je tedy debata o provozu expresů Praha – Mnichov jedině tak smíchu. Sorry jako 😉
Ano, nebo třeba 2075, ale dočkáš se, jestli se, teda, dožiješ! 😅
Dočasně přes Řevnice.
Ta trat je v musealnim stavu (a jeste dlouho bude) a proto dava smysl aby tam byl musealni provoz. Nema smysl tam davat nova vozidla na 200.
Jizdni dobu by nicmene slo zkratit o necelych 10% odstranenim preprahu a zkracenim obratu => jednotky nebo push-pully na naftu.
S jízdní dobou by výrazně pomohl tunel do Berouna. Bez něj zůstanete trčet v zácpě před Prahou na věčně rozbité… železnici. Můžete to ještě zkusit po
okrescelokálce přes Rudnou, ale tam budete čekat na protijedoucího, abyste se vyhnuli. Občas někoho napadne tam poslatkamionnákladní vlak a že by to mohla být náhrada za ten tunel.120 km/h úplne v poriadku stačí. Treba investovať do silničnej dopravy a do áut, železnica je prežitok totality a socializmu, diaľnice a rozvoj automobilizmu sú pre mňa znakom fungujúceho kapitalizmu.
A radšej podporím 200 eur na dieťa. Do rodín treba investovať, lebo je to budúcnosť. Do železníc netreba, nie je to moc potrebné.
V pohodě.. Jednou se do té civilizace dostanete.
To hovor Rusku, ktoré ani nie je schopné normálne robiť cesty. My sme super v tom, že podporujeme budúcnosť – rodiny a to práve 200 eur na dieťa.
Bez detí nie je budúcnosť. Som pravičiar, ale rodiny proste musíme podporovať. PRETO VOLÍM JEDINE HNUTIE OĽANO A PRIATELIA. To je jediné hnutie, ktoré je garantom 200 € prídavku na dieťa.
Jojo, a proto odtam zdrhá každej kdo může..
No, pane Davin, jak tak koukám, měl byste se víc snažit!
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=porodnost+na+slovensku
Proboha, to snad ani radši ne … 🙈 Vyhulených aktivistických mamlasů po světě už i tak běhá příliš mnoho. 🙉
Co to tam na tom Slovensku fetujete? Pošlete prosím vzorek. Díky
Jako ten matroš by mě taky zajímal.
Já bych to konzumovat teda nechtěl, copak nevidíte jak vám to zničí mozek? 😉
Tak jestli soudíte podle stavu železnic u vás na Slovensku, tak to se nedivím, že máte takové názory.
Hlavně že vám ty dálnice jdou. Železnici jste nechali zdevastovat, to je pravda, ale do Košic aby jel člověk po dálnici přes Budapešť, protože nic nejste schopní dostavět.
Železnice máme v dobrom stave.
Ano, jen tam nesmí jezdit trochu novější vlaky jako třeba Pendolino…. to hned skáčou z kolejí radostí.
… a pak vám spadla peřina měl jste nohu v nočníku, co?😉
Celá EU je socialistická, když upřednostňuje železnici.
Japonsko nebo i Korea jsou socialistické.
Brutálně kapitalistická Čína se svými VRTkami je pro vás socialistická.
A nejvíc socialistickým státem světa je stát s asi nejlepší železniční infrastrukturou, Švýcarsko.
Prosím, nepoužívejte slovo „socialistický“, když zjevně nevíte co znamená.
200 Kmh na te jednokolejce bez dratu, jakoze aby DB vytahli z kopriv ICE TD? Jinak moc nerozumim proc by tam neco takoveho melo byt treba
Ta 200-ka je asi kvůli tunelu Praha-Beroun. Podle mapy Správy železnic by se měl v roce 2035 slavnostně otvírat:-)))
https://mapy.spravazeleznic.cz/
Pokud bychom věřili termínům SŽ, tak za 2 roky se otevírá Blažovice – Přerov. #akorátževůbec
Mapě SŽ vůbec nevěřte. Elektrizace směr FM, rekonstrukce uzlu Ostrava, trať Brno – Přerov… Mám pokračovat, nebo to jako příklad nedodržených slibů SŽ stačilo?
Leda model
No protoze z ciziho krev netece.
Třeba proto, že z Plzně do Stodu má být novostavba na 200 km/h hotová dle SŽ od roku 2027 a další novostavby na 200 km/h mají tímto směrem pokračovat.
Třeba kvůli novostavbě tunelu Praha-Beroun na 200 km/h.
Třeba kvůli úseku Regensburg-München, kde se taky nejezdí stovkou… Jenom v úseku Regensburg-Schwandorf jezdí místní DB Regio s dieselovými naklápěcími motoráky 160 km/h, tedy rychleji než mezinárodní express.
Zkrátka, těch důvodů pro dvoustovku je více…
I Plzeň – Ejpovice je snad na 200
Jasně a tou 200 to střelíte do peronu. Takže směr Plzeň blbost a z Plzně do kopce to nerozjedete a hned brzdíte na 140?
Tak ICE TD bych si klidně nechal líbit, stejně pro ně teď není využití 🙂 Ideální by tam bylo něco jako řada 730 Renfe nebo Flirt s dieselovým powerpackem.
I kdyby je vytáhly, asi nesplní podmínku na nové vlaky.
200 km/h je pouze na elektrizovaném úseku z Prahy do Plzně, to kvůli případné realizaci VRT, na zbytku trasy jsou požadované v podstatě dnešní maximální rychlosti. Jde o to, že mezi vozidly, která jsou na trhu dostupná pro rychlost 160 km/h a těmi na 200 km/h je dost značný rozdíl, takže se tím eliminuje nasazení v podstatě regionálních vozidel, která jsou pro tak dlouhou trasu nevhodná. ICE TD nepřicházejí v úvahu, protože všechna vozidla, přepravující cestující (tedy s případnou výjimkou lokomotiv) musí být nově vyrobená, ojetiny nejsou povolené.
https://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9giolis
Hlavně co nejdřív. To co předvádí ČD a Alex na lince do Mnichova je tragédie.
Co přesně tam převádí ČD Niky? Povídej nám o tom prosím. Jsme vzrušeni a hoříme touhou se to od tebe dozvědět .
Moc nechápu to označení Ex36. Vzhledem k tomu, že je linka z Prahy do Plzně provázána s Ex6, tak bych spíš chápal něco jako Ex61, aby bylo hned jasné, že to je linka na západ.
Já spíš nechápu tohle číslování jako takové. Máme tu snad 36, resp. 61 rychlíkových linek? Linky se mají číslovat od jedničky vzestupně.
co budete chtít příště? aby byly koleje číslovány od nádražní budovy vzestupně a ne 5, 11, 7, 3, 1, 2, 8 atd.?
A nejlepší je to, že na těch nádražních tabulích jsou mnohdy uvedena dvě čísla oddělená lomítkem a teď babo raď kam se má neznalý člověk vlastně vydat.
Pro cestující coby zákazníky, by to bylo ideální.
Třeba zrovna číslování linek v PIDu je mnohem logičtější podle směru, než aby byly linky číslovány v sekvenci podle vzniku.
ML propojuje S4 + S9 = máme S49.
Nová linka propojí Smíchov (S6) s Běchovicemi (S1) = S61.
Čísla mě jako cestujícího fakt nezajímají. Zajímá mě kam vlak jede.
Já bych byl klidně ještě radikálnější a celé to číslování bych pozměnil tak aby více odpovídalo tomu silničnímu. Tedy z Prahy Ex1 do Ostravy, Ex2 do Brna, Ex3 do Budějovic, R4 do Písku, Ex5 do Plzně, R6 přes Ústí do Varů, Ex8 přes Ústí do Děčína, R10 do Turnova, R11 do Hradce/Jaroměře. Samozřejmě ani tohle by nebylo všespásné, hlavně co se týče Moravy, kde jsou ta čísla silnic rozházena spíš historicky než podle přepravních proudů. Už jen fakt, že hlavní tranzitní tah z Prahy do Slezska bude D11+D35+D1 nebo ze Slezska na Bratislavu D1+D55+D2. Mimochodem, nevymýšlím kolo, takto se to… Číst vice »
A proč by to mělo být podle silnic/dálnic? Stejně je v tom chaos. A ty linky u vlaků už jsou zažité, tak proč to měnit….
To že je něco zažité neznamená že je to optimální. Já bych klidně přeznačil i některé ty dálnice podle přepravních proudů. Např. D11 by klidně vést Praha -> Hradec -> Olomouc -> Hranice -> Frýdek-Místek -> Slovensko. D10 by klidně mohla vést do Liberce. D55 by mohla být D12 (spojuje dálnici D1 a D2).
Zažité ehm… neznám nikoho, kdo by říkal že do Berouna jezdí es-sedmičkou, a do Plzně buď er-šestnáctkou nebo ex-šestkou.
Tak ono donedávna se vlaky označovaly pouze čísly jako IC562. Čísla linek jsou v ČR relativně nová a podle mě ještě ne úplně zažitá. Navíc i rozhlas na nádražích číslo linky hlásí až jako jakýsi dodatek k číslu vlaku (třeba ve Švýcarsku nikoho číslo vlaku nezajímá i když oficiálně nějaké číslo má).
Nevím, jak moc má linky zažité. Já rád jezdím vlakem, do Phy nejméně 1x měsíčně sloužit, ale číslo linky na Boleslav nevím. Ale nejde o lidi jako já, ale o ty, které chcete dostat ze silnice (auta) do vlaku – a protože většina lidí má jakousi představu o číslování hlavních SILNIČNÍCH tahů (např. ze zpráv), ale ne o číslech tratí a vůbec ne o linkách na nich. Když někdo neznalý věci přijde na nádraží, má v tom zmatek, zanechává to v něm nepříjemný pocit … a příště nepojede. Naše laborantky na kongres nepojedou vlakem, neb se na nádraží nevyznají, mají… Číst vice »
Myslím, že to se bude líbit, jenom to musí trochu dostat štábní kulturu – takže hezky popořadě napřed výzkumný úkol pro nějakou VŠ, pak pár studií, meziresortní komise, soutěž na zpracovatele jednotné metodiky, sestavení multidisciplinárního týmu, nevyhnutelné služební lety Evropou i do zámoří… Potom pilotní projekt např. pro trať Skalsko – Chotětov a jeho vyhodnocení, spolupráce s ministerstvem informatiky na převodním označovacím softwaru pro různé platformy, jednání s min. zdravotnictví o cyklické rotaci číselných identifikátorů, aby některá města nebyla znevýhodňována nepřidělením čísla jedna pro jejich trať a jejich obyvatelstvo tím nebylo frustrováno. Vyřízení petice od sdružení „Nechceme třináctku“, jednání s… Číst vice »
co maj s těma 15ti letama? trochu moc dlouho ne? Za tu dobu se může změnit spoustu věcí, mají to daávat max na 10.
Pokud chce objednatel nová vozidla, tak je 15 let tak akorát. Odpisy drážních vozidel jsou na 30 let. Takže pro ně dopravce potřebuje mít zajištěný provoz aspoň na polovinu té doby, aby to banka zaúvěrovala.
Ucetni odpisy si stanoví společnost sama podle předpokládané doby životnosti majetku. Takže když budu mít smlouvu na 10 let a pak mi bude hrozit, že to bude už jen neprodejný šrot, tak budu odepisovat 10 let.
Odpisy (rozpětí délky) stanovují daňové zákony. Odepsat vlak za 10 let by bylo skvělé pro vlastníka – žádné daně, těžce drahé pro objednatele a úplně na nic pro stát, žádný zisk.
Takže jste zaslechl něco málo o daňových odpisech, o účetních vůbec nic. Ale rozumíte tomu.
Realne firmy vetsinou zhruba nasleduji danove odpisy.
15 let je maximální doba, na kterou to jde zadat.
Čím delší jistota provozu, tím větší jistota uplatnění vozidel a návratnosti investice. Jde to samozřejmě i na kratší dobu, ale obvykle to bude dražší, protože dopravce musí pokrýt spojená obchodní rizika.
Je vidět, že problematice vůbec nerozumíte. S takovou zakázkou jsou spojené masivní investice (vozidlový park, údržbové a technologické zázemí…), a to se odepisuje minimálně 30 let. Takže 15 let je naopak velmi rozumná doba, aby dopravce nešel v této souvislosti do přílišného rizika, že mu tyto investice pak budou k ničemu.
bych tam zavedl na několik let třeba ČDBUS ( po dobu výluky a pak to pořádně rozjet) ale priorita by měla být rychlá výstavba dráhy. tj. více úseku zároveň a rychle dokončení….
„BEG se už dříve rozhodl Die Länderbahn část zakázky odejmout, provoz na rameni Mnichov – Regensburg – Hof má od konce příštího roku převzít DB Regio. Nebude tak docházet ke spojování souprav, což má eliminovat zpoždění.“
=> To jsou věty nějakého starého článku, z minulého roku…nebude to od konce příštího roku, ale od prosince 2023, tedy letošního roku. DB bude jezdit od 10.12.2023 místo DLB.
To by vozy z větve na Hof mohly posílit tu pražskou…
Ne všechny vozy jezdící na Hof jsou vícesystémové…
Nicméně ty co jsou by to tedy mohly posílit, místo výmluv na „nejsou vozy“ a tiskových zpráv že se očekávají problémy s kapacitou… Tak uvidíme.
Změna až od roku 2027, to znamená ještě 4 roky utrpení v těch starých vlacích. 🙁
Velké zrychlení by přinesl push-pull systém s dual mode lokomotivou tak aby obraty nebyly tak dlouhé.
Taková lokomotiva pro tuto trať by musela být třísystémová plus diesel, což aktuálně není k dispozici a zřejmě ani nebude, protože nápravová hmotnost. Pokud tedy nepůjdeme do šestinápravové loko, postavené v pár kusech, tedy velmi nákladné.
Asi by se dala kousnout tři. Diesel plus 25kV a Německo, těch pár km pod 3kV u Prahy bych obětoval. Stejně to většinou nefunguje.
Co většinou nefunguje?
Je fakt, že DC od Berouna to má nahnuté a zbude pár km kolem hlaváku. Ta dvoufrekvenční DM by nemusela být takové sci-fi.
Siemens Vectron (AC 15+25kV + diesel) je ve vývoji.
Pokud si to někdo teď objedná, tak do 2027 by to mělo být k dispozici.
Ten Vectron Dual Mode má výkon Bobiny (s vypnutým topením) a maximálku 120 km/h. To asi úplně není an to lítat s tím po koridoru s těžkým mezistátním rychlíkem.
…KTERÝ MÁ OBYČEJNĚ TAK 4 VOZY….
Vectron DM má sice výkon Bobiny, nicméně s pár vozy by to v úseku Beroun – Plzeň nemuselo být až tak omezující. Když jsme tam občas s Herkulesem tahali turistické rychlíky, tak s jedenácti vozy to ze Zdic jelo v pohodě 100 km/h (více jsme pro absenci Mirelu nesměli) a nejel jsem ani na plný výkon. Rychlost 160 km/h není u této lokomotivy problém a pokud jsem správně informován, tak topný kontejner je taktéž v řešení. A z Berouna ( později z Karlštejna a pak ještě později z Karlštejna ) by mohla dojet na diesel, tam moc výkonu nepotřebuje. Horší… Číst vice »
To si pletete s verzí Vectron DM Light.
Klasický Vectron DM i ten ve vývoji, je na 160km/h. V Elektrické trakci AC má výkon 2400kW. V nezávislé trakci (Diesel) 2000kW. Zatížení náprav 22,5t.
Vectron DM Light je na 120km/h. V elektrice 2200kW. Diesel 950 nebo 750kW. Zatížení náprav 21t.
Co třeba Stadler Eurodual, ta umí vše, 15kV, 25kV, DC plus Diesel, jen český zabezpečovač zatím chybí. https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Eurodual
Když to objednavatelé zaplatí, proč ne.
Euroduál sice umí vše, ale zase aby nebyla lokomotiva těžší než vlak, co táhne 🙂
Je tomu tak. Proto vítězem bude bimodalnin jednotka, jejíž hmotnost bude na úrovni vozů bez lokomotivy. Uvrate pro jednotku nebudou problém. Jen proměnlivá poptávka povede nejspíš na to že koncové úseky se budou zdvojovat.
No jo. Moc by se mi líbilo ICE – TD s vloženým pátým vozem s trafem na 15 / 25 a sběračem 🙂
Krásný by to bylo, což o to. Ale pokud si vzpomínáš, tak tenhle typ ICE měl dost zdravotních problémů po celou dobu provozu. Můžeme být rádi, že si DB System Technic z Mindenu pŕevzali alespoň ty dvě soupravy. Navíc zprovoznili jen jednu.
Ano, vzpomínám, včetně prasklé nápravy u Hofu…
Tahat šestinápravovou lokomotivou s takovým výkonem 5 osobních vagónů, to by se opravdu vyplatilo.
Kromě třísystemu a dieslu pripoctete Ještě autobus který tam z Plzně do Kubice reálně hrozí.
Řešení je jednoduché: Alstom Coradia Polyvalent https://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9giolis
A nebo na jednom konci elektrická a na druhém motorová lokomotiva. A mašinfíra bude přebíhat….
A v Plzni napřed pojedeme do Lobezských kolejí a pak teprve k nástupištím. A ve Schwandorfu si pak tu tramvaj objedeme a dostaneme jí v Regensburgu přesně blbě…
Problémem cestování z Prahy do Mnichova nejsou vlaky, ale dráha. Nejdřív má smysl trať narovnat, navýšit ideálně na rychlost 200 km/hod., přidat druhou kolej a elektrifikovat. Až poté má smyl uvažovat o pořízení vlaků na rychlost 200 km/hod. Kupka zase předvedl svou diletantnost….
Jestliže to tam bude jezdit do roku 2042, někde by to těch 200 využít už mohlo…
No to dává smysl, když se s trochou optimismu okolo roku 2030 počítá se zprovozněním alespoň některých úseků na 200 z Plzně… Uvědomte si, že provoz je soutěžen na 15 let, radši to vysoutěžím předimenzovaně s tím, že to bude v blízké budoucnosti adekvátní modernizované infrastruktuře. Proč by se to mělo tři roky od účinnosti soutěžit znova proboha? A to už vůbec nemluvím o zvýšení kultury cestování. Snad.
Taktak, pořizení vozidel musí mít pro dopravce návratnost. Na tři roky do toho nikdo nepůjde…
Taky si koupite Ferrari na 400 km dlouho cestu po okreskach jen proto, ze vam nejaka pochybna statni organizace slibi, ze otevre 15 km dalnice za nekolik let?
Blbý příklad, 130km/h po dálnici zvládne každá (nejen) nová plečka. A když už se to bude soutěžit, tak proč ne rovnou na 200km/h. R9 se taky soutěžila s požadavkem 200km/h i když nikdo nevěří tomu, že by se to na více než 10% trasy…
Ono tech 200 km/h po zeleznici taky zvladne lecjaka (nejen) nova plecka. Presto chce ministerstvo nova vozidla.
Mnohem vetsiho zkraceni jizdnich dob by slo dosahnout nasazenim (klidne starsi) DMU s Vmax 140. A to klidne na stavajici infrastrukture, ne na nejakych vzdusnych zamcich.
A my tam 20 let ode dneška budeme chtít jezdit nějakými DMU, které jsou už nyní ojeté? Kde se vlastně dají takové na 140 sehnat? Poruchové IC4 z Dánska bych s dovolením vyloučil.
Nebudu pořizovat autobus s omezením na 80 km/h, když s ním budu provozovat linku Brno-Olomouc.
Tak kultura cestování se neměří maximální rychlostí vlaku. Ale myslím, že tady MD až moc nepokrytě věří svým vlastním (MD+SŽ) plánům na výstavbu trati v blízké době. Přitom víme, jak to vypadá s tratí z Brna do Přerova, kde od rozhodnutí v centrální komisi MD uplynulo již 8 let a ještě se nezačalo se stavbou byť jen jediného úseku a zatím pouze jeden jediný úsek získal územní rohodnutí. Kdyby již tenkrát soutěžili jednotky na 200km/h, tak by po celou dobu kontraktu jezdili sotva poloviční rychlostí.
Tady je ale situace opačná, EIA je již hotová z roku 2022 a jezdit se má 2027
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV3090?lang=cs
S opačností bych hodně brzdil, na územka to je sice 1:1, ale víme, jak probíhalo územní řízení na 1. a 4. stavbu a u 3. jsme k němu ještě ani nedospěli. V roce 2027 se bude jezdit maximálně po 2. stavbě.
No myslím že na Mnichováky se žádný soukromník na české straně moc nepohrne – přepřah v Plzni, nutnost manipulace, motorové lokomotivy… to nezní moc lukrativně. Leda by se v dieselu jezdilo celou cestu, ale moderní dieselová jednotka na 200 km/h asi není (ICE-TD už je ve šrotu). Spíš mě trochu překvapuje ta Ex6, popravdě jsem vzhledem k existenci InterJetů čekal, že to ještě na 10 let MD zadá přímo ČD.
Možná právě vzhledem k existenci Interjetů mají ČD velkou šanci v případě Ex6 na vítězství.
To je otázka. Nevím jak jsou nastavené zadávací podmínky, ale vzhledem k tomu že MD zajímá pouze cena při nějakém minimálním akceptovatelném komfortu je dost možné, že nějaký soukromník s ojetými Bmz bude levnější než ČD se zánovními (a proto s vysokými odpisy) InterJety.
Pokud zadavatel požaduje nová vozidla, tak nějaký soukromník s olítanýma Bmz jaksi nepřipadá v úvahu.
No jo, ale když MD požaduje nová vozidla, bude tou dobou 5 let starý InterJet nové vozidlo?
Nechť to vyhraje Arriva s moderními vozidly 845. Pro je nezávislá trakce, pohodlí vozidel a spolehlivost tohoto dopravce.
Třeba se budeme divit …
😁😁😁
Když by se spojily dvě jednotky dohromady… 😀 😀
Tak to bude stačit….a v Plzni to připojí za Eso s vozem první třídy….