Nové tunely pod Prahou získaly souhlas ministerstva. Metro S bude pro město dopravní revolucí
Vinohradské tunely, Praha hl.n., foto: Dezidor/Wikipedia
Pod hlavním nádražím vznikne nová dvoupatrová stanice.
Pod hlavním nádražím vznikne nová dvoupatrová stanice.
Již delší dobu mi vrtá hlavou a budu rád když někdo znalý a pilný účastník zdejších diskusí mi vyvrátí utkvělou myšlenku ….nebylo by přirozenější na stávajících převážně povrchových tratích nechat „příměsto“ a dálkové dopravě vyhradit to hlubší podzemí?
Doprava na kratší vzdálenosti a s častějšími přestupy by tak byla na povrchu/blíže povrchu a umístění nových dálkových tras krz město do hloubky by umožnilo směrově výhodnější trasy a tedy příjezd až k nádraží mnohem větší rychlostí …(?)
To mi taky vrtá v hlavě, něco jako Boloňa Centrale, ale lépe, aby se s kuframa nemuselo přestupovat mezi 2-3 výtahama mezi kterýma se navíc musí ujít dlouhá cesta (našel jsem jeden výtah na povrch, ale žádný do podchodu k povrchovým nástupištím; a to jsem na to měl dost času (na přestup jsme tam měli cca 8 hodin), takže jsem si to nádraží pěkně prošel skrz naskrz). Prostě na povrchu nechat to, co funguje a pod zemí vytvořit VRT u které nebude tolik vadit, že je 50 metrů pod zemí. Ale rozhodli o tom chytřejší lidé. Stejně se toho nedožijeme… Číst vice »
Původní návrhy počítaly s větším množstvím zastávek. Třeba u té větve na Smíchov prostě povrchovou trať přes Václavské a Karlovo náměstí neuděláte. U té větve do Vršovic je to teď jedno, jestli vlak pojede vrchem nebo spodem, ale potřebujete tam návaznost na ty ostatní tratě. A je nereálné předělávat Vinohradské tunely tak, aby rychlíky z povrchu zajely do podzemí a příměsto z podzemí vyjelo na povrch.
Kdo z nás se dožije zprovoznění…
Nikdo
Vnuci nasich vnuku mozna.
A to jen jestli ty vnuky vubec budeme mit.
Je hezké že pan ministr a jeho ministerstvo včetně dalších zainteresovaných institucí jsou akční s výhledem do daleké budoucnosti.
Ale pane ministře dodělejte urychleně (!) alespoň propojení letiště do centra a Severozápadní obchvat Prahy.
Fantazírování za peníze které asi nebudou je hezká věc, ale občané potřebují praktické věci které se tady slibují už několik desetiletí.
Předem díky J.Š.H.
Promiňte …dovolím si nesouhlasit ….pokud by každý ministr řešil jen projekty s brzkou nebo rychlou realizací, tak bychom dnes na železnici nebyli o moc dál než na koňce …
Letiště je jasné, tam máme od EU deadline 31.12.2030 pokud se nepletu. Tak uvidíme, ten rok 30 se blíží a toho se snad všichni dožijeme.
Nakonec je třeba litovat, že neprošlo řešení s Operou. S-J trať nebude mít přestup na metro A, V-Z trať bude kopírovat metro B, přestup mezi nimi bude komplikovaný, na počet stanic se neušetří.
Zase ale bude přestup mezi vlaky na hlavním nádraží, namísto pochodového cvičení na půl cesty k Muzeu. Kopírování metra B mi také přijde nadbytečné (něco jako kopírování C trasou D od Pankráce), zvláště při souběžné existenci návazných tramvají. Přestup na A do vzdálenějších míst je v zásadě kompenzován zapojením tratě od Dejvic a od Zahradního Města (kam by asi bylo vhodné konečně protáhnout základní trať A od Strašnic).
Jenže místo přestupu mezi linkami na hlavním nádraží mohly být na hlavním nádraží přímé linky bez přestupu. Kdyby tam byly linky propojené, mohla jezdit půlka spojů od jihu dál na sever a druhá půlka na východ. To samé v ostatních směrech.
Půlka spojů? To byste asi těžko mohl doufat v intervaly průměrně 3:45 min. Byla by to degradace investice.
Ano, půlka spojů. Tedy interval na každé větvi by byl 3:45 min, na lince by pak byl interval 7:30 min. Třeba z Vršovic na Hlavák by jel vlak každých 3:45 minut, dál by liché vlaky pokračovaly na Florenc a sudé do Karlína. Takže byste každých 7:30 minut mohl jet přímo Vršovice–Florenc. No a z Kalrova náměstí na Hlavák by jezdily vlaky také každých 3:45 minut, a opět by na střídačku jezdily Florenc/Karlín, v prokladu s vlaky od Vršovic. Takže v úhrnu by vlaky Hlavák–Florenc jezdily zase v intervalu 3:45, to samé Karlín.
Už je to jasné?
Fajn, tak to bude první krok. Já jenom doufám, že nikoho ani nenapadne si myslet, že tím je Praha vyřešená. A to nejen na okrajích, ale stále i v tom centru. Hlavní nádraží o 13 kolejích, byť “jen” pro dálkovou dopravu, je stále na hranici trapnosti. navíc tam pořád bude fůra úrovňových křížení. Pro dnešní síť snad akorát, ale s VRT to bude podle mě chtít ještě něco dalšího – přinejmenším koleje krátkodobého odstavu severně i jižně včetně dalších traťových kolejí tam. A to zatím všichni předstíráme, že Liberec bude “vyřešen” Milovicemi a směr D4 neexistuje…
Dají se přidat dvě koleje průjezdné s nástupní hranou, možná ještě jedna další, ale to je asi tak vše. Tím už je prostor vyčerpán, přičemž ty další koleje vzhledem ke své délce už nebudou dostatečně dlouhé pro dva vlaky.
Ještě je podzemí ve východní části stanice, což by řešilo j ty kolizní jízdy…
A mezi halou a 20. SK bych to viděl taky na +2 hrany, tím by se asi mělo začít.
Mezi halou 20. SK není místo na nic. Jak by to tam mělo vypadat?!? Podzemí ve východní části stanice je co?!? To jako odkopat svah?!? Řekl bych, že to, co jsem navrhl, je tak maximum možného vzhledem k tomu, jak moc tam má zatnuté drápy Penta…
Proste předělat tu lowcost sanaci z přelomu tisíciletí, kdy hlavní bylo nehýbat s východy z podchodu. V podstatě je to o návratu 11. koleje a doplnění peronu k 12 za cenu zúžení těch ostatních.
Ten východ jsem myslel v podobném duchu jako vrsovicka větev diametru pod casti západní. Nějaké 3-4 ostrovy v patře -2.
Ta los cost sanace nebyla z přelomu tisíciletí, ale z doby pozdější, takže ještě dlouho s tím nebude zájem hýbat. A zabetonuje se to (bohužel) rekonstrukci pátého, šestého a sedmého nástupiště v současné poloze. Dalo by se tu vykouzlit ještě něco zajímavého, ale na to nedojde. Ta jedenáctá kolej bez nástupiště mne také mrzí, ale co nadělám…
Zlatá slova, celý jih Prahy je vlastně dodnes nedořešen a z pohledu nákladů a technických řešení které si to vynutí, je střed města vlastně višnička.
Celý jih je v plánu směrovat do centra metrem C, metrem D, železnicí od Modřan a ještě tramvají od Pankráce. To nestačí? Hlásáme město krátkých vzdáleností a taháme nadále vše hromadně do centra a přes ně… To D mohli klidně odklonit, bohatě by stačilo to vlakové propojení od Vršovic do Buben.
V tom kontextu je to možná drobnost, ale Hlavák má ještě 3 kusé koleje a z jedné odjíždí dokonce „expres“. SŽ plánuje také jednu hrana navíc (na východní straně, o poloviční délce) a prodlužování stávajících nástupišť, aby některá mohla sloužit jako dvojitě hlavová. Není třeba to zanedbávat.
Můžete být konkrétnější ohledně té fůry křížení? Já tam třeba nevidím od Plzně křížení ani jediné – vše jede na Libeň. Že by se u Vršovic nechystal pro VRT přesmyk do prostředního tunelu?
A 12 kolejí pro dálkovou dopravu + byť menší část regionální dopravy ve Wien Hbf. je ještě trapnější? 🙂
A tam to po dokončení VRT směr Brno, Budapešť atd. bude řešeno jak? 🙂
Pragocentrismus v akci.
To je pravda, ve skutečnosti je třeba, aby vlaky kvůli nedostatečné kapacitě bez pragocentrismu končily v Běchovicích, Radotíně, Říčanech, Roztokách apod.
Zkuste Moravákům vysvětlit, aby se do Prahy a okolí tolik nestěhovali. Pak to nebude potřeba.
Do okolí Prahy se zčásti stěhují pražští rodáci.
Část lidí z různých koutů Moravy míří i do Brna a jeho blízkého okolí.
A do Prahy a okolí míří i část lidí vyrůstajících v různých částech Čech.
A nějak vám neštymuje ta argumentace – s VRTkami se přeci, dle oficiálních tezí, zastaví stěhování lidí (mj. z různých částí Moravy, ale i Čech) do Prahy. Akorát právě kvůli VRTkám bude potřeba pražský uzel hodně zkapacitnit. Tzn. tady si IMHO vyloženě protiřečíte.
Neprotiřečím, uvědomte si časovou posloupnost. A regionálních vlaků bude násobně víc než vysokorychlostních. A ti vaši „pražští rodáci“ jsou v minulé generaci také z velké části z Moravy.
Představíme projekt který možná někdy za 10 let začneme stavět a za úžasných 22 let se svezete… Inu stavařina po česku
1) bude to později
2) tomuhle jevu, kdy je prodlení mezi hrubou studií a samotnou stavbou, se říká koncepční plánování
pořád lépe než to dosavadní NIC
Jestli bude utahování opasků
To už bylo po roce 2008 a nějak nám to nepomohlo. Tudy cesta prostě nevede.
Ovsem verejne zadluzovani tou cestou neni take.
Pokud existuje smysluplná koncepce a neinvestuje se to do nesmyslných projektů, tak infrastrukturu vám i za cenu vyššího dluhu nikdo jen tak nesebere 🤷🏻
nejhorsi je ztráta pozdemní stanice a propojení metra D na Bratří Synků a nádraží Praha-Vršovice plus přejezd přes několikero kolejí u Vinohradských tunelů od Smíchova – to místo bude šílené úzké hrdlo. Škoda, že jsme se nepoučili v Německu nebo Velké Británii, kde přesně na tyhle problémy naráží.
Přejezd pro jaké linky?
Nic takového se dít nebude. Nový tunel na straně Vršovic vyústí mezi první a druhý Vinohradský tunel a pak přes oba mosty (přes původní a dnešní Otakarovu ulici), kde je dnes položeno pět kolejí, ale místo je tam pro šest kolejí. Bude třeba upravit i část severního zhlaví žst. Vršovice, ale je nakonec jedno, že stanice je po nedávné rekonstrukci, protože se bavíme o době za cca čtvrtstoletí. Dříve to hotovo nebude ani omylem a to už výhybky v žst. Vršovice budou zralé na výměnu, protože je tam velmi silný provoz.
Náměstí Bratří Synků, je od vršovického nádraží asi tak 500 metrů a na metro D půjde přestoupit i na Wilsoňáku.
Když jsem tady tomhle psala v komentáři někdy v začátcích serveru Zdopravy, dostal jsem tu mnoho různých jmen a desítky zuřivých reakcí. Hm. Jenom škoda, že se to staví pro moje vnuky a ne pro mne.
Možná pro vnuky Vašich vnuků…
Již brzy vlakem na Václavák
Brzy určitě ne
Doplnění zastávek na žádost kraje i Prahy však linky zpomají. A tady je chyba v textu. Opravite ji?
#sci-fi, #chiméra, #potenciál, #šotouši,
#nálepkovači
Na dobrodruha jste dost zaujatý.
Takže metro S neboli NS2 2035-2047, centrální stanice se 2 vestibuly, jeden ústí na nWCh, druhý do nové odbavovací haly. Bude to NOH 1977 nebo jorDánská pergola 2028 ? Pokud to někdo ví, budu rád za info…
Zajímalo by mě, že když se na Vinohradech bude dělat 4. tunel, jestli by se do něj nedala i nasměrovat jedna kolej z Nuselského údolí? Jestli by se to dalo třeba využít pro okružní linku na letiště?
Těžko. Pro tuhle trať je jeden tunel až až. Pro další 3 tunely jsou tratě od Říčan, ONJ, V. Popovic, Vraného n/Vlt. a jižní rameno VRT Praha.
…kromě toho to není potřeba. Osobáky z letiště pojedou pod Hlavák ze severu a I. Vinohradský tunel bude NS2 uvolněn pro dálkovou dopravu (do které se možná podaří procpat i spěšňáky, kdoví). Takže nuselská trať a jeden tunel jistě unese rychlou vrstvu z Berounského tunelu (co musí unést i nákladku) a jistě i rychlejší vrstvu od Kladna/letiště.
Pro mimořádnosti a údržbu se to hodí vždy.
Uznávám, ta okružní linka je už trochu extrém.
Nehodí, pokud by to mělo zmrzačit ostatní tratě. A to by se stalo.
Teda leda byste chtěl ten 4. tunel udělat 3kolejný a v podzemní zastávce třetí nástupní hranu. To by s vámi asi ekonomové vyběhli.
Toho se asi nedožiju.
Je mi 30 let
Toho se pochopitelně nedožijí ani Vaše pravnoučata.
Penize jaou a budou, harmonogram by mohl byt trochu hustejsi. Rok 2047? Skoda, ze je tu vse tak na dlouho.
Proč na dlouho? Systém tunelů a kombinace podzemních vlakových spojů dálkové i místní dopravy v Curychu se budoval přes dvacet let, a to v daleko jednodušších geologických podmínkách, kratších vzdálenostech a bez nutnosti se prostorově vyrovnat s tunely metra.
Mě je to jedno. Já už zřejmě tady nebudu. Že bych se dožil roku 2047 je málo pravděpodobné.
Pan Rott se taky metra nedožil a přesto jezdí v centru jeho trasách, díky že tu myšlenku zveřejnil. Město je práce na staletí a vizím naplnění trvá.
Od myšlenky k realizaci bývá někdy dlouho. Taky mě napadnul příběh metra, které bylo plánované už ve století páry a díky různým zvratům se se stavbou začlo až v šedesátých letech minulého století. Jen si říkám od kdy plánovala metro Budapešť (první metro na kontinentě) jestli od šestnáctého století…
Já si myslím, že roku 48 mám naději se dožít, ale on se ten plán posune, ostatně už okolo roku 2000 se takové plány prezentovaly, s realizací někdy 2008 a podobně. Na dnech PID na to téma výdy bývají nějaké panely se spoustou zastávek a s nějakým termínem dokončení za o něco víc než pár let.
rok 2147 a 200 mld EUR bych věřil
Jestli bude v roce 2147 existovat EUR. 🙂
Přesně, a navíc Praha, která není za 50 let schopna postavit obyčejnou trať na letiště! Hezké sci-fi…
Asi tak. Víc, není třeba cokoliv dodávat.
Trať na letiště nestaví Praha.
Ano, Praha jí jen „sabotuje“. 😀
To není Praha, ale Praha 6. A kdo ví, jestli to je ještě nějak silně napojené na místní radnici.
Pokud se v roce 2147 bude ještě vyskytovat živočich Homo Sapiens (což opravdu nijak zvlášť pravděpodobné není) a pokud ještě bude existovat internet a v něm jakýsi podobný dopravní web, pak se bude řešit asi to, zda je tunel do Berouna památkově chráněný a co se s ním udělá. Ten, kdo bude jezdit na bicyklu bez přehazovačky, bude „In“.
Tento projekt je velmi důležitý pro rozvoj celého pražského regionu a držím mu palce.
Města jsou jako rostoucí hvězdy, které se navzájem pohlcují svými vlivy. Bez dynamického růstu významu Prahy (a Brna + ostravské aglomerace) nás okolní státy „spolknou“ a budeme jen chudá předměstí závislá na svých sousedech.
Máte pravdu, problém ovšem je to,, že stamiliardové+ investice do rozvoje regionu jsou v Praze víceméně standard. Ostrava, Brno,ale i další města i regiony stagnují a rozvoj je spíše v teoretické rovině a pokud se něco buduje,tak se dohánějí resty z dob minulých (případně se čeká na dotace,které se dají využít).
To je pravda, na vše nepražské se kašle ačkoli daně platí celá republika
Zajímavé je, že v žádném kraji se SŽ nestará o tak málo kolejí, jakov Praze
Peníze jdou do celé republiky. Akorát ty peníze do Prahy jsou víc vidět, protože je to koncentrované na jedno místo, ne rozprostřené do spousty krajů a obcí. Uvědomte si, že Praha tvoří více než desetinu republiky.
Nejak mi prijde zast. na vaclavaku zbytecna… tvori kratke useky mezi navazujicimi stanicemi. Pritom z obou navazujicich Karlovo nam. i wilsnovo nadr. je to kousek pesky nebo tram.
Uvidíte, že bude využívaná jaxviň
to zrejme bude,… je to jen muj nazor, karlovo je vetsi uzel…
Na koncích většiny cest je OK mít zastávky krátké: srovnej s expresy, které staví na více nádražích v Praze či s novými spěšníky na Kolín.
Ano, mohli by všichni chodit z Hlaváku pěšky na Václavák, ale je lepší je tam nechat vystoupit rovnou – těch lidí, kteří opravdu preferují Hlavák zas tolik nebude, takže to zdržení nevadí. Navíc zdržení když jsou zastávky takhle blízko sebe není zas tak velké, protože se nemusí brzdit z takové rychlosti
Radeji bych prujezdny model…
Ja to beru dpis jako metro, vezmete si delku souprav, jak budou muset byt umistene stanice…. nastupiste cca 220m, coz je vice nez dvojnasobek u metra,…
Model průjezdný bude na každý pád, ale zase není potřeba na projíždějící cestující brát moc ohledů – zas tolik jich nebude.
Teď mi došlo, co je tady nejlepší analogie: Tbus 59 jede poměrně expresně, ale na konci má zastávky Terminál 1 a Terminál 2 hnedka za sebou.
Cestujících projíždějících Hlavák může být docela hodně, i když cestujících projíždějících Prahu jen minimum. To je dobré mít na paměti.
Tam bude nesmírně důležitý ten přestup na metro A
Zastávka na Václaváku je přestup na metro A, jinak by nebyl nikde. To je spíše otázkou ten Karlák, kde je přestup jen na metro B a ten je i na Václaváku, ale zase jsou tam tramvaje ze tří směrů.
Horší je ta trasa Florenc – Vršovice, ta přestup na metro A nemá, pokud se neudělá dlouhá chodba k Muzeu.
Karlák je dnes centrální uzel tramvajových tratí. Něco jako Hlavák pro vlaky. Že sem byl odsunut bylo zlo samo o sobě. Komančská neschopnost propojovat jednotlivé dopravní módy je pověstná. Za velmi vhodné bych považoval, aby se část tohoto uzlu přesunula k Hlaváku, celý tam ale být nemůže.
Karlin je tez zbytecny.
Karlín je drahé řešení, na druhou stranu jeho existence bude mít hlavní důvod ve vytvoření přestupního místa v X tratí z Libně, Vysočan, TGM a hlaváku podzemí, takže bude jedno, která linka bude kam trasovaná, v každé kombinaci půjde přestoupit.
Hádám, že se jedná o nějaký odborný vtip pro dopraváky, kterému se laik nemá šanci zasmát.
Asi jako metro A, B, C.
Tenhle vtip ještě neznám. Jak je to dál?
2047? Tak dlouho stávající VM opravdu nevydrží …
A o brněnském SJKD ticho po pěšině…. Praha má asi lepší lobbisty.
Přesně, to v Praze nedovoli
Ovšem. Proč by se taky měl v Praze stavět brněnský diametr, že.
S tím už nikdo nepočítá. Před mnoha lety byla cena cca 20miliard a bylo to smeteno ze stolu,resp. neschváleno. Pro rozvoj Brna je to sice zásadní prvek,ovšem město samozřejmě na takovou investici bez pomoci státu nemá prostředky. Měl se budovat současně s novým nádražím,ale potichu byl vyškrtnut.
Součásti nového brněnského nádraží už bude od počátku podzemní stanice. Bude mít dvě krajní a jedno ostrovní nástupiště. V první fázi jen pro zaústění vlakové trati od Chrlic. V budoucnu bude pokračovat raženými tunely nejspíše směr České, Sono centrum – Bystrc (nebo Krpole podle vybrané varinaty)
Takových „jistých“ plánů už jsem viděl. Nebude nic z toho. Ostatně, v místech kde byl vyhrazený prostor pro nástupní stanici SJKD, tak tam se dnes buduje parkovací dům. V konečném řešení bude přislíbena podpora „vlakové“ varianty a konec. Za dalších 25 let se bude opět diskutovat nad další smělou vizí „metra“ v Brně.
Ono by pro začátek stačilo, kdyby se Brno rozhodlo, co v tom sjkd vlastně má jezdit
Brno rozhodnuté bylo, studie a plány byly též hotové. Došlo k zastavení a zrušení přípravy (dokonce je i štola pod hradem) Teď se připravuje další studie, další malůvky a vizualizace. A opět se po pár letech odloží do archivu. A tak stále dokola. Těch přípravných prací už mají v Brně dost, mohou udělat výstavu. On to není špatný kšeft, studie = fakturace. V Brně po 25 letech postavili pár km silnic,myslíte že zvládnou výstavbu SJKD? Jak mi řekl jeden dobrý člověk mající vhled do této problematiky. “ V Brně se něco rozumného a smysluplného postaví tehdy, až tam opět bude… Číst vice »
Brno se rozhodlo – chce tam mít vlaky.
Protože u nich má šanci, že to postaví „někdo jiný“ (český stát).
Zatímco tramvajový diametr by byl v gesci brněnského magistrátu.
Metro v Praze se též stavělo za přispění státu. Stavba takového rozsahu zlomí vaz městskému rozpočtu.
Brno se nerozhodlo. Brnu bylo/bude „rozhodnuto“ stylem….buď vám stat zaplatí na rozvoj vlaků,nebo nic. Podobně to bylo i s nádražím. Původní myšlenka byla podzemní část s napojením na SJKD, moderní řešení. Ale dopadlo to jako vždy, přišel zákaz z vyšších míst. Brno s rozvojem končí, není vůle, zájem a hlavně penize. To spíše věřím Ostravě, resp. Ostravské aglomeraci…
… ze které obrovským tempem ubývají lidi.
To máte pravdu, ovšem za to Ostrava nemůže. Pokud obyvatelé vidí ne/rozvoj města, mizerný výhled na investiční budoucnost, přestěhují se za lepším. Pohled na rozkvět naší země je smutná podívaná. Na jedné straně se plánují podzemní nádraží a jiné prospěšné investice, na straně druhé jedete vlakem z Přerova do Brna po trati z konce 19. století (a jiné další „chuťovky“). Centrální řízení státu je chyba, nevím proč se neinspirujeme v zahraničí. Nebo se všichni přestěhujeme do Prahy a nastane ráj na zemi 🙂
Ostrava si za svůj (ne)rozvoj může jen a jen sama, decentralizováno je dost, za co utrácí peníze a co z toho je, to je jen její problém. Zjevně se to s pohledem obyvatel nepotkává.
No ale tady očividně podobnou stavbu v Praze stát nemá problém zafinancovat….to je důvod, proč jsem to tu vytáhl.
Také jsem slyšel, že by měla zvítězit vlaková varianta. Počkáme ještě měsíc na finální Studii proveditelnosti. Osobně však v tuto chvíli nepovažuji vlakovou variantu pro Brno za dobrou. Rozdíl mezi brněnskou a pražskou metropolitní oblasti je, že navržené propojení Prahy zahrnuje aglomeraci se 3 miliony (!) obyvatel. Plus hustá dojížďka dálkovými vlaky + vlaky na letiště. Proto pro Prahu vychází vlaková podzemka jako nejlepší řešení a to jak pro příměstskou dopravu, tak i pro vnitro-městskou dopravu. Ve špičce by měly jezdit vlaky po 3:75 minuty (!) Brněnské okolí však neposkytuje takový potenciál. Špičkový 15minutový takt, což je pro vnitro-městskou dopravu… Číst vice »
Na SJKD nejsou finance, já jako občan Brna bych ocenil alespoň levnější ufinancovatelnější variantu tunelu pro tramvaj, která je jednou z potenciálních variant, ovšem peníze nebudou asi ani na to. Bohužel
Nebuďte smutný, lanovka ke kampusu vás rozveselí:-) Z MHD se sice pomalu stává fraška, ale kabinkou z Pisárek budete nad věcí…
Bez SJKD je nové nádraží takřka nepoužitelné a to nemluvim o pretížení tramvajových linek 1,6 a 12 směr Kr Pole
Ale zase půjdete přes obchody, které budou platit nájem brněnským pánům politikům a paním političkám. A to za to stojí, ne? 😉
Studie pro brněnskou podzemku by měla být zveřejněna v únoru. Už se ní také skoro dva roky dělají a stále se doplňuje o další a další požadavky na přezkoumání. Tak snad za měsíc.
Za to může Brno samo. Mají staženou ehm, aby se pak třeba neukázalo, že stávající hlavák bez regionalky bohatě stačí. 🙂
před 25 lety se mluvilo o tunelech Ústí – Choceň … před 15 lety vyšla první videovizualizace. a o této stavbě se pěkně dlouho mlčí.
nevěřím že se u tohoto za 11 let začne stavět 🙂 nevěřím ale schvaluju je to potřeba.
Poslední odstavec je naprosto zbytečný 😀
Je naopak velmi důležitý. Vždy potřebujete časový plán, jinak by nebylo oproti čemu se zpožďovat. A pokud nemáte časový plán, jako by to neexistovalo a nemohou na to reagovat další stavby, jako třeba VRT nebo síť metra.
Blanka 2 je teď to co je potřeba v těchto dnech řešit a tohle počká..
Naopak, Blanka 2 je mrtvá.
VRT je mrtvý.
Také můžete napsat, že to počká, hlavně aby otevřeli tu sámošku u vás na rohu. 😀
Právě naopak. Je potřeba řešit efektivní kapacitní dopravu. Výstřelky typu že budeme vozit lidi po jednom velkými auty počkají.
Sláva že se něco děje! Karlovo a Václavské náměstí mi přijdou zbytečné a zbytečně to prodražují. Nejdůležitější na tom celé je přímé propojení Vršovic přes Hlavní na Holešovice kam doufám budou konečně jezdit přímé patrové soupravy EMU z Roudnice na Benešov
Dost bych se divil přímým vlakům kvůli rozdílné poptávce na každé ze zmiňovaných tratí.
…ale je to logicke, bez prujezdneho systemu je to k nicemu…
Proto se řešilo (nevím, jestli i vyřešilo) propojení do ONJ, aby se vyřešila rozdílná poptávka.
Zastávka s frekvenci 3:45 minuty a vy byste tam chtěl obracet vlaky? Ale notak…
Karlovo ne, Václavské ano
Ne, to opravdu není nejdůležitější. Důležité je, aby se vyprázdnil hlavák pro dálkovou dopravu, a aby se zkomfortnilo cestování ze středních Čech do centra. Z Roudnice do Benešova jezdí od oka tak jeden člověk ročně (nadsázka), kvůli němu se to nedělá
takže jedno patro už máme metro C další bude D s přestupem a pak další dvě patra pro vlaky … to jsem zvědav jak hluboko bude nejhlubší stanice.
Pokud se nepletu, tak C a D se nemají křížit, tedy můžou být ve stejné výšce
Déčko se má rozhodně křížit z C . má vézt na Nám. Republiky.
Na té přiložené mapě se kříží právě na hlavním nádraží.
D určitě pojede na Náměstí míru a pak je zatím nerozhodnuto kam, ale na Hlavák by mělo pokračovat v každém případě. Buď víceméně lízne z východu Hlavák a bude pokračovat na Žižkov a nebo překříží trasu C a povede na Masarykovo nádraží.
Dávno je rozhodnuto, Metro D povede pod Petrskou čtvrť a bude to stanice Náměstí Republiky D s přestupy na B a výlezy na Petrském náměstí a u Masarykova nádraží. Křížit se bude C a D pod halou.
Můžu poprosit odkaz?
Především se pořádně podívejte na obrázky u článku.
Zatím rozhodnuto není, kam by pokračovalo bez kopírování stávajících tras? Za to Žižkov i Vysočany čeká masová výstavba, která bude potřebovat obsloužit víc než stávajícimi tramvajemi nebo autobusy.
U Žižkova není slovo „čeká“ úplně namístě. Už to začalo.
https://mapy.cz/zakladni?pid=104065869&newest=1&yaw=0.487&fov=1.257&pitch=0.006&x=14.4703065&y=50.0857159&z=15&ovl=8
A v Olšanské už je pár vysokých baráků zprovozněno.
Nicméně v dopravním modelu jim prý vyšlo, že prodloužená tramvajová trať a snad stanice okružního metra by to obsloužit měla.
IMO je OK mít dvě linky od východu (od Míráku a od Žižkova) slepě končící v centru. Lepší než je nějak divně napojovat a mít kvůli timu buď linku, co centrum jenom lízne, nebo nějakou šílenou podzemní klikatici
Z více stran sem slyšel že je. Možná to není ještě oficiální stanovisko, ale už nějaký pátek se o jiné trase neuvažuje.
Na Žižkov zavedou nové linky tramvají, tím ho bohatě obslouží. Propojení Déčka na Náměstí Republiky je důležité, vznikne tím přestup z D na B. Co se týče jeho dalšího směrování, ideální by podle mě byl směr na Bohnice. Možná Letná – Stromovka – Zoologická zahrada – Bohnice – případně ještě Čimice. S trochou klikatění by se to místo Stromovky dalo poslat i na Výstaviště.
Žádné další směřování se výhledově neplánuje. Ale když si najdete pořádné návrhy, tak uvidíte, že to vede lehce ne severovýchod, zhruba na 1 hodinu. Je to z toho důvodu, že pokud někdy době dojde k prodloužení, bude to do Holešovic na Vltavskou.
Já to podle článku pochopil tak, že Severojižní tunel bude na úrovni metra C, pod nimi bude metro D a pod tím vším bude Západovýchodní tunel.
Presne tohle jsem si rikal, metru se vyhybam, co to jde, protoze nez se dostanu na povrch, tramvaj casto vyjde +- stejne a alespon se pokocham vyhledy:)
Tady neni tram alternativou, na VN se dostat na vzduch bude tak na 8 minut
Samozřejmě, metro není vhodné pro plošnou obslužnost. Ani vlaky ne, měly by obsluhovat nanejvýš místní centra a jejich dopravní uzly. Pro plošnou obslužnost jsou tramvaje a cokolibusy, a proto nevadí jejich částečné souběhy.
Sláva že se něco děje! Karlovo a Václavské náměstí mi přijdou zbytečné a zbytečně to prodražují. Nejdůležitější na tom celé je přímé propojení Vršovic přes Hlavní na Holešovice kam doufám budou konečně jezdit přímé Elefanty z Roudnice na Benešov
Milý jmenovče, až to bude hotové tak Elefant bude maximálně v depozitáři v Chomutově.
Nechcete se vy dva tak nějak rozlišit?
Jak víte, že jsme jen dva?
Je vás velmi pravděpodobně víc, ale když diskutujete i spolu, je nejvyšší čas.
Nebudou CityMammoth (nebo jak tomu budou říkat) od Benešova směřovat spíš do Kladna?
Ovšem, je tam napojení na Negrellák. Takže Kladno a Kralupy budou mířit na Benešov, popř. i na Vrané n/Vlt a na spěšňáky do Tábora přes V. Popovice.
Po zkušenostech s jinými podobnými akcemi bych slavil radši až bude hotovo.
Pokud bych se tedy dožil….
U zvoleného řešení mi dělá největší starost, že tunel Florenc-Hlavní nádraží-Vršovice nemá vyřešené přestupy na metro A a B. S ohledem na to, že tímto tunelem mají jezdit kromě kralupských a říčanských vlaků taky vlaky z letiště, tak by bylo vhodné na to myslet. Stanice Florenc je od metra B poměrně daleko (cca 800 metrů) a to i po dokončení projektu Florenc 21. Myslím, že by měl být se zastávkou Florenc vybudován nový vestibul, který by výrazně zjednodušil a zkrátil přestup na metro B. Zároveň u stanice Hlavní nádraží se na této větvi nabízí vybudovat podzemní přestup do stanice Muzeum… Číst vice »
Vlaky z letiště budou mít přestup na metro A na Veleslavíně a na Hradčanské.
To máte pravdu.. A přestup na Céčko bude na Vltavské a pak i na hlaváku, ale přímý přestup na linku B by na Florenci rozhodně taky slušel.
A prachy na to vezmou kde? Už realizace VRT spolyká obrovské množství peněz, k tomu tunel do Berouna… A vedle toho řada dalších drobnějších plánů typu Všejanská a Bezděčínská spojka, co taky nejsou zadarmo.
Když ty investiční náklady rozpočítáte do 15 let, tak to celkem jde. Druhá věc je, že současný důchodový a sociální systém je prostě neudržitelný.
Když si vezmu posledních 30 let, tak se tady v podstatě jen modernizovaly stávající tratě, což je oproti těmhle stavbám v podstatě banalita. Z těch skutečných novostaveb mě takhle v rychlosti napadá jen nové pražské spojení a třeba Ejpovický tunel. A nějaké nové tunely ze Zábřehu do České Třebové. Ale i celý slavný Ejpovický tunel je proti tomu do Berouna jako když plivne. Pak k tomu ještě nějaké drobnější přeložky. Nedokážu si představit, že následující roky vedle udržování stávající infrastruktury najednou bude na železnici taková exploze novostaveb na zelené louce. I s ohledem na to, že dotace z EU budou… Číst vice »
Důchodci žijí z průběžného systému, nikoliv ze svých úspor nebo investic, takže i jejich zvolení zastupitelé musí nějak udržet podmínky pro pracující, aby je vůbec zvládali uživit. No a do Prahy dojíždí stále víc lidí, přičemž silnice na povrchu mají omezenou kapacitu, která se víc nafouknout nedá.
Tunel do Berouna nefinancuje Praha
Když se někdo naučí POŘÁDNĚ vybírat daně (ne jen od určitých skupin) a začne se chodit do důchodu ve letech, tak se to možná nějak zvládne.
Který typ daně podle vás není „pořádně“ vybírán (a nebyl ani v době existence EET, nadále existujícího kontrolního hlášení atd.??) a kolik miliard ročně by to podle vás státnímu rozpočtu přidalo?
(Pozn. přijmu-li vaši hypotézu, tak to znamená, že ta stejná částka v úhrnu zůstává daňovým „optimalizátorům“, kteří ji ale také za něco utratí a tím dají vydělat jiným.)
Daň z příjmů.
To je taková oblíbená mantra, když před volbama nechcete říct, že budete muset zvýšit daně nebo budete muset ořezat sociální stát. Tak prostě řeknete, že se chybějící peníze bezbolestně najdou lepším výběrem daní. Ne nenajdou. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak už to někdo dávno udělal, protože to je politicky nejlepší řešení jak sehnat peníze.
Ale ono to je jednoduché. Důvod, proč to není, není že by to bylo složité, je je to jen ideologie. Třeba Fialova sekera znamenala propad daňových příjmů o 130 miliard. Zvýšit výběr daní o tuhle částku by nebylo nic složitého, stačilo by vrátit předchozí stav. Jenže ono se nechce.
Dálnice budou hotové, takže se rozpočet těchto peněz přesune na železnici.
A obchvaty měst a obcí budou hotové taky?
Ne, ale psal jsem o dálnících jako o největším zářezu do rozpočtu MD. Ostatně mohly by se platit dražší dálniční známky a i nějakou tu daň ze silničního vozidla, a hned by byly peníze na obchvaty.
Dálnice nebudou hotové nikdy. Už teď uvažují io nových dálnicích poté, co dostaví základní dálniční síť.
A k čemu další dálnice?
Silniční doprava bude škodit ještě víc…
Je nutné další spojení Smíchov-Karlák-centrum-Karlín, když přesně takhle vede metro B?
Je nutná zastávka na Václaváku, když hlavní nárdaží leží, co by kamenem přehodil?
No alespoň bych udělal i propojku Karlín – Hlavák – Vršovice.
To je ale při zvoleném řešení nemožné. Leda by na té propojce nebyla zastávka na hlaváku, a to by zase bylo k ničemu.
Václavské náměstí tam slouží přestup na A a tramvaje.
Sporné může být spíš ten Karlovo náměstí, které je dvě stanice od Smíchova a dvě od Můstku na B, ale asi je kolem samotného Karláku dost cílů (nemocnice, školy, úřady apod.) a je to i celkem důležitý tramvajový uzel
Ano, je to nutné. Kapacita. Nemůžete všechny dojíždějící nahnat na Hlavák a pak je nechat tramvajema jet zpátky.
Je, z důvodu zvýšení kapacity železniční dopravy po přivedení dalších tratí na oba konce.
Jeste dotaz – kdyz pan Kupka miluje historickou zeleznici vice nez bezpecnost cestujicich pocita se i s nostalgickymi vlaky v techto usecich? Treba parni vlaky apod?
Dekuji
Nepočítá. Pro ně jsou určeny jiné trati než ty podzemmní
Ještě dotaz. Vážně jste tak natvrdlý?
Kdyby jste věděl, že do dlouhých tunelů nesmí parní lokomotivy v činném stavu (viz třeba Ejpovický tunel), tak by jste se neptal. A určitě přijdete sám na to proč to tak je.
Plán je to pěkný, ambiciózní, copak o to, ale co takhle dát napřed do pořádku stávající infrastrukturu? Úplně to s tímhle tematicky nesouvisí, ale třeba mnoho a mnoho úseků silnic II. a III třídy stále vypadá, jako někde na dálném východě…
zamotat do železničních tunelů silnice II. a III. třídy… to už je hodně sakra velká dávka whataboutismu.
Já vím:)) ale vždycky když čtu o těchto megavelkorysých projektech a současně jedu po silnici, která pamatuje snad ještě Brežněva, tak si říkám, jestli někteří politici a projektanti nežijí v nějaké paralelní realitě
Když to víte, proč se podle toho neřídíte?
Snažím se jak to jen jde, ale když čtu o těchto luxusních, velkolepých projektech za desítky a stovky miliard, neubráním se takovým poznámkám, protože jsem nucen do práce denně jezdit po silnici, kde člověk musí kličkovat jak zajíc, protože co deset metrů je hrozivý výtluk a na kraj vozovky najet nelze, protože krajnice je propadlá a zvlněná jak hladina moře a s autem to háže jak s letadlem při turbulenci a to se bavíme o silnici II. třtídy..
Na to nejsou v silničním rozpočtu peníze a priority, tam se staví dálnce. A nevybírají se od uživatelů silnic žádné velké peníze.
Co se tímhle vyřeší? Zase plán, který je myšlením někdy v první polovině 20. století, protože i v té druhé věděli, že bude potřeba spíše rychlá okružní spojení a ne rvát všechno do historického centra. Jako sorry, kolik dojíždějících z regionu opravdu míří přímo na Václavák? Jasně, infrastruktura v Praze nutné potřebuje posílit, ale chce jí to i lépe rozprostřít do širšího centra. Takhle akorát přidáváme koleje pod zem v pořád stejných trasách v hvězdicovém uspořádání a zase se budeme divit, že se to ve středu ucpává, když není žádná alternativa. Tohle už nevyřeší ani tramvajový okruh, ale něco, díky… Číst vice »
Jo i ne. Pokud řešíte distribuci extravilán – intravilán, je tangenta až v tom druhém sledu. Nebo si myslíte, že by vám teď s kapacitou dojezdu z Kolína pomohl nový okružní S-Bahn?
S49 existuje už dávno a využívá ji pár lidí – zas tak horké to s tou potřebou vlakových tangent nebude
S49 z Podbaby je plná skoro vždycky. Ale prostě když to v nejlepším jede jednou za 30 minut tak se s tím nedá počítat v Praze.
Plná sice jo, ale je to takový miniosobáček, a zase narvaný nebývá. Je super, že je (a těším se na S71), ale zase kopat kvůli podobným spojením komplet nové tunely je nesmysl
S49 je hodně okružní, ale jasně našlo by se jich víc, nějaká S8 kdyby se prodloužila za hlavák třeba na rajskou zahradu, tak by to mohlo být docela solidní spojení Kačerova a konce béčka, ale je tma všude stejný problém – nepoužitelný takt a otřesná spolehlivost
Praha jako sůl potřebuje okružní linku metra. A taky tohle nebo něco na tento způsob pro oddělení příměstský železnice od dálkový. Každá z těch věcí řeší trochu jinej problém Prahy, oba jsou palčivý a vyřešit potřebujou.
Škoda, že si nikdo nevšiml, že jižní konce Vinohradských tunelů míři směr Pankrác. Až se podaří zrušit odpor proti stavbě mrakodrapů v ČR, hodila by se větěv rovně pod Pankrác a dále na Most Inteligence, s přímými spoji z Letiště.
Déčko na jih se mělo stavět jako první etapa prodloužení železnice v rámci NS2, souhlas. Promarněná šance.
Mně by se v Praze pár desítek mrakodrapů taky líbilo, o tom žádná, ale jste si jistý, že je to tak strašně moc hrubé podlažní plochy, že by to byl naprostý gamechanger pro tuto část Prahy? Běžná kancelářská čtvrť v hladině 8-12 NP s velkým procentem zastavěnosti většinou dosahuje vyšších hpp na km2 než běžná evropská zástavba mrakodrapů okolo 100-150m s výraznými odstupy. Pokud teda nestavíte stylem NYC, což není v žádném vesmíru v Česku možné. Třeba Bratislavský downtown dosahuje výrazně nižší hustoty než takový Karlín…
Ta plocha by nahradila ty pidi kanceláře rozeseté po městě, do kterých se nedostanete jinak, než s X přestupy nebo autem. Zaměstnanci by jistě vybírali zaměstnavatele i podle toho, aby mohli pohodlně dojíždět MHD.
Pokud bude kancelářská plocha opravdu v pentagonu, bude to velké lákadlo. Pokud by se mělo docházet i kus dál, třeba jako BB, tak už mrakodrapy tolik užitku pro dopravu nepřinesou.
Na to se dá je zopakovat jen to, že mrakodrapy už těžko přinesou větší hustotu. Leda byste ke každému vestibulu stanici metra dal právě jen jeden. 😀
Ta budova původně pro rozhlas má nějakých 40K m2, kolik se jich tam tak při maximální vůli vejde? 10? To je 400K m2, v Praze jsou 4 mil. m2 moderních kanceláří, z toho 3 mil. těch áčkových. Jen podél ulice Rohanského nábřeží se bude nacházet přibližně těch 400K m2, v budovách o průměrných 7NP! Myslet si, jak jsou mrakodrapy mega kapacitní a běžná evropská výstavba chabá je chyba.
Ale samozřejmě za mě ať tam jsou klidně věže o 300 metrech, to není nic proti mrakodrapům. Jen je nepřeceňovat
Myslíte myšlenku z doby Reinholda Niemeyera?
Velmi slabým odvarem bylo toto řešení
http://stary-web.zastarouprahu.cz/kauzy/pankrac/P_v3-01.htm
Tunely určitě budou, ale v rozpočtu
Stále to považuje někdo za vtipné?
Že se někdo na takový prachy pokusí přisát, je u nás stejně tak jisté, jako že zítra vyjde slunko. Jde o to, jak to ošéfovat, aby to dotyčným nevyšlo.
Studoval jsem obrázek. Na Smíchově ve směru Václavské náměstí je ještě za nádražím trať kreslena na povrchu. Pod Vltavou by měla projít alespoň 8m pode dnem. Kolik tam vychází stoupání ?
Možná je to jenom blbě nakreslené a už na Smíchově je pod stávajícíma kolejema, což je ale už pod úrovní současného terénu. Tedy doufám, že obrázek je blbě…
Pokud by se chtělo začít dřív, nastane mrzení s tunely metra, podchody…
Na sklesání pod Vltavu je přes kilometr, to je celkem dost. Myslím, že to už při prověřování někoho napadlo. 🙂
Podle mapy je spád 10m jenom ze Smíchova k hladině Vltavy u Palackého mostu.
No a chceme tím S-Bahnem vozit náklady, nebo proč by tam nemohlo být 20-30 promile? 🙂
Máš pravdu. Na Štrbu také měly rychlíky postrk. 👍
A tady rychlíky normálně jezdit nebudou.
Přesněji 35 promile. Pro moderní příměstské vlaky celkem normální, i 40 by zvládly, ale asi není moc dobré s tím počítat. Budou tam EMU400 s 50% adhezní hmotností, CityElefanty s 35% už budou v železničním nebi.
A hlavně i ty by to zvládly, protože v tunelu neprší, nepadá listí a tak. 🙂
Ach jo, vždyť ten sklon má být i v otevřené trati.
Koukněte na architektonické podklady nového terminálu Smíchov, kde se myslí na zahloubení trati pod nově vznikající zástavbou. Mslím, že to dělalo A69.
Od nádraží ta trať má rychle klesat, ale překrytá má být až tou novou zástavbou. Tuším že někde na úrovni nové školy.
No nevím, ve Star Treku ta Lika už a nebo ještě nebyla? Se těším na dobu, kdy vizualizace nové tratě bude zvládat i AI, to pak tady vystačí na desetiletí dopředu.
Podle Star Treku bude příští rok třetí světová válka, tak to možná nemusíme moc řešit.
Jediné co v tom projektu nesedímje termín výstavby. 47 rok je za 22 let. To se prostě nedá stihnou i kdyby vše šlo hladce.
Když se to stihne, pojedu pro důchod vlakem z centra na Smíchov na Socialku 😁
Šlo by to i rychleji, kdybychom nebyly v CZ
Doufám, že vůbec budou na stavbu nějaké peníze, na této megalomanský projekt..
Lidem z přelomu století připadalo Nové spojení 1 také hrozně megalomanské. Postavilo se rychle a jeho kapacita už nestačí.
To se bude krasne tunelovat……
Doufám, že bude u vizualizací Zounar, abych si nemusel až do roku 2100, než to bude, zvykat na jiný ksicht…
Podle plánu je to přesně na můj důchod ( podle nynějších kritérií ). Takže reálně i když se dožiju důchodu, tak té stavby určitě ne.
Alespoň bude mít SciFi kanál Správy železnic co vysílat.
a VTR, schválně co bude dřív 😀
Velká škoda, že nebude přímé spojení Holešky – Smíchov
Zase se nebudou přenášet nepravidelnosti mezi těmito směry. A přímé spojení je tramvaj 12
Tedy predikovat kudy bude v době zprovoznění tohodle jezdit 12 … tomu se říká odvaha.-))).
Tak jinak. Škoda, že nebude přímé spojení Roztoky, Smíchov 😉
Čistě teoreticky – ze Severojižního tunelu by to na Praha-Výtoň nešlo?
Nejspíš ne – tam se špekulovalo, jestli by to vůbec šlo do ONJ, natož na Výtoň.
Kdyby to nekdy bylo, doufam ze je napadne udelat vchod do zastavky Karlin i ze Zizkova. Ale necekam, ze by se to melo nekdy skutecne stavet, s projekty tehle velikosti maji problem i v Nemecku, zatimco v Cechach se za 30 let ani nedodelaly koridory na 160.
Není ta stanice ve starších materiálech napojená na tunel mezi Žižkovem a Karlínem?
A teda doufám, že se prioritně udělá větev na Smíchoff. Aby to nebylo na věčnost hlavové nádraží.
A že s tím současné rekontrukce počítá. On jeden u Dobré Správy nikdy neví.
Naopak. Paralela k B, jež má stále kapacitní rezervy a navíc může v centru znovu získat i souběžnou tramvajovou trať, počká (mezitím může být postaven most pro třetí kolej pod Vyšehradem vedle toho stávajícího). Klíčové je propojení od Vršovic do Buben pomocí čtvrtého vinohradského tunelu a podzemních nástupišť hlavního nádraží. Pak možná někomu dojde, že D skutečně nemusí vést od náměstí Bratří Synků souběžně s C (zvláště v kontextu obnovy tramvají na Pankráci i v centru), nýbrž může v tomto úseku nahradit utopickou vizi metra Ö (E, O – jak si to kdo nazve). Trocha racionality v tom plánování neuškodí,… Číst vice »
Podle mě už je kapacita C na hraně a D ji jistě pomůže. Zejména proto, že přiveze spoustu lidí z jihu Prahy a C by to na Pankraci prostě nepobralo. Takhle, výhledově, vysadí hodně lidí v Nuslích a v centru. A cestou samozřejmě možnost přestupu s dalšími linkami, či povrchovou dopravou. A rozhodně bych to nesrovnával s nynější obsluhou, podle výstavby D se bude průběžné vedení linek měnit.
A železniční průtah v souběhu s C jí nepomůže? Proč ho tedy plánujeme? Velká část z budoucího D už je ve dnešním C od Kačerova, budou tam nové tramvaje, výhledově dvě koleje do Vršovic a k tomu tenhle podzemní tunel. Ono tu Prahu také nelze přeplňovat donekonečna.
Prahu samozřejmě donekonečna přeplňovat nelze, ale s tím prorokovaným čtvrtmilionem navíc do onoho 2050 raději počítejte. A s podobným počtem v pražském zázemí také.
Co naopak? Že Smíchoff navěky zůstane hlavové nádraží?
Most pro třetí kolej pod Vyšehradem nebude. Starý nevyhovující most se nahradí novým, tříkolejným
Jo, takže zase razíme složitější řešení. No ono je to v tomhle kontextu celkem jedno, ale razit kvůli tomu přednostně tunel podél B je stejný nesmysl, jako razit D pro případ výluky C. A kvůli tomu pak vymýšlet metro Ö paralelní k tramvajovému okruhu na jihu, bezradně se plácající okrajovými částmi na severu, přičemž do centra vést ve výhledu až tři paralelní kapacitní kolejové trasy od Krče. Ještě můžete vybourat centrum a nahradit je věžáky, dle některých poválečných vizí. Fakt super, další tuctové město nám ve světě zoufale chybí. 🙂
tedy tam bude most pro první, druhou i třetí traťovou kolej
NS II ze Smíchova do Libně ja taky důležité pro zvýšení kapacity samotné železnice bez ohledu na metro B. Budou na obou kocích zapojeny další tratě (VRT a Berounský tunel).
Jsem hodně zvědavý na technické řešení napojení Negreláku na hlavák.
Já jsem zvědavý na technické řešení tohodle všeho, ale dobře že se alespoň výhledově počítá s napojením hlaváku na letiště.
Rampa o sklonu 30 promile, dle mého amatérského měření? To asi nezní nereálně.
Kdě?
50°5’18.265″N, 14°26’25.860″E
Někdě zdě?
Nějak takhle https://mapy.cz/s/fofadodaje
Hmhm… a to projde přes památkáře?
aspoň zmizí ta bouda 🙂
Má se to protáhnou vedle boudy.
V tomto souboru na str. 4 (viz písm. F) jsou i celkem podrobné malůvky, jak má ta trať z Negrelliho mostu v nové zástavbě Florence prudce klesat do tunelu, umožnit průjezd autobusů na dvoupatrové nádraží a ještě tam mít zastávku… Ale i takhle namalované se mi to zdá strašně podivné.
https://florenc21.eu/Upload/2021/11/16/urb_flo21_panely_team24.pdf
Well, tohle jsem hledal. No… ok… když myslej. To bude řevu, až půjde k zemi ten strážní domek. Proč to Negrelli neudělal rovnou čtyřkolejně, co?
No tak podle toho obrázku domeček zůstává. Tak to jsem fakt zvědaff.
Tady je ještě další zdroj. Dvouhodinový blok presentací s diskusí
– Florenc 21, soutěže, architekt i Penta
– Muzeum železnice a elektrotechniky pod NTM, v budoucnu výstava 45 vozidel, některé budovy pamatují příjezd prvního vlaku do Prahy 1845
– Magistrála (sarkasticky)
– Masaryčka (SŽ stručně o platformě)
– aj.
program viz 1:52 min.
https://www.youtube.com/watch?v=t2GuN9bDCoQ
Jsem moc rád, že na začlenění daného napojení do území už myslela urbanistická studie Florenc 21.
No jeste by to chtělo najít zlatou žílu, abychom to všechno zaplatili. V te dobe už budou 4 miliony duchodcu, takže většina peněz půjde na důchody.
Hlavní město bude mít peněz dost, o to bych se nebál. V té době budou v Praze žít nebo dojíždět až dva miliony lidí, takže pokud nechceme ucpat ulice na povrchu tak budeme potřebovat kapacitnější podzemní opravu.
A to bude platit Praha? Nedávno byla jedna přednáška v CAMPu, která se týkala železnice na letiště, a tam Hřib říkal, že výhodou tunelové varianty je to, že to právě neplatí město ale stát (i když jsem měl za to, že když to řeší SŽ, že to vždy platí stát, bez ohledu na tunel).
I kdyby v druhé polovině 30. let Praha disponovala zásadními volnými prostředky (po realizaci a zdaleka nejen metra D, Městského okruhu, nákupu nové flotily souprav metra), je to ve vztahu k novým železničním tratím nerelevantní, protože jde o investici státu.
Tolik jich nebude, on se ten věk odchodu do důchodu stejně bude muset posunout bez ohledu na to, co která politická strana dneska před volbami deklaruje.
Na 70? 😁 těším se, až tě povezu v 70 busem. Kdyžtak počkej na mého tátu, ten pojede hned za mnou 😉
Záleží to především na tom, jak zdravotnictví prodlouží věk dožití a věk, kdy člověk bude moct užitečně pracovat.
No zatím.zvladlo spíše jen zvýšit věk jakéhosi přežívání za dost vysokých nákladů na zdravotnictvi
Nedělám si (bohužel) iluze, že by se v Česku našla strana, co by do tohoto řízla potřebným způsobem.
Takové opatření by bylo hodně nepopulární (protože většina voličů – zejména důchodců (ne všech) by byla krátkozrace proti) a málokterá vláda udělá takový kamikadze krok.
Dokud zde většina voličů myslí „sobecky a populisticky“ a dokud bude důchodců přibývat, bohužel nevěřím že se do toho někdo víc pustí.
Záleží na tom, zda bude prioritou vozit silnou zátěž hromadně po kolejích, nebo individuálně po silnicích. Nějaké zdroje snad ještě budou. Čímž neříkám, že je z těchto tunelů nutné dělat úplně vše. Třeba ta paralela k B se podle mě dá řešit i jinak, pokud nebudeme trvat na okamžité megalománii.
Toho bych se nebál, Praha, potažmo Brno a celé Česko, je migrační hub východní Evropy. Ať jsou to Slováci, Ukrajinci, dlouho po válce Rusové nebo jiné státy, vždycky sem bude proudit dost mladých lidí, aby se ta demografie nezhroutila. Tady máme narozdíl od ostatních východních států velkou výhodu a jsme na tom dokonce výrazně lépe než Polsko.
Tak se zvednou odvody do důchodových systémů
Snížíme důchody, ti lidé měli celý život na to se zajistit
Jak kdo.
Považuji za promarněný potenciál trasování úseku Libeň – Opera po severním úpatí Vítkova, kde již nyní trať je – víc by se mi líbilo na úpatí jižním, kde by zlepšilo obsluhu Vršovic.
A jsem teda zvědavý, kolik toho zůstane na Masaryčce
Spíš Žižkova 🙂 Ale jinak souhlas.
Ano, Žižkova. Pardon
Praha je jeden velký promarněný potenciál.
To je Brno.
Brno je zlatá loď, za děvčaty z Brna choď.
Problém je, že se tomu Brnu po té rozkopané D1 nedá ani smysluplně vyhnout.
Brno je zlatá loď, klidně si to z té D1 hoď.
Řekl bych, že tam zůstane určitě to, co se nevleze na hlavák. Nicméně za mě, jako člověka dojíždějícího do Prahy z Olomouce za služebními účely bude skvělé, pokud se eliminuje nutnost přestupů mezi hlavákem a Masaryčkou, speciálně s ohledem na budoucí spoje na letiště.
V tom kopci je díra pro pěší …
Ano, ale to už je docela kus na to, aby to bylo komfortní spojení. Lepší by bylo mít na každé straně té díry jednu zastávku
Tady u té zastávky bude už snaha ji zakopat co nejhlouběji, protože má v prostoru hlavního být úplně dole pod vším. taže bych spíš požadoval ještě jeden pěší tunel pod vrchem Žižkov z druhé strany zastávky. Do jakých ulic by to mělo vyústit je asi na dlouhou debatu.
No já osobně jsem zvědavý, až začnou kopat pod centrem, do jakým podzemních prostor, kolektorů, stok a podobných míst se dostanou…a kolik budov na povrchu bude mít statický problém….železnice není automobilová doprava, aby ten tunel vedl ve velkém sklonu nebo stoupání při přechodu povrch-tunel….
Pod metrem toho už moc není, spíš nic (platí pro tunel východ – západ). Sklony okolo 35 promile po vzoru Curyšských železničních tunelů.
Asi nejnáročnější to bude zakutat na Florenci. Na Smíchově jsem ještě nepochopil, kde se to začne nořit do země.