Nové trolejbusy pro Teplice dodá opět Škoda. Tureckého výrobce město vyloučilo
Trolejbus Škoda 33 Tr. Zdroj: Škoda Group
Nové trolejbusů mají do Teplic dorazit do 12 měsíců.
Nové trolejbusů mají do Teplic dorazit do 12 měsíců.
A posílení rekuperace při brzdění apod. Např. něčeho jako zprevodovani alternatoru apod. který by se točil přes převod vyššími otáčkami než kola apod. A jeho vybavení setrvacnikem a který by se točil (potichu) i po zastavení vozidla. Točil by se „jako korouhvicka“a dodával/nabíjel více energie do baterií apod. Nemusel by být jenom jeden mohlo by jich být víc.
Jedna z možností jak posílit topení ve vozidlech na bateriovy pohon apod. je asi něco jako přídavná nebo samostatná 1 nebo 2 baterie pro topení apod. V případě vybití by se vytápění prepnulo na hlavní baterii se sníženým výkonem topení apod.
V Teplicích údajně je resp. nedávno byla spousta Arabů, je to jeden z možných důvodů
Co se týče topení, dieselovy autobus je možné vyhřát/vytopit na celkem příjemnou teplotu, co se týče provozu na baterie tak to také jakoby topí ale interiér je prostě chladnější než v naftovém autobusu v reálu to tak je (ne v trolejbusu ale např. v
bateriovem elektrobusu také od firmy Škoda) . Ale třeba se podaří to vychytat.
Dovolím si jednu poznámku od místního obyvatele. Teplice nemají bůh ví jak velkou flotilu trolejbusů a Škoda je dlouholetým dodavatelem. Svým způsobem chápu, proč chtějí opět stejného výrobce. Je tam zavedena údržba a vyškolení technici.
Pouze zmiňuji argumenty proč Škoda. Jinak se ke způsobu výběru nebudu vůbec vyjadřovat.
Ještě zohlednit karosérii, aby to nebylo jako Brno, kde mají mix značek
Hm, a je jisté, že ty trbusy budou mít něco společného ? Ne jen značku ?
Tady by bylo zajímavé vědět jestli součástí poptávky bylo i to školení údržby, podpora od výrobce přímo na místě, nebo nějaký balík náhradních dílů. Do těch 30 mega by se to asi vešlo 🙂 I když ono tu zřejmě o těch 30 mega vůbec nejde.
To je tak, když chcete pravotočivý ventilátor v šedé barvě, ale Turci nabízejí jen levotočivý zelený.
To je scénář výběrka na trolejbusy jak přes kopírák ze všech českých měst. By mě zajímalo, kdy takhle organizovaná hra praskne a kdo konkrétně za tím stojí..
Tragikomedie pokracuje… :-/
A co na to prazsky DPP?
Budou muset podepsat a už něco objednat. Už chtějí začít pomalu ty tratě. Nepodepsali to dosud, protože dodavatel výzbroje Cegelec byl pohlcen Škodou a nevěděli, jakou budou mít
Ještě že tak, absolutně nechápu proč by jsme měli podporovat Turky.
Máte pravdu. Trolejbusy budou pořízené za dotace EU. Takže správně by výrobci mimo EU neměli být do soutěže ani připuštěni.
Předpokládám, že dodávku elektrických výzbrojí Škoda pro turecké lokomotivy E68000 považujete za chvályhodný exportní úspěch této firmy.
Jak to souvisí?
Bylo by pokrytecké bránit dovozu tureckých vozidel do ČR a zároveň tleskat vývozu českých výrobků do Turecka. Ale třeba vám křivdím a vy ve skutečnosti Škodě exportní úspěchy nepřejete a fandíte vždy domácím firmám v té které zemi.
Nikdo nebrání dovozu ze zemí mimo EU, pokud kupuje za své. Ale pokud kupuje za dotace EU je logické, aby ty dotace také pomáhaly rozvoji, respektive udržení průmyslu v EU. Nebo časem dopadneme tak, že v EU žádný průmysl nebude..
OK, tak aby nás nedoběhlo, až turecké státní dráhy budou trvat na kompletně tureckých lokomotivách turecké městské dopravní podniky na tureckých tramvajích (těch tam Škoda taky nemálo vyvezla).
Pokud je dokážou vyrobit v požadované kvalitě a požadovaném množství tak ať si je vyrobí.
Proč pokrytecké? Je zcela normální, že zdravá a racionálně vedená země si brání svůj trh a protežuje své výrobce na úkor těch cizích, a to zcela nepokrytě. Pokud tak nečiní, dopouští se zrady sama na sobě. Pamatujte, že na světě neexistuje žádná rovnost ani spravedlnost. Existují toliko zájmy a vítězové jsou ti, kteří své zájmy dokážou prosadit. Kdo zamrznul v mentálním nastavení „Hus pro pravdu umřel“, dopadne přesně jako on.
Zrovna ČR jako silně průmyslová, ovšem ne moc velká, země se bez exportu výrobků neobejde, takže by bylo dost krátkozraké se obchodně izolovat od okolního světa. Neboli, náš zájem je otevřený trh.
Otevřený trh máme v Evropě, i když zrovna v zemi ležící za naší západní hranicí vám taky občas vysvětlí, že „vocaď pocaď“. Lepší bude ale podívat se dál do světa. Ve zmíněném Turecku se vyrábí velké množství spotřebního zboží pro Evropu, např. jejich „bílou techniku“ tu máme v každé prodejně elektra. Ovšem když se pokusíte o něco podobného v opačném směru, bude se po vás nejspíš chtít, abyste pro svůj obchod uzavřel partnerství s nějakým místním subjektem, jinými slovy, abyste se o svůj profit rozdělil. Když půjdete se svým výrobkem do Číny, bude tak muset učinit přes importní agenturu, která… Číst vice »
Přehnané nepokryté tlačení domácích výrobců vždy vedlo akorát k technickému zaostávání, prodražování a špatné dostupnosti výrobků i servisu. Navíc je rozdíl jestli se bavíme o pěstování česneku a nebo třeba o výrobě elektrických lokomotiv, tam opravdu už nedává smysl aby každá země měla svého výrobce s jinými produkty. A zrovna trolejbusy jsou snad ještě lepší příklad. Kolik výrobců vůbec existuje a jak by to fungovalo, kdyby každý potřeboval nějakého svého domácího? A musí ten výrobce nutně dělat kastli i výzbroj?
Žádná země nemůže vyrábět všechno sama, resp. nemůže nikdy vyrábět všechno nejlépe, to je samozřejmé. Je však běžnou věcí, že to, co vyrábí, a vyrábí to dobře, si různými způsoby chrání.
Zdravá a racionálně vedená země naopak soutěží výrobky a služby od co největšího počtu dodavatelů, protože jinak se zadlužuje na úkor monopolů a oligopolů, které vám ty zisky zpátky do kasy moc ochotně nepošlou. Čím menší země tím víc to platí, protože vnitřní konkurence je malá (a tedy drahá). Výjimky můžou být akorát nepřátelé jako Rusko nebo Čína, ale Turecko přes všechny jejich nedostatky je stále spojenec v rámci NATO a blízký obchodní partner jednou nohou nakročený do Evropy. Jde spíš o to, abychom si pohlídali kvalitu a záruční servis, případně dali nějaké procento subdodavatelů od nás, ale to už… Číst vice »
A to je přesně ten přístup, který tu nerovnost a nespravedlnost způsobuje.Kdo zamrznul mentálně v této minulosti, dopadne jako všichni jemu podobní.
No, jako pokus o parafrázi je to možná dobré, ale jako tvrzení úplně chybné. Země s protekcionistickým přístupem jsou velmoci, které vládnou světovému obchodu.
Jak jinak než vyloučit Bozankayou a mít trolejbusy od JSV