Nové trolejbusy do Zlína a Otrokovic dodá SOR, cena proti odhadu spadla o více než pětinu
Pro SOR jde o první samostatnou zakázku na trolejbusy TNS 12.
Společnost SOR Libchavy se stala vítězem soutěže na dodávku čtyř nových parciálních trolejbusů pro Dopravní společnost Zlín-Otrokovice. Vítězství firmy vyplývá z registru smluv.
Dopravce za nové trolejbusy zaplatí 40,5 milionu korun, což je o 22 % méně, než byla odhadovaná cena 52 milionů korun. SOR do Zlína dodá trolejbus TNS 12 vycházející z autobusů řady NS 12. Elektrická výzbroj bude od Cegelecu. Pro SOR jde o první podepsanou zakázku na trolejbus TNS 12. V provozu je řada trolejbusů s karoserií NS 12, jde ale o trolejbusy Škoda 32Tr. Stejný typ firma nabídla i ve velké soutěži v Bratislavě, kde vyhrála, ale smlouva ještě není uzavřena. V soutěži byla ještě Škoda Electric, která nabídla trolejbus s karoserií od turecké Temsy.
Alternativní bateriový pohon má umožnit dopravci částečně jízdu mimo troleje. Dopravce na zakázku získal evropskou dotaci. Poslední nové trolejbusy do Zlína dodala společnost Škoda Electric v roce 2019. Firma tehdy jako jediná uspěla v soutěži na sedm nových trolejbusů. Typem dodaného trolejbusu byl model Škoda 30Tr s karosérií SOR. Šlo rovněž o parciální trolejbusy. Ve Zlíně šlo o první nasazení vozidel se čtyřmi dveřmi.
DSZO už v minulosti avizovala snahu o rozvoj parciálních trolejbusů v městském provozu. „Bateriové trolejbusy by obsluhovaly některé okrajové části sítě MHD, kde by kvůli nižší hustotě provozu nebylo ekonomické stavět trolejové vedení,“ uvedl před časem mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.
Příkladem je aktuální budování zatrolejovaného úseku od pošty v Otrokovicích přes třídu Osvobození až po sokolovnu na ulici Komenského. To umožní bateriovým trolejbusům, aby obsluhovaly celou trasu dosavadní autobusové linky 55, a to až po konečnou na Štěrkovišti. Výstavba by měla skončit letos na jaře.