Nové tramvaje Stadler se nevejdou na zastávku Stodolní, přiznal ostravský podnik
Tramvaj Stadler nOVA pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: DPO
Dopravní podnik Ostrava reagoval tiskovou zprávou na šířící se zvěsti, podle kterých má ostravská kolejová síť řadu úzkých hrdel, kudy
Pokud jsou to jen tato 2 místa, tak to není žádná tragédie. Ale novináři umějí vše nafouknout a zveličit. Klidně mohu jezdit na linkách 3,5,6,7,10,15,17, které se oběma kritickým místům vyhýbají, než se to opraví. A nejsou to až tak podřadné linky, 7 a 17 jsou dokonce považovány za páteřní (Jižní Město – Poruba), takže v pohodě. A ty T3, jak tady někdo poznamenal. vydrží i sto let. Jen netuším, zda už jsou všechny předělány na tyristorovou regulaci nebo existují ještě i neekonomické odporové. V tramvajích ale takoví zaostalí nejsme, jak si on myslí. Ty T3 spolu s lokomotivami 363… Číst vice »
nepsal jsem to, ale tady byl nějaký chytrák, že joo.
Ať žijou pokrokové a nezničitelné tramvaje T3 na celém světě!
Bodejť by nebyly pokrokové, ERPCC je vymyslelo tak dobře, že zaostalým zemím Ostbloku slouží ještě o skoro sto let později.
Jen byly taky rozměrnější než dřívější vozy a měly nemlich stejné problémy jako Stadler obluda dnes…
Ukázka, kterak „menežéři“ prdí na upozornění zdola. Ať se žádný nediví, že pak za vším a všude člověk vidí nějaké úplatkářské hrátky. Excelentní ☺
Ehm… Problém se objevil při každé větší generační obměně. Praha byla plná zákazů potkávání od zavedení KT8D5 v 80. letech.
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041267
Najde se zde někdo kdo ví a je ochoten objasnit v čem je problém? Nějaké blabla o normách je informace pro neznalého na dvě věci. Děkuji.
Hlavní příčinou je nesoulad norem, jedna předepisuje maximální rozměry tramvaje, druhá zase rozměry nástupiště. Velmi zjednodušeně řečeno, obrys vozidla (v přímé koleji) je obdélník o šířce 2700 mm, tj. 1350 mm na každou stranu od osy koleje, který nesmí žádná část tramvaje, vyjma zrcátek, překročit, tj. skříň vozidla smí být teoreticky široká 2700 mm, víc ani prd. Ve skutečnosti jsou skříně užší. Na druhé straně máme normu na nástupiště, kde je obdélník široký 2600 mm, tj. 1300 mm na každou stranu od osy koleje. O 50 mm se tedy zmíněné obrysy překrývají a teď je otázka každého daného vozidla, jak… Číst vice »
on není problém jenom v jedné zastávce, těch problémů je daleko více, jako jsou smyčky, oblouky v křižovatkách, průjezd podjezdů atd.
Zcela běžná situace, netřeba jí bulvarizovat. Pokud je problém jen na 2 místech, tak je to paráda a DPO může být rád. Bohužel české šotoušstvo je příliš navyklé na T3, která projede vše.
tatra nezná bratra.
Ta podstatná zpráva asi je, že DPO se teď „přiznal“ – asi inspektoru Trachtovi…