Nové tramvaje Stadler se nevejdou na zastávku Stodolní, přiznal ostravský podnik
Dopravní podnik Ostrava reagoval tiskovou zprávou na šířící se zvěsti, podle kterých má ostravská kolejová síť řadu úzkých hrdel, kudy
Dopravní podnik Ostrava reagoval tiskovou zprávou na šířící se zvěsti, podle kterých má ostravská kolejová síť řadu úzkých hrdel, kudy nové tramvaje Stadler nOVA neprojedou. Diskutující na internetových fórech mimo jiné spekulují, že to je důvod, proč tramvaje dosud nezačaly polykat povinných 20 tisíc zkušebních kilometrů.
A podnik přiznal, že na „šprochu“ je něco pravdy. DPO identifikoval dvě místa, kudy tramvaje neprojedou, neboť zastávky nevyhovují normám. Prvním místem je zastávka Dům energetiky. Ta bude podle DPO do týdne upravena podle norem. Větším fiaskem je ale v předminulém roce zrekonstruovaná zastávka Stodolní. „Po dokončení rekonstrukce zastávky Stodolní jsme stavbu reklamovali, protože zastávka nevyhovuje normám a nově pořizovaná vozidla nebudou moci tímto úsekem projíždět bez problémů. Nyní jsme problém s nedodržením normy u této zastávky znovu otevřeli,“ uvedl ředitel DPO Daniel Morys.
Nové tramvaje mohou podle něj jezdit bez omezení po trasách, které se vyhýbají oběma kritickým místům. „Testovací provoz je zde právě od toho, aby včas poukázal na chyby, které je nutno odstranit předtím, než začneme vozit cestující,“ doplnil Morys. Tramvaje jsou stále v majetku Stadleru, dopravní podnik je převezme až po ukončení zkušebního provozu. Na ten zatím nedošlo, podle vyjádření DPO se čeká na souhlas Drážního úřadu, kterému už byla předána potřebná dokumentace.