Nové toalety a pokladny. Z Masarykova nádraží má být výkladní skříň Českých drah
Masarykovo nádraží - současný stav. Foto: Josef Petrák
Druhé nejvytíženější nádraží v Praze podle počtu cestujících prochází další etapou modernizace, která by měla z nejstarší nádražní budovy v
To je vtipné, jak ČD hezky nakládají s majetkem, ktery by ani neměly vlastnit. Myslel jsem, že nepřevedení tohoto nádraží na SŽDC je otázkou dořešení nějakých právních vztahů, nikoli trvalý stav.
Masarycka je vykldni skrini tak max do septiku. Tam už chybí jen squatteři a to, aby se tam chacalo do žlábků u kolejí.
Otázkou je, zda k tomu nepřispívají třeba i právě někteří zdejší „moudří komentátoři“ …
Jakože zdejší diskutéři úmyslně 60 let (?) sabotovali jakékoliv pokusy o údržbu nebo rekonstrukci stanice?
Vlakové koleje nemají žlábky, ani na Masarykově nádraží…
Vlaky z Kladna a i nepříměstské R do Rakovníka se na Masaryčku taky vrátí.
Věřte tomu, že obrat cestujících na Masaryčve s dokladem za tarif ČD je dostatek
Ty pokladny jsou vytížené akorát. To, že zrovna na fotce je 1 zákazník neznamená, že za celý den prodají 10 lístků …. Záleží v jaký čas se to fotilo… Zkuste si zrušit byť jen 1 okénko a lidé budou nadávat a stěžovat si… Jj… Lidé nevědí co vlastně chtějí…
Tak ono jim nic jiného nezbývá, když tam, kde pokladny a obchody jsou, bude herna.
to jako fakt? Herny všude z Prahy kvapem mizí, to jako vytvoří novou jako vzpomínku na hlavák, kde kdysi v nejlepším prostoru byla?
Přesun výdejen jízdenek (tenkrát, tuším, do prostor tehdejší restaurace) byl součástí úvah o dost rozsáhlých změnách dispozičního uspořádání budovy už v souvislosti s výstavbou 1. etapy trasy „B“ metra – zásadní změna vazby nádraží na MHD poté, kdy plánované zprovoznění trasy metra „B“ v roce 1985 zlikvidovalo (asi už definitivně navždy) tramvajovou dopravu po Příkopech a Hybernskou ulicí, znamenala přesun největšího pohybu cestujících do severozápadního prostoru nádraží a dosavadní umístění osobních pokladen se stalo tím nejhorším možným: tenkrát ovšem na žádoucí změnu dispozičního uspořádání budovy „nebyly peníze“, a tak se nakonec nezměnilo téměř nic (a i to málo navíc možná… Číst vice »
Po integraci vlaků do tarifu mhd a vzhledem k tomu, že z Masar. nádraží jezdí jen vlaky příměstské dopravy, osobní pokladny zde už z velké části ztratily význam. Pro těch pár lidí, kteří si kupují jednotlivé jízdenky ještě u okénka, by klidně mohly dosloužit pokladny tam kde jsou. Spíš by je třeba zkulturnit průchod od metra a oživit malou dvoranu.
Milan: Vy víte, jak velký měsíční obrat mají „kasírky na Masně“, že toto tvrdíte?
Mohu jen potvrdit, že frekvence cestujících u pokladen koresponduje s ilustrační fotkou;)
No, tak ono zruseni tramvaji na Zizkove a v Hybernske je docela velkou chybou…
Milan: „Po integraci vlaků do tarifu mhd a vzhledem k tomu, že z Masar. nádraží jezdí jen vlaky příměstské dopravy, osobní pokladny zde už z velké části ztratily význam.“ Z dnešního pohledu máte sice asi i trochu pravdu (pokud jde o částečnou ztrátu významu osobních pokladen), ale já jsem psal o roce 1985 – a kde byla tehdy nějaká integrace VHD a PID? I teď se ostatně u pokladen často tvořívají fronty, a ty následné zoufalé běhy cestujících, aby stihli plánovaný vlak, na který N.B. do poslední chvíle ani nevidí, to rozhodně žádný dobrý marketingový tah ze strany „národního dopravce“… Číst vice »
Momentálně je Masaryčka spíše výstavní toaletou Českých drah :-(((.
😀
To co opravili je vážně úžasné ! Přivedlo to nové kvalitní nájemce – Costa, Ugo a Párky´s – takže máte jistotu čerstvosti a kvality.
Ještě zrušit tu hernu co je hned u hlavního vstupu napravo, kam se stahuje ta chátra a absolutně nekoresponduje s tou opravenou dvoranou a předělat to na supermarket – třeba Tesco Express – velikostně akorát 🙂
Ty části co jsou neopravené -viz foto a mala dvorana – jsou vážně naprostá šílenost!!!!
Zároveň ale věřím že se to bude dávat postupně do kupy…
To víte jsme v Praze – sem se ze zásady neinvestuje an do opravy budov ani do kolejišť – tady nám nový nádrží ani nový koleje jinde nikdo nepostaví jako v ňáký větší vsi tam někde daleko na východě, kde jeto zbytečný – přece proto, že je tu nejvíc lidí a nejvíc turistů, který po tom „kulturním zážitku“ hodnotěj celou zemi… ach jo…
kus se podívat někdy na hlavá, ibně, Holešovic,Hostivaře, Podbaby jak se v Praze nepravujou nádraží… To ještě lewtos přibydou Vršovice…
Martin: To jako Hlavák (obrovská historická budova), Smíchov, Radotín, Holešovice (hala), pas kolejišť a nádraží přes půl města od lanoveho mostu az po vinohradske tunely (Libeň, Vršovice, Strašnice) – a to jsou ty největší nádraží…
z těch malých třeba rozpadající se nádraží Vyšehrad, Veleslavín a jeho ohyzdná polovyhořelá a rozpadající se asi 50 metrů dlouhá „historická“ skladovací budova – to je vizitka když se přijede busem z letiště a všichni turisti viděj tuhle zrůdnost plnou odpadků a ztuhnou…. Je to metr od gabionové zdi nad zastávkami terminálu – přesně mezi bus terminle a nádražní budovou..