Nové stezky i opravy. Praha letos dá do cyklistické infrastruktury 137 milionů, meziročně víc

Cyklostezka A26 v úseku Zenklova — U Rokytky, Foto: Martin Jedlička /FBCyklostezka A26 v úseku Zenklova — U Rokytky, Foto: Martin Jedlička /FB

Mezi projekty pro letošek je například cyklostezka z Kačerova k zastávce U Labutě nebo stezka v Praze 5 z ulic Nádražní a U Královské louky.

Odebírat
Upozornit na
guest
138 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mikulik

Miluju kolo, ale v lednu v zimě fakt ne!!!

frank

Ono hodně záleží na délce trasy a skutečných podmínkách a samozřejmě na oblečení. Manželka jezdí v zásadě , tedy odhadem, 95 procent pracovních dní v roce. Nemá to zas tak daleko, celou dobu je na osvětlených ulicích a krom nějaké ledovky nebo sněhové kalamity typu 20 cm sněhu a ještě ráno neprohrnuto ( u nás asi za posledních 25 let bych řekl asi tak 10x) jezdí prostě furt. je to pro ni časově a logisticky výhodné . Já jezdím začátek března – půl listopad a to zejména kvůli světelným podmínkám , prostě nechci jezdi po úzkých okrskách v Přípraží za… Číst vice »

Orange pilled

Musi se rusit parkovani a odebirat pruhy autum. Jedine tak vytvorime kvalitni a bezpecnou cykloinfrastrukturu a zlepsime dopravu v Praze.

JirkaM

Aby pak pumpičky dál jezdily po silnici.

Frank

Kde točvolanti stojí v nekonečných kolonách…

Mikulik

Ale oni nechtějí jezdit mezi dětmi, psy, chodci a turisty na růžových kolech

Jaaa

Meh. Kačerov – Labuť byl asfaltovej chodník podél hnusné smradlavé ulice, kde jezdit na kole vždycky bylo za trest. Než se to letos rozhrabalo. Opravdu moc nerozumím těmhle bombastickejm titulkům.

VTT

„Historicky jsme zřejmě pod vlivem toho, jak kvalitní máme MHD, jejíž vysoká kvalita způsobila, že tu nebyla příliš velká poptávka po cyklistice. Teď se nicméně dostáváme k tomu, že chceme dohnat tyto dluhy z minulosti“ Dluhem z minulosti je kvalitní MHD, takže je potřeba ji zhoršit, aby byla větší poptávka po cyklodopravě? 🙂 (Pozn.: povšimněte si smajlíku.) Ale zcela vážně: už byl v ČR i případ, že kvůli elektrokolům se hromadná doprava zhoršila: v Pardubickém kraji jezdily o víkendech cyklobusy, vozily nejen cyklisty, ale i pěší turisty a trochu místních. V součtu těch tří skupin to bylo dost cestujících na… Číst vice »

Jakub P

To si jen dělá alibi. Ve skutečnosti ta MHD je kvalitní jen v některých oblastech a hlavně některých směrech. Její vysoká používanost je kombinací (mimo ty silné směry) nízké ceny, setrvačnosti a nedostupnosti alternativ. Bohužel MHD naprosto nedokázala zachytit odklon od systému bydlení na okraji – práce v centru. Dnes daleko větší část lidí než dřív potřebuje tangenciální směry a v těch je pražská MHD založená na extrémně radiální síti metra, doplněné na okrajích jen autobusovými napaječi k metru a výjimečně nějakou okružní linkou, která se ale těžko probíjí kolonami aut, mimořádně slabá. Lidi, kteří jedou do práce na celý… Číst vice »

PetrH

Že je MHD kvalitní, zopakujeme pro jistotu 2x v jedné větě, kdyby o tom někdo náhodou pochyboval…
Ve skutečnosti jedno z kritérií pro „kvalitu“ je v porovnání velmi často cena. Kde Praha boduje, protože dotuje MHD asi nejvíc na světě, v absolutní částce na jednoho obyvatele. Pak tu nejsou školy a podobně, protože děti nevolí.

frank

mě by celkem zajímal zdroj ohledně výše té “ asi nejvyšší “ dotace per capita, řekl bych, že tomu tak není. Hodně dávno jsem v jedné automatí diskusi uvedl, že podíl aut na modal splitu je v Praze v zásadě stejný jako v Kodani nebo v jiných cykloměstech a taky jsem se dozvěděl . že to “ asi není pravda“… Nemluvě o tom, že MHD Praha neobsluhuje jen obyvatele s pražským domicilem ale v zásadě celý středočeský kraj a k tomu ještě lidi, kteří dojedou vlaky a autobusy třeba z Liberecka, Příbramska nebo z Ústí, pak to “ per capita“… Číst vice »

Karel

Vybodněte se na cyklisty. Tlačte k realizaci silniční infrastrukturu. M.O.,radiály. Aut,ať se vám to líbí nebo ne, přibývá a bude. Prostě se s tím smiřte a hlavně stavte. Zlatej Bém.

frank

Bém investoval do silnic i do cyklodopravy , on byl totiž cyklista, vědí ?

David

Populace stárne, nový děti nejsou… Letos budeme pod 90k nové narozenými. Navíc světový premianti v nadváze.

Taky bych si vsadil, že těch 6.5mio aut ještě o něco poroste, než že se lidi dají hromadně na cyklistiku.

By mi asi stačila lepší podpora HO. Dívat se na ta ranní zácpy aut s jedním člověkem u Office parku na Chodově, Brumlovce či Pankráci… Lidí co nutně potřebuji být někde v kolone, aby seděli před počítačem někde ve skleníku a ne doma.

Jakub P

Nový děti nejsou z více důvodů, ale jedním z nich je i to, jak moc stavíme celej dopravní systém města jen pro lidi, kteří jedou do práce a z práce a jak mizernej je pak pro lidi, kteří se o děti staraj. Většinou jsou to holt ženy a ty maj na místech, kde se rozhoduje o dopravě, minimální zastoupení. A s tím světovým premiantstvím v nadváze by taky třeba mohl pomoct veřejnej prostor města vybízející k pohybu vlastní silou a ne k ježdění autem (maximálně MHD) všude). Nizozemcům se prý investice do cykloinfrastruktury (a že je maj vysoký, protože ji… Číst vice »

Radek

A znáte pojem dopravní indukce, že ano?

Michal Bartoníček

To naštěstí nehrozí. Auta už mají prostoru víc, než je zdrávo. Smiřte se s tím, že se do Prahy víc silnic ani parkovišť už víc nevejde. Tím pádem ani víc aut. Je třeba dát prostor efektivnějšímu způsobu přepravy a tenhle automobilový mor omezit.

Jarda

137 milionů jen letos.
To je asi tak 10 tisíc na každého cyklistu, co tam za rok projede

Radek

Mohl bych poprosit zdroj k tomuhle tvrzení? Děkuji

Frank
Jakub P

Strašná ostuda města a to i kdyby se nezohlednilo, že 4 z těch 5 projektů jsou jen opravy a legalizace chodníků. Investice do dopravy jsou do značné míry sebenaplňující se proroctví, město bude mít takovou dělbu přepravní práce, jakou nachystá infrastrukturu. Jen velmi hloupý města (bohužel včetně Prahy) na to koukaj opačně a mluvěj o investicích podle stávajícího modal splitu. Nehledě na to, že ani to Praha ani zdaleka nedělá, tahle almužna pro cyklodopravu je málo i na ten (infrastrukturou danej) podíl lidí na kolech ve městě. Infrastruktura pro pěší by musela být pozlacená a ne věčně zabraná a rozbitá… Číst vice »

Ondra

V Praze se stále dělá infrastruktura pro kola tak, aby to nevadilo autům. Prostě aby to fungovalo, tak na hlavní ulici se musí zrušit jedna řada zaparkovaných aut a ten prostor přerozdělit cyklistům. Takhle to musí být bez přerušení celé kilometry (třeba skrz Vinohrady, Žižkov). Pak to bude mít nějaký efekt. Ne opravený chodník končící v zastávce autobusu. Ale v Praze kromě zelených prakticky neexistuje strana, která by to takhle udělala.

L.

Ono ten vítr v údolí Vltavy umí být taky pěkná mrcha. Just saying…

Jakub P

No a tam je to zas po rovine, takze prece zadnej problem. Az na tu mizernou infrastrukturu, stejne jako v ostatnich rovinatych castech Prahy…

L.

Na tom jste byl kde? Vítr je taky nepříjemný. Ale nefouká pořád a pokud to není extrémní vítr, tak je snesitelnější, než většina kopců v Praze.

Nevím, kde přesně myslíte, na severu Prahy je infrastruktura podél Vltavy celkem dobrá.

Petr

Chtělo by to urychleně vyřešit úsek cyklotrasy A1 v délce cca 200 metrů podél Vltavy mezi Trojským mostem a ulicí Za Elektrárnou, resp. Stromovkou. Pěšina podél vody je neudržovaná a betonová trasa nahoře podél kolejiště zase hrozí defektem…

potraviny

Škoda, že jsme se zase nedočetli o návratnosti vynaložených prostředmů v letech. To je u veřejných výdajů ta nejzásadnější informace a třeba u článků o parkovacích domech to je vždy zpracováno velmi důkladně.

mlokXCM

Veřejné služby jsou mj. často charakteristické tím, že návratnost se v penězích vyjádřit nedá.

Jiří Kocurek

Zatímso u skouromých služeb … se externí benefity zakazují uvádět.

frank

Jak si takové kritérium “ návratnosti“ prosím pěkně představujete ? Co navrhujete jako kritérium ?

digi

Ti si to davno zaplatily v dani za maziva a pohonné hmoty… buďte v klidu… kola se taky mažou olejem… a když to zvládnou auta s negativním vlivem na zdraví tak urco se to zaplatí i kolům s pozitivním vlivem na zdraví…

Radek

Srovnání prostorové efektivity jednotlivých typu dopravy na případu Berlina. Člověk by rekl, ze je ekonomictejsi podporovat ve městě ten typ dopravy, který zachází co nejefektivněji s nároky na prostor, vzhledem k tomu, ze prostorové omezení (hustota) je tak nějak jednou z definic městského osídlení.

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Allocation_of_Space_for_Transport_Infrastructure_-_Example_of_Berlin.png

MrMarkus

Rád bych, aby se do města vešly všechny druhy dopravy a předcházelo se zbytečným konfliktům. Bohužel čerstvý zážitek na místní úrovni je tristní. Po více než roční rekonstrukci Komořanské je výsledkem alibistický kočkopes v podobě pouze ochranného jízdního pruhu pro cyklisty. Hustý provoz včetně nákladních vozidel a autobusů MHD, které se do vyznačených 2,5m nevejdou a budou sdílet cyklopruh s cyklisty. Jasně, pohledem zákona je to tak v pořádku a mohou, reálně to povede k těm konfliktům. Město tuhle rekonstrukci vůbec nezvládlo, výsledná podoba má jediný přínos, developer má obslouženou novou výstavbu. Kdyby se komunikace řádně rozšířila a udělal vyhrazený… Číst vice »

Ondra

Hřib když mluví o cyklopruzích, tak vždy říká, že je to dobrý pro auta, že nemusí předjíždět 1.5m. Nikdy neřekne jaké to má benefity pro cyklisty.

PetrH

A víte, jak místní nadávají, že tam vůbec nějaká čára pro cyklisty existuje? A starosta Prahy 12 Vojtěch Kos jim na to odpovídá, že „oni to nechtěli, ale Hřib na magistrátu si to prosadil“. Takže všichni zdejší dezoláti nadávají na Hřiba jako obvykle… Nejsem si jist, jak komunikace vypadala předtím, tam nejezdím. Problém často bývá, že rozšíření silnice není tak jednoduché kvůli inženýrským sítím, lampám a tak dále. Hlavně by to stálo mnohem víc. Tohle se řešilo u chodníku (a cyklopruhu vedle) v Podolí pod vyšehradskou skálou i na Novodvorské, kde byla rekonstrukce kvůli tramvaji. Teoreticky by v obou případech… Číst vice »

PetrH

Jo a ještě Vojtěch Kos psal, že nebýt Marvanové, mohla vzniknout úplně jiná koalice… (a pak by tam byl možná i zákaz vjezdu cyklistům, jak tam někteří vážně navrhovali, prý o kus dál vede cyklostezka, do které „se investovaly nemalé peníze“.)

Jan Novotný

Wow, 137 milionů? Co s tím budeme dělat? Za to se mohlo postavit P+R pro až 150 aut, nebo 60 metrů tunelu Blanka, to si nezasloužíme, budeme akorát rozmazlení z té hodobóžové barvy na silnici, bude to pro cyklisty moc bezpečné, možná to i povede k tomu, že budou moct děti samy jezdit do školy. A to nemůžeme dopustit! Chudák Škodovka by prodala o něco míň SUV!

David

Praha 11 třeba začala i opravovat chodníky… Ale teda nedají tam pak značku smíšeného cykloprovozu. Dělají chybu.

digi

Až na to že A26 není cyklostezka ale cyklotrasa… A proto tam platí jiné zákony…

Jan Novotný

Neplatí tam žádné zákony, resp. cyklotrasa nic neznamená. Jenom hezká cedulka, podle MHMP, Automatu, IPR a MČ to ani nevyžaduje, aby ta cesta byla průjezdná (viz A44, kde už je dva roky staveniště)

Marek

Hmmm. To je hezké, že pražský magistrát podporuje volnočasové aktivity trénovaných sportovců. A kdy konečně zlepší průjezdnost chodníků a cest pro rodiče s dětskými kočárky a pro vozíčkáře?

Vasek

Budované stezky dobře slouží mimo jiné právem lidem s kočárky i na vozíčku.

Marek

No, dost málo. Je to totiž dost nebezpečné, když vás tam každou chvíli buď nabere nebo vám minimálně sprostě vynadá kdejaký cyklográzl.
Ostatně měl jsem na mysli hlavně schody, které s kočárkem dost těžko zvládnete.

qěcy

Za co máte ty mínusy? Cyklo grázlové jsou. Je jich málo ale jsou.

MaT

Právě za tu generalizaci. Protože podle něj to vypadá, že grázlové (nebo trénovaní sportovci) jsou na kole asi všichni. Že někdo to kolo opravdu může používat jako dopravní prostředek, to se mu asi nehodí do krámu…

DavidS

Každou chvíli nabere nebo sprostě vynadá? Ale zas tak nepřehánějte.

Marek

Hmmm. V tuto chvíli 15 mínusů. Takovou bezohlednost vůči rodičům s kočárky a vozíčkářům jsem nečekal. Ale jsme v Čechách, že.

Tomáš

Ty mínusy nemáte za bezohlednost k rodičům a vozíčkářům, ale za označení městské cyklistiky jako „volnočasové aktivity trénovaných sportovců“. Kdybyste poznal, jak městská cyklistika funguje třeba v Holandsku, tak byste takový blábol nikdy nenapsal.

Marek

A co jiného je ježdění po městě na kole nežli volnočasová aktivita trénovaných sportovců?
Jaké promile obyvatel používá cyklodopravu, jaké promile nákladu se po městě vozí na kolech? Řeč je samozřejmě o Praze.
Kdybyste si povšiml, že Holandsko, i valná část zbývajícího území Nizozemska je rovina bez nejmenšího kopce, tak byste takový blábol nikdy nenapsal.

Frantík

Tak na nějaké normální dojíždění do práce nebo na návštěvy pár minut bokem klidně…

frank

Jistě takže v Praze je to všude do kopce a nikde z kopce , na rozdíl od Holandska 🙂 Mě přijde docela zábavné, že třeba mě, pamětníka ruských tanků v ulicích Prahy, který se po Praze pohybuje na kole rychlostí zhruba těsně pod průměrnou rychlostí autobusu MHD ( ta je cca 24 km v hodině) , nebo třeba mojí manželku která jezdí o dost pomaleji , vy považujete za “ trénované sportovce“ 🙂 „Sportovce“ kteří se jízdou na kole každé ráno cestou do práce a odpoledne z práce domů “ věnují volnočasové aktivitě“. To je přece hluboké nepochopení toho co… Číst vice »

Marek

No, v Praze je to na mnoha místech z kopce a do kopce. Všude jistě ne, ale skoro všude. Trénovaný sportovec může být i staršího věku, to je prima. Ale co lidé, kteří třeba mají zdravotní problémy, na ty jste nepomyslel? Jak mám po Praze jezdit na kole, když vezu dítě v kočárku? A když jedu z domova do práce, nemůžu tam přijet spocený, smradlavý a špinavý. Že vy ano, tak to máte prima práci. Jak cestou domů s tím kolem nakupujete a pak domů vezete nákup? Jak s tím kolem vyzvedáváte dítě ze školky? Takže jak jsem říkal –… Číst vice »

Bohumil Špaček

Někteří normální pracující lidé jezdí do práce na kole právě proto, že nemají čas stát v autě v zácpě. Díky tomu pak mají víc času na děti. V práci mají díky osvícenému zaměstnavateli k dispozici kolárnu a sprchu. A že někdo jezdí na kole po městě i ve svém volném čase? To je správně, město slouží i k zábavnému trávení volného času. Ostatně – procházka s dítětem v kočárku je zrovna tak volnočasová aktivita jako projížďka na kole.

frank

trošku mi vašimi příspěvky začínáte připomínat slavné výkřiky “ normálně pracujících lidí“ z dob kdy Veřejná bezpečnost mlátila lidi na ulicích a Rudé právo otiskovalo příspěvky soudruhů kteří “ chtěli klid na tu práci“ 🙂 Do školky jsem před mnoha a mnoha roky všechny syny vozil s kolem, dítě jelo na koloběžce nebo na kole, do školy v prvních ročnících i manželka pak jako starší již jezdili bez doprovodu . U školky jsme již před čtvrt stoletím měli cyklostojany ( učitelky MŠ UŽ i tehdy jezdily do práce na kole ! Bože ta hrůza, ony podle vás byly špinavé, smradlavé… Číst vice »

Marek

Vy mi zase připomínáte komsomolce, kteří dokážou všechno a kdo nejezdí s nimi na kole je zrádce a musí být zlikvidován.
Jinak vám samozřejmě přeju mnoho hezkých zážitků na kole cestou z Dejvic na Vinohrady (a odpoledne zpátky), s vyzvednutím dětí ve školce a s nákupem třeba v takovém prosinci. Určitě nebudete špinavý, smradlavý a spocený, přijedete v pohodě, v klídku a budete zářit na všechny strany.
To sprchování, předpokládám, si platíte a zaměstnavatel vám ho jistě nepočítá do pracovní doby.

radi

Kdyz uz melete o praci, s Vami tam musi byt tezke porizeni 🙂

frank

mě se líbí, jak si v této diskusi vždy vytvoříte tezi tom co si myslím, teď je vaše novinka “ každý kdo nejezdí na kole je zrádce a musí být zlikvidován“ a pak přihodíte nějaký takový ten podpásový špílec o špíně, smradu a již poněkolikáté váš agitační novotvar „s“pocený . Navíc se nyní ostentativně zajímáte o to, za co takového cyklistu zaměstnavatel vlastně platí, když se mu fláká ve sprše . Možná to pro vás bude novinka, ale u nás v práci se lidé sprchují i když nejezdí na kole. Mimochodem z Dejvic je to na Vinohrady na kole 7… Číst vice »

Orange pilled

„Ale co lidé, kteří třeba mají zdravotní problémy, na ty jste nepomyslel?
Jak mám po Praze jezdit na kole, když vezu dítě v kočárku?“

LMAO to jsou porad ty same argumenty

qěcy

Taky čumím. Asi nějaká klika fanatických bikérů.

mgr.pavel

Protože vy 1) nehcápete cyklodopravu ve městě, 2) kočárky zde používáte jen jako slaměného panáka „kdyby radši město dělalo něco úplně jiného (co může dělat nezávisle na tomto, ale proč si nezahejtit“).

potraviny

Hlavn už musí skončit cyklo komunismus, kdy se využití cyklostezek neplatí tržní cena.

potraviny

A za použití cyklostojanů umístěných na veřejnych chodnících k odstavování soukromých kol.

Radek

To se ale pokud vím neplatí ani za využití komunikaci pro auta. Dokonce se to neplatí ani za rezidentni parkování, kde by to dávalo smysl v tom, ze by to srovnalo nabídku s poptávkou.

Marek

Cykloideologie vám zjevně zatemnila mozek. Cyklodopravu ve městě chápu velmi dobře – právě jako aktivitu nepatrného promile obyvatel. A kočárky zde používám proto, že s nimi mám zkušenost.
Ale vy s cyklomozkem samozřejmě o mně víte, proč co píšu. Jste jenom další ukázkou nafoukanosti a mesiášského komplexu cyklofašistů.

frank

nu a máme zde fašismus, další typické dno diskuse lidí bez argumentů…

Marek

Zkuste si přečíst alespoň něco z toho, co jsem napsal a budete mít argumentů dost a dost.
Nemohu za agresivitu a bezohlednost cykloteroristů vůči slabším účastníkům provozu. Naopak od automobilistů vyžadují vždy ohleduplnost a ochranu před nimi. Trochu falešné, že?

MaT

Tak Vy jste asi zase reprezentant kočárkofašisty. By mě nenapadlo, že něco takového existuje… 🙂

Jakub P

Minimálně devadesát procentům podobných bojovníků proti cyklodopravě argumentujících lidmi s kočárky nebo lidmi na vozíku ve skutečnosti o nikoho takového nejde. Jen je jim samotným žinantní argumentovat svým pohodlím při vožení si zadnice autem, tak to dělaj takto. Protože metoda „rozděl a panuj“ samozřejmě funguje a štvát lidi na kolech a lidi jdoucí pěšky (jedoucí na vozíku) proti sobě je velice účinnej způsob odvádění pozornosti od toho, že ve městě je prostoru tak málo hlavně proto, jak obrovskou část ho na svůj silně menšinovej přepravní výkon zabere IAD.

Radek

To jste vždycky ve všem tak zabejčený? A jak si vysvetlujete města od nás na západ (i sever), která ten podíl cyklodopravy na modal splitu mají někde mezi 10-50%?

frank

tak leckdo se zaštiťuje dětmi a vozíčkáři a pak jim prskne na chodník auto tak, že s kočárkem i na vozíku to lze objet jen po vozovce…

Marek

Tak to nedělejte a parkujte podle pravidel a ohleduplně. Brání vám v tom někdo?

frank

Nikdy jsem to nedělal, ovšem též nedávám kočárky a vozíčkáře do debaty o cykloopatřeních. Pár vozíčkářů znám, s některýmí dokonce hraji stolní tenis , někteří si pro tu příležitost odpojí cyklonástavec od vozíčku a s některé potkávám na jejich “ para-leho či sedo kolech“ poměrně pravidelně v Praze když jedu na kole. Většina z nich je s námi městskými cyklisty na stejné lodi a proto se smějeme, když přijde nějaký vám podobný člověk a začne je hájit o106 v diskusi, kde mu vadí, že na cyklistiku ukáplo pár desítek milionů…

Marek

No já zase píšu o kočárcích, protože s nimi jezdím po Praze a vidím, jak se s nimi dá těžko projíždět, vidím agresivitu a bezohlednost cykloteroristů. Že to vy nevidíte, za to já nemůžu.

frank

vzhledem k tomu, že s kočárky a jejich vožením mám bohaté zkušenosti se dovoluji pousmát ..

Jakub P

Presne tak, s kocarkem jezdim po Praze temer denne, s clovekem na kole jsem zatim mel pritom problem presne nulakrat, na aspon jedno spatne zaparkovane auto, ktere blokuje rozhled na prechodu, narazim tak obden. Auto, ktere silne omezuje pruchod taky neni nic neobvykleho, uplne zablokovani pruchodu autem se mi pravda stalo zatim tak trikrat.

Jinak rodinne nakupy jsem na kole driv bezne vozil, ted holt v tom kocarku, ale tesim se, az bude syn dost velky na to, abych ho vzal na kole sebou.

frank

Ono se s kolem dá celkem pěkně žít, jenže někteří echt automobilisté to berou jako agitku. Mě vždycky jako voliče pravice baví, co jsem v jejich očích zač, třeba dneska jsem zjistil , že jsem “ vysoce trénovaný, špinavý smrdutý likvidátor zrádců cyklistiky“. To nevymyslíte, na takové věci je určitě potřeba nějaký speciální talent 🙂

Jan T.

Vždyť tady všichni píší, že je to většinou oprava chodníků.

qěcy

Při opravách lze ale také dělat vylepšení. Například když obnovuji zničený obrubník na křižovatce, mohu jej zapustit s vytvořit nájezd, který tam předtím nebyl.

frank

nesražený obrubník na přechodu je v Praze už docela vzácnost , dokonce i v lokacích kde o chodce nezavadíte 🙂 (v Praze typicky Průmyslová ). Léta jsem nadával na křižovatce Senohrabské s Turkovou, ale i tam už je to pár roků kdy to srazili…

Dejf

hele jako trénovaní cyklisté to mají následovně: silničáři na chodník nepojedou, moc překážek a často rozbitej tak, že by se jim ty sliničky rozpadly gravel, no ty by ten chodník dali, ale většinou jsou to lesní lidé… cross country, ty jezdí po kančích stezkách někde v polích, moc vidět nejsou trail, enduro, sjezd, no ty jsou všichni na točný nebo někde kde je lanovka, ty je možný na jejich traktorech potkat max při přesunech. no a pak tady máme poslední skupinku, ta se rekrutuje ze všech výše zmíněných skupin, idi*ti, ale ty nejsou produktem žádné dostatečné nebo nedostatečné infrastruktury, to… Číst vice »

Tomáš

Zapomněl jste na lidi na normálních městských kolech. Věděl jste, že taková existují? Mrkněte třeba v Holandsku, jak to tam funguje…

qěcy

Hele, to je jedno. Ohleduplný člověk je vždy ohleduplný, i když formálně porušuje předpis. Sice i tak něco riskuje, ale pokud třeba jede po chodníku, tak jede pomalu, hlídá si vchody, musí vždy zastavit před chodcem. Nepředjíždí chodce ATP. Bezohledný cyklista bude bezohledný i tam, kde smí legálně jezdit. Ti nejhorší ještě buzeruji ostatní účastníky silničního provozu.

frank

Jezdím na kole po Praze posledních 20 let a jezdil jsem i před rokem 1980 , Amsterdam znám velmi dobře ( práce pro holandskou firmu) a klidně můžu říci, že známí a kolegové z Holandska byli již před lety šokováni množstvím horských kol v pražské cyklodopravě . Až když viděli stav veřejných komunikací tak seznali, že povrchově jsou jejich města úplně jinde. Děkujeme českým cestářům , neumětelům z TSK, odpovědným osobám které přejímají jejích “ dílo“ a v Praze též památkářům pro které je přibroušení dlažby zločinem proti geniu loci . ( tak na druhou stranu je fajn , že… Číst vice »

Bohumil Špaček

Ale to je v pořádku. S památkáři souhlasím. Je trochu arogantní požadovat, aby se město totálně přizpůsobilo kolům, když se kola mohou úplně snadno přizpůsobit městu. Horské kolo je do Prahy ideál. Ony jsou tu kromě dlažby taky kopce, že.

VTT

Taky bych řekl.

Jakub P

Nejde o žádné totální přizpůsobení. Jde o to, že památkáři bazírují na naprostém extrému, nesrovnatelném s jinými městy s podobnou historickou hodnotou. A taky o to, že výsledkem je přehlcení toho historického centra automobily. Které českým památkářům zdá se nijak nevadí. Spousta pro cyklodopravu přátelských měst je historických. A tu přátelskost pro kola tam dokázali zařídit bez toho, aby o tu historickou hodnotu přišli. Ono to může být o velmi přijatelných, na první pohled téměř nerozeznatelných kompromisech. Ale vůle k nim musí být z obou stran. Pokud není možné ani historickou dlažbu pečlivěji přeskládat s menšími spárami, vybrat zachovalejší kostky… Číst vice »

VTT

Prostě, s vhodným kolem se po historickém centru Prahy jezdit dá už teď.
Ve vedlejším tématu se řeší, jak se lidi mají vzdát aut, na vesnici si nechávat dovážet jídlo dovážkovou službou nebo se přestěhovat a dělat podobné změny v životě – a to je OK. Zato cyklisti se nemůžou přizpůsobit a místo pleček z Rekol si pořídit horáka (nemusí stát raketu), se kterým nebude pražská dlažba žádný problém?

Jakub P

Takže chcete, aby mezi lidmi na kolech v Praze dominovali milovníci adrenalinu a kurýři na celoodpružených horských kolech, stavěných na rychlou jízdu bez velkého ohlížení na okolí? A naopak co nejméně bylo lidí na městských kolech, která celou stavbou vybízejí ke klidné jízdě, díky vzpřímené pozici je na nich daleko jednodušší udržet si přehled o dění kolem, atd. Rodiče s dětmi na cargo kolech pak ve městě nechcete vůbec. V pořádku, považuji to za velmi bláhové, ale pokud je to váš cíl, prosazujte pokračování v tom, jak to Praha dělá. Ale potom si prosím nestěžujte, že dostanete na kola přesně… Číst vice »

MaT

Ona by ta lepší dlažba či jiné hladší povrchy ale pomohly nejenom cyklistům, ale dost často i chodcům, lidem s kočárky, na vozíku, se zavazadlem na kolečkách…

Podívejte se někdy třeba do Vídně. To je také dost historické město (navíc s podobnou historií jako Praha), v centru je tam dlažba, ale pohybuje se po ní (i pěšky) daleko snáz…

Sám sice po Praze jezdím na horském kole, ale proč by se nemohly zlepšit podmínky i pro ježdění třeba na městských kolech a třeba i těch silničních? Na nich se jako do kopce jet nedá? Přehazovačky jsou i na nich…

Frank

Na horaku jezdim po Praze 20 let a vězte, že jsou v Praze dlažby jde i na něm je to řehole, navíc ty dlažby zvyšují hladinu hluku a po některých se nedá ani moc chodit…

Jakub P

JJ, dobře je to vidět třeba na Náplavce – o kolik víc lidí jdoucích pěšky jde po těch dvou úzkých hladkých pásech původně určených pro lidi na kolech, než ve zbytku šířky Náplavky, kde jsou kočičí hlavy. O lidech s kočárky nemluvě, na ty kočičí hlavy to chce model určený do terénu (máme takový přesně kvůli stavu pražské dlažby a chodníků, akorát je samozřejmě také objemný (to tyhle terénní logicky bývají), což je nevýhoda v MHD) a i s ním je to velmi nepohodlné.

frank

tak

Frank

Jenže ta dlažba vadí i autům a lidem kteří v okolí bydlí naděluje víc hluku, než je nezbytné, přebroušena by vypadala stejně a byla by pohodlnější pro všechny.

Jindřich

Ještě bych dal jako specifickou kategorii rodiny s dětmi.

frank

tak u nás děti do školy jezdí na kolech a koloběžkách v zásadě celoročně a stejně jim každou chvíli nějaký parkující rodič zablokuje vyhrazený protisměrný cyklopruh mezi budovami naší školy. Ten cyklopruh je tam víc než 10 let a stejně u něj nárazově musí hlídat policie, vždy kdy už blokace překročí míru protože tatíčci a mamičky kteří přivezou dítě autem na nějaký cyklopruh a ostatní děti nedbají oni “ chrání auty své děti před auty v okolí školy“ …

Dejf

tak já primárně reagoval na ty trénované sportovce, sám projevuju snahu se k nim řadit, ale nevím jestli bych prošel sítem…

qěcy

Hezký. 👍

VTT

Z mého pozorování (chodec po cyklostezce za Karlínem): – nejhorší jsou elektroskateboardisti, naštěstí jich je málo – následují elektrokoloběžkáři, zhusta turisti – asi na stejné úrovni elektrokolisti a sdíleči na Rekolách a podobných – na nich je vidět, že kola neumí ovládat a neumí se na nich chovat. (Taky často nemají helmy.) – trénovaní sportovci jsou naprosto v pohodě, i když jezdí hodně rychle – mají zkušenosti, odhad a umí svá kola bezpečně ovládat. I když kola nemusí být brána jen jako sportovní náčiní, přesto je pro bezpečí všech uživatelů komunikací potřeba, aby znali alespoň základy pravidel provozu, trochu své… Číst vice »

Y.K.

Nepřipadá mi, že by se neinvestovalo do chodníků a úprav takových komunikací (a už vůbec ne ve srovnání s investicemi do cykloinfrastruktury). Mezery jistě jsou (zejména pokutování aut stojících na chodníku), nastavení semaforů atp, ale do chodníků a přistupnosti se rozhodně investuje.

qěcy

Souhlas. Nájezdy na staré chodníky se zásadně nedělají, či pouze na velmi rušných křižovatkách. A různé jiné komunistické schody a schůdky, které lze obejít jediné velkou oklikou.

mgr.pavel

Urban legend o cyklodopravě: cyklistika je jen sport a ne doprava.

Zkuste se jet podívat do Nizozemí, Dánska, Vídně, Berlína, Zurichu,.. na strašnou spoustu dalších míst. Uvidíte davy lidí na kolech, kteří fakt nebudou provozovat tu vaši „volnočasové aktivity trénovaných sportovců.“.

Marek

Zkuste si zjistit výškový profil těchto měst a porovnat je s Prahou. Ostatně o těchto místech tady asi není diskuse, že?

frank

hlavně nepouštět cyklisty do kopcovitých měst, mohlo by se jim něco stát 🙂

Marek

Ale klidně ať si cyklisté jezdí kopcovitými městy, nikdo nikdy jim v tom nebránil a nebrání. Jenom ať pro sebe nechtějí žádné výhody na úkor ostatních, kteří do práce musí přijet čistí a upravení a cestou z práce musí vyzvednout děti ze školky a nakoupit jídlo a ostatní potřeby pro chod domácnosti.
Celou dobu o tom zde píšu. Když si někdo ve svém volném čase chce šlapat do pedálů, prosím. Nikdo mu nebrání, ale ať se povýšeně na ostatní netváří, že je zachráncem světa.

Y.K.

To musíte psát takhle agresivně? Proč myslíte, že vámi zvolený způsob dopravy je důležitější? Protože to opravdu není primárně o šlapání ve volném čase. Já teda cyklista nejsem a ani bych být nemohl, protože bych se prostě bál, není tu na to infra, ale rozhodně to je věc která do města patří a rozhodně, kde jsou bezpečné komunikace lidi jezdí. Kde na tam moc ne. Ale holt vznikl pocit, že 80 % komunikace musí patřit autům, případně budeme tolerovat MHD, ale jen s rozumem, že jo, omezovat parkovací místa na úkor jiných účastníků provozu je nezdravé. A pokud chce někdo… Číst vice »

frank

Zatím se zde povýšeně tváříte leda tak vy. Celou dobu píšu, o tom, že jezdím do práce na kole a vy pořád melete o tom, že vy musíte být v práci čistý a upravený, vyzvednout dítě a nakoupit, zjevně jste jediný kdo to tak dělá a cyklisté kteří na kole jezdí do práce , navzdory vašemu tvrzení ne v jejich volném čase, jsou špinavý, neupravení, nemají děti ve školkách , nenakupují a nestarají se o chod domácnosti a ještě zachraňují svět 🙂 Takové argumenty jsou ubohé…

Marek

Nikoliv, takové argumenty jsou pravdivé. A samozřejmě tím více vás … štvou. Chápu.
To já nevím, jestli jsem jediný, asi ne, když tolik lidí vidím jezdit auty a MHD. A jak to dělají a stíhají šlapkaři opravdu nevím, to se musíte zeptat jich.
Mimochodem v jakém jiném čase nežli volném jezdí cyklisté do práce? On jim zaměstnavatel šlapání na kole počítá do pracovní doby?

MaT

Jste fakt akorát agresivní trol. „Šlapkaři“. Proč vymýšlíte další takováto pejorativní označení? Tohle je u Vás nějaká slušná diskuze a argumentace?

Frank

Čili vaše ježdění autem je, dle vaší skvělé logiky, též volnočasové …

frank

legrační a vlastně až hloupoučké slovní spojení “ trénovaní sportovci“ ve spojení s “ volnočasovou aktivitou“ jsem zatím v diskusích o tom, jak se u nás na veřejných komunikacích “ podstrojuje cyklistům“ ještě nezaznamenal. Blahopřeji tedy a píši si do seznamu plků roku 2024 .

Marek

Pravda bolí, že. Samozřejmě jako svobodný občan svobodného státu si můžete psát co chcete, plkale.

frank

no popsal jste se skvěle, ohánět se svobodou slova a pravdou jako diskusním argumentem, když nemáte žádné relevantní, bývá většinou skutečné dno diskuse „diskutérů“ jako vy…

Marek

Zkuste někdy použít velký mozek. Otevřou se vám celé nové kontinenty poznání.
Ale je to těžké, chápu. Lepší je žít ve svém krásném světe apriorních představ o všespásnosti pedálů a šlapek.

frank

S “ mozkovým myšlením“ zjevně soudíte podle sebe a tu mantru o tom proč jezdím na kole máte špatně . Cesta na kole mi trvá stejně nebo méně než MHD a autem většinou lepší čas než na kole nedám. Řidičák mám déle než 40 let , auto vlastním , řídím a pro volnočasovou aktivitu je to skvělá věc, jen s ním nemám potřebu v kolonách poskakovat Prahou…

Marek

Nevím co je „mozkové myšlení“, to je asi nějaký vynález pumpičkářů.
Ano, jestli jezdíte do práce 100 metrů, tak to je v pořádku.
A jinak jsem rád, že se shodneme na tom, že ježdění na kole je výborná VOLNOČASOVÁ AKTIVITA. Je fajn, že jste na asi dvanáctý pokus pochopil o čem tady píšu. To jste docela bystrý chlapec.

Jaaa

Jj, zjevně nechápete ani ironii, přestože ze sebe děláte etalon inteligence. 😀

Frank

Sebechvála ve vašem podání “ shody “ vážený trollíčku je fakt zábavná. Vždyť jste to byl vy, kdo pro tradiční pojem cesta do práce a z práce zavedl termín volnočasová aktivita .
Ovšem na tom, že jste bystrý se s vámi neshodnu, takového přehánění nejsem schopen…

Martin Šnobr

Strakonická – oprava chodníku
Kačerov – oprava chodníku, povolení vjezdu kol
Podolské nábřeží – rozšíření stezky o pár cm, nový asfalt
Radotín – menší změny v okrajové MČ kde žije 0,7 % obyvatel Prahy

Tedy nic zásadního, žádná skutečná cyklostezka, vše mimo centrum.

bbb

Ještě smutnější je, že Kačerov byl připravený k realizaci už loni, ale TSK na něj nedostalo peníze. Takže sice to bude až letos, ale zato dražší, a to se vyplatí!

qěcy

By mě teda zajímalo, co na tom chodníku bylo tak špatného, než ho museli úplně celý předělat včetně spodku a skončí nahoře v zastávce busu. Tam cyklistů budou dělat co? Slejzat?

Ondra

Ano tam bude kone legalizovaného chodníku, takže z kola hurá dolů :-((

MaT

No předělat ho museli hlavně kvůli tomu, že pod něj potřebovali zakopat nějaké potrubí či co, aspoň podle toho, co jsem na místě v posledních měsících viděl.

Ale fakt je, že ten povrch stál dost za houby. Když jsem tam na kole občas jel, tak jsem jel stejně raději po silnici…

looking4bucho

Jinymi slovy – zadny prelomovy rok se nekona, bude se udrzovat soucasny stav. Dobre popsano na konkurencim webu
https://mestemnakole.cz/2024/04/kolik-cyklostezek-prinese-praze-rok-2024/

MaT

To není konkurence, já tyhle weby sleduji oba a docela se to doplňuje. 🙂

Lukáš Kníže

Je tristní, že ve státě, kde je z celého projektu nejtěžší získat stavební povolení, „hnijí“ připravené a povolené stavby a čekají na přiklepnutí peněz.

Ondra

Ano, u nás na P12 jsem dokonce zjistil, že tam cyklostezka už přes deset let má stavební povolení ale nikdo ji nerealizoval. Místo toho tam vznikly cyklopruhy. Fakt kocourkov

Jan Novotný

Kvalitní infrastruktura = míň prodaných aut = menší dividenda pro akcionáře (což politici rozhodně nejsooooou)…

Ondra

Nechci být negativní ale většina z toho je oprava chodníků, kde se pak přidá značka. Od Labutě se dalo jezdit i po stávajícím povrchu, byť nelegálně, ten asfalt tam nebyl špatný.

Novák

Opravdu je fajn, že se to od Labutě legálně propojí s Kačerovem, ale nazývat to novou cyklostezkou je hodně nepřesné, sám jsem zvědav, co se tam tak změní. Zhruba před 4 lety se rekonstruovala SSZ Michelská-Budějovická-sjezd s Jižní spojky (na severu) včetně přechodu pro pěší a cyklisty a při té příležitosti se značením cyklisté povolili i na chodníku směrem k Labuti – což je zhruba půlka „nové“ cyklostezky. Pěších tam moc není, takže zde není žádný problém, i pokud někdo jel až na ten Kačerov. Loni chodník směrem na Kačerov rozkopali kvůli nějakým kabelům a teď ho tedy po opravě… Číst vice »

Kuba2

Pořádný přínos by mělo teprve mimoúrovňové křížení s Vídeňskou a nejlíp i se Sulickou. Teprve pak by to tudy bylo od Barrandovského mostu výhodnější než V Podzámčí a Budějovickou.
Obecně je tahle cyklostezka podél Jižní spojky fajn, ale chybí právě ta křížení. Kolem Vrbovy je to taky šílené.

Jan Novotný

Být negativní je v tomto případě správná reakce. Ještě lepší by bylo napsat Hřibovi a dotčeným MČ, co si o tom myslíte, a jestli by to nemohli začít brát konečně trochu vážně…

Jenda

Tak za takový ranec už by mohlo jít postavit aspoň půl kilometru skutečné cyklostezky, ne? Nebo to budou zase jen chodníky s povoleným vjezdem cyklistů?

L.

Pokud je v tom místě tak malý provoz chodců, že si tam s cyklisty nepřekáží, tak je legalizovaný chodník v pohodě.

Spíš je problém s páteřní cyklostezkou, speciálně v Karlíně, kde za hezkého počasí spousta lidí jde na procházku, běhat, nebo dokonce venčí psy, tam se pak jede blbě.

Zas na druhou stranu co mám zkušenosti, když je někde oddělená cyklostezka, tak to stejně chodci nerespektují :-/

projížděč NAD

„když je někde oddělená cyklostezka, tak to stejně chodci nerespektují“
Ano, máte pravdu: nejsem cyklista a bohužel to někdy udělám sám také – ale je to proto, že pruhy určené pro cyklisty jsou často vedeny právě tam, kudy to nejlépe vyhovuje i pro pěší chůzi, takže chce-li chodec vyhovět, musí se soustředit na to, aby šel po „své“ části chodníku a nepleti se cyklistům. A když myslíte na něco jiného …
Ale žádné „systémové“ řešení to asi nemá: všechno je to jen v lidech a jejich (vzájemné) ohleduplnosti.

L.

Oddělenou cyklostezkou jsem myslel opravdu oddělenou cyklostezku, ne sdílenou chodcocyklostezku „půl na půl“. Chodci nerespektují ani ty – prostě se jim to hodí, tak tamtudy jdou.

MaT

Takové místo, tzn. kde je opravdu cyklostezka (kde tedy chodci nemají co dělat) si v Praze vybavuji asi jen jedno – kolmo na Vršovickou podél Botiče. A ačkoliv 2 metry od toho vede stejně široká cesta, která je pro pěší, tak stejně tam ti pěší musejí courat v té části pro cyklisty. Nic jim to nepřinese, není to kratší, není to jedna cesta rozdělená na dvě části, opravdu dvě cesty ještě oddělené nějakou travou či čím a stejně tam lezou… 🙂 Ale když pak někdo na kole jede po chodníku, je z toho hned oheň na střeše… A jo, taky… Číst vice »

Ondra

Problém je, že těch oddělených stezek je tak málo, že chodec kolikrát ani nepostřehne, že se na ní nachází. Když jsem byl v Antverpách, všude byly nepřerušované stezky s červeným asfaltem, kam si jako chodec dal bacha, aby nevstupoval. Jediná kterou jakž takž dodržují, je v Nuslích, to protože pro chodce jsou tam kostky, takže je tam jasné vizuální oddělení.

jkjk

2x chodníky, 2x rozšíření existující cyklostezky, 1x vyasfaltování lesní cesty. Hodně bídné.