Nové rychlostní limity v Česku platí čtvrt století, snížily tehdy počty obětí v obcích
Dálnice D1 na 14. kilometru. Pramen: Ceskedalnice.cz
Řada měst v Evropě v posledních letech zavádí maximální rychlost 30 km/h.
Řada měst v Evropě v posledních letech zavádí maximální rychlost 30 km/h.
Czy to ma sens? Pojazdy mają coraz lepsze hamulce (ale są pewne ograniczenia wynikające z praw fizyki). Mniejsza prędkość to więcej spalin (oczywiście nie dotyczy to elektryków), większe korki. Niestety – to na kierowców przerzuca się brak wyobraźni i instyktu samozachowawczego pieszych, rowerzystów, hulajnogarzy. To po co budują samochody z prędkością maksymalną 220-250km/h skoro nawet na autostradach nie mogą tego wykorzystać? Dává to smysl? Vozidla mají lepší a lepší brzdy (ale existují určitá omezení kvůli fyzikálním zákonům). Nižší rychlost znamená více výfukových plynů (to samozřejmě neplatí pro elektrikáře), větší zácpy. Bohužel – právě řidičům chybí fantazie a pud sebezáchovy chodců,… Číst vice »
1) Proč se prodávají auta s rychlostmi nad 200? Protože si stále potřebujeme honit ego? A že to nevyužijeme? No a co se stane? 2) Právě, že existují omezení fyzikálními zákony, které spousta řidičů neuznává. Viz nedávno jedna dáma jela po kolejích tramvaje za deště a divila se, že skončila v zábradlí. Vždyť jela předpisových 50. Na dálnici vrstvička mokrého sněhu. Blátíčko, že by se na tom člověk zabil, kdyby po tom šel s hladkou podrážkou. Ale všichni to mastí 130, protože jsou přeci na dálnici! Antismyk, antiprokluz a já nevím co ještě ve výbavě, tak co? Atd. Takže vážení… Číst vice »
Ptáte se proč se prodávají auta která dovedou jet více než 200 km/h. Protože existuje země kde jet trošku rychleji po dálnici není zločin. Jinak máte pravdu že maximální dovolená rychlost ne vždy se rovná rychlost bezpečná. Za mě by se řidič měl hlavně věnovat řízení a ne neustálému sledování tachometru.
Já to vidím jako diskriminaci „slušných“ řidičů. Dodržování obecných pravidel se nevymáhá plošně, ani se nedělají nějaké „osvěty“ (pokutuje se pouze tam, kde je to jednoznačné, aby z toho byly peníze), tedy se všechno řeší limity, balisetami, semafory…
Tolik lidí v komentářích, kteří jsou ještě pro přísnější policejní kontrolu a buzeraci ze strany státu a úřadů, to jsem ještě nežral.
Circlejerking udavačů a vigilante vymahačů zákonů, kteří by nejraději měli na každém rohu kameru a radar a za 10km/h nad limit by už brali řidičák.
Bohužel je pravda, co se říká o Češích. Jsme národ udavačů a nepřejícných parchantů.
Dokud tu budou řidiči používající hlavu jako krytku na krk s plynem stlačeným na zem ať se děje co se děje okolo, s pocitem, že silnice je závodní dráha a oni předurčeni k vítězství, protože ostatní pitomci jedou podle nějaké hloupého předpisu, tak jsem pro zvýšení postihu policie, protože já jezdím rychle, ale ne zběsile a výsledkem je jedna pokuta za rychlost na půl milionu najetých kilometrů! V Rakousku za 65 na 50. Jel jsem jen stejně jako ostatní. Bohužel oni byli místní.
Udávání sousedů je jedním z pilířů švýcarské společnosti. Kamera u každé křižovatky a úsekové měření rychlosti v každé ulici jsou nejlepším způsobem ochrany zdraví a životů hlavně dětí.
Arogantní lidský odpad, který si myslí, že si zákony této země může vytřít zadnici, kdykoli se mu to hodí, musí být neustálými opakovanými postihy zlikvidován.
Překročení maximální rychlosti je porušením zákona. Váš názor na věc patří jen do vaší domácnosti a do vaší putyky. Na komunikaci s ním nemáte, co dělat.
To zní jako projev z ÚV KSČ.
… Taky že je …
Plošné zavádění třicítky v obcích je dost nešťastný nápad. Padesátka plně stačí, a v místech, kde to sitauce vyžaduje, řešit rychlostní limity ad hoc podle místních poměrů, tzn. někde zavést třicítku, jinde třeba šedesátku i více. Příkladně to mají vyřešené např. v Hradci Králové. Naproti tomu Náchod, tedy konkrétně Náchod-Běloves v úseku před státní hranicí, je přímo učebnicovým příkladem tupého, byrokratického přístupu. Několik set metrů tam hlavní tah do Polska tvoří víceproudá silnice, rovná, přehledná, bez terénních vln, s chodníkem, mimo městskou zástavbu, v úseku přiléhajícím ke státní hranici dokonce s chodníky po obou stranách. Je zde nařízena padesátka, ale… Číst vice »
Tuším, že pokud je chodník neoddělený od silnice nějakou zábranou, nemůže být víc než 50 a dle mapy tomu tak je. Nejdřív by se musely změnit normy.
Velmi správně. Mělo by tam být instalováno úsekové měření, pokuty zpětinásobeny a policejní přítomnost by měla být nepřetržitá. Omezená rychlost je tam protože ta silnice je v intravilánu města a je tedy nutno chránit chodce a cyklisty, z nichž mnozí mohou být děti. Dále je nutno chránit obydlí okolo ulice před nadměrným hlukem.
Hlavním důvodem je ale nutnost chránit všechny před lidským hnojem, který si myslí, že ví všechno tak dobře, že si zákony této země může vytírat zadnici a touto svou arogancí způsobuje nehody a zabíjí lidem děti.
Osobně si myslím že ty počty obětí jdou spíše na vrub jak mnohem lepší dopravní infrastruktuře, tak hlavně mnohem lepším autům. Každopádně plošná 30 v obcích je hloupost.
Během dvou let že by se infrastruktura či auta tak výrazně vylepšila? Všimněte si z jakých let jsou ta srovnání..
Taky jde o to, jestli se nezměnila metodika jako při zavádění bodového systému.
To máte pravdu. Měl jsem za to že se rychlost snižovala při zavedení bodového systému. Samozřejmě že čím nižší rychlost tím větší bezpečnost. Ale aby se nakonec s vaničkou nevylilo i samotné dítě.
Jak významné zlepšení dopravní infrastruktury a aut proběhlo v letech 1996-1998?
Jak už jsem psal prve měl jsem za to že se rychlost snižovala při zavedení bodového systému. Za mě by rychlostní limity měly být 60, 100 a 140.
Bodový systém byl zaveden od 1. 7. 2006, čili cca o devět let později.
Bylo postaveno 13 km dálnice D8 do Lovosic, 62 km dálnice D8 na Rozvadov a 8 km D35 na obchvatu Olomouce. 😀
Hloupost je stavět města a obce pro rozežrané konzumenty líné udělat krok a jejich penilní protézy.
Čeští řidiči měli jezdit po dálnicích max. 90 km/h. Čeští řidiči jsou hrozné, nájezd na dálnici 30 km/h a potom brzdy kamion s 65 km/h. Až se Čech rozjede ze Škodou Rapid na 120 km/h, lepí na levém pruhu a je jedno jestli na právem je volno. Potom se řidič rozhodne sjet z dálnice a začne půl kilometr před odjezdem brzdit na normálním jezdícím pruhu, proto že by to náhodnou nemohl stihnout odbrzdit ten svůj rychlí Rapid na tom sjezdu z dálnice. Jak sjel z dálnice, tam je takoví podivný koláč kde dává všem který chtějí vjet do kruháče přednost… Číst vice »
Je pěkně vidět, kolik lidí se cítí osloveno😂
Souhlasím. Za hranicí Česka je jiný svět na silnicích. Tady jde o život
Není to tak hrozné. Ale máme toho hodně co zlepšovat. Od správného používání blinkrů až po dodržování bezpečné vzdálenosti. O jízdě v pravém či prostředním pruhu nemluvě.
připadá mě to v ČR hůř než na Balkánu
To jo, když člověk vidí jak jezdí Rakušáci (prasata non plus ultra) nebo Němci (ti sice jezdí slušně ale zrovna dovolená rychlost je pro ně zcela neznámý pojem a zcela běžně se vyvážejí v levém pruhu na dálnici) 🙂
V Německu na dálnicích to není taky žádná hitparáda…zbytečná jízda v prostředním pruhu běžná věc, blinkry občas někdo dá, rychlost v omezení se dodržuje víc než u nás .
Ono se stačí podívat na YouTube kde jsou kompilace záběru palubních kamer. Co se děje v ČR po silnicích není v Německu tak rozsáhlo jak v Čechách. Ale Čechaček je urážení a nasraní, když se kritizuje.😂
A to jsem ještě ani nepsal o řídicích které si nevzali jen jedno pivčo…
Chudák Mareš, ten už bude jezdit jen na jedničku.
Nejbezpečnější to bude omezit na 0. To pak bude méně nehod s chodci. A vlastně k tomu směřují. Možná ještě ožralý chodec si rozbije hlavu o auto. Jsem zvědav, jak to vyřeší v EU.
Znáte argumentační klam „slaměný panák“?
A víte, že jste jej použil?
Nedělejte to, byl byste za hlupáka.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#Podsunut%C3%BD_argument_(slam%C4%9Bn%C3%BD_pan%C3%A1k,_straw_man)
Víte co je to https://cs.wikipedia.org/wiki/Overtonovo_okno ?
Jak vy víte, že to nikdo nezastává? Byla doba, kdy by i 30 km/h bylo jako plošné omezení rychlosti naprosto nepředstavitelné. A ejhle. Okno toho, co je přijatelné, se neustále posouvá. Takže bych si nechal povýšené kecy o tom, že je někdo hloupý.
Jak vím, že nulu nikdo nezastává? Zeptám se naopak: jestliže zdenek argumentuje „nulou“, pak ať on dodá, kdo tu „nulu“ navrhuje.
Že nikdo? Tak proč jí on argumentuje?
Technicky: nulová rychlost ve městech vylučuje jakoukoliv dopravu. Město bez dopravy je mrtvé město.
To ani v Overtonově okně nenajdete, protože u něj jsou krajní hodnoty „nemyslitelné“, nikoliv „nesmyslné“.
Jediný, kdo o nulové rychlosti argumentuje, jste vy dva, pánové..
Nulovou rychlost zastává třeba spolek Auto*mat, Praha Sobě, Piráti a další propagující uzavírání ulic pro automobilovou dopravu. Taktéž všichni kteří propagují VHD jako “ten jediný správný způsob”.
Máte problém s chápáním textu. Piráti pouze prosazují, aby lidem pod okny nevedla dálnice. Jdou směrem západu, jenom tady máme lidi, kteří pořád tíhnou k východu. Takoví naši zemi sebrali století, kdy jsme mohli být daleko dál.
Všechny tyto strany či hnutí „jen“ chtějí vyloučit *individuální* *automobilovou* dopravu z pár ulic v centru města. Článek je o *plošném* limitu na *veškerou* dopravu.
Vidíte ty rozdíly?
P.S.: NIKDO nechce konec aut. Snad nikdo nai neříká, že VHD je *jediný* správný způsob.
Tak prosím ty slaměné panáky zase zastrčte.
Po městě se dá pohybovat i jinak než autem. Ovšem pořád musí být povolena vyšší rychlost, než nula. Takže nikdo z jmenovaných nulovou rychlost nezastává.
Taky byly doby, kdy auta neměla na silnicích přednost. Byla potřeba výchova ze strany autoprůmyslu a propagace ze strany vlád, aby se chodci naučili, že si za úmrtí na silnici mohou sami.
Jenže to co zdenek uvádí není daleko od pravdy. Pan Budský opakovaně šíří že „vyšší rychlost = nebezpečí“ z čehož logicky plyne, že 0 rychlost = větší bezpečí. Úplně stejně uvažují bezpečáci i v jiných oborech, dělám v IT a my si z toho děláme legraci ve smyslu, že jediný bezpečný systém je ten, kam se nepřihlásí ani správce (a ještě bezpečenější je ten, který je vypnutý).
Spojení EU a českých byrokratů je cesta do pekel. Jako vždy. Co se stalo se zavedením 50ky. Nedalo se podle toho jezdit. Resp. maximálně na tempomat. Ano. 50 ka má význam v obydlených částech. Bez chodníku atd. Ale pokud čeští deb. flákli 50ku všude na silnici 1 třídy. Km před obcí. Km za obcí. Bez osídlení. Nebo s chodníky. Nebo tam kde ani nejsou přechody. A nezvýšili rychlost značko ani na 60… Protože byrokrati mají zase ze všeho bobky něco rozhodnout… Na silnice typu Mošnov. Horní Bečva. Naprostá zkouška nervů. Prodlužování jizdních časů. Vytáčení nervozích spěchajících choleriků. Nedá se podle… Číst vice »
Svatá pravda.
Naprostý souhlas. Letos o prázdninách jsem najezdil spoustu kilometrů na severní Moravě a tam je to fakt peklo. Roztahané obce, kde obec vizuálně neexistuje, ale podle značení tam je. Do toho občas nějaké omezení 70 či 30, podle české debility nijak neukončené. Naopak je tam často zastavěné území, které pro změnu jako obec značené není. A k tomu nesmyslné zpomalování na silnicích první třídy, kde prý je zvýšený pohyb lidí – ale v praxi jich tam projde 10 za den. Po pár dnech jsem to vzdal a jezdil podle citu a rozhledu. Tak by to ostatně mělo být vždy –… Číst vice »
Neschopnost jet na padesátce padesát je důkazem neoprávněnosti vlastnit a využívat řidičského oprávnění.
Bububu. Buď jste sváteční řidič. Nebo nemáte auto. Nebo tu hrajete pokryteckou hru.
Ani jedno z toho. No tak jezdím ve městě 50, mimo do stovky a po dálnici 120-130, přičemž se snažím dodržet pravidlo dvou sekund rozestupu, no a co?
A když nabouráš zmáčkneš reset a vyjedeš znova 🙂
Ne, fakt jezdím skutečnými auty, dokonce denně, nejen svými, ale i firemními – sk. B. Opravdu jeden dodržovač předpisů způsobuje takový humbuk? Smutné.
Bohužel máte pravdu. Poukazujeme na cizinu a přitom nejsme schopni se oprostit od vlastní arogance a divíme se utahování šroubů. To samozřejmě neplatí jen za volantem.
Lžeš.
30 paušálně je blbost, navíc to odporuje trendu snižování emisí, jeďte furt na dvojku, to požere i trávu kolem cesty, naopak elektroauem v pohodě. Ono totiž není třeba rychlostní limity snižovat, stačí je dodržovat, bohužel není vůle přestupky přísně hodnotit. Na dálnici není problém rychlost (to platí i obecně), ale vzdálenost od vozidla před vámi, ty dvě sekundy fungují velice dobře.
Já jezdím 30 na trojku.
Tož pozor na karbon.
Třeba má 8 kvalt jako já 😉
Kolík to na dvojku točí při třiceti? Benzín, nafta?
Já na 3, ale stejně to žere i tu trávu kolem silnice. Přitom stejné otáčky na 4 a auto ukazuje daleko méně. A zdaleka nejméně to žere při 70.
Kdo jezdi na dalnicich 130, leda tak komunisti😊normalni je +-160…
Pokud máte koule, tak se dojdete přihlásit na nejbližší oddělení Policie sám a vrátíte papíry, pokud je tedy vůbec máte…
Na silnici nemáte co pohledávat.
Akorát že za 160 ti papíry nevezmou.
No právě.
Přesně! Ještě by si někdo mohl stěžovat…
Vy budete hádám jeden z těch debilů co už na kilometr dopředu na všechny blikají dálkovýma aby jim uhli z cesty.
Slušný řidič rychlejšímu zavčas uhne, nebo přidá, když to dopravní situace umožňuje.
Jak uhne? Slušný řidič, když nemá důvod(nepředjíždí), jede vpravo. I když při tom jede třeba 160 nebo 200.
Uhnout na dálnici mají povinnost akorát kamiony (nesmí předjíždět, pokud by omezil auta svou výrazně pomalejší rychlostí), jinak můžu jet pořád v levém, dokud předjíždím auta v pravém.
Můžete prosím vysvětlit, jak slušný řidič, předjíždějící kolonu kamionů v pravém může někam uhnout? Mnohokrát jsem nad tím přemýšlel když mě někdo vyblikával. Zatím jsem nikdy neměl auto, které se umí vznést, aby trouba mohl projet.
Tak ono 160 ve 20-5 nemusí být tak zlé
Myslím že jste nikdy nejel po D1 mezi Prahou a Brnem 🙂
Ani po D4, kde naopak běžně lidi jezdí 110-120.
Ale to není tak „úderný“ argument do diskuze co? 🙂
150 na dálnicích by mohla být až na malé výjimky vsude- stejně je to běžná cestovní rychlost většiny řidičů. S 50 v obci problém nemám, jen by chtelo prověřit a upravit odkud 50 platí. Běžně bývá že je cedule obce a ještě 3 km se jede v polich- což je pak oblíbené misto měření převážně měšťáků. Zároveň zvýšení limitu na min 80 na obchvatech apod. To bohužel taky není standard…
Běžná cestovní rychlost většiny řidičů to není. Leckdo si tedy myslí, že frčí sto padesát, ale je rozdíl mezi skutečnou rychlostí a tím, co ukazuje tachometr. Když jsou podmínky, reálně se (většinově) lítá řekněme 126 – 144. A je to úplně v pohodě, kromě situací, kdy vám do levého přejede něco pomalého (šetřílek, dodávka, kamion, někdo s vozíkem…) těsně před čumákem, neboť do zpětných zrcátek se nedívá, a vy tam máte těch reálných sto čtyřicet. Mít tam reálných sto pade, už to nemusíte ubrzdit. Za tmy a zároveň třeba silnějšího deště může být 130 (skutečných) už vyložený hazard. Liniové řízení… Číst vice »
Jo, Souhlas že tachometrovych 150 není reálne 150…ale to samé je dneska se 130 nebo 50… To že mi tam někdo vjede ale není o rychlosti, ale o nesprávném způsobu jizdy- lidí nekoukaj do zpětných zrcátek, bezdůvodná jízda v levém pruhu apod..na to by se měli policajti zamerit
Lidi koukaj , akorát tak nějak počítají stejně s tím, ze když na semaforu má druhy směr červenou nikdo tam nevejde a podobne , ze když v dálce je auto , tak jede těch 125-130 , tudíž ze on muže za par vteřin zvýšit rychlost ze svých 110 na 125 a všechno oba klidně stihnou , on zařadit se vpravo před kamion a ten v levém pruhu dojede akorát tak včas , aby plynule pokračoval . Holt když to povalí 160 tak to uvažování vzhledem k většímu rozdílu rychlosti už není adekvatni . Kdo je tady příčinou ?
Příčinou je právě to “počítání s něčím” místo koukání na cestu a do zrcátek. Odhadnout, jestli něco stihnu a podle toho se zařídit je zcela elementární dovednost, o mnoho řádů důležitější než například hypnotizování tachometru. Kdokoliv to opakovaně nezvládá, prosím, neřiďte.
To co píšu výše, i ten, co jede v levém, musí „počítat s něčím“, pokud dlouhé stovky metrů předjíždí auto, co se mezitím přiblíží za kamion. Přitom stačí jenom buď zrychlit nebo na chvíli sundat nohu z plynu. Nejvíc vždy křičí ti, co jsou nejméně ohleduplní k ostatním.
Tak to mají lidi pěkně mizerný odhad. Když jedu 130 podle GPS, tak mi to tam pošle každý druhý. Lidi fakt buď nečumí do zrcátek, nebo to mají na háku.
Tak ono je to i tom, že ten, co jede v levém, by měl počítat s chováním těch, co jedou v pravém. Když vidím, že se někdo blíží ke kamionu, tak tak nějak počítám s tím, že nebude čekat, až ho zavřu, a on bude muset na brzdy, ale že mi tam holt vjede, a není pro mě problém bud včas přidat, abych byl pryč dřív, než to udělá, nebo sundat nohu z plynu a pustit ho. Ono je to o toleranci a ohleduplnosti z obou stran. Na jednu stranu je tady zvykem se nevracet do pravého kvůli „těm pár… Číst vice »
Nemáte pravdu. Podle zákona, když přejíždíte z pruhu do pruhu nesmíte ani omezit, natož ohrozit. Srovnejte s tím, když kamiony na D1 se neustále předjíždějí, tak že vám to tam na férovku pošle v 90 a vy brzdíte i očima. Naprosto běžná situace na D1.
A dohled PČR? Honí „piráty“ co tam jedou 145 (když tam náhodou zrovna na to je místo) nebo nesvítí.
A to se samozřejmě vůbec nebavím o tom, že všichni ti kamioňáci předjíždějí jen proto, aby se za někým „nevlekli“ 90, ale jeli 95, přestože nejvyšší povolená rychlost je 80.
Víte, proč je to běžná cestovní rychlost řady (ne většiny) řidičů?
Protože jedou na logiku „130 je povoleno, do 10% výše tolerováno“.
Takže co se stane zvýšením maximální povolené rychlosti, hmm?
Nestane se nic, jen bude složitější sbírat čárky.
Nestane se nic, nad 150 Km/h už je řada vozidel dost nekomfortních a prudce roste také spotřeba. Spíš budou jezdit lidi jako doteď (130-150 km/h tacho), akorát se to nebude bezdůvodně postihovat.
A co by se teprve stalo povolením neomezené, hmm?
Bude se jezdit rychlostí světla + 10% výše?
Přesně. A je ticho😃
Asi to co se stalo když někde zrušili omezení rychlosti. Část lidí přidá, část ubere.
Prosím o aspoň pět příkladů, kdy je cedule obce 3 km před začátkem obydleného území.
Zavádění rychlostních limitů, bezpečných rozestupů, zákazu mobilů (toto léto jsem viděl, jak nějaká evidentně vydržovaný slečna s mobilem málem vyřadila z genofondu cyklistu) je nanic, dokud v této republice nebude policie, která bude dodržování vynucovat.
Takže, nědříve založte policii, jak je obvyklé ve vyspělých zemích, pak se bavte o limitech.
U nás na sídlišti je max 50 km/h, každou noc jsou závody 150 km/h, kličkování mezi pruhy bez blinkrů, často bez tlumičů výfuku.
Policii nepatří ani o chlup víc možností než má, spíš by se mělo jít opačným směrem. Osekat a zajistit aby bez zcela neprůstřelného důkazu o přestupku měli strach kohokoliv zastavit.
Daleko větší problém je stav silniční sítě a alternativních stezek mezi obcemi. Úzké silnice bez krajnic, stezky vedoucí přes oboru, kterou v zimě v 5 zavřou, takže cyklisti musí po silnic, bezpečnosti provozu opravdu nepřidávají.
To by bylo nejlepší. Česko má problém s nedostatkem agresivních řidičů, taky máme málo smrtelných nehod. Takhle Rusko nikdy nedoženeme.
Česko má hlavně problém s hypertrofovanou policií, která má poněkud nadstav, a nekvalitní silniční sítí. Ono když do člověka budete píchat špendlíkem, tak po vás pak vyletí. To stejné platí na silnicích které jsou takových drobných píchnutí plné. A čím víc lidi budete stresovat, tím víc budou nakonec agresivnější. Nechcete aby byli řidiči agresivní? Dejte jim takové cesty, které je nebudou zbytečně stresovat.
Auto je zbraň a jako taková nepatří do ruky agresivnímu magorovi. „Chudák pachatel je nevinný, kdyby ho poškozený nestresoval a včas přešel na druhý chodník, tak by mu kulku do hlavy nevpálil.“
Pokud nezvládá stres, je tu VHD. (Možná dáváte nepřímo návod, aby se někdo toho chytil a uzákonil pro všechny řidiče psychotesty.) Jinak se doslova těším na samořiditelná auta, kde 30 bude opravdu 30 a na dálnici ani o chlup víc. A bude konečně klid a nikdo se nebude v autě stresovat.
Vaše naivita je úsměvná.
Úplně by stačilo využívat možnosti, které jsou. Na dálnicích například nepřetržité úsekové měření rychlosti všech. Mýtné brány stále stojí.
Takové řešení považuju za mnohem účinnější, než stávající systém dálničních stíhačů a měřičů…
To byla ještě doba, kdy se zkušenosti ze zahraničí braly jako podstatný argument. Dneska se ignorují a každý se jenom vymlouvá, v čem je ČR (nebo konkrétní město) specifická a že i když to funguje v zahraničí, v ČR to určitě fungovat nebude. Například s tou rychlostí na dálnicích – v jiných státech se snižuje, my jí budeme zvyšovat.
Zkušenosti ze zahraničí se u nás vždycky braly jako podstatné argumenty jen ve chvíli, kdy bylo potřeba něco zakázat nebo zpřísnit. Pak platilo “V zahraničí je to běžné.” Kdykoliv však šlo o jakoukoliv legalizaci nebo uvolnění stávajících pravidel, pak platila “Jiná mentalita”.
Právě, největší problém české společnosti je pořád nenávistná totalitářská mentalita u nemalé části z ní.
Ale houby. Tahle výmluva je už dávno ohraná.
Víte o tom, že i drtivá většina zákazů nebo zpřísnění se dělá ve prospěch někoho? Že když chcete umožnit plynulejší jízdu aut, musíte zakázat chodcům přecházet na červenou nebo hraní dětí na silnici? Nebo to jsou také špatné zákazy?
a že takových zákazů co umožňují plynulejší jízdu aut v posledních letech přibylo, že.
Auta nejsou důležitější než lidé.
A teda zrovna to snížení maximální povolené rychlosti plynulejší jízdu umožňuje…
a v těch autech asi jezdí mimozemšťani
A opět ta stará známá demagogie. Auta nejsou nic. V autech jezdí lidé.
Ale ti lidé v autech nemají větší práva, než jiní lidé.
Mně teda prodlužování jízdních dob v důsledku neustálého snižování rychlosti jako pokrok nepřipadá. On každý když se propaguje plošná 30 km/h v obci si představí tu Paříž, nebo centrum Prahy, prostě dopravní mraveniště, kde se stejně o moc rychleji nejezdí. Jenže to pak bude každá psí …. na silnici první třídy, kde stále ještě většinou chybí obchvaty a s neustále se posunujícími hranicemi obce dál a dál do polí… Já bych teda spíše čekal, že moderní technologie buďto umožní bezpečnější jízdu vyšší rychlostí, nebo limity třeba zůstanou stávající, ale automatickým řízením dopravy se zvýší propustnost, a tedy i průměrná rychlost.… Číst vice »
Jenže jízdní doby se jen neprodlužují a rychlost se jen nesnižuje. Když chcete jet rychle, musíte zvolit nějaký dopravní prostředek, který rychlou jízdu umožňuje – třeba vlak.
150 km/h bych povolil jen na třípruhu nebo proměnlivou značkou na dvoupruhu pouze v případě slabého provozu. Protože na přetíženém dvoupruhu to je velice riskantní.
Jednou jsem jel po D10 na Prahu (jako vždy plné 2 pruhy) a od křižovatky na Jičín po odbočku na Mělník jsem si mohl vybrat. Buď v pravém 80kou mezi náklaďáky nebo v levém 150. Nechtěl jsem být papežštější než papež, trvat na maximálce 130 a za sebou mít desítky nasr… řidičů.
Takže jsem jel 150, někdy i 150+ (jak se houpala kolona), ale nebyl to příjemný pocit.
Možná by stálo za to zrušit povinnost jezdit v pravém pruhu. Možná by stálo za to určit v různých pruzích různé rychlosti…
Vždyť dneska bych se správně měl v osobáku neustále zařazovat mezi kamiony, což považuju za zbytečně rizikové …
Zbytečně rizikové je jet v levém pruhu 150 a vynucovat si jeho uvolnění blikáním a najížděním až do kufru auta, které jede 140, případně s následným vybržďováním. Zároveň zbytečně rizikové je jet v levém pruhu 110, protože mám elektromobil a ráno nebyla volná nabíječka nebo se jen kochám podzimní Vysočinou. Ovšem na okamžitou střelbu z bazuky je 80 ve středním pruhu na D1 u Průhonic, protože přeci nemám náklaďák, tak do pravého nemusím.
Tak zase na pretizenem dvoupruhu se na tech 150 realne ani nedostanete. V Nemecku to je ve spicce na spouste useku vpravo 80-90 s kamiony a vlevo 90-130 podle toho, jak se zrovna predjizdi. Ze by se plynule delsi dobu jelo 150+ vlevo v zaplnenem dvoupruhu jsem nezazil…
Jel jste někdy třeba po německé A8 mezi odbočkou na A93 a hranicema s AT? To je prastará dálnice s trasováním asi jako u nás R46. A přestavte si, na většině úseku rychlost neomezená. Podle vaší logiky by tam musely být hromady mrtvých. Jak oni to ti Němci jen dělají. A pro ty, co se chystají použít ten argument, že „Němci mají jinou řidičskou kulturu“ jen připomínám, že je to spojnice mezi dvěma částmi Rakouska po který navíc jezdí půlka Evropy v létě k moři a v zimě na lyže. Přesto to v pohodě zvládají. Občas stačí nedělat z lidí… Číst vice »
Za prvé ta komunikace je v perfektním stavu a za druhé tam nikdo nejede více než 130. I kdyby mohl. Protože platí vždy: Řidič je povinen přizpůsobit … Však to určitě znáte.
Nikdo, no tak určitě.
Chtěl bych vidět který kamión těch 80km/h jede. Většina jede kolem 100km/h.
Některé nákladní vozidla mají omezení na 80 km/hod, ale zpravidla nejezdí po dálnici. Stejně tak jezdi po dálnici vozidla více než 150 km/hod. Primárně je to tom, aby se řidiči vraceli do pruhů a neblokovali rychlejší vozidla. Pak můžeme nechat na dálnici 150 km/hod v pohodě. Co se týče omezení rychlosti v obcích, tak záleží na komunikaci. Například v Praze je spoustu úseků na víceproudých komunikacích, kde není možný přechod chodců, kde by mohla být v klidu rychlost 70 km/hod. Na druhou stranu v některých jednosměrných ulicích, kde jsou parkovací místa z obou stran a přechody pro chodce, tak tam… Číst vice »
Předpokládáte , ze se do pravého pruhu vrací i vozidlo , jedoucí vysokou rychlosti v levém , když před nim už vpravo kilometr nikdo není ? Já ano, ale dělá to málo řidičů . Zůstávají v “rychlém “ ( nesmyslný pojem ) pruhu …
Rychlost je relativní, a z pravidel vyplývá, že v levém musí být vozidla ne pomalejší než v pravém (při předjíždení musíte jet rychleji).
Ano a proto jsou všichni v levém a já musím v pravém brzdit ze130 na 60, abych je nepodjížděl. :o)
Zrovna včera jsem jel po dálnici s vozíkem max 100 km/h a dodržoval tu stovku podstivě. Na 40. kilometrech jsem předjel několik kamionů, které odhadem jely 90 km/h. Pravdou je, že i na dálnicích se vyskytuje dost vozidel, která právě mají max 80 km/h. Z ekologického hlediska si myslím, že 130 je dostačující, naopak bych omezil rychlost dodávkám, které jsou často označovány za největší znečištovatele ovzduší při jízdě 130 a více… podotýkám, že nejsem žádný přehnaný ekolog a z ekonomického hlediska chápu, že řidiči těchto vozidel (převážně firemních) mají naspěch a nějaký ten litr paliva navíc netrápí ani je, ani… Číst vice »
Bohužel řidiči dodávek patří k nejnebezpečnějším, a to i v počtu dopravních nehod.