Nové řešení národního vlakového zabezpečovače TBL1+ schváleno pro belgickou železnici
Lokomotiva HLD 77, ilustrační foto. Pramen: Škoda Group
The Signalling Company ze skupiny Škoda Group vstupuje do fáze certifikace svého řešení ETCS.
Minule jsem psal, že základní „RailOS“ může běžet vcelku na čemkoli, protože čtečka balíz, ethercat/profibus ani modem nejsou vázané na žádnou kisnu velikosti lednice s nápisem Siemens/Alstom… …a hle, belgická akvizice PPF to najednou umí jako čistě SW komponentu na mašině s odometrií nerozdílou od řady 263… Jsme mafiány prolezlý buranský východ. Je mi to líto…žel ty stovky milionů korun se samy neproperou…
RailOS je distro zdarma a nadstavby jsou freeware?
Ne, není. Hodinky také nejsou holínky… SW z řídící jednotky airbagů také není freeware, přesto umí běžet jak na cílovém „automotive“ ARM Cortex R52, tak na „consumer“ ARM Cortex A53. A představte si to, vývoj jádra probíhá na onom Raspberry Pi…
A k čemu ten národní zabezpečovač potřebují dodávat a vyvíjet v novém kabátu, když ho stejně nebudou za rok a něco potřebovat… ?
Aby mohli udělat SW update na ETCS a mašina nemusela na dlouhé týdny do dílen. Prostě si zjednodušší život při ostrém nasazení: Dělají pořádnou přípravuj.
Svět nefunguje „Podrž mi pivo, vymyslím ponorku!“. To o hloupém Honzovi byla pohádka a Titan zůstal na dně.
Pokud se to povede, bude to jen plus. U ETCS to zatím vypadá na lukrativní byznys vyplývající z výhradních dodávek. A to ten systém činí velmi drahý. Každý další nový hráč to může zvrátit.