Nové řešení národního vlakového zabezpečovače TBL1+ schváleno pro belgickou železnici

Lokomotiva HLD 77, ilustrační foto. Pramen: Škoda GroupLokomotiva HLD 77, ilustrační foto. Pramen: Škoda Group

The Signalling Company ze skupiny Škoda Group vstupuje do fáze certifikace svého řešení ETCS.

Společnost The Signalling Company (TSC), součást Škoda Group, ohlásila certifikaci a vydání prvního z nových národních řešení automatického vlakového zabezpečovače třídy B, TBL1+, pro vozidla provozovaná na belgické národní železniční síti.

Řešení, navržené a vyvinuté v úzké spolupráci se společností Lineas, je postaveno na univerzální digitální železniční platformě od TSC, iEVC-RailOS. Tým TSC rovněž vstupuje do fáze certifikace svého řešení ETCS, jehož dostupnost je plánována na rok 2025.

„Jedná se o důležitý validační milník pro nás i našeho předního zákazníka a blízkého spolupracovníka, společnost Lineas. Jde o začátek cyklu sériové modernizace jejich flotily HLD77, v jehož rámci dojde k instalaci systému TBL1+ do zmíněných lokomotiv, jejich oživení a následnému navrácení do provozu. To bude provedeno po získání autorizace od ERA/DVIS. Vzhledem k tomu, že platforma již obsahuje funkce BTM a odometrie, bude vozový park připraven na softwarový upgrade na ETCS v letech 2025-2026. Certifikace našeho řešení ETCS by měla být připravena v průběhu příštího roku,“ říká Alexander Betis, Managing Director v The Signalling Company.

Systém iEVC-RailOS, který jako první v oboru splňuje důležitou normu úrovně integrity bezpečnosti 4 (SIL4) pro kritické železniční aplikace, využívá standardní hotový výpočetní hardware (iEVC) s operačním systémem RailOS od TSC, vysoce efektivním a bezpečným operačním systémem pracujícím v reálném čase.

„Vydání systému TBL1+ představuje první krok realizace vize iEVC-RailOS, kterou sdílíme a která byla nastartována včasnou investicí společnosti Lineas do TSC. Nyní můžeme pokračovat v našem programu modernizace s vědomím, že máme na palubě flotily HLD77 digitální železniční platformu připravenou na budoucnost; platformu, kterou lze během provozní životnosti flotily modernizovat a podpořit tak vývoj ETCS Baseline 3 až 4 a dalších aplikací,“ poznamenává Kurt Coffyn, COO společnosti Lineas.

„Vize spočívá v odklonu od modernizace vozidel výhradními dodavateli, která vyvolává potřebu dalšího hardwaru a softwaru, jenž je neúměrně drahý, zabírá drahocenný prostor, prodlužuje dobu odstavení lokomotivy a zvyšuje náklady na údržbu. Místo toho máme nyní digitální železniční platformu, která spotřebovává nepatrné množství místa, a proto se snadněji integruje. Navíc nám poskytuje přístup k systému ETCS a velkému množství dalších aplikací, které nám může dodat TSC nebo jejich certifikovaní vývojoví partneři RailOS,“ dodává Bruno Vanlede, vedoucí oddělení správy vozového parku společnosti Lineas.

Tagy ETCS Škoda Group The Signalling Company zabezpečení železnice
6 komentářů