Nově opravené prostory pražského hlavního nádraží chce Správa železnic otevřít v září
Opravené prostory Fantovy budovy. Foto: Správa železnic
Správa železnic se snaží vrátit prostory do podoby, do které byly přebudovány v letech 1901 až 1909.
Doufám, že Italům vystaví fakturu za – opožděné plnění smlouvy (dříve ČD).
Podle citovaného průvodce měl státní znak na stěně vítat TGM při návratu z exilu. To určitě! Když se TGM vracel 21. 12. 1918 z exilu do Prahy, tak státní symboly ještě nebyly přesně stanovené, ani znak(y), ani vlajky, vznikaly návrhy. Na stěně haly je velký státní znak Československa v podobě uzákoněné v březnu 1920, více než rok po návratu TGM z exilu. Průvodce je blb.
Ale ten stavbyvedoucí říkal, že to na stěně byl právěže teprve návrh…
Zaujal mně velký státní znak na obrázku 1/15 se 7 „zadními“ erby za českým lvem.
Kromě známých symbolů:
– Slovenska a Podkarpatské Rusi (v horním pásu),
– Moravy a Slezska (v prostředním pásu),
jsou ve spodním pásu pod českým lvem i symboly území Těšínska, Opavska a Ratibořska.
Ještě upravit prednadrazni prostor a bude to super.
Magistrálu pod zem a před budovou park s fontánami :-).
Já chodil na hlavní nádraží do tanečních (a ne, nebylo to za císařpána, je to sotva deset let).
Stejně bych mnohem víc ocenil, kdyby SŽ napřela energii zejména do budování / modernizací tratí. K čemu je mi krásně opravená, či nová nádražní budova (nemluvím o P hl. n.), když od ní odjedu po hrkající, mnoho desítek let jen nouzově flikované trati, rychlostí jako před sto lety?
to je krasny a duchaplny prispevek k textu o fantove budove. vezmete si dneska pred spanim o wobenzym navic.
Já myslím, že oni by taky rádi stavěli, ale oprava budovy je přípravou určitě jednodušší, než se neustále dohadovat a v horším případě soudit s památkáři (v případě opravy budovy nejsou v úplném rozporu), místními obyvateli, různými spolky, ochranáři apod.
A přitom by kolikrát stačilo projekt jen trochu přizpůsobit skutečné potřebě namísto technokratického běsnění. Mimochodem, opravdu pochybuji, že zachování pomalých jízd, nízkých traťových rychlostí a malé propustnosti lze přičítat na vrub ochranářům a spolkům, zatímco bourání a novostavby budov či nástupišť projdou bez obtíží.
Nová stavba nebo její úprava na desítkách kilometrů překračující stovky pozemků, obcí, dotýkající se tisíců lidí vs oprava nebo novostavba v rámci nádraží vám opravdu přijde srovnatelná? Jestli na nádraží bude nově udělaný podchod s novým nástupištěm je přeci jen menší zásah než nová stavba kolejí. Samozřejmě, že do toho můžou mluvit památkáři, aby tam nevznikla nějaká šílenost, ale je to stále něco jiného. Příkladem může být třeba nedávno otevřený koridor Sudoměřice – Votice. Většina čtenářů tady bude vědět hlavní parametry, ale kdo vám řekne, co je tam nově za nádraží? Já po té trati už několikrát jel a vůbec… Číst vice »
Úžasné.Taková krása, ani jsem nedýchala.Děkuji všem, kdo se na této rekonstrukci podílí a hlavně vedení SŽ, že Praha hl. nádraží rozkvétá do nové krásy.
Jsem zvědav, co máme očekávat pod tajemným označením “business lounge”. Ne, že bych tomu tedy nerozuměl, ale spíše, jaký režim takového prostoru můžeme čekat. Zatím jsem nikde podrobnější info nenašel. Že by národní dopravce měl konečně chuť nabídnout obecenstvu důstojnou verzi ČD Lounge, kam nevpustí kdejakého burana s místenkou na rychlík zadarmo, je asi jen zbožné přání…
Měla by to být čekárna pro lidi s jízdenkou do první třídy, ale o podobě se stále diskutuje. To zaznělo na přednášce. Jedním z důvodu je i ochrana těch prostor
Je to opravdu moc hezké.
Troufám si ale tvrdit, že ty stropy která jsou opraveny do barvy jiné než bílé nejsou autentické, protože v průběhu času ztmavly díky snažím z lokomotiv a hlavně díky trvalému zakouření prostor z doutníků, později z cigaret a jiných tabákových výrobků. Tedy opravovat zahnědlé stropy díky tomuto světle hnědou barvou nepovažuji za úplně rozumné – taky hodně ovlivňuje světlost toho prostoru…
Každopádně palec nahoru, že se to opravuje!!!
A jak je na tom nádraží v Teplicích???
Nádraží v Teplicích je (včetně restaurační a postovní budovy) zahaleno lešením a obaleno neprůhlednou tkaninou, zakrývající to, co se na lešení děje. Ale střední část budovy je na té tkanině namalována. Zdá se, že práce jsou zahájeny.
Tady nejde o dojmy, ale o to, aby vše vypadalo v původním stavu, zvláště když máte za zády památkáře, a plno jiných odborníků.
Na prohlídce bylo řečeno, že se v některých místech kvůli kouři z cigaret malovalo velmi často (nepamatuji si přesně, jestli jednou nebo dokonce několikrát ročně) a stálo to nemalé peníze za údržbu.
Copak v Teplicích, ale nejkrásnější nádraží je Praha-Vyšehrad. Takovou malebou secesní zchátralost jen tak někde nemají.
Teď jsem byl na prohlídce a je to opravdu nádhera. Těším se, až to bude hotové a přístupné
to jsem fakt netusil, ze to je az takovy klenot. klobouk dolu…
Kdyby se to zbouralo před opravou s poukázáním na využívané nové prostory a naprostou zbytečnost dnes nevyužívaných, většině by to nevadilo.
A ještě by byli nadšeni, kolik se ušetřilo…
Tak nějak. Většině by to tedy snad až tak jedno nebylo, ale leckterý zdejší technokrat by jistě nadšen byl.
Není vám to blbé obviňovat lidi z toho, co se netalo?