Nové odstavné nádraží v Praze vyjde na 2,4 miliardy, stavět se má od příštího roku
Odstavné nádraží Malletova, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Podle SŽ jde o jedinou vhodnou lokalitu pro odstavování vlaků severně od hlavního nádraží.
A to bude SŽ dopravcům pronajímat? Nebo bude vybírat parkovné, odstavné? A za služby odhovnění, vyčištění?
Velká škoda ze se nepodařilo domluvit pokračování drážní stezky mezi touto stavbou a železnici, pak po obnoveném mostě na Balabenku. Potřebě ON rozumím, ale na prostupnost územím by se měl brát ohled, je to celkem v centru města.
Tento odstavný prostor mi přijde východně od HL. N., ne severně.
podle značení perónů na hlaváku je to sever
Napojení z koleje Sluncova – Balabenka tedy nakonec ne?
Podle rok staré vizualizace by mělo být. Tady v textu podle došlo jen k zestručnění.
https://youtu.be/PAjjFhr6u4M?si=CHm59nRFBs48JEWD
Vida, díky. Poradmto ale nepůjde z TGM do depa a i v tom odstavném to vypadá na napojení jen těch kusých kolejí z tohoto směru (což asi nevadí).
A nebylo toto vše a koleje kam se vešly desítky odstavených souprav ve zdemolovaných Bubnech či na Smíchově? Aneb zbouráme „zbytecné koleje“ a pak se divíme, že nemáme kapacity pro parkování a údržbu.
A jsou Bubny či Smíchov severně od Hlavního nádraží s přímým kolejovým napojením?
Bubny by bývaly byly přímo ideální pro odstavování a údržbu panťáků z Masaryčky.
Skvělé, každý rozvoj zanedbané železniční infrastruktury v Praze se počítá. Ale je zajímavé, že tím místem měla vést cyklostezka v pokračování staré železnice (https://mapy.com/s/radukorogu) s lávkou přes kolínskou trať a zaústěním někam do ulice V Trianglu. Hřib se tím ještě pár let zpět kasal. Takže to dopadlo jak vždycky, ale je škoda, že se v projektu nenašlo místo na protahnutí té cyklostezky západně podél areálu, trochu vychýleně oproti původnímu plánu. Podle vizualizací tam na to místo je. A takové luxusní spojení Balabenky a stezky na Vítkově by udělalo pro cyklo víc než všechny piktogramy namalované za posledních 20 let.
Jakoby tleskám, že to není naplánované až na magický rok 2028. Ale je trochu smutné že se to bude stavět až s obrovským odstupem od zbourání odstavných kolejí na Smíchově.
Odstavné koleje na Smíchově jsou stejně kvůli mostu pasé, teď přes něj nemůžou projet ani všechny pravidelné vlaky.
Pro celých 9 vlaků za 2,4 mld Kč? Wow…
Zdroje jsou
No a kolik by podle vás , milé Wow, měla stát taková infrastruktura jako funkční obratište a odstavné kolejiště?