Nové odstavné nádraží v Praze vyjde na 2,4 miliardy, stavět se má od příštího roku

Odstavné nádraží Malletova, vizualizace. Pramen: Správa železnicOdstavné nádraží Malletova, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Podle SŽ jde o jedinou vhodnou lokalitu pro odstavování vlaků severně od hlavního nádraží.

Odebírat
Upozornit na
guest
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SpitiPater

A to bude SŽ dopravcům pronajímat? Nebo bude vybírat parkovné, odstavné? A za služby odhovnění, vyčištění?

Clovek

Velká škoda ze se nepodařilo domluvit pokračování drážní stezky mezi touto stavbou a železnici, pak po obnoveném mostě na Balabenku. Potřebě ON rozumím, ale na prostupnost územím by se měl brát ohled, je to celkem v centru města.

Rudolf Tuček

Tento odstavný prostor mi přijde východně od HL. N., ne severně.

Tom

podle značení perónů na hlaváku je to sever

Tomáš Záruba

Napojení z koleje Sluncova – Balabenka tedy nakonec ne?

Projektant

Podle rok staré vizualizace by mělo být. Tady v textu podle došlo jen k zestručnění.
https://youtu.be/PAjjFhr6u4M?si=CHm59nRFBs48JEWD

Tomáš Záruba

Vida, díky. Poradmto ale nepůjde z TGM do depa a i v tom odstavném to vypadá na napojení jen těch kusých kolejí z tohoto směru (což asi nevadí).

Jarda Stašek

A nebylo toto vše a koleje kam se vešly desítky odstavených souprav ve zdemolovaných Bubnech či na Smíchově? Aneb zbouráme „zbytecné koleje“ a pak se divíme, že nemáme kapacity pro parkování a údržbu.

M H

A jsou Bubny či Smíchov severně od Hlavního nádraží s přímým kolejovým napojením?

Bohouš

Bubny by bývaly byly přímo ideální pro odstavování a údržbu panťáků z Masaryčky.

MP22

Skvělé, každý rozvoj zanedbané železniční infrastruktury v Praze se počítá. Ale je zajímavé, že tím místem měla vést cyklostezka v pokračování staré železnice (https://mapy.com/s/radukorogu) s lávkou přes kolínskou trať a zaústěním někam do ulice V Trianglu. Hřib se tím ještě pár let zpět kasal. Takže to dopadlo jak vždycky, ale je škoda, že se v projektu nenašlo místo na protahnutí té cyklostezky západně podél areálu, trochu vychýleně oproti původnímu plánu. Podle vizualizací tam na to místo je. A takové luxusní spojení Balabenky a stezky na Vítkově by udělalo pro cyklo víc než všechny piktogramy namalované za posledních 20 let.

Radiátor

Jakoby tleskám, že to není naplánované až na magický rok 2028. Ale je trochu smutné že se to bude stavět až s obrovským odstupem od zbourání odstavných kolejí na Smíchově.

Twix

Odstavné koleje na Smíchově jsou stejně kvůli mostu pasé, teď přes něj nemůžou projet ani všechny pravidelné vlaky.

dzejejc

Pro celých 9 vlaků za 2,4 mld Kč? Wow…

55p

Zdroje jsou

Frank

No a kolik by podle vás , milé Wow, měla stát taková infrastruktura jako funkční obratište a odstavné kolejiště?