Nové odstavné nádraží v Praze vyjde na 2,4 miliardy, stavět se má od příštího roku
Odstavné nádraží Malletova, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Podle SŽ jde o jedinou vhodnou lokalitu pro odstavování vlaků severně od hlavního nádraží.
Je smutné, každý rok nám přubude ,X.km dálnic.Místo oprav budov ,řešil bych,kdybych mohl a což už asi mělo dávno být,nebýt betonového loby,čtyřkolejka po Choceň,+tunel do ÚO.Za X roků není stát schopen zdvojkolejnit.Pa-HK..Dobtrá , budeme rozšiřovat odpočívadla pro kamiony,ze státního rozpočtu,aby tisíce lidí.ns tranzit kamionové dobravy mohli dodržet odpočinek.S nákladním vlakem je možno jezdit 120 za určitých podmínek,jen místo abych jel,musím stát.Na.kolejích totiž nejsou čtyřproudé dálnice, nýbrž maximálně cesty první třídy.
Je to tu betónový s silniční lobizmus.
Hlavně, že to mnohým sype do kapes.
Obyčejní lidé smíří se i sesmrtí
SŽ a ŘSD ma srovnatelný rozpočty…jen někdo z toho tak leda opravuje nádraží
Zase jeden, co jako výdaje na silnice počítá pouze ŘSD?
Vlaky by měly Prahu projíždět, zázemí pro údržbu by mělo být na krajích republiky. V Praze by se udržovaly jenom vlaky, které z provozních důvodů nemohou projíždět a na to stačí ONJ.
A až jednou budeme mít opravdu spolehlivou infrastrukturu pro dálkové linky, tak to klidně můžeme zkusit. Ale aktuálně není důvod trápit cestující z do Chebu za to, že vlak ze Zlína nabral +60.
A cestující z Brna do Prahy není důvod trápit protože vlak nabral zpoždění na Slovensku, cestující z Olomouce není důvod trápit protože to nabral u Hranic…
Naopak teď trápíme cestující i stát náklady které drážní infrastruktura v Praze generuje navíc proti nákladům na to stejné na periferiích.
Takže aby lidi z Prahy do Plzně neměli +20, dáme těm z Olomouce do Chebu +120? A ještě v Praze vyrobíme brutální kapacitní hrdlo, které ty takto „řešení“ problémy v podstatě ve velké míře samo generuje?
Pravda, pravda. Místo dalšího zbytečného nádraží postavit kanceláře. Joj, tam by se jich vešlo,….
Nezbývá než doufat, že se stavba nezadrhne. Kromě nového zázemí pro odstavování dojde i k odlehčení úseku Libeň – hlavní nádraží, kudy musí spousta soupravových vlaků projet. Pokud tyto navíc míří do libeňského depa, probíhá úvrať na hlavních kolejích v Libni, což spolu s ježděním křížem plynulosti provozu nepřidává. Už aby to bylo hotové.
Když už se vážně uvažuje o tunelech pro vlaky v oblasti Hl.n. proč neudělat stáni patrové? Pozemky v centru jsou drahé, vlakům by tam nic nechybělo. Nemusí razit, můžou stavět zhora jako stanice metra.
A to bude SŽ dopravcům pronajímat? Nebo bude vybírat parkovné, odstavné? A za služby odhovnění, vyčištění?
Neobjevujte Ameriku. Mají na to již léta Zařízení služeb, které slouží pro všechny dopravce, včetně elektronického rezervačního systému KAZAS.
A kde prosím Vás je takovéto nějaké THÚ vlastněné SŽ?
Stát to bude dotovat, stavbu i provoz, stejně jako všechno ostatní kolem dráhy.
Samozřejmě že za tyto služby se platí.
Velká škoda ze se nepodařilo domluvit pokračování drážní stezky mezi touto stavbou a železnici, pak po obnoveném mostě na Balabenku. Potřebě ON rozumím, ale na prostupnost územím by se měl brát ohled, je to celkem v centru města.
Ona by se tam ta 3m cyklo vešla, i kdyby měla vést výše nebo níže, ale když není vůle, není cesta.
Jinak odstav by šel vybudovat i severně mezi kolejemi na Masaryčku a na hlavák.
No, keby tam nemala stáť nová štvrť, nemali tadiaľ viesť ďalšie tunely na Stammstrecke/NS2 a keby to bolo výškovo zvládnuteľné z hlaváku tak možno..
Tento odstavný prostor mi přijde východně od HL. N., ne severně.
podle značení perónů na hlaváku je to sever
Pravdu máte oba. Z hlavního nádraží je to směr „sever“, ale ještě před vjezdem do tunelu Nového spojení je pravotočivý oblouk který ze severu udělá východ 😉
Dráhy jsou vlastní svět, mají i světové strany jinak…
To mě kdysi fascinovalo v Budapešti, že mají 3 nádraží podle světových stran, ale jsou jinde. Déli – jižní je na západě, Nyugati – západní je na severu a Keleti – vychodni dejme tomu. Teprve pak jsem zjistil, že to je podle někdejších drážních společností.
čistě geograficky severovýchod
Geograficky SVV. Severo-východo-východ
Já jsem nechtěl jít do takových podrobností, ale jelikož mi mapa ukazuje 59 stupňů, tak by to měl být: Východoseverovýchod.
Severovýchodovýchod je moc na sever. Ten je na 22,5 stupních, to je na úrovni Holešovic někde u přístaviště
Jste se nějak moc díval na Teorii velkého třesku, co? 😉
TBBT jsem viděl v ENG ale cokoliv s tímto spojené si nepamatuji. Nějaký hint?
Prostě ta, řekněme, přehnaná citlivost na detail.
Na kolik že vyjde m2 takového parkovacího stání pro vlak? Jen pro porovnání s parkovacími místy pro auta.
Až na to, že nejde jen o parkovací stání. Jde o prostor, kde lze dělat obraty a nevyčerpávat kapacitu jiných navazujících úseků a nádraží. „Zkratku“ do depa a technologii pro čištění vlaků.
A když už chcete porovnávat m2, tak kolik osob jede v City Elefantu v ranní špičce oproti autu v poměru k zabrané ploše?
Nezapomeňte počítat s komerční cenou parkovacího stání a ne velmi štědře dotovaným pronájmem za 1200/rok.
Můžete do výpočtu i zahrnout, kolik lidí pak odstavený dopravní prostředek využívá 😉
Napojení z koleje Sluncova – Balabenka tedy nakonec ne?
Podle rok staré vizualizace by mělo být. Tady v textu podle došlo jen k zestručnění.
https://youtu.be/PAjjFhr6u4M?si=CHm59nRFBs48JEWD
Vida, díky. Poradmto ale nepůjde z TGM do depa a i v tom odstavném to vypadá na napojení jen těch kusých kolejí z tohoto směru (což asi nevadí).
Na masaryčce už fekál i odstavné koleje pro eska jsou a s dálkovými linkami se od tamtud snad vůbec nepočítá.
Já měl na mysli hlavně to depo.
Mám dojem,že odstavnou s myčkou budujou někde za triangl em u Pernerky
A nebylo toto vše a koleje kam se vešly desítky odstavených souprav ve zdemolovaných Bubnech či na Smíchově? Aneb zbouráme „zbytecné koleje“ a pak se divíme, že nemáme kapacity pro parkování a údržbu.
A jsou Bubny či Smíchov severně od Hlavního nádraží s přímým kolejovým napojením?
Bubny by bývaly byly přímo ideální pro odstavování a údržbu panťáků z Masaryčky.
Kapacita Negralliho bude vyčerpana nejpozději s dostavbou Praha – Kladno a VRT Podřípsko
VRT z Prahy směr Ústí („Podřipsko“) mu ale dle nyní plánovaného trasování spíše ubere, ne? Část přidané kladenské kapacity se také odehraje nasazením kapacitnějších vlaků, doufám…
VRT Podřipsko zcela určitě nepojede přes Negrelák.
Bubny i Smíchov mají dnes už naštěstí lepší využití, než jenom „parkování“.
To nevím, zda zahuštění výstavby je lepší využití. Je to betonová lobby a populismus. Ale s kvalitou architektonické koncepce to nejde.
Zahuštění? Ukažte mi jiné tak řídké světové město jako je Praha. Ceny bytů letí do nebes a vy byste v Praze odstavoval vlaky a byty stavěl za městem?
Já bych docela rád viděl, jak ten rychlík od Budějovic dostaneme na obrat do Bubnů 🙂 To, že někde historicky byly koleje, ještě neznamená, že je to nutně praktická lokalita.
A zatímco na Malletově se nic jiného kloudného nepostaví, Bubny zcela logicky budou sloužit jako nová rezidenční čtvrť.
Až na to, ze ty Bubny byly naprosto nevyužitelné.
A Teda odstranit koleje ze Smíchova a udělat je nove na Balabence je za mne skvělý nápad. Pravda, kdyby nebyly čachry s pozemky na Smíchově, tak to bylo lepší, ale i takhle to je pro město velice pozitivní vývoj.
Skvělé, každý rozvoj zanedbané železniční infrastruktury v Praze se počítá. Ale je zajímavé, že tím místem měla vést cyklostezka v pokračování staré železnice (https://mapy.com/s/radukorogu) s lávkou přes kolínskou trať a zaústěním někam do ulice V Trianglu. Hřib se tím ještě pár let zpět kasal. Takže to dopadlo jak vždycky, ale je škoda, že se v projektu nenašlo místo na protahnutí té cyklostezky západně podél areálu, trochu vychýleně oproti původnímu plánu. Podle vizualizací tam na to místo je. A takové luxusní spojení Balabenky a stezky na Vítkově by udělalo pro cyklo víc než všechny piktogramy namalované za posledních 20 let.
Jakoby tleskám, že to není naplánované až na magický rok 2028. Ale je trochu smutné že se to bude stavět až s obrovským odstupem od zbourání odstavných kolejí na Smíchově.
Odstavné koleje na Smíchově jsou stejně kvůli mostu pasé, teď přes něj nemůžou projet ani všechny pravidelné vlaky.
Jezdím přes Vršovice, vidím tam plac kde by se ON dalo vytvořit? Nebo né!
Nevím který plac to je, ale příspěvěk výše se týkal zbouraných kolejí na Smíchově. Jak to souvisí?
Náhrada kapacity, nezacpávání trasy přes Vyšehrad… Mě jen napadá. 🙂 Ovšem, pořád je to pro vlaky od severu, zatímco Balabenka bude lepší pro vlaky od jihu. Ono tedy v Libni (horní) je také místa dost, zatím ale naštěstí ještě slouží i nákladům, navzdory jistým snahám o jejich přesun do aut.
Viz článek?
Pro celých 9 vlaků za 2,4 mld Kč? Wow…
Zdroje jsou
No a kolik by podle vás , milé Wow, měla stát taková infrastruktura jako funkční obratište a odstavné kolejiště?
Zřejmě 2,3 mld. Kč.